Ik zal proberen te antwoorden. Ik heb niet de training doorlopen, een goede kennis van mij echter wel. Zij heeft 20 jaar geleden de training gevolgd en Jose Silva persoonlijk ontmoet in de USA.
Haar man is ernstig ziek geworden en was terminaal. De verwachte levensduur van 3 maanden werd door de alfa verlengd tot 7 jaar (!!!)en deze man is op hoge leeftijd overleden aan een simpele val ....(!)
Wat is alfatechniek:
http://www.lineaverde.nl/mediapool/72/728409/data/alfa.pdf
Hier wordt het aardig uitgelegd.
Hoe kan je het leren?
Ik heb het ontdekt als ik ging slapen. Als je het proces van in slaap vallen op het juiste moment stopt zit je precies in een alfa-staat. Er is een andere methode: aftellen, van 100 naar 1. Als je verder gevorderd bent is aftellen van 20 naar 1 voldoende. en de experts doen de overgang naar alfa onmiddellijk.
Wat kun je ermee:
Heel veel. Er zijn veel reikimasters die verbaasd zijn wat alfa extra kan doen.
Enkele toepassingen:
- diagnoses, vooral ook op afstand
- healing
- ondersteuning bij processen, examens, mensen met stress
- traumaverwerking
- bescherming (bijv. een busreis door Italie)
Met alfa kan je letterlijk mensen zien. Het enige wat nodig is: naam, woonplaats. Een alfa oefenaar kan letterlijk zien hoe die woont, hoe het huis eruit ziet, interieur, uiterlijk van de persoon zelf , smaken, voorkeuren. Ik ben wel eens geschrokken wat zo iemand met veel ervaring alemaal kan zien. Griezelig nauwkeurig. En intussen kan ik het zelf ook, heb eens het huis, persoon en medische diagnose gedaan van iemand in de USA. Later was ze in NL en op de foto's klopte alles, tot en met het uitzicht op het landschap.
Ik pas alfa toe in mijn reiki behandelingen op afstand. Met name t.a.v. bescherming.
Voor alle duidelijkheid: hier geldt een zekere mate van privacy. van de persoon mag en kan je alleen zien wat de kosmos je toelaat. Ik kan dus geen pincodes ontfutselen.