Loading...
nl

waarneer is.....................

Faith1988
Faith1988 apr 7 '09
Hello,

Ik heb een stomme vraag, uberhoubt de gedachten van zelfmoord plegen enzo, is toch niet goed of tot waarneer wel, mijn vriendin zit er erg doorheen.
Delen:
Maryssa
Maryssa apr 7 '09
Hey Faith lang niet gezien hier! Ik begrijp je vraag niet.
Faith1988
Faith1988 apr 7 '09
Hey klopt,

kapotte pc. ik kan mijn vraag niet anders uitleggen sorry haaha

maar denken over zelfmoord plegen is dat erg.!

omdat zelfmoord impulsief gedrag is. en de symtomen er zijn,
Maryssa
Maryssa apr 7 '09
In eerste instantie zou ik zeggen zolang het bij denken blijft...

Maar ik begrijp dat je bedoelt wat je moet doen als iemand in jouw omgeving met zelfmoordplannen rondloopt?
Faith1988
Faith1988 apr 7 '09
omdat de symtomen er wel zijn, hoe kan je aan iemand zien dat hij/zij misschien daar over denkt>
Emuca
Emuca apr 7 '09
Door het te vragen. Klinkt heel hard, maar dat is wel het beste. Symptomen kunnen zijn: depressie, lusteloos heid, heel makkelijk praten over 'er een eind aan maken', een lage zelfdunk en roekeloosheid. Kan je daar iets mee?
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 7 '09
Meestal als mensen zeggen dat ze zelfmoord willen plegen, is het vaak niet het geval. Dan is het meer een uitting van aandacht willen krijgen. Het zijn vaak de mensen waarvan gezegd wordt "jeetje, dat had ik niet verwacht", want die stoppen alles weg.

De symptomen van AOD zijn inderdaad waarop je moet letten.

Kan je iets meer vertellen over de situatie? Of is dat moeilijk?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 7 '09
Origineel bericht van: NiMS
Meestal als mensen zeggen dat ze zelfmoord willen plegen, is het vaak niet het geval. Dan is het meer een uitting van aandacht willen krijgen. Het zijn vaak de mensen waarvan gezegd wordt "jeetje, dat had ik niet verwacht", want die stoppen alles weg.

In mijn vriendenkring heeft 1 vriend zelfmoord gepleegd. Hij was type: nooit iets door gehad.
Emuca
Emuca apr 7 '09
Ik heb zelfmoord op verschillende manieren meegemaakt. Mensen die je familie kende, een zelfmoord dreiging en het ergst was nog wel de dood van een meisje waarvan ik de laatste persoon was mee wie ze sprak.

Soms voel ik me wel eens schuldig, omdat ik haar niet meer tegen kon houden. Maar ze had een psychische aandoening. Niemand hielp haar. En toen ze het echt ging doen, kon ik haar ook niet meer stoppen.

Zelf heb ik ook een tijdje het gevoel gehad dat het mijn tijd was om te gaan, maar dat is nu gelukkig verdwenen. smile

Een ziel weet namelijk diep van binnen heel goed wanneer hij/zij de aarde zal verlaten. Je ziel verlaat het lichaam pas als het daar klaar voor is.
admin
admin apr 7 '09
Een collega pleegde zelfmoord.
Zijn vrouw wilde scheiden. En zijn motto was: ik ben getrouwd tot de dood ons scheidt.
En heeft dat letterlijk genomen.
Had een enorm hoog IQ. Maar ja, geen EQ.
Faith1988
Faith1988 apr 9 '09
ja,ze heeft veel problemen, van alles da's niet normaal. hulp krijgt ze niet, niet de juiste er wordt ook niet geluisterd en ze snappen heb hele probleem niet van haar.
Faith1988
Faith1988 apr 9 '09
En als niemand anders de symtomen zien, te veel of te weing slapen valt er ook onder altijd moe, gaar. ZE WIL HET
Faith1988
Faith1988 apr 9 '09
ZE WIL HET doen maar er houdt haar iets tegen net of ze gewoon nog niet goed genog over de rand wordt geduwt.
Emuca
Emuca apr 9 '09
Ze wordt tegengehouden omdat het haar tijd nog niet om te gaan. De kans dat ze dan in een periode zit die uiteindelijk gewoon goed zal komen is erg groot. Wat je voor haar kan doen is er voor haar zijn. Haar steunen en een luisterend oor zijn.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki