Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Heidelroos
Heidelroos jun 2 '09
Origineel bericht van: Denzil & Aelita
Echt, de laptop van mijn zus verbruikt nog meer. De lampen thuis verbruiken nog meer. En je moet eens weten hoeveel sierlampen mijn ma heeft, en die moeten weer tot 2 uur snachts aan staan. DAT vind ik pas onzin. Maar ja, ik zeg maar niets, voordat ik op mijn donder krijg.

Brandgevaar..

Mijn dochter heeft een paltoppie op haar kamer en MOET deze uit zetten van ons (jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik ben ook die strenge mammie) en euhm..
Dat is vanwege brandgevaar.. die laptops worden bloedheet!!!

Gelukkig begrijpt mijn dochter het wel..
ze wil niet dat haar kamer in de fik vliegt.. logisch.. daar ligt al haar persoonlijke drijfveer wink
Emuca
Emuca jun 2 '09
De geuren stijgen naar mijn hoofd... pfff....
Helma
Helma jun 2 '09
Denzil, je ouders reageren afwijzend op jouw berekeningen: dan denk ik toch dat er iets heel anders aan ten grondslag ligt. Het zal het geluid zijn wat ze stoort, vermoed ik. Is een koptelefoon geen optie? Wel jammer, dat ze niet open staan voor jouw meedenken, en ja, achterlijk veel andere apparaten in huis, als ik het zeggen mag grin

Mijn dochter moet stil zijn vanaf 23.00 uur: als haar vriend hier dan nog rondloopt, kan ik hem in mijn bed letterlijk verstaan, waar hij ook is in huis(houten vloeren). Ik heb oordopjes naast mijn bed liggen, maar ja, het risico is dan dat ik 's morgens de wekker niet hoor...
Heidelroos
Heidelroos jun 2 '09
ehehehe, Helma, ik slaap altijd met oordoppen.,. niet vanwege het gesnurk van mijn man????!!! (alleen als hij verkouden is)

Maar ik ben nog niet door mijn wekker geslapen..
Dat is TE indringend..
het gata om de zachtere geluiden, het tikken van een kraan, het gefluister en gelach op afstand van de buren.. het gesuis van de pomp van het zwembad.. verwarmingsgeroezel..
Spud
Spud jun 2 '09
Hé leuk Angel of Death, katjes, kuikens en kunst met een luchtje eraan! Welke geur gebruik je eigelijk? En is het parfum of olie?

Nou ZEN valt me nog beter dan verwacht. ;)Over het kippenhok/ren moet ik nog verder nadenken, maar ik zat ook nog met bielzen in m'n maag gesplitst. Blijkt de visite een kettingzaag te hebben, ben ik daar ook weer mooi vanaf! Als dank heb ik maar een pak koek open getrokken bij de koffie. wink
Emuca
Emuca jun 2 '09
Allerlei geuren, waardoor het hier nu echt enorm stinkt. Ik heb vooral olie gebruikt, want parfum heb ik niet. Haha!
Eruan
Eruan jun 2 '09
Heey! Een hele goede avond... Ghehe...

Wat heb ik een lekker dagje gehad zeg. Op school was het leuk, ik had weer puf om huiswerk ook echt te maken, en heb weer gezellig gekletst met vriendinnen.
Ook ben ik weer naar saxofoonles geweest, wat ook wel aardig ging. Een lekker dagje dus.

Islandlady wat leuk dat je ook sax speelt/speelde! Het is zo'n lekker instrument!

Angel: Kuukens zijn zulke leuke diertjes, wij hebben ook kippen gehad eerder. Houden jullie alle kuikentjes? smile
Geurschilderen is gaaf trouwens! Voegt weer wat toe aan een schilderij!

Spud Leuk dat jullie lekker bezig zijn met een kippenhok bouwen. Wij hadden een hok met een bovenverdieping, en beneden een ren met een buitenstukje... Hoeveel kippies krijgen jullie?

Denzil: Vet balen joh! Misschien is het wel tijd om op een rustige manier toch een goed gesprek te houden met je ouders. Ik weet dat het moeilijk is, maar om het alleen al te proberen laat je goede wil zien en wie weet vallen ze dan toch wel mee. Sterkte in ieder geval.
Emuca
Emuca jun 2 '09
Misschien wel ja, we houden ze meestal wel... smileRuimte zat.
Eruan
Eruan jun 2 '09
Leuk! smileEn de haantjes?
Emuca
Emuca jun 2 '09
We hebben momenteel geen hanen meer, omdat ze maar bleven vechten... dus de haantjes mogen hier best groot worden. smile
Eruan
Eruan jun 2 '09
Dat is fijn! ik vind het altijd wel sneu wanneer ze bijna meteen geslacht moeten worden.. tongue
Hebben de kippies ook namen bij jullie?
Emuca
Emuca jun 2 '09
Ja, maar we hebben nu nog maar 2 kipjes... De oudste is geniaal. Ze heet Lama...

Vroeger had ik een kip die drumstick heette...
admin
admin jun 2 '09
Quote:
Ja, maar ze horen het te weten, in plaats van mij de schuld geven van de energie kosten. Zij zijn de grootste bron. Ik ben de enigste hier die wat energie zuinig is. Ik bedoel, ik heb al 5 jaar lang voorgesteld om spaar lampen te kopen. Deden ze niet. Dus dacht ik, misschien moet ik zelf de eerste stap maken. Dat deed ik door mijn lampen te vervangen door spaar lampen. Maar het had geen effect >.>.

A waste of time. Ik hoop dat andere ouders wel deze signaal op pakken..

Wauw goed van je Denzel! Petje af!
Ik ben het helemaal met je eens dat als jij zuinig moet doen je ouders het voorbeeld moeten geven.
Ik heb 's avonds 1 lampje aan in de huiskamer en verder kaarsen, heb de droger eruit gemikt omdat een echte stroomvreter is, afwasmachine hoef ik niet, heb 4 kids.. laugh.
Praktisch overal spaarlampen of zo'n koelkastpiefeltje met weinig verbruik.

Ik zou megatrots zijn als mijn zoon dat zo goed kon uitrekenen als jij dat kan en zou ook helemaal accoord kunnen gaan met zo'n voorstel.
Maar eerlijk is eerlijk, de ruzies zitten veel dieper en gaan eigenlijk niet echt over jouw stroomverbuik denk ik..

Wat zou het fijn zijn als je dit gewoon met hun kan uitspreken, ik gun je dat echt van harte!
admin
admin jun 2 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Vroeger had ik een kip die drumstick heette...
LOL!!! smile
admin
admin jun 2 '09
@ Bea, wel al gemailed en ook antwoord gehad, maar daar zakte mijn broek een beetje van af. Ik vind dat ik er in mijn kwaaiigheid al teveel over heb geschreven, zeker aangezien er mensen bij zijn die waarschijnlijk dit forum gaan uitpluizen om te ontdekken wat voor *verschrikkelijke* dingen ik nu weer heb geschreven, dus laat ik het maar even voor wat het is.

Ik ga ervan uit dat het toch keurig netjes word geregeld allemaal, alleen bedenk ik me echt wel tienmaal als er weer eens iemand vraagt of ik een reisje mee ga maken..

Vinger gaat wel, morgen weer langs de huisarts voor mijn prik en dan gelijk het onooglijke vingertoppie maar weer laten zien.
het doet geen pijn, vuiligheid kan eruit (ew!) en de antibiotica is vanaf vandaag op.
Eruan
Eruan jun 2 '09
Wow Karin dat is echt megamilieu bewust zeg! Wij hebben wel overal spaarlampen maar toch een afwasmachine en een droger. Al wordt die droger weinig gebruikt met mooi weer. wink
Afwassen met de hand doe ik op vakantie wel, en dan ben ik erg blij als we weer thuis zijn. tongue

Maar het is zeker super wat jullie voor het milieu doen!

haha Angel wat een leuke naam drumstick! Lol laugh
Alle kippen die wij hadden heetten altijd Saartje, had ik ooit eens in een boek gelezen toen ik 6 was, en toen moesten ze zo heten. tongue
Richie Richard
Richie Richard jun 2 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Origineel bericht van: Denzil & Aelita
Echt, de laptop van mijn zus verbruikt nog meer. De lampen thuis verbruiken nog meer. En je moet eens weten hoeveel sierlampen mijn ma heeft, en die moeten weer tot 2 uur snachts aan staan. DAT vind ik pas onzin. Maar ja, ik zeg maar niets, voordat ik op mijn donder krijg.

Brandgevaar..

Mijn dochter heeft een paltoppie op haar kamer en MOET deze uit zetten van ons (jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik ben ook die strenge mammie) en euhm..
Dat is vanwege brandgevaar.. die laptops worden bloedheet!!!

Gelukkig begrijpt mijn dochter het wel..
ze wil niet dat haar kamer in de fik vliegt.. logisch.. daar ligt al haar persoonlijke drijfveer wink

Dat is een sterk punt, maar dit is niet te gebruiken op mij. Ik onderhoud mijn pc netjes, en ik maak het iedere maand stof vrij. Daarbij zit er een gigantisch koel systeem in, waardoor de temperatuur niet hoger komen dan 40 graden. Dit is dus zeer veilig.
Emuca
Emuca jun 2 '09
Bij ons zijn vele diersoorten en fruitsoorten al gepasseerd.... Kiwi, mango... Koe, eend en Lama... tja... En mijn haan heette Harry... tongue

Poepoe.. wat een hoofdpijn weer...
Eruan
Eruan jun 2 '09
Haha Harry is ook gaaf!

Ai Angel dat is eventjes weer wat minder! Komt het door al die geuren? wink

Wow Denzil jij bent er echt druk mee met al dat onderhoud, van je scooter en je pc. Wel goed bezig, dat scheelt ook nog weer met energie verbruik geloof ik... smile
Richie Richard
Richie Richard jun 2 '09
Origineel bericht van: Helma
Denzil, je ouders reageren afwijzend op jouw berekeningen: dan denk ik toch dat er iets heel anders aan ten grondslag ligt. Het zal het geluid zijn wat ze stoort, vermoed ik. Is een koptelefoon geen optie? Wel jammer, dat ze niet open staan voor jouw meedenken, en ja, achterlijk veel andere apparaten in huis, als ik het zeggen mag grin

Mijn dochter moet stil zijn vanaf 23.00 uur: als haar vriend hier dan nog rondloopt, kan ik hem in mijn bed letterlijk verstaan, waar hij ook is in huis(houten vloeren). Ik heb oordopjes naast mijn bed liggen, maar ja, het risico is dan dat ik 's morgens de wekker niet hoor...

Het gaat niet om het geluid. Mijn muziek heb ik altijd voor 23:00 uit, of ik gebruik mijn headset... Maar ik mag het niet laten downloaden ofzo.. Want kijk, ik vind het zonde van mijn tijd om te wachten tot dat het klaar is. Dus wil ik dan wat doen. Maar dat gaat niet omdat het internet dan rete traag is omdat ik aan het downloaden ben. Dus ja..
Pagina's: « Vorige ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... Volgende »

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki