Loading...
nl

Zielengroepen

JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 7 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik denk dat we andere zielen niet voor niets tegen zullen komen, maar een tweelingziel is natuurlijk anders dan een zielsmaatje. Je tweelingziel is echt.. de andere helft van je ziel. Samen ben je een. Een zielmaatje kan uit elk leven voortkomen.

Volgens mij is het niet dat jullie samen de helft zijn, maar kom je uit een zielengroep van meer zielen. Wel is het zo dat één van die zielen uit die groep, je tweelingziel is. De hele groep samen vormt een geheel.

Volgens mij is het trouwens niet altijd voorbestemd om je tweelingziel te ontmoeten tijdens het leven, omdat het meestal niet gebeurd dat tweelingzielen elkaar ontmoeten.
Delen:
Emuca
Emuca apr 7 '09
Ik zie het niet als zielengroepen. Ik zie elke ziel als 'apart' gemaakt en een tweelingziel is net zoiets als een aarde tweeling, maar dan op een ander niveau. Maar dat geloof ik door wat mij verteld is.

Dat tweelingzielen elkaar ontmoeten is eigenlijk heel erg zeldzaam. Er zijn zoveel zielen op aarde (en niet op aarde). De kans dat je net die ene ziel tegen komt is vrij klein. Het gebeurd denk ik enkel als het echt de bedoeling is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 7 '09
Geloof jij niet in een collectief, of een opsplitsing van de ziel, op het moment dat je incarneert, omdat de volledige ziel, eigenlijk niet "past" in het "beperkte: menselijke lichaam?
Emuca
Emuca apr 7 '09
Nope. Sommige zielen zijn opgesplitst ja, maar dit is echt niet bij iedereen het geval. En degene die zijn opgesplits, dat is zegmaar een deel van jou en dat bevind zich niet in een ander lichaam.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 7 '09
Oh, waar bevindt zich dat volgens jou? Ik heb namelijk een andere mening, namelijk dat bij een opsplitsing, er in vele lichamen wordt geïncarneerd.

Op het moment dat je overlijdt en teruggaat naar het licht, is dat licht je eigen ziel waarin je weer wordt opgenomen. Er komen steeds meer zielen weer terug (want niet iedereen gaat op het zelfde moment dood) en wordt je uiteindelijk weer een gehele ziel in het hiernamaals. Tot de volgende opsplitsing.

Dit is overigens niet je zielengroep, maar enkel je ziel.

En misschien passen er inderdaad sommige zielen makkelijk in één lichaam en hoeven die niet te worden opgesplitst.
Emuca
Emuca apr 7 '09
Die opgesplitste zielen (mocht je ze hebben) bevinden zich in hiernamaals. Vaak hebben de zielen die opgesplitst zijn een makkelijkere connectie met die wereld, omdat ze in feite op 2 plekken zijn.

Er zijn heel veel zielen en elke ziel heeft zijn sterkte. Normale zielen van een gemiddelde sterkte, passen gewoon in een lichaam. Iets sterkere zielen moeten waarschijnlijk opgesplitst worden, omdat het lichaam het dan niet aankan. Een te sterke ziel wordt namelijk uit het lichaam gedrukt.
Natalie1986
Natalie1986 apr 7 '09
Ik heb een aantal boeken gelezen over tweelingzielen en daar staat het volgende in: tweelingzielen is een eenheid van 1 ziel in twee lichamen.
Voor mij is dit ook de waarheid want ik kreeg kippevel en dan betekent voor mij dat het de waarheid is tongue
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 7 '09
Origineel bericht van: Natalie1986
Ik heb een aantal boeken gelezen over tweelingzielen en daar staat het volgende in: tweelingzielen is een eenheid van 1 ziel in twee lichamen.

Voor mij persoonlijk klopt dit niet omdat ik weet dat mijn TZ absoluut niet dezelfde "engel" is, als ik. We zijn echt twee verschillende entiteiten.
Emuca
Emuca apr 7 '09
Mijn tweelingziel is ook niet dezelfde. We hebben heel veel dingen gemeen, en onze bron is hetzelfde... maar we zijn echt een twee-eiige TZ. xD
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 7 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Die opgesplitste zielen (mocht je ze hebben) bevinden zich in hiernamaals. Vaak hebben de zielen die opgesplitst zijn een makkelijkere connectie met die wereld, omdat ze in feite op 2 plekken zijn.

Ik ben hier niet van overtuigd omdat ik me nog een incarnatie van een engel kan herinneren waarin deze opgesplitst werd in honderden(!) geesten om zo overal op deze wereld te incarneren. Ook heb ikzelf deze weg afgelegd en lopen er dus een stuk meer van die eigewijze mensen zoals ik rond wink.
Origineel bericht van: Angel of Death

Er zijn heel veel zielen en elke ziel heeft zijn sterkte. Normale zielen van een gemiddelde sterkte, passen gewoon in een lichaam. Iets sterkere zielen moeten waarschijnlijk opgesplitst worden, omdat het lichaam het dan niet aankan. Een te sterke ziel wordt namelijk uit het lichaam gedrukt.

Precies, ze moeten worden opgesplits, tenzij het lichaam zo is gemodificeerd (door DNA manipulatie) dat deze het aankan. Als eerste komt 4-dimensionale hersenen in mij op als ingeving, dus het zal daar wel iets mee te maken hebben.
Emuca
Emuca apr 7 '09
Ik ben ook opgesplits. Maar mijn 'andere' helft is in het hiernamaals. Ik heb mezelf gesproken, hoe eng is dat? tongue

Ik ben dus wel wat afgespliste zielen tegengekomen. Heb ze ook gesproken. Maar er is me nooit echt uitgelegd waarom het zo is. Dus ben ik op mijn theorie van zielssterkte gekomen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 7 '09
Zielsterkte is eigenlijk verkeerd om gedacht, omdat het gaat om de sterkte van het menselijke lichaam smile. Vandaar dat een engel ook niet past en het nodig is om een collectieve mensheid te maken, zodat een zielengroep in zijn geheel kan incarneren.

Waarom ben jij eigenlijk maar in 2 helften opgesplitst AOD? En waarom heeft jouw andere helft de incarnatie niet afgerond? (Had dit een miskraam tot gevolg?) Is het juist om bij jou de brug tussen de tussenwereld en deze wereld te kunnen blijven overbruggen? Ik heb namelijk mijn grote vriend "Gabriel" die dit voor mij doet. Daarom kon ik helemaal incarneren en hoefde er niets achter te blijven.
Emuca
Emuca apr 7 '09
Mij hebben ze verteld dat een ziel ook een sterkte heeft. Al is het iets wat moeilijk te omschrijven is. Het is een ziel met meer kracht, meer vermogen.. Hoger. Een hogere ziel. Natuurlijk zal het lichaam ook wel een rol spelen. Maar een lichaam is maar een lichaam.

Mijn 2e helft heeft besloten daar te blijven denk ik, maar dat maakt mijn ziel er niet minder om hoor. Het is inderdaad een soort brug ja... tenminste, dat lijkt me. Mijn lichaam heeft al eens bijna begeven doordat mijn ziel iets te 'sterk' was voor mijn lichaam... hoe had het moeten zijn als ik 1 met de ander was geweest. Nu hebben ze er voor gezorgd dat mijn lichaam niet weer moeilijk zal gaan doen.

Mijn tweelingziel heeft trouwens precies hetzelfde. Onze andere helften zijn bij daar echt bij elkaar.
Natalie1986
Natalie1986 apr 8 '09
Maar Nims??

Jij kan toch geen tweelingziel hebben want je hebt toch geen ziel?? wat je zelf zegt dan.
Luister goed naar de naam tweelingZIEL!! dit valt me nu pas op blush
Natalie1986
Natalie1986 apr 8 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Natalie1986
Ik heb een aantal boeken gelezen over tweelingzielen en daar staat het volgende in: tweelingzielen is een eenheid van 1 ziel in twee lichamen.

Voor mij persoonlijk klopt dit niet omdat ik weet dat mijn TZ absoluut niet dezelfde "engel" is, als ik. We zijn echt twee verschillende entiteiten.


Dan is het waarschijnlijk je tz niet. Waarom denk je dat tweelingzielen bijna alles hetzelfde hebben tadaaaaaa omdat ze uit 1 ziel komen.
Maar iedereen moet geloven wat hij of zij wilt, maar voor mij is het de waarheid aangezien ik altijd kippenvel krijg als het klopt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 8 '09
Origineel bericht van: Natalie1986
Maar Nims??

Jij kan toch geen tweelingziel hebben want je hebt toch geen ziel?? wat je zelf zegt dan.
Luister goed naar de naam tweelingZIEL!! dit valt me nu pas op blush


Klopt ook dat je dat zegt. Het antwoord is eigenlijk niet zo ingewikkeld. Toen wij allebei nog een ziel hadden, waren we tweelingzielen. Dat is later overgegaan in tweelingengelen. Alleen wilde ik het niet al te ingewikkeld maken door te gaan spreken over tweelingengelen, omdat dan niemand meer weet wat het betekend. Dus ja, je hebt gelijk dat de naam tweelingziel niet helemaal correct is, alleen als ik die naam niet gebruik, weet niemand meer wat ik ermee bedoel. Snappie smile.

Waar het om gaat is dat de verbinding die tweelingzielen hebben, ook tussen mij en mijn tweelingengel aanwezig is. Wel op een iets ander nivo, omdat de verbinding tussen ons, niet meer draait om onszelf zijn er wel kleine verschillen.

Snap je het nog laugh?
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 8 '09
Origineel bericht van: Natalie1986

Dan is het waarschijnlijk je tz niet. Waarom denk je dat tweelingzielen bijna alles hetzelfde hebben tadaaaaaa omdat ze uit 1 ziel komen.
Maar iedereen moet geloven wat hij of zij wilt, maar voor mij is het de waarheid aangezien ik altijd kippenvel krijg als het klopt.

Ik weet 100% zeker dat het mijn TZ was. Ik herinner me nog de periode dat we in het hiernamaals naast elkaar leefden en ook nog sommige dingen uit vorige levens als mens.

Blijkbaar is kippenvel jouw maatstaf dus wat is jouw gevoel bij het volgende:
"Er zijn veel mensen die dezelfde ziel delen. Toch zullen zij enkel zichzelf herkennen in die ander.

Het is juist die ander die je aanvult, zonder een spiegel te zijn, die je tweelingziel is.

Aardse tweelingen zijn niet voor niets 2 mensen met een eigen identiteit en een eigen ziel. Anders zou de confrontatie met je eigen ik, vaak te moeilijk zijn."
Natalie1986
Natalie1986 apr 8 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Natalie1986

Dan is het waarschijnlijk je tz niet. Waarom denk je dat tweelingzielen bijna alles hetzelfde hebben tadaaaaaa omdat ze uit 1 ziel komen.
Maar iedereen moet geloven wat hij of zij wilt, maar voor mij is het de waarheid aangezien ik altijd kippenvel krijg als het klopt.

Ik weet 100% zeker dat het mijn TZ was. Ik herinner me nog de periode dat we in het hiernamaals naast elkaar leefden en ook nog sommige dingen uit vorige levens als mens.

Blijkbaar is kippenvel jouw maatstaf dus wat is jouw gevoel bij het volgende:
"Er zijn veel mensen die dezelfde ziel delen. Toch zullen zij enkel zichzelf herkennen in die ander.

Het is juist die ander die je aanvult, zonder een spiegel te zijn, die je tweelingziel is.

Aardse tweelingen zijn niet voor niets 2 mensen met een eigen identiteit en een eigen ziel. Anders zou de confrontatie met je eigen ik, vaak te moeilijk zijn."


Je bent toch 1 ziel alleen opgesplitst in 2 zielen daarom ook de naam tweelingzielen.
Het gaat er toch om dat je allebei verder groeit al dan niet samen. Je moet allebei verder ontwikkelen.
Daarom is een relatie met een tweelingziel zo moeilijk omdat je elkaar spiegelt, mensen die dat niet aan kunnen gaan er echt onderdoor.
Natalie1986
Natalie1986 apr 8 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Natalie1986
Maar Nims??

Jij kan toch geen tweelingziel hebben want je hebt toch geen ziel?? wat je zelf zegt dan.
Luister goed naar de naam tweelingZIEL!! dit valt me nu pas op blush


Klopt ook dat je dat zegt. Het antwoord is eigenlijk niet zo ingewikkeld. Toen wij allebei nog een ziel hadden, waren we tweelingzielen. Dat is later overgegaan in tweelingengelen. Alleen wilde ik het niet al te ingewikkeld maken door te gaan spreken over tweelingengelen, omdat dan niemand meer weet wat het betekend. Dus ja, je hebt gelijk dat de naam tweelingziel niet helemaal correct is, alleen als ik die naam niet gebruik, weet niemand meer wat ik ermee bedoel. Snappie smile.

Waar het om gaat is dat de verbinding die tweelingzielen hebben, ook tussen mij en mijn tweelingengel aanwezig is. Wel op een iets ander nivo, omdat de verbinding tussen ons, niet meer draait om onszelf zijn er wel kleine verschillen.

Snap je het nog laugh?


Oohh oke nu begrijp ik het een klein beetje, ik las net dat je schreef dat je tweelingziel geen engelmens was volgens mij.
Hoe kan het dan je tweelingengel zijn?
Emuca
Emuca apr 8 '09
Hij bedoeld dat die andere ziel dus ook een engel is geworden, en daarmee dus zijn tweelingengel is, in plaats van ziel.

Toch blijf ik in de ziel geloven. xD

Ik ken mijn TZ nu 3 jaar goed.
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki