Kennen jullie dat? Dat je bij het lezen van berichten van mensen waar je het gezicht niet ineens kent, ineens overspoelt raakt en heel erg geraakt en emotioneel wordt bij wat ze vertellen?
Gisteren las ik op een ander forum waar ik kom dat iemand kanker heeft en bestraald moet worden. Hoewel deze persoon altijd de positieve kant van alles probeerd te zien was ze bang en zag het even allemaal niet meer zitten. Heel begrijpelijk want de afgelopen tijd heeft ze wel meer voor de kiezen gekregen.
Doorgaans ben ik wel begaan met mensen, maar dit kwam dus echt verschrikkelijk binnen, ik was helemaal van slag. Kon niks meer zeggen, was aan het huilen en voelde me intens gespannen. Terwijl ik deze persoon eigenlijk helemaal niet of nauwelijks ken.
Heb ik nu een te groot inlevingsvermogen of ben ik internet gevoelig? Ik weet het niet maar dat ik er iets mee moet doen weet ik wel. Al is het maar dat ik de pijn en verdriet niet mee ga dragen.
Kennen of herkennen jullie dit?
Hier heb ik eigenlijk ook wel een beetje maar op een andere manier. Ik voel hier heel veel herkenning en zie jullie de dingen verwoorden die ik voel maar zelf niet op schrift kan zetten. Dan denk ik "ja, zo bedoeld ik dat!"
Maar omdat nu achter elke posting te plaatsen die ik lees vind ik ook zowat.
Ik lees jullie dus wel, maar weet niet altijd goed te reageren.