Loading...
nl

Wat zijn engelen, en waarom zijn ze er?

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
In een ander topic kwam dit naar voren. Interessant genoeg om een nieuw topic van te maken. Hoe kijken jullie tegen engelen aan?

Origineel bericht van: Natalie1986

Mijn beeld van engelen is als volgt:

Perfecte wezens, die altijd voor anderen klaar staan zonder zichzelf te kort te doen. Altijd op de juiste momenten bij iemand in zijn/haar leven komen.
Hele zachtaardige wezens. Zeker niet schelden, stelen en andere dingen doen die god verboden heeft.
Ze stralen rust uit ze zeggen altijd de waarheid zonder dat ze iemand te kort doen.
Ze doen waar ze zin in hebben ze lopen niet mee met de rest van het volk. Ze roken niet drinken niet want dat hebben ze helemaal niet nodig.

Hoe zie jij ze dan?


Engelen zijn entiteiten die leven in een andere dimensie vergelijkbaar met buitenaardse wezens. Zij hebben het initiële plan gemaakt om de mensheid te transformeren naar de nieuwe aarde waarbij ze de menselijke evolutie een handje hebben geholpen.

Engelen willen de energie van de materiële aarde gebruiken om een leefwereld te creëren waarin engelen en mensen als één universeel ras, kunnen leven en overleven.

De grens tussen leven en dood bestaat in deze wereld niet meer, en het overgaan van incarnatie tot aan overlijden zal veel vloeiender en zonder problemen gaan.

Engelen zijn niet perfect en hebben alleen maar meer inzicht en meer gaven tot hun beschikking.

Zie engelen als ver door-ge-evalueerde mensen die het pad voor de ascensie van de mensheid, door middel van de nieuwe tijd een flink stuk korter maken.
Delen:
Beschermengel
Beschermengel apr 8 '09
Het woord Engel komt van het griekse woord angelos, dat betekent boodschapper van God. of ze nu hun oorsprong in het Westen of oosten hebben, in bijna alle geloofsstelsels of religies treffen we wezens aan - engelen,peri, fravashi of deva's genoemd - die door God zijn gezondenom bij ons mensen hier op aarde bijzondere opdrachten uit te voeren.

Het woordenboek zegt ons dat engelen immateriële wezens, zuivere geesten, bemiddelaars tussen God en de mens zijn, die altijd bij ons zijn en die de opdracht hebben ons te leiden en te beschermen. Omdat zij de bemiddelaars zijn tussen ons en de Bron ( God) kunnen zij in ons leven wonderen verrichten.

Ik heb dit uit het boekje Engelen Magie van margaret Neylon..
Natalie1986
Natalie1986 apr 8 '09
Volgens mij heb ik in dat stukje mensen engelen en gewone engelen door elkaar gehaald.
Beschermengel
Beschermengel apr 8 '09

Geef niks.. smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 8 '09
Origineel bericht van: Natalie1986
Volgens mij heb ik in dat stukje mensen engelen en gewone engelen door elkaar gehaald.


Nou om heel precies te zijn, zijn er 3 soorten.

Je hebt de engel, de engelmens en de menselijke engel.

In dit plaatje staan ze alledrie, zodat duidelijk is, waar hun oorsprong ligt en wat de verschillen zijn:

http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.p...20engelmens.htm

Misschien dat dit onze discussie van laatst in een wat duidelijker daglicht kan plaatsen wink.
Beschermengel
Beschermengel apr 8 '09


Hoe zien engelen eruit?

Alleen wanneer zij terugsnellen naar de hemel laten engelen je zien wie ze zijn, zei Robert Browning, maar misscien is dat niet zo. In het algemeen kun je zeggen dat engelen omdat zij "lichtwezens"zijn, als licht worden gezien. Vaak kun je de omringende enrgie voelen veranderen wanneer de verbinding voor het eerst wordt gemaakt: het kan heet of koud worden. De meeste mensen die engelen hebben gezien, beschrijven hen als stralend, een schijnend licht, net als mensen behalve dat het leek alsof er binnen in zijn lichaam een lamp brandde.

Anderen zien lichtflitsen zoals de sporen die door een vuurwerk worden achtergelaten. ( Het zijn lichtwezens en daarom reizen ze met de snelheid van het licht) Ik zie ze het gemakkelijkst wanneer er weinig of geen interferentie is van radio of televisie-energie, of zelfs van elektrice licht! Om die reden kijk ik vaak televisie bij kaarslicht.

Ik heb engelen meestal gezien als kleine balletjes stralende energie die door de kamer heen dansen, of als meer dan levensgrote omtrekken van een menselijke gestalte die waren gemaakt van een heel helder, gouden licht. Als je ze heel graag wilt zien om jezelf te bewijzen dat ze bestaan, probeer dan niet naar een visioen dat je hebt te staren. Kijk in plaats daarvan met wat als het 3e oog bekend staat: dat is n.l. je werkelijke spirituele middelpunt; het ligt in het kleine kuiltje tussen je wenkbrauwen.


Dat betekent dus dat als je denkt dat je een engel in je omgeving ziet, je in plaats van er zonder te knipperen naar te staren, een klein beetje links of naar rechts kijkt van de plek waar het beeld zich liet zien.
In feite is dat de manier die bekend staat als 'vanuit je ooghoek kijken' en soms is er wat oefening voor nodig om dat te leren.

Engelen kunnen er ook net als gewone mensen uitzien, vooral wannneer ze plotseling uit het 'niets'lijken te verschijnen om ons in tijden van crises te helpen. Eén element waar de mensen in deze voorbeelden het over eens zijn, is dat hun OGEN 'fascinerend' zijn en dat de woorden die ze spreken nooit meer worden vergeten.

uit het boekje Engelen magie van Margaret Neylon
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 8 '09
Enegelen hebben vele gedaantes en kunnen zich zo laten zien, zoals jij ze graag ziet en herkent. Ze passen zich echt aan, aan jouw belevingswereld.

De echte gedaante van een engel heb ik een keer mogen zien en is een grote witte energetische bol. Dit was pas nadat ik hem vroeg om zichzelf te laten zien in zijn eigen gedaante. Toch zie ik voor het gemak wezens zoals mensen alleen met een andere uitstraling.
Beschermengel
Beschermengel apr 8 '09
Quote:
De echte gedaante van een engel heb ik een keer mogen zien en is een grote witte energetische bol. Dit was pas nadat ik hem vroeg om zichzelf te laten zien in zijn eigen gedaante. Toch zie ik voor het gemak wezens zoals mensen alleen met een andere uitstraling.

Erg mooie ervaring Nims!

Ikzelf heb eens een ervaring gehad en wat ik toen dacht denk ik nu helemaal( dat was een engel) grinHet is 14 jaar geleden gebeurt maar denk er nog vaak aan, ons kind was pas overleden en na lang binnen gezeten te hebben gingen we een endje rijden..toen we bij een stoplicht stonden ( in was diep bedroeft en hing met mijn hoofd tegen het raam ) zag ik ineens een motorrijder langs komen ik dacht nog ...dat zou wat voor mijn kind geweest zijn hij zou 16 worden en dan een brommer krijgen (geen motor hoor) ...een beetje aparte jongen zat erop met gladde helm lang krullend blond haar en zwarte motor(ik zag niet zijn gezicht) mijn dochter zag het ook.....en zo keken we een tijdje tegen de rug van de jongen, ineens draaide hij zich om en keek recht in mijn ogen!! (terwijl hij mij niet van te voren had aangekeken met voorbij rijden) ik zag dat hij zei....IK HOU VAN JE... en keek me strak aan ..toen draaide hij zich om en reed weg.

Ik was helemaal verbaasd en vroeg aan mijn dochter of ze het ook gezien had, ja ze had het gezien en vond het maar raar wat hij zei.

Mijn verbazing was, hoe kun je direckt in iemands ogen kijken terwijl die persoon mij helemaal niet zag...hij stond zeker 4 meter voor mij en ik zat achter glas in de auto.
Ik vondt het een heel mooi gebaar van de man of engel die mijn verdriet waarschijnlijk aanvoelde.

Ik ben het echt nooit vergeten het zal altijd bij me blijven die ervaring.
Emuca
Emuca apr 9 '09
Wat rot, zo'n verlies.

Ik denk dat er meerdere soorten engelen zijn. Beschermengelen heb ik genoeg gezien, zelfs de hogere.. Maar een engel zoals NiMS waarschijnlijk gedoeld heb ik nog niet ontmoet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 9 '09
Oh ik zag dat ik het er niet had bijgezet, maar de engel die ik zag en zijn gedaante liet zien was Gabriël.
Emuca
Emuca apr 9 '09
Heb je later (of eerder) nog contact gehad met Gabiël of is het bij de verschijning gebleven? En werd er een boodschap gegeven of niet?
Natalie1986
Natalie1986 apr 9 '09
Origineel bericht van: Beschermengel
Quote:
De echte gedaante van een engel heb ik een keer mogen zien en is een grote witte energetische bol. Dit was pas nadat ik hem vroeg om zichzelf te laten zien in zijn eigen gedaante. Toch zie ik voor het gemak wezens zoals mensen alleen met een andere uitstraling.

Erg mooie ervaring Nims!

Ikzelf heb eens een ervaring gehad en wat ik toen dacht denk ik nu helemaal( dat was een engel) grinHet is 14 jaar geleden gebeurt maar denk er nog vaak aan, ons kind was pas overleden en na lang binnen gezeten te hebben gingen we een endje rijden..toen we bij een stoplicht stonden ( in was diep bedroeft en hing met mijn hoofd tegen het raam ) zag ik ineens een motorrijder langs komen ik dacht nog ...dat zou wat voor mijn kind geweest zijn hij zou 16 worden en dan een brommer krijgen (geen motor hoor) ...een beetje aparte jongen zat erop met gladde helm lang krullend blond haar en zwarte motor(ik zag niet zijn gezicht) mijn dochter zag het ook.....en zo keken we een tijdje tegen de rug van de jongen, ineens draaide hij zich om en keek recht in mijn ogen!! (terwijl hij mij niet van te voren had aangekeken met voorbij rijden) ik zag dat hij zei....IK HOU VAN JE... en keek me strak aan ..toen draaide hij zich om en reed weg.

Ik was helemaal verbaasd en vroeg aan mijn dochter of ze het ook gezien had, ja ze had het gezien en vond het maar raar wat hij zei.

Mijn verbazing was, hoe kun je direckt in iemands ogen kijken terwijl die persoon mij helemaal niet zag...hij stond zeker 4 meter voor mij en ik zat achter glas in de auto.
Ik vondt het een heel mooi gebaar van de man of engel die mijn verdriet waarschijnlijk aanvoelde.

Ik ben het echt nooit vergeten het zal altijd bij me blijven die ervaring.


Wauw wat een verhaal, heel spijtig dat je kind overleden is.
Zou het je zoon niet geweest zijn? Alleen in een ander lichaam?
Natalie1986
Natalie1986 apr 9 '09
Ik heb ook wel eens een ervaring gehad met een engel!

Ik ging samen met een vriendin naar een liveconcert. We moesten de metro halen anders zouden we niet thuis komen. In rotterdam heb je een metro richting ommoord/nesselande en capelle aan den ijssel. Mijn beste vriendin moest richting capelle aan den ijssel en ik richting ommoord/nesselande. We stappen altijd in de eerst komende metro zogezegd zo gedaan er stond op nesselande dus ik kon blijven zitten. Mijn vriendin eruit bij capelse brug omdat de metro naar nesselande ging tenminste dat dacht ik. De metro reed verkeerd en ik kon niet meer terug. Die avond reden er geen taxi's ze waren toen geloof ik aan het staken omdat er weer wat gebeurd was. Niemand kon me ophalen dus ik zat in middle of nowhere en ik wist niet waar ik heen moest. Toen kwam er een jongen aanlopen en ik vertrouw bijna nooit iemand. Hij vroeg of ik ook richting nesselande moest. ( hij zat bij mij in de metro )
Ik vertelde dat ik naar metrohalte graskruid moest en hij moest "toevallig" ook die richting op. We zijn toen samen die kant op gaan lopen en nogmaals ik loop echt niet zomaar met iemand mee maar hij had gewoon iets heel erg vertrouwds over zich heen op dat moment kon ik het ook niet plaatsen.
Hij begon te praten over dat er veel slechte dingen op de wereld gebeuren. Dat mensen gewoon bijzichzelf naar binnen moesten gaan. Dat de wereld er dan veel beter uit zou zien.
Hij begon ook een heel verhaal over George Bush dat hij niet snapte waarom mensen hem geweldig vonden.
We waren er bijna en hij zei volgens mij staat je moeder daar te wachten. Ik zag haar niet eens toen zag ik haar inderdaad aan komen lopen we namen afscheid en ik bedankte hem dat hij meegelopen was. Hij vertelde dat het geen probleem was en ging een straat in vlakbij het politiebureau. Mijn moeder vroeg hoe ik in godsnaam thuis was gekomen en ik vertelde dat die jongen mij hier had gebracht en ik wees naar hem hij had een bigsmile en was gelijk weg. Mijn moeder kon die jongen niet zien. ze zei dat ik wel dood kon wezen maar ik wist wel beter.
Dit is echt de mooiste ervaring dat ik in heel mijn leven heb meegemaakt. Het gesprek heeft ook echt indruk op mij gemaakt.
Ik ben de jongen ook heeel erg dankbaar dat hij me begeleidt heeft richting waar ik heen moest.
Cialara
Cialara apr 9 '09
Zucht, wat een prachtige verhalen allemaal zeg!
Beschermengel
Beschermengel apr 9 '09
Ja ook een prachtig verhaal Nathalie! ik kreeg er kippevel van, zo zie je maar dat de engelen gewoon om ons heen zijn je moet je er alleen bewust van zijn... de ervaring vergeet je je hele leven niet.

Het leuke van jou verhaal vindt ik ...ik woonde vroeger ook vlakbij ommoord ..en mijn (overleden) zoon ging ook altijd met de metro naar school..ik heb vaak daar gewacht bij de halte om hem op te halen! ....graskruid.

Quote:
Zou het je zoon niet geweest zijn? Alleen in een ander lichaam?
_________________________


Dit heb ik ook vaak gedacht...maar het zou ook kunnen dat hij iemand gestuurd heeft die even controle had over dat lichaam! want het was nog maar kort na zijn overlijden...en ik weet dat je zo kort nog niet veel kunt doen ( tenminste dat is mij verteld) en wat ook opviel ..het was niet een dagelijkse jongen die je zag..hij viel echt op! heel apart zag hij er uit.

Ik ben erg blij dat jullie reageren!
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 9 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Heb je later (of eerder) nog contact gehad met Gabiël of is het bij de verschijning gebleven? En werd er een boodschap gegeven of niet?

Ik heb regelmatig contact met Gabriel. Hij is namelijk mijn poort tussen de engelenwereld en de aardse wereld. De ingevingen die ik krijg komen vaak ook bij hem vandaan.

De teksten die je op merudi vindt onder "Begin" zijn afkomstig van gabriel netzoals de tekst over de Engelmens.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 9 '09
Ik heb zelf ook een ervaring gehad waarbij ik ervan overtuigd ben dat het een engel was. Ik was samen met mijn vriendin op vakantie in zuid frankrijk en we hadden een wandeling gepland waarbij je met een treintje bovenop de berg kon komen, en dan weer naar beneden lopen. Dat leek ons erg leuk om te doen dus wij met het treintje naar boven. Volgens de vrouw achter het loket was het erg makkelijk en maar een uurtje lopen naar beneden.

Boven aangekomen was het opeens erg mistig en konden wij niet zo goed zien hoe we moesten lopen, maar al vrij snel vonden we het pad naar beneden. Het was een zeer mooi pad en we waren al lekker op pad. Alleen toen we na anderhalf uur nog niet terugwaren bij de auto begon ik me zorgen te maken.

Nou was het zo, dat de berg die we beklommen hadden op de grens tussen frankrijk en spanje (baskenland) lag, en ik kreeg sterk het vermoeden dat we in spanje terecht waren gekomen. Het pad was helemaal verlaten en we zagen verder niemand. We hadden het idee dat we maar verder naar beneden moesten gaan lopen in de hoop om een huis te vinden, maar die was in velden of wegen niet te zien.

Na weer een uur gelopen te hebben, begonnen we ons erge zorgen te maken of we wel weer op tijd thuis zouden komen, want het begon al wat donkerder te worden. Ik vroeg me ook af, of het wel een goed idee was om nog verder te lopen, want het zag er niet naar uit dat we iemand zouden zien.

En toen opeens komt uit de bosjes een heel oud vrouwtje met een wandelstok gekropen met een paddestoel in haar hand. Ik kijk haar aan, en ze heeft super vriendelijk gezicht. Ik vraag of ze spaans spreekt, maar dat spreekt ze niet. Gelukkig heb ik een kaartje van het treintje in mijn hand en laat dit haar zien, en vraag hoe we daar moeten komen.

Ze begrijpt wat we willen en zegt dat we tussen een paar bomen door moeten lopen, door de bossen heen en dat we dan weer op het juiste pad komen, en dat het maar een kwartiertje lopen is tot aan de parkeerplaats.

Wij dus helemaal blij en gaan inderdaad dwars door de struiken heen en komen op een pad terecht. We lopen dat pad af en om de bocht komen we al bij een huis terecht waar iemand zijn tuin staat te doen. Ik vraag hem of hij weet waar we heen moeten en zijn dochter wil ons wel met de auto ernaartoe brengen. We rijden uiteindelijk 35 minuten met de auto en zijn weer terug op de parkeerplaats. Wat waren we toen blij om de auto weer te zien!

Ik weet zeker dat het een engel was, want hoe komt anders zo'n vrouwtje dat moeilijk ter been is, zo in the middle of no where terecht?
Beschermengel
Beschermengel apr 9 '09

Nou zeg!! kreeg helemaal kippevel toen ik het las..ja dit was zeker een engel! ( ze komen soms uit het niets )

Erg mooi om mee te maken ...ik ben dol op deze verhalen.. smile
Natalie1986
Natalie1986 apr 9 '09
Origineel bericht van: Beschermengel
Ja ook een prachtig verhaal Nathalie! ik kreeg er kippevel van, zo zie je maar dat de engelen gewoon om ons heen zijn je moet je er alleen bewust van zijn... de ervaring vergeet je je hele leven niet.

Het leuke van jou verhaal vindt ik ...ik woonde vroeger ook vlakbij ommoord ..en mijn (overleden) zoon ging ook altijd met de metro naar school..ik heb vaak daar gewacht bij de halte om hem op te halen! ....graskruid.

Quote:
Zou het je zoon niet geweest zijn? Alleen in een ander lichaam?
_________________________


Dit heb ik ook vaak gedacht...maar het zou ook kunnen dat hij iemand gestuurd heeft die even controle had over dat lichaam! want het was nog maar kort na zijn overlijden...en ik weet dat je zo kort nog niet veel kunt doen ( tenminste dat is mij verteld) en wat ook opviel ..het was niet een dagelijkse jongen die je zag..hij viel echt op! heel apart zag hij er uit.

Ik ben erg blij dat jullie reageren!


Dat is ook toevallig!! Nee, die jongen zal ik never nooit vergeten hij had ook van die ogen die op een bepaalde manier liefdevol keken heel apart om mee te maken. Hoelang is het geleden dat je zoon is overleden? als ik vragen mag?

Misschien was die jongen wel een engel die door je zoon gestuurd is, dat zou ook best kunnen. Ik weet niet hoelang je zoon overleden was maar ik geloof dat ze 40 dagen nodig hebben om dit soort dingen te kunnen doen. Tenminste dat is wat ik heb gehoord ik zou ook niet weten of het echt waar is.
Natalie1986
Natalie1986 apr 9 '09
Origineel bericht van: NiMS
Ik heb zelf ook een ervaring gehad waarbij ik ervan overtuigd ben dat het een engel was. Ik was samen met mijn vriendin op vakantie in zuid frankrijk en we hadden een wandeling gepland waarbij je met een treintje bovenop de berg kon komen, en dan weer naar beneden lopen. Dat leek ons erg leuk om te doen dus wij met het treintje naar boven. Volgens de vrouw achter het loket was het erg makkelijk en maar een uurtje lopen naar beneden.

Boven aangekomen was het opeens erg mistig en konden wij niet zo goed zien hoe we moesten lopen, maar al vrij snel vonden we het pad naar beneden. Het was een zeer mooi pad en we waren al lekker op pad. Alleen toen we na anderhalf uur nog niet terugwaren bij de auto begon ik me zorgen te maken.

Nou was het zo, dat de berg die we beklommen hadden op de grens tussen frankrijk en spanje (baskenland) lag, en ik kreeg sterk het vermoeden dat we in spanje terecht waren gekomen. Het pad was helemaal verlaten en we zagen verder niemand. We hadden het idee dat we maar verder naar beneden moesten gaan lopen in de hoop om een huis te vinden, maar die was in velden of wegen niet te zien.

Na weer een uur gelopen te hebben, begonnen we ons erge zorgen te maken of we wel weer op tijd thuis zouden komen, want het begon al wat donkerder te worden. Ik vroeg me ook af, of het wel een goed idee was om nog verder te lopen, want het zag er niet naar uit dat we iemand zouden zien.

En toen opeens komt uit de bosjes een heel oud vrouwtje met een wandelstok gekropen met een paddestoel in haar hand. Ik kijk haar aan, en ze heeft super vriendelijk gezicht. Ik vraag of ze spaans spreekt, maar dat spreekt ze niet. Gelukkig heb ik een kaartje van het treintje in mijn hand en laat dit haar zien, en vraag hoe we daar moeten komen.

Ze begrijpt wat we willen en zegt dat we tussen een paar bomen door moeten lopen, door de bossen heen en dat we dan weer op het juiste pad komen, en dat het maar een kwartiertje lopen is tot aan de parkeerplaats.

Wij dus helemaal blij en gaan inderdaad dwars door de struiken heen en komen op een pad terecht. We lopen dat pad af en om de bocht komen we al bij een huis terecht waar iemand zijn tuin staat te doen. Ik vraag hem of hij weet waar we heen moeten en zijn dochter wil ons wel met de auto ernaartoe brengen. We rijden uiteindelijk 35 minuten met de auto en zijn weer terug op de parkeerplaats. Wat waren we toen blij om de auto weer te zien!

Ik weet zeker dat het een engel was, want hoe komt anders zo'n vrouwtje dat moeilijk ter been is, zo in the middle of no where terecht?


Wauw wat een super mooi verhaal!! ik kreeg er kippenvel van..
Duidelijk dat het een engel was.. Hoe kan ze inderdaad dan in middle of nowhere terecht komen. Echt super mooi!!
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki