Pfff... serieuze vraag op een minder serieus topic, maar om nu telkens ik een vraag heb een nieuw topic te openen lijkt me ook teveel van het goeden.
Ik zou jullie mening graag horen over het volgende.
Ik zit op dit moment nu ruim een maand thuis i.v.m. ruim een jaar spanningen en me teveel inzetten voor alles en iedereen behalve mezelf. In den beginnen van het thuis zitten ben ik weer met allerrande oefeningen aan de slag gegaan om mezelf in balans te krijgen en dat ging aardig goed. Ik begon het allemaal weer positief in te zien.
Maar nu de laatste dagen lijkt het wel of de depressie steeds heftiger wordt. Alles wat maar een klein beetje in de richting van problemen gaat van anderen maakt mij moe en moedeloos en totaal leeg. Kan gewoon nergens meer helder op reageren...
Bach en alfonsven helpen niet meer tegen de spanning, zo ook geen mudra's, reiki of die wonderbaarlijke 3-hoek. Ik begin zo'n beetje een kluizenaar te worden omdat mensen mij op dit moment helemaal leeg lijken te trekken.
Is dit het stadium van een HSP-er om eens naar de dokter te gaan om chemicaliën te vragen? Of hebben jullie er ervaring mee dat het tijd nodig heeft om jezelf weer in balans te krijgen na een jaar afbreuk en ontkenning van jezelf?
De laatste keer dat ik chemicaliën slikte is 12 jaar geleden en toen was ik al antie. Haalde eigenlijk ook niks uit trouwens, alleen dat ik na 2 weken slikken hartstikke veel afkickverschijnselen had.
Intussen ben ik wel zo'n beetje uitgetherapiet, 20 jaar aan je groei werken vind ik best lang. En ik had allemaal zo lekker op de rit. Ik vind het moeilijk om mezelf een weg te vinden in deze maatschappij met alles wat ik denk en voel. Voor kwetsbaarheid en gevoeligheid lijkt vaak geen ruimte te zijn. Hoe gaan jullie daarmee om? In werk bijv. want daar ondervind ik de meeste problemen. Gewoon niet genoeg bijkom tijd/hersteltijd om ook nog aan ontspanning toe te komen. Het leven is toch niet werken en slapen alleen? Ik weet dat er meer is! Alleen zie ik dat nu meer als onbereikbaar iets als dat het er nu weldegelijk is.
Nou doet me i.i.g. goed om m'n hart luchten.. Hopelijk bij mensen die kennen wat het is en niet meteen bang zijn dat ik mezelf iets aan doe. Want da's een feit! Ik kan misschien wel zeuren of zeiken en heel nega overkomen maar klaar ben ik nog steeds niet.
Ben alleen even m'n pad kwijt en weet effe niet waar ik weer een beginnetje moet zoeken.