Loading...
nl

Ik heb moeite met etiketten

Lena
Lena mrt 30 '09
Origineel bericht van: Soulmate
ieder wezen kan uiteindelijk een engel worden. kennen jullie ook de engelenacademie.hyves.nl? Daar staat ook veel informatie en daar zijn ook leden aan gekoppeld die ook weer hun eigen inbreng hebben. In het boekje Engelen op aarde worden een aantal typen zielen beschreven die voelen anders te zijn dan de gemiddelde mens van aardsengelen tot en met wijzen. Ieder met een eigen afkomst en eigenschappen. Hierover staat een klein stukje op de hyve. groetjes, Anja

dus jullie noemen je voor het gemak engel nav bepaalde kenmerken?
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Wat bedoel je met de opmerking "voor het gemak"? Waarom heb je het idee dat het makkelijk is om jezelf engel te noemen?
Lena
Lena mrt 30 '09
als we spreken om het maar een naam te geven of een etiket
JulienMoorrees
Ja zo kan je het noemen, een etiket. Heb jij moeite met etikketten dan?
Lena
Lena mrt 30 '09
ja
JulienMoorrees
Waarom?
Lena
Lena mrt 30 '09
omdat voor mij niets vast smilestaat
alles is contstant in beweging......
we hebben hier al eerder over gehad in een ander topic
ik kwam duidelijk te weten dat ik grijs denk

een engel is voor mij een liefdevol wezen, waar wij als mens niet aan kunnen tippen smilein ieder geval niet hier op aarde
we kunnen hooguit het goede willen nastreven...
JulienMoorrees
Maar dat is toch niet waar dat niets vaststaat? Er staan een heleboel dingen in dit aardse leven vast. Zo ben jij een vrouw, zo ben jij een vriendin zo ben jij een mens. Je hebt 2 ogen, 1 neus en een mond. Je denkt na over dingen, je kan schrijven, je kan lezen. Je heet Lena.

Kortom, veel dingen die gewoon vaststaan. Juist omdat deze dingen vaststaan, herkennen wij jou als Lena, en verander je niets steeds continu.

Jouw lena etiket, maakt dat jij niet hans/gast/nims bent.
Lena
Lena mrt 30 '09
smileja hoe moet ik dit duidelijk maken
ik heb een identiteit en zulke dingen staan vast...
omdat we ze zo benoemd hebben....

toch blijven heel veel zaken niet vaststaan en zijn aan verandering constant onderhevig dus....nieuwe ontdekkingen,achterhaalde theorien

een beetje lastig te verwoorden geloof ik tongue
ook al staan er dingen nu vast,ze kunnnen door omstandigheden wijzigen...ik ook smile
JulienMoorrees
Precies, sommige dingen staan gewoon vast en wijzigen niet meer.

Als jij de dingen anders ziet, zijn die dingen dan veranderd of ben jij alleen maar veranderd?
gast
gast mrt 30 '09
Nims ook die etikketen staan niet vast.
Het is heel makkelijk je naam te veranderen.
Is het je naam die jouw Julien maakt of is het iets anders?
Je kunt dan misschien in Nederland lezen en schrijven, maar als je naar een ander land gaat gaat dit dus ook niet meer op.
Dat de uiterlijke geslachtskenmerken vrouw of man zijn betekend niet dat we in wezen beide zijn. Het is maar een miniem verschil die het één boven het ander doet uitkomen.
Er worden trouwens nog steeds kinderen geboren die beide geslachtskenmerken hebben en dan moeten de ouders/artsen de keus maken welk het gaat worden (kan nog wel eens verkeerd uitpakken)
Ogen zijn ook nog ogen als je ze anders noemt, dat is zo dus feitelijk heb je dat etiketje van "ogen" niet nodig want ze blijven nog net zo oog als je ze anders noemt. En dat telt voor alles natuurlijk wink
JulienMoorrees
Maar jouw ogen veranderen niet meer, netzoals jouw vingerafdruk. Sommige etiketten staan gewoon vast, hoe hard je ook zou willen dat ze veranderen wink.

Netzoals dat Gast altijd overal tegenin moet gaan omdat ze denkt dat ze dan een opening forceert of een mening kan doen laten veranderen tongue.
gast
gast mrt 30 '09
Haha, ja electriciteit werkt ook alleen als je negatief en positief samen voegt wink
gast
gast mrt 30 '09
Het gaat mij er trouwens om dat het etiket wel veranderen kan maar waar het werkelijk om gaat, dat wat je met een etiket duidelijk wilt maken, blijft wat het is.
JulienMoorrees
Waar het mij om gaat is dat niet alles aan verandering onderhevig is, en dus sommige etiketten altijd zullen blijven gelden.
gast
gast mrt 30 '09
Kun je je dan ook voorstellen dat een andere groep mensen een ander etiket hanteren voor hetzelfde als waar jij een etiket aan gehangen hebt? En kun je ook nog herkennen dat het om hetzelfde gaat als er een ander etiket aan hangt? Of kijk je alleen naar het etiket en niet wat het werkelijk is.
Emuca
Emuca mrt 30 '09
Ik ben niet zo'n voorstander van etiketjes.. Maar onbewust doet iedereen het wel. Vooral op de middelbare school. Daar wordt iedereen zo in hokjes gepropt dat je op een gegeven moment misschien wel gaat denken dat jij inderdaad zo bent zoals andere mensen je bestikkerd hebben.

Ik kijk liever naar hoe mensen echt van binnen zijn.
gast
gast mrt 30 '09
Nims, is iets benoemen zoals je ogen ogen noemt, een etiket? Of houd een etiket meer ingrediënten in?
Natalie1986
Natalie1986 mrt 30 '09
Waarom bestaan er uberhaubt etiketjes, wees gewoon je zelf.

Alhoewel het wel makkelijk is als je je ergens herkent en weet dat er meer mensen van je soort zijn haha
gast
gast mrt 30 '09
Is dat belangrijk om te weten? Heb je aan jezelf niet genoeg? Of is het onzekerheid of aangeleerd gedrag dat je ergens bij moet horen?
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420