Loading...
nl

onbedoeld

seppe
seppe mrt 29 '09
Zaterdagavond kwam ik bij mijn moeder op de kamer - zij is ook geintresseerd in energieën maar vooral geestesverschijningen en alles daarrond.
Zij heeft op haar nachtkastje een amethist, een kwartskristal en een gepolijste rozenkwarts (bijna een bol, met twee plattere kanten).
Ik had enkele dagen geleden (miss 2 weken) al gezien dat die rozenkwarts scheuren vertoonde, had dit toen gezegd maar niet verder op ingegaan.
Dus die steen is daar toen blijven liggen.

Nu kwam ik dus na mijn moeder en die zag dat de steen (rozenkwarts) op de grond lag. Dit zou al de derde keer zijn dat hij op de grond kwam. Blijkbaar heeft niemand hem horen vallen (toch zeker zwaar genoeg om te horen) en vanzelf rollen gaat ook niet want hij lag midden op tafel en heeft toch zeker een redelijk platte kant.

Hoe hij op de grond kwam in het midden gelaten, hij lag daar dus wel.
Mijn moeder zij met een lacherige stem die zal mij niet meer moeten.
Ik hield de steen in mijn linker hand en voelde pijn in mijn onderarm en hand.
in de rechter had ik hier geen last van. Mijn moeder nam hem ook vast en zij voelde tintellingen in haar vingertoppen (welke hand weet ik niet meer).

Ik ging met de rozenkwarts naar mijn kamer en leg hem neer, wens mijn moeder goedenacht en lig in bed nog wat rond te kijken.
Ondertussen was er een gevoel van hevige energie bij mijn moeder op de kamer. -> Die was er al toen ik weg ging.
lig dus in men bed en plots gaat het licht bij men moeder aan.

Ze heeft een lamp waar je op moet tikken en die dan aanspringt.
Na drie standen (van schemer naar hel) gaat die dan weer uit.

Het licht passeert alle drie de standen en gat dan uit zo een paar keer na elkaar.
Ben ondertussen naar die kamer teruggegaan en zie dit ook nog een keer gebeuren.
Niemand raakt de lamp aan.
Mijn eertse reactie was dat de sensor misschien kapot was.
Ondertussen was er zulk een werveling van energie dat het pijn deed in mijn buik (meer naar de bovenkant - hartchakra?).
Heb dan eerst een beschermende cirkel rond die lamp en uitgebreid naar mezelf.
Dit werd te lastig en ben aan het voeteinde van het bed gaan zitten.
Daar deed mijn buik nog pijn maar ik wou niet helemaal de kamer uit.
Boven het bed voelde ik een draaikolk van energie, geen houvast op te krijgen.
Heb toen beide handen met palmen naar het bed gericht en dan een schild proberen te maken.
Dit hielp een beetje.

Ik weet niet meer juist wanneer maar heb ook aan St Michael en moeder Maria gevraagd om te komen helpen.

Na een paar seconden, minuten ?? zegt mijn moeder dat ze een zwart gedaante (niet speciaal menselijk) achter mij ziet staan die trekt een mijn hoofd.
Ik voel nu niks speciaal.
Na nog even roept ze verschrikt he uwe kop is weg en knipt ze het licht aan.
Na even gpraat te hebben doet ze het licht terug uit, ik ben heel de tijd hetzelfde blijven zitten.
Nu staat er een 'wit' wezen achter mij (lange menselijke gedaante) Die als een geruststellend gebaar zijn hand op mijn hoofd drukt.

Nu voel ik een rare tinteling in heel mijn hoofd en concentreer me erop om dit weg te krijgen.
Ben ondertussen ook beginnen neuriën (dit steld mij gewoonlijk, nu ook, gerust).
Dit gevoel verdwijnt en het gewoel van energie boven bed verdwijnt ook.

Ik sta niet echt bij de gebeurtennis stil.
Mijn moeder wel en zit met veel vragen natuurlijk.

Omdat ik niet goed ben in het verwoorden van wat ik denk en voel en natuurlijk niet alles weet (en wie weet de dingen verkeerd plaats) heb ik dit hier maar gepost.
Misschien weet er iemand van jullie hoe of wat.
En kunnen jullie beter de dingen uitleggen.
Want ik kijk mischien in de verkeerde richting.

- Die lamp heeft tot nu toe (avond volgende dag) niets meer raar gedaan.
- Ik noch mijn moeder hebben zich op enig moment echt bang gevoeld.
Delen:
Emuca
Emuca mrt 29 '09
De zwarte gedaante was waarschijnlijk een kwaadwillende entiteit, die effect heeft uitgeoefend op de rozenkwarts. Hij gebruikte hem als medium om negatieve energie te verspreiden (vandaar de pijn en de barsten).

De witte gedaante is je beschermengel. Je bent nu veilig. Wees niet bang, het kan zijn dat de negatieve energie die je hebt opgevangen aan het verdwijnen is, door de bescherming die je beschermengel je heeft gegeven. Dat kost soms tijd en je voelt het.

Alles zal goedkomen.
seppe
seppe mrt 29 '09
toen ik die rozenkwarts weglegde op mijn kamer zag ik in mijn rechterooghoek een zwart bolletje (+- 2cm) wegvliegen uit die steen.

Had ik zelf nog niet aan gedacht.
En van stenen als medium gebruiken had ik nog nooit gehoord.

Dank je voor je reactie
Emuca
Emuca mrt 29 '09
Voorwerpen kunnen helaas ook een negatieve energie bevatten. Die energie kan op den lange duur schadelijk worden. Zo heb ik om mijn linkerpols vele armbandjes. Een daarvan bleek negatieve energie te bevatten. Sinds ik hem af heb, heb ik veel minder last van heftige emoties. smile
admin
admin mrt 29 '09
Een pendel kan aangeven of een kristal een positieve of negatieve kracht in zich draagt. Een kristal kan energie opnemen. Als deze niet tijdig gereiningd wordt, dan kan het sterkste kristal of steen spontaan breken.

Als ik dit verhaal lees, dan heeft de rozekwarts erg veel energie geabsorbeerd. Je kunt dit kristal beter verwijderen en vervangen door een nieuwe. Door regelmatig onderhoud kan je de levensduur verlengen en de kracht behouden. Reiki symbolen is een manier voor reiniging. Een edelsteendeskundige kan je adviseren. Sommige stenen kan je reinigen door onder de kraan te houden, bij andere is water ten strengste verboden.

Het werken met edelstenen is een vakkundig werkje. Ik heb gelezen dat je edelstenen moet mijden in slaapkamers. Mss met uitzondering van rozekwarts en angeliet.
Emuca
Emuca mrt 29 '09
En als je een vermoeden hebt dat iets met negatieve energie geladen is, kan je proberen hoe het voelt als je dat voorwerp even verwijderd. Voel je je dan beter, dan kan je het voorwerp beter niet meer terug zetten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 29 '09
Ja inderdaad wat Hans zegt dacht ik ook al. Die steen moet je begraven! op een lege plek in de grond. Hij is onbruikbaar en straalt zijn negatieve energie uit. Kijk wel uit met de plek waar je hem begraaft want het is moeilijk voor planten om daar nog te groeien wink.

Het lijkt erop alsof er een negatieve entiteit in de kamer rondwaart dus ik zou hem eens reinigen. In een ander topic op dit forum (onder informatie en kennis) staat opgeschreven hoe je dit moet doen smile.
Emuca
Emuca mrt 29 '09
Ik denk dat dat niet perse meer hoeft. Aangezien de witte gedaante een geruststellend gebaar maakte. Grote kans dat je beschermengel de negatieve entiteit al onder handen heeft genomen. Maar voor de zekerheid zou je het kunnen doen.
Lena
Lena mrt 29 '09
Origineel bericht van: seppe
Zaterdagavond kwam ik bij mijn moeder op de kamer - zij is ook geintresseerd in energieën maar vooral geestesverschijningen en alles daarrond.

- Ik noch mijn moeder hebben zich op enig moment echt bang gevoeld.


doordat je je hier mee bezig houdt trek je dit aan? zou dit een verklaring kunnen zijn?
nee bang zijn hoef je niet,ik geloof daar ook niet in, ook al zijn ze aanwezig,immers goed overwint kwaad toch?
maar wel een hele nare ervaring zeker het lichamelijke aspect,
je eigen intuitie zorgt ervoor dat je het juiste doet,zoals laten merken dat ze geen vat op je hebben wink

even of toppic ben je al naar amerika geweest?
seppe
seppe mrt 29 '09
Nee dit was gepland voor in juli maar door omstandigheden gaat de reis niet meer door.
Lena
Lena mrt 29 '09
Origineel bericht van: seppe
Nee dit was gepland voor in juli maar door omstandigheden gaat de reis niet meer door.


ok.(nog even off-topic)
seppe
seppe mrt 30 '09
- Lena10; doordat je je hier mee bezig houdt trek je dit aan? zou dit een verklaring kunnen zijn?

Mijn moeder staat voor zulke dingen heel erg open.
Ik ben veel voorzichter.

Maar mijn slaapkamer ligt wel vol met stenen.
-ik woon nog thuis dus een andere plaats heb ik niet echt-
Als ik op mijn kamer kom kan ik de rust echt voelen.
Die stenen laden mij op en ik laad hen op.
Echt een geweldig gevoel.
Ik zorg er heel goed voor en zij voor mij maar ik zou vaker het stof moeten afdoen grin.
De stenen zijn wel stofvrij, ze zitten bijna allemaal in doorschijnende plastic dozen.

Ik ben nu aan't proberen mijn moeder voorzichter te laten omspringen met zulke dingen.

Misschien hebben wij elkaar wel nodig; zij is te open en ik te voorzichtig?
We zullen zien wat de toekomst nog brengt he.

Zou mezelf wel verder willen toeleggen op het met energie werken.
Ik heb bijna alles wat ik weet (of denk te weten) via internet of gewoon via mezelf geleerd.
Dat is een goede manier maar dan kun je niet echt er met iemand over praten he.

Dank in ieder geval voor de reacties.
Lena
Lena mrt 31 '09
[quote=seppeZou mezelf wel verder willen toeleggen op het met energie werken.
Ik heb bijna alles wat ik weet (of denk te weten) via internet of gewoon via mezelf geleerd.
Dat is een goede manier maar dan kun je niet echt er met iemand over praten he.

Dank in ieder geval voor de reacties. [/quote]

het feit alleen al dat jij er voorzichtiger mee omspringt zegt heel veel over je eigen intuitie
gevoel is ook energie wink
zelf ervaar ik ook liever de dingen en vogel het meeste zelf wel uit
echter is het juist wel fijn als je erover kunt praten, en er zijn vast wel mensen hier die jou er mee verder kunnen helpen
bv wat zou jij verder willen uitwerken met energie en hoe je dit het beste kunt
aanpakken om verder te ontwikkelen
soms is het verstandig om even afstand te nemen,dan komen de antwoorden of ingevingen soms ook wel vanzelf
volg je gevoel en bij twijfel gewoon vragen smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki