Loading...
nl

Paranormale beurzen

Pisces
Pisces mrt 28 '09
Hoi mensen,

Ik had een gedachte, maar misschien ben ik cynisch of heb teveel gezien wat eigenlijk toch niet helemaal klopt maar.. het valt me vaak op dat paranormaal beurzen mediums/paragnosten enzovoort zitten die "mediteren" om contact te krijgen met hun driehonderd helpers die toekijken vanaf Gene zijde. Al die energieën wachten tot mediums zich uiteindelijk open stellen vanaf hun luie zitstoel, voor al die Goddelijke boodschappen die het aardse licht zullen gaan aanschouwen. Vaak hoor je algemeenheden en soms gaan de boodschappen wel ergens dieper op in, maar krijg je weer van al die prietpraatjes erom heen.

Vaak hoor je dat je zelf je eigen levenscreator die door alles heen moet kijken, los moet laten, een edelsteen moet gebruiken om te zuiveren, een bos wierook moet laten opstijgen tot de hemelse sferen en eens een flinke aura-reiniging moet laten doen om al dat karma wat je heb opgebouwd uit je systeem te laten halen om uiteindelijk dat hemelse licht te zien waarvoor je al die levens die je tot nu toe hebt geleidt toch zal moeten kunnen aanschouwen?

Geloof me, ik weet waar ik over praat, want ik heb zelf op beurzen gezeten en heb ook dit pad gelopen.

Ik heb het idee dat als je zo ver bent, dat je "onderwezen" wordt op een bepaalde manier, door jezelf open te stellen door je gedachten en het goede te willen doen en dat God/Jezus de enige is die hier macht op heeft en die kracht is dan ook in jezelf te vinden. Niet door beurzen of therapieën af te lopen, maar door werkelijke overgave! New age is zeker gestoeld op de bijbelse ideeën, maar het slaat nogal door allemaal. Ik ben geen geloofsfanaat of wat dan ook, ieder zijn eigen manier van doen. Daarnaast Ik wil ook niemand overtuigen van mijn denkbeelden, maar hoe denken jullie over al dit?

Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 29 '09
Wat ik denk is dat sommige mensen wat meer overtuiging nodig hebben en hun lot niet in de handen van een persoon willen leggen. Het klinkt stom, maar "patienten" hebben vaak meer vertrouwen in een pak tarotkaarten dan in degene die ze legt. Dit komt omdat het bij degene die geholpen wordt, iets aanwijsbaars heeft van het proces dat de "genezer" uitvoert. En ja, ik ben met je eens dat er veel kwakzalvers rondlopen en maar een paar echte goeie tussen zitten. Toch is het wel een kwestie van vertrouwen en geloof.

Zo heb ik zelf een natuurarts waar ik regelmatig kom en als die boodschappen van boven opschrijft en doorkrijgt, twijfel ik er geen moment aan dat ze kloppen en waar zijn. Toch weet ik ook dat de hulpmiddelen zoals een pendel, kaarten etc. erg prettig zijn om te begrijpen en te gebruiken.

De mens is namelijk veel te veel aan het interpreteren en is het heel lastig om zuiver te blijven als ze een boodschap proberen te duiden. Dan zijn hulpmiddelen erg prettig om zekerheid / bevestiging / ontkenning te krijgen.
Lena
Lena mrt 29 '09
vooral al mensen er iedere week naar toe gaan,alles maar blijven aflopen om antwoorden te vinden,wel heel menselijk,in ieder geval is dit niks voor mij, dat vertrouwen ontbreekt :)omdat er teveel kwakzalvers zijn.
koenewoen
koenewoen mrt 29 '09
Er zijn inderdaad heel veel kwakzalvers aanwezig.
Maar er zijn er evenveel goeie ook. Maar hoe onderscheid je ze van de rest. Dat is natuurlijk een goeie vraag.
JulienMoorrees
Ik denk dat je gevoel prima in staat is om ze te onderscheiden. Dat kan niet iedereen, maar meestal heb ik het direct door.

Wel is het zo, dat sommige mediums, geen kwakzalvers zijn, maar spiritueel gezien helemaal niet zo ver zijn. Zo kwam ik laatst iemand tegen met een hele eigen praktijk die veel mensen hielp waarvan ik dacht, jeetje zit jij nog maar op dat nivo? Toch was deze heel goed bezig en deed het echt omdat ze liefde voor het vak heeft. Maar was ze goed? Tot op zekere hoogte wel, maar ik miste toch een behoorlijke diepgang.
admin
admin mrt 29 '09
Mijn indruk op paranormale beurzen is dat de meeste standhouders nogal stil staan in hun spirituele ontwikkeling. Velen doen al hele lange tijd niet veel meer dan kristallenbol kijken of kaartleggen. En dan ook meestal met aleen een commerciele bedoeling.

Volgens mij kan je in een dergelijke drukke setting nauwelijks een zuivere 'lezing' doen. OK, uitzonderlingen daargelaten.

Maar of je er nu echt geholpen wordt...
Emuca
Emuca mrt 29 '09
Ik heb nog nooit een lezing op een beurs gedaan. Ik heb wel bordjes gezien met 'tarot legging' etc. Maar meestal loop ik er voorbij. Een deel van mij zegt: misschien wel interessant. Een ander deel zegt: de kans dat er echt wat uit komt is klein... Laat ik mijn geld voor iets anders gebruiken.
Pisces
Pisces mrt 29 '09
Er is voor allebei wel wat te zeggen .. er zijn er ook voldoende die geen kwakzalvers zijn .. wat ik ermee probeer te zeggen is dat uiteindelijk alles in jezelf zit en als je 'opgenomen' bent in het grotere geheel (God) je onderwezen wordt, zodat je dit alles niet nodig hebt, omdat het uiteindelijk toch iets is wat je buiten jezelf zoekt. Althans, dit is mijn ervaring.
admin
admin mrt 29 '09
Ja, uiteindelijk zit het antwoord alleen in jezelf. Maar soms heb je een wegwijzer nodig. Al is het risico dat mensen gaan steunen op die wegwijzer en niet letten op de richting die de wegwijzer aangeeft.
Maryssa
Maryssa mrt 29 '09
Daar ben ik het mee eens, Nims. Je kunt het echt voelen of iemand daar met een zuivere intentie en met een gave zit.

Op die beurzen (ik ben er 2 x geweest) valt me altijd wel op dat de paragnosten je met hun blik proberen naar zich toe te trekken. Ik maakte geen oogcontact maar voelde alleen als ik langs de tafes liep en maakte op die manier een keuze. Ik heb op die manier alleen maar goede consulten gehad.
JulienMoorrees
Ja zulke consulten heb ik ook gehad. Het zijn juist die mensen die er zitten zichzelf te zijn, zonder druk bezig te zijn om mensen te "lokken". Je voelt het meteen of zo eentje goed is voor je.

Toch ben ik het er niet helemaal eens dat je de antwoorden altijd uit jezelf haalt. Soms weet je het namelijk gewoon echt niet, hoe hard je je best ook doet.

Ik heb regelmatig verschillende mensen bewust geraakt en ferm een andere kant op geduwd die ze zonder mijn inmenging nooit hadden gedaan en ook niet zelf hadden gedaan.
Pisces
Pisces mrt 29 '09
Som weet je niet alle antwoorden, maar vaak komen die wel als je er klaar voor bent, vanuit je hart.

De opmerking over het ferme duwen en dat mensen nooit een stap hadden in een bepaalde richting, maar nu wel dankzij de andere persoon. Hoe kan je dit weten? Weet je hoe iemand denkt of waar iemand mee bezig is op dat moment? In mijn leven hebben mensen die dachten dat ze goed eraan deden om zich op een bepaalde manier in mijn leven te mengen, juist heel veel in een richting geduwd die achteraf erg fout was. Het heeft uiteindelijk veel meer kwaad dan goed gedaan. Omdat 'diegenen' dit als de waarheid zagen, keken ze over een heel groot punt heen; de persoon die een eigen beslissing moest nemen waar uiteindelijk niemand wat mee te maken had.

Dat bewust raken Nims, vanuit welk oogpunt doe of deed je dit? Was dit vanuit een visie vanuit jezelf of was dit vanuit liefde voor een ander. Het is soms ook moeilijk om dit alleen vanuit tekst te beredeneren, omdat overal wel een stukje waarheid in zit of in kan zitten.

JulienMoorrees
Dat bewust raken komt vanuit mijn volledige inzicht in de persoon / de personen en hun levenspaden. En daarbij ook het inzicht in het grotere geheel en alles wat hierbij hoort.

Ik kan niet spreken voor de andere mensen die jou geduwd hebben, maar in mijn geval ben ik tot nu toe altijd foutloos gebleven. Ik ga verder geen namen noemen, maar ook op dit forum zijn een paar mensen die mijn duwtjes wel gevoeld hebben zo af en toe wink.
Pisces
Pisces mrt 30 '09
Prima als het vanuit het volledige inzicht komt smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 30 '09
Daar is niet altijd iedereen even blij mee wink.
Lena
Lena mrt 30 '09
nou nims eventjes hoor,waarom lukt het jou dan niet om mensen te overtuigen hier?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '09
Origineel bericht van: Lena10
nou nims eventjes hoor,waarom lukt het jou dan niet om mensen te overtuigen hier?

Waarom denk je alleen maar in resultaten en niet in het pad ernaar toe?

Het valt me op dat jij erg makkelijk een conclusie trekt, terwijl je er nog helemaal niet bent. Ga eens dieper en verder en volg het pad als die zich ontvouwt.

Ik ben hier niet om mensen te overtuigen, maar om ze mee te nemen over een heel mooi pad vol inzichten wink.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki