en wat me nog meer bezig houdt waarom mensen uitsluiten?
Het is niet zozeer een kwestie van uitsluiten, maar meer een kwestie van prioriteiten bepalen. Als er een aantal schapen over de dam zijn, dan volgen er vanzelf meer.
dus ook al laten vallen omdat iemand op een verkeerd spoor zit en wie zijn dan die juiste mensen?,de mensen die.....wat.....?
De mensen die daadwerkelijk het verschil in deze wereld kunnen maken. Bijvoorbeeld met gaven, of ook in staat zijn om anderen te veranderen.
En alleen als je niet van het verkeerde spoor wilt afwijken, wordt je al snel losgelaten.
nee hoor daar heb je niet altijd een oordeel voor nodig waarom zou alles zonder oordeel even belangrijk worden?,vergis je niet misschien worden zaken zonder oordeel wel juist onbelangrijk en wordt je juist niet geleefd door de gebeurtenissen
Alles wordt zonder oordeel even (on)belangrijk, omdat je namelijk geen voorkeur of afkeur meer hebt om de dingen die je doet. Zoals je mooi schrijft wordt je geleefd door de gebeurtenissen en ga je instinctief leven. In plaats van een mens, wordt je eigenlijk een dier.
Leg mij eens uit, dat als je niet meer oordeelt hoe jouw dag er dan uit zal zien als je morgenochtend wakker wordt.
Als er een brief in de bus komt, gooi je hem dan ongeopend weg, omdat je niet over de inhoud mag oordelen? Als er een collectant aan de deur komt, gooi je er dan blind geld in, omdat je niet oordeelt over het goede doel waar hij voor collecteert? Als je de TV aanzet, kies je dan een willekeurig kanaal en blijf je dat maar kijken, omdat je niet oordeelt over de inhoud van wat je ziet? Als je reageert op dit bericht, zeg je dan niets, omdat je ander je oordeel uitspreekt?
Kortom, ik zie gewoon niet in, hoe je kan leven zonder enig oordeel. Ik wil graag weten wat belangrijk is, en handel daar ook naar. Zou ik leven zonder enig oordeel, zou ik in mijn ogen een robot worden.