Loading...
nl

Ik heb moeite met etiketten

Natalie1986
Natalie1986 mrt 30 '09
Ik vind van niet daarom vroeg ik me ook af waarom ze uberhaubt bestaan.

Maar voor mensen die zichzelf totaal kwijt zijn tja dan snap ik het wel
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Wel.. Er zijn heel veel mensen onzeker over zichzelf.. Zij hebben al snel de drang om zich te gedragen als een ander, zodat ze zelf niet zoveel opvallen en een groep mensen om zich heen hebben die hen kan opvangen als ze in een gat vallen.
Natalie1986
Natalie1986 mrt 30 '09
Ja dat geloof ik ook, maar of je dan echt 100% jezelf bent betwijfel ik heel erg wink
gast
gast mrt 30 '09
Het is heel normaal dat mensen zich aansluiten bij groepen, vooral als ze hun eigen heelheid nog niet gevonden hebben. We worden al geboren in een "groep", gezin/familie genaamd (etiketje wink)
En in ons hele leven zullen we vrijwillig dan wel gedwongen tot een groep behoren. Dat je daarbij ingedeeld wordt, al dan niet vrijwillig/gedwongen, betekend nog niet dat je dat ook bent.
UIteindelijk, als we alles wat er "van buiten" aan ons gehangen kan worden ingezien wordt als zijnde niet "van ons zelf", zul je naakt in deze wereld staan en zul je beseffen dat ook alle andere mensen om je heen naakt zijn als we alles wat er maar aan etiketten aan gehangen kunnen worden zijn verwijderd.
Haal de "kleding" weg en er blijft "mens" over.
Natalie1986
Natalie1986 mrt 30 '09
Nou ik zie het iets anders.

Als je in een gezin geboren bent is het mijn inziens niet echt een etiketje. Maar meer een basis, vanuit de basis kan je je ontwikkelen.
Als je in een spiritueel gezin geboren bent zal je er minder moeite mee hebben om vanuit je hart te leven aangezien het dan vaak gestimuleerd wordt.
Maar als je in een minder spiritueel gezin opgevoed wordt. Sta je er in dat opzicht eigenlijk alleen voor. Je moet alles zelf ontdekken zo ga je sneller mee lopen met andere mensen. Maar als het echt gestimuleerd wordt dan zal het sneller de juiste keuze maken en echt op je gevoel afgaan.
seppe
seppe mrt 30 '09
Zouden vele mensen niet tot een groep behoren zodat ze zelf niet de problemen moeten overwinnen van iets zelf te zoeken of te zijn.
In een grote groep vallen de onvolkomenheden van een individu minder op.
Zolang als je maar bent zoals er verwacht word.
Dat is het gemakkelijkste ook he. Zijn zoals de ander.
Gewoon een opgehangen beeld na-apen.
Als je dan uit de groep gaat en je word geconfronteerd met je echte zelf is de lokroep van de groep niet ver weg.

- Word je jezelf en riskeer je nare reacties
Of
- Volg je de groep en voorkom je opmerkingen.

Wat dat etikeren betreft.
Is dat niet het willen controleren van gedachten/informatie door het ego.
Bv.; Als je ergens een zwaardere persoon ziet wandelen dat stemmetje dat direkt zegt; Amaai die is dik.
Feit is of je nu oordeelt of niet je ziet die persoon (die anders is).
Maar dan je ego dat die informatie ergens heen wil duwen, wil controleren, oordelen.
Op die manier is een gezin geen etiket, het is gewoon het benoemen van informatie (geen oordeel).
Een goed of een slecht gezin is voor mij een etiket, een oordeel.

- Gast als 'gezin' een etiket is, is 'mens' evengoed een etiket he. (Natuurlijk zo houd het nooit op)
Lena
Lena mrt 30 '09
Origineel bericht van: gast
Het is heel normaal dat mensen zich aansluiten bij groepen, vooral als ze hun eigen heelheid nog niet gevonden hebben. We worden al geboren in een "groep", gezin/familie genaamd (etiketje wink)
En in ons hele leven zullen we vrijwillig dan wel gedwongen tot een groep behoren. Dat je daarbij ingedeeld wordt, al dan niet vrijwillig/gedwongen, betekend nog niet dat je dat ook bent.
UIteindelijk, als we alles wat er "van buiten" aan ons gehangen kan worden ingezien wordt als zijnde niet "van ons zelf", zul je naakt in deze wereld staan en zul je beseffen dat ook alle andere mensen om je heen naakt zijn als we alles wat er maar aan etiketten aan gehangen kunnen worden zijn verwijderd.
Haal de "kleding" weg en er blijft "mens" over.

dus haal het etiket af van een engelmens af en wat blijft er dan over?
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Een simpele ziel als alle andere. smile
Lena
Lena mrt 30 '09
Nims, is iets benoemen zoals je ogen ogen noemt, een etiket? Of houd een etiket meer ingrediënten in?

daar ben ik ook benieuwd naar nims, hoe zie jij dit?
Lena
Lena mrt 30 '09
trouwens het etiket engelmens heeft nog steeds geen verklaring van bv in een woordenboek smirk

dat wil niet zeggen dat deze term er nooit in zal komen te staan.......

maar voor nu snap ik echt wel dat je jezelf bepaalde eigenschappen of gaves toedicht en dat je hier een nieuw woord voor bedenkt,misschien vind ik het gewoon ongelukkig gekozen en daarom ik ook niets van herkenning kan vinden in....

medemens is een erg mooi woord........
en als er dan zoveel engelmensen zijn hier, die mensen via een duw of wat dan ook kunnen helpen op hun levenspad ,dan zou je nu ook kunnen vaststellen waarom gebeuren er niet meer alleen maar goede dingen in deze wereld........
ik denk dat jullie al die antwoorden ook niet hebben,vaak wel overeenkomsten in gevoel of woord of voorspellend,maar tot nu toe zie ik ook een hoop lariekoek en weet de een het nog mooier te brengen dan een ander in de spiritule wereld.
dus als je weet wat voor mij een goede site hierover is dan hoor ik het graag.

dat wil niet zeggen dat er hele lieve goede helpende enz mensen op deze aarde gelukkig rondlopen . smile
misschien wel engelen wie weet,maar ik denk zelf dat ze zich nooit zo zichzelf voorstellen.......
en dat zal ook ongewijfeld de bedoeling ook niet zijn.....
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Kun je je dan ook voorstellen dat een andere groep mensen een ander etiket hanteren voor hetzelfde als waar jij een etiket aan gehangen hebt? En kun je ook nog herkennen dat het om hetzelfde gaat als er een ander etiket aan hangt? Of kijk je alleen naar het etiket en niet wat het werkelijk is.

Tuurlijk is dat mogelijk. Het gaat ook niet zozeer om het etiket zelf, maar waar het etiket voor staat.

Zo zal een stoel altijd een stoel zijn, ook al heeft hij 4 poten, 3 poten, een leuning etc. Het etiket stoel staat voor een object waar je op kan zitten (even simpel gezegd dus, ter voorbeeld, anders komen er weer bijdehante mensen met barkrukken en banken aanzetten wink). Maar het etiket mag ook best "chair" heten. Dat is geen probleem, want het staat nog steeds voor hetzelfde.

Even een simpel voorbeeld, maar de wat een stoel is, zal nooit meer veranderen. Een stoel wordt geen bank tenzij je de eigenschappen van die stoel veranderd. Maar de definitie (= het etiket) staat vast.
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Angel of Death

Ik kijk liever naar hoe mensen echt van binnen zijn.

Maar hoe doe jij dit zonder de etiketten "Lief", "Aardig", "Achterbaks", "Stom", "Gemeen", etc.?

Het is heel normaal om dit soort etiketten op mensen te plakken omdat het een stuk makkelijker maakt om te oordelen.
JulienMoorrees
Nims, is iets benoemen zoals je ogen ogen noemt, een etiket? Of houd een etiket meer ingrediënten in?

Een etiket is een vaak een combinatie van verschillende eigenschappen, genoemd onder 1 naam.
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Angel of Death

Ik kijk liever naar hoe mensen echt van binnen zijn.

Maar hoe doe jij dit zonder de etiketten "Lief", "Aardig", "Achterbaks", "Stom", "Gemeen", etc.?

Het is heel normaal om dit soort etiketten op mensen te plakken omdat het een stuk makkelijker maakt om te oordelen.

Wel, in de omgang gebruik je die woorden... Maar als je dieper bezig bent.. niet meer. Want iemand is niet volledig lief of achterbaks. Iemand is niet altijd aardig. Dus waarom zou je iemand dan die sticker op het voorhoofd plakken. Wie weet vind een ander die persoon helemaal niet aardig.
JulienMoorrees
Is dat belangrijk om te weten? Heb je aan jezelf niet genoeg? Of is het onzekerheid of aangeleerd gedrag dat je ergens bij moet horen?

Hoezo wil je nergens bij horen?

Ben jij vrouw, mens, nederlander, blank, lief, gevoelig, spiritueel open, hsp?

Kortom het etiket is "gast" is een samenvoegsel van allerlei etiketten van hierboven, waarbij er zo af en toe nog een paar af gaan en weer bij komen.

"gast" is dus eigenlijk helemaal niet zo'n stabiel etiket, maar wel een uniek etiket. Tenminste de combinatie van etiketten waaruit gast is opgebouwd.

Zoals Theo Maassen ooit grapte: "Van binnen zijn we allemaal blank".
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Lena10

dus haal het etiket af van een engelmens af en wat blijft er dan over?

Een engelmens.
JulienMoorrees
trouwens het etiket engelmens heeft nog steeds geen verklaring van bv in een woordenboek smirk

dat wil niet zeggen dat deze term er nooit in zal komen te staan.......

Merudi ook niet.

Maar als zelfs zwaffelen het woordenboek haalt, maak ik me over engelmens niet zo'n zorgen wink.

maar voor nu snap ik echt wel dat je jezelf bepaalde eigenschappen of gaves toedicht en dat je hier een nieuw woord voor bedenkt,misschien vind ik het gewoon ongelukkig gekozen en daarom ik ook niets van herkenning kan vinden in....

Het is precies juist gekozen smile.

medemens is een erg mooi woord........

Ja, maar die heeft een hele andere definitie en eigenschappen.

Mijn buurman is een medemens, maar zeker geen engelmens.

en als er dan zoveel engelmensen zijn hier, die mensen via een duw of wat dan ook kunnen helpen op hun levenspad ,dan zou je nu ook kunnen vaststellen waarom gebeuren er niet meer alleen maar goede dingen in deze wereld........

Omdat de engelmensen veruit in de minderheid zijn. Zij kunnen alleen maar aanzetten tot. Maar als iedereen meegaat, gebeuren er inderdaad alleen maar goede dingen.

ik denk dat jullie al die antwoorden ook niet hebben,vaak wel overeenkomsten in gevoel of woord of voorspellend,maar tot nu toe zie ik ook een hoop lariekoek en weet de een het nog mooier te brengen dan een ander in de spiritule wereld.

Er zit veel troep in de spirituele wereld ja, maar ik merk dat dit best wel zichtbaar wordt op dit moment en de echte meesters staan op.

De lariekoek die jij ziet, is een signaal voor jou om er iets tegen te doen.

Waarom alleen maar klagen zonder zelf de handjes uit de mouwen te steken?

De nieuwe wereld komt er wel, maar heus niet vanzelf. Het wordt tijd dat iedereen gewoon meehelpt.

dus als je weet wat voor mij een goede site hierover is dan hoor ik het graag.

http://www.merudi.net

dat wil niet zeggen dat er hele lieve goede helpende enz mensen op deze aarde gelukkig rondlopen . smile
misschien wel engelen wie weet,maar ik denk zelf dat ze zich nooit zo zichzelf voorstellen.......
en dat zal ook ongewijfeld de bedoeling ook niet zijn.....

Juist wel, want welk signaal komt nu beter aan? Die van een engel, of die van jan huppel om de hoek.

Het gaat om het doorgeven van de booschap, en niet om de boodschapper.
gast
gast mrt 31 '09
Quote:
Hoezo wil je nergens bij horen?

Ben jij vrouw, mens, nederlander, blank, lief, gevoelig, spiritueel open, hsp?

Kortom het etiket is "gast" is een samenvoegsel van allerlei etiketten van hierboven, waarbij er zo af en toe nog een paar af gaan en weer bij komen.

"gast" is dus eigenlijk helemaal niet zo'n stabiel etiket, maar wel een uniek etiket. Tenminste de combinatie van etiketten waaruit gast is opgebouwd.

Zoals Theo Maassen ooit grapte: "Van binnen zijn we allemaal blank".

Als het goed is ben ik alles wat je maar kunt verzinnen want ieder mens heeft alles in zich alleen uit iedereen het op zijn/haar eigen manier.
En dat ik in Nederland geboren ben maakt mij nog geen Nederlander, ik voel me veel meer een wereldburger.
Wat een ander van mij vind (de etiketten die er op mij geplakt worden) zal per persoon verschillen en wat de één vanmij vind zal een ander misschien helemaal niet herkennen omdat ze mij op een andere manier ervaren. Dus is het etiket meer iets dat door een ander opgeplakt wordt en niet door mij. Ik zie mezelf ws heel anders dan jij mij ziet.
Maar dat maakt allemaal niet uit als je er maar van bewust bent dat iemand niet per definitie is zoals jij denkt dat ie is.
admin
admin mrt 31 '09
Elk etiket is een beperking van wat IS.
Het sluit namelijk andere dingen uit.

Verder laat ik deze discussie lopen voor wat ie is.
Natalie1986
Natalie1986 mrt 31 '09
Iedereen kan oordelen over anderen. Maar als je goed naar iemand kijkt weet je wel of het klopt ja of nee.
Vooroordelen zijn er nou eenmaal, je moet er maar mee leren leven wink
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske