Origineel bericht van: Muin
Ja, dat gebeurt volgens mij altijd op Forums. Aandacht vragen, aandacht geven en informatie uitwisselen. Ik ben op dit forum terecht gekomen toen ik me heel erg eenzaam en verdrietig voelde. Ik was een beetje in de war (wist toen niet hoe ik met mezelf verder kon) en ik zocht hulp (advies) en ondersteuning. Nu zit ik hier ruim 3 maanden en ik heb veel geleerd, gelezen en ben meer bewust geworden van mezelf en mijn situatie. Ik vind hier de perfecte spiegels. Ik lees hier veel berichten maar ben niet altijd eens met de geboden adviezen (maar dit kan ik ook niet van te voren weten) en toch neem ik ze mee. Ik denk er over na en ik doe daar wat mee. Maar ik ben nooit klaar met mezelf. Het leven is voor mij een ontwikkelingsproces. Er komt geen einde aan. Daarom blijven mensen op forums schrijven, denk ik. Vaak lees ik ook dezelfde berichten, dezelfde hulpvragen, dezelfde adviezen. Over en weer. Zo wat! Daar is het forum toch voor, niet waar?
Om hulp vragen doen mensen wanneer ze hulp nodig hebben (en aandacht vragen zie ik ook als een hulpvraag). Ik geloof niet dat mensen niet aan hun problemen willen werken maar ik geloof dat de geboden adviezen niet aansluiten bij de hulpvraag/problemen.
Het is niet meer dan logisch dat die mensen blijven terugkomen met hun vragen en dan lijkt het alsof ze aandacht vragen. Nee, ik ben van mening dat ze daadwerkelijk hulp nodig hebben. En zo lang ze aandacht blijven vragen dan betekent dat voor mij dat ze niet de juiste hulp hebben gehad. Ik vind het erg om te zien dat mensen niet verder kunnen in hun ontwikkeling en blijven steken in dezelfde situatie. Ik heb ook in zo’n situatie gezeten.
Prachtig stukje tekst en maak ik even een apart topic van! Oh zo waar wat je hier schrijft.