Loading...
nl

Op een matje

Helma
Helma mrt 29 '09
Vraagje: wie van jullie doet wel eens aan meditatie, of yoga, op een matje? En lukt dat ook goed in deze hectische tijd? Welk tijdstip kies je daarvoor? Nou, dat zijn alweer drie vragen smile
Delen:
Emuca
Emuca mrt 29 '09
Ik mediteer wel eens, maar ik zit graag gewoon op de vloer. Yoga heb ik elders gedaan, en dat was wel op een matje. smile

Meestal 's avonds voor het slapen gaan, dan keert de rust overal terug.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 29 '09
Ik doe het nooit op een matje, maar zit eigenlijk vaak gewoon op een lekkere stoel met de voetjes op de vloer. En ik heb geen vast tijdstip ervoor, maar doe het heel zelden. Ik denk dat ik het nu zo'n 5x in mijn leven heb gedaan, waarbij ze eigenlijk allemaal onderdeel uitmaakten van een sessie met iemand erbij die het vertelde wat ik moest doen. Dus eigenlijk doe ik het gewoon niet bedenk ik me nu haha.
Cialara
Cialara mrt 29 '09
Ik doe iedere week aan meditatie, heel kort aan het einde van de "sportieve" les in Body Balance (een combinatie van Tai chi, Yoga en Pilates op moderne muziek). Het is dan een korte geleide meditatie van ongeveer 10 minuten en dan lig of zit je inderdaad op een matje. Ik ben verslaafd aan dit uurtje voor mezelf ;-)

Ik doe het ook wel eens 's avonds in bed (liggend) voor het slapen gaan, het enige moment van de dag dat dit kan, en al val ik soms in slaap het is toch erg prettig.
Maryssa
Maryssa mrt 29 '09
laughhaha ik dacht eerst bij het zien van het topic van eh ..gaat het over op het matje geroepen worden? Maar het gaat over mediteren.

Ik mediteer denk ik 2 keer per week. Het liefst zit ik dan gewoon op de grond. Meestal doe ik dat aan het begin van de avond.
koenewoen
koenewoen mrt 30 '09
Ik mediteer meerdere keren per week, dit doe ik niet op een matje of kussen. Maar op een stoel, net zoals Nims. Mijn schoenen uit dat ik mij goed kan aarden. Een vast tijdstip heb ik er niet voor. Meestal is dit in de voormiddag of als ik moet werken in de vroege avond.
Muin
Muin mrt 30 '09

Elke ochtend doe ik de zonnegroet (yoga) op een matje (2 meter lang en 1 meter breed). Ongeveer een uur per dag voor het naar bed gaan mediteer ik op een stoel (zit meditatie) of in bed (lig meditatie). Zitten mediteren op een matje of op de grond vind ik niet prettig omdat ik het moeilijk vind om mijn rug recht te houden. Één keer per week doe ik bodybalance.

http://www.lesmills.com/netherlands/nl/members/bodybalance/learn-the-moves.aspx

Ben je van plan om yoga of meditatie te gaan doen, Phoenix? smile
admin
admin mrt 30 '09
Ik heb een tijdlang zenmeditatie gedaan. Ook was ik in het klooster Maria Toevlucht in Zundert, waar abt Jeroen Witkam een combinatie heeft gelegd tussen Boeddhisme en Christendom. Bekende namen als Enomiya Lassalle en Dürckheim hebben de basis gelegd en zijn ook daar geweest. heb nog eens uitgebreid met Jeroen Witkam hierover zitten praten.

Momenteel doe ik niet meer meditatie in de vorm van echt zitten. Maar wel door ale handelingen bewsut en aandachtig te doen. Fietsen als ik fiets, lopen als ik loop, etc. Want ook dat is meditatie.
Helma
Helma mrt 30 '09
Als ik er de tijd voor zou vinden, zou ik dat graag wat meer doen, ja... maar het gedoe met omkleden, zitten op een matje, niet echt ruimte in huis om me terug te trekken, belemmert me om het op te pakken... optie is het om op bed te gaan zitten, maar ik wil dan graag steun in mijn rug, want ik heb in notime last van mijn rug. Mijn slaapkamerdeur zou op slot moeten, en dan met de rug tegen de deur, dat is de enige mogelijke plek...

Het overwegen waard voor mij.
Natalie1986
Natalie1986 mrt 30 '09
Ik mediteer eigenlijk haast nooit ik moet het echt vaker doen hoor.
Lena
Lena mrt 31 '09
lekker met je rug in het gras liggen...
kan nu weer het wordt mooi weer smile
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mrt 31 '09
Heel bout: nooit.
admin
admin apr 23 '09
Ik probeer bij elke handeling te mediteren. Soms lukt het soms niet.
Mijn definitie van mediteren is dan ook het bewust worden van jezelf en in het hier en nu zijn, zonder de ervaringen van het verleden en de verwachtingen van de toekomst.
Voor mij is mediteren dan ook een techniek om mijn lichaam en mijn geest te ontspannen en te verlossen van onnodige gedachtes. Op deze manier kan ik niet alleen mijn ziel/innerlijke bron ervaren, maar kom ik al mijn onverwerkte emoties tegen welke ik alsnog kan verwerken en loslaten. Op deze manier ben ik niet meer afhankelijk van het verleden en toekomst en kan ik neutraal in het hier en nu staan.

Een warme groet

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420