Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Eruan
Eruan jun 2 '09
Goedemorgen hier! smile

Allemaal lekker geslapen?

Angel Gefeliciteerd met die mooie katjes!

Canon rock is echt genieten op de vroege ochtend, heerlijk!

Denzil zijn je ouders al gekalmeerd?
Fatna
Fatna jun 2 '09
getsie, voel me behoorlijk onrustig, heb hartkloppingen en heb een knoop in me maag en ik weet niet waarom....
Emuca
Emuca jun 2 '09
Dankje Anniek!

Jeej, nog maar een paar hoofdstukjes en het boek is klaaaarrrrrrr

Wat rot Fatna, ben je soms bang dat er iets gaat gebeuren?
gast
gast jun 2 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Bij strandtent Zon en Zee, (schuin voor hotel Noordzee in het centrum) hokje 15...
Was inderdaad heeeeeeel druk, nog nooit zoveel fietsen op de boulevard gezien.
Was het net zo lekker als in de carieb?

Hé daar zijn we wel langs gelopen. We zijn er bij de op/afgang tegenover de Wilhelminastraat opgegaan en tot het eind van de boulevard op strand gelopen daarna naar "het strand" en daar wat gedronken en door de Prinsestraat terug gelopen. Mijn moeder woont op het kanaal dus lekker dicht bij. Ik zal de volgende keer kijken of er iemand is bij hokje 15.
Vond het wel frisjes hoor. Uit de wind in de zon was het lekker maar zo in de wind was het wel een beetje koud voor mijn gevoel. Op Curacao is het bijna altijd iig 30 graden als het zonnetje er is (in de schaduw gemeten). Dus is het wel even wennen hier.
Eruan
Eruan jun 2 '09
Hè fatna wat vervelend! Ik zit zelf ook al met een gigantisch raar zenuwachtig gevoel in mijn buik, heb geen idee waarom...

Angel ik ben nu aan het corrigeren! smileDus ik hoop dat je het zo in je postvak hebt staan.

Hoe bevalt het in Nederland eigenlijk gast?
Fatna
Fatna jun 2 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Dankje Anniek!

Jeej, nog maar een paar hoofdstukjes en het boek is klaaaarrrrrrr

Wat rot Fatna, ben je soms bang dat er iets gaat gebeuren?

ik zou het niet weten, ik ben niet bewust bang misschien onbewust
Eruan
Eruan jun 2 '09
Angel als het goed is is mijn mail in je inbox! smile
Richie Richard
Richie Richard jun 2 '09
Ja, maar ze sliepen niet wink. Sterker nog, als zij slapen mag ik er niet eens op. Ik heb geen idee waarom, want ik heb nooit in de late nacht of vroege ochtend hard muziek gedraaid. Ik doe de deuren wel dicht, maar ik vergeet ze soms gewoon op slot te doen.
En mijn pc is energie zuinig.
Mijn beeldscherm is een LCD schermpje van ik meen 140watt. Deze kan je uit doen als het aan het downloaden is.
Mijn pc, heeft echter een voeding van 450 watt. Maar omdat hij nooit volledig belast is, gebruikt hij 220 watt (heb ik gemeten).
Nog leuker, tijdens het downloaden kan het op stroom besparings modus. Het enigste van de pc, dat dan aan staat is: De moederbord, hardeschijfen, en processor. Dit alles gebruikt bij elkaar tussen de 60 en 80 watt. Dit had ik allemaal bewust ingekocht!

Echt, de laptop van mijn zus verbruikt nog meer. De lampen thuis verbruiken nog meer. En je moet eens weten hoeveel sierlampen mijn ma heeft, en die moeten weer tot 2 uur snachts aan staan. DAT vind ik pas onzin. Maar ja, ik zeg maar niets, voordat ik op mijn donder krijg.
Fatna
Fatna jun 2 '09
wat nou als je een baan neemt en voorstelt zelf de kosten van je pc bij te dragen??

dan kun je op je pc zitten zolang je wilt en niemand die zevert over te hoge kosten als je het zelf betaalt toch?!?

en het probleem met je te harde muziek, ja kan toch een hoofdtelefoon opzetten of oordopjes??

ik zie niet in waarom dit zo'n issue voor je moet zijn, ouders zijn nou eenmaal zeikerds en jij bent gewoon een lekkere dwarse puber waarschijnlijk, maar oplossingen zijn vaak simpeler dan je denkt
Richie Richard
Richie Richard jun 2 '09
Ik heb een baan, en ja ik heb dat al eens voorgelegd.
Toen vroegen ze aan mij, hoeveel ik bij wou dragen. Toen zei ik de kosten van mijn pc.
Dus ik ging dat netjes uitrekenen. Met de MAXIMALE stroom belasting van mijn pc. Wat eigenlijk nooit gebeurt..
Dus de som was:
450+140=590watt/h=0,59kWh
Simpel toch?
Gaan we verder.
De kosten voor 1 uur:
0,59x0.26=0,1534
0.26 is de prijs per kWh, dit ben ik na gegaan op de rekening van me ouders.

Gaan we verder. Het liefst wil ik hem 24/7 aan hebben staan.
Dus rekenen we dat uit. Een weekje dus:
0,1534x24x7=25,77
Ja en dat word duur. Snap ik.
Gaan we verder naar een maand. En we weten, dat een maand 31 OF 30 dagen heeft. Dit is makkelijk uit te rekenen.
(25,77x52):12=53,69
Ten eerste, dit is te betalen voor mij.
Ik werk 10 of meer uren per week, ik verdien 4,60 de uur.
4,60x10=46 per week. Een periode duurt bij ons 4 weken.
Dus we vermenigvuldigen dit met 4. 46x4=184 per maand op zijn minst. En ja, de belastingen zijn er af gehaald.

Maar oke, ik ben er mee eens, 24/7 is te gek. En de stroom is goedkoper in de avond. Maar dat sla ik even af.
24/7 is niet nodig. Daar heb ik mijn server voor. (Die is zeer energie zuinig, 300 watt max. Geen beeldscherm niets)
Dus ik ga uit rekenen hoeveel uur per week ik er aan besteed. Dit is makkelijk te achterhalen: Tegen woordig, vraag me niet waarom sta ik rond 10 uur op. Ik ga op de pc, natuurlijk doe ik vele andere dingen, maar laten we een dag nemen dat ik dat niet doe. Dus we maken dat tot een uur of 11. Dat is dus 13 uur.

Ach ja, en de rest kan je zelf wel weer uit rekenen. I.p.v. 24/7 is het 13/7. Mijn plan was, om gewoon een soort timer geval aan de pc te monteren, die houd bij, hoe lang mijn pc aan staat. En die uren betaal ik dan. Fair enough right?
Fatna
Fatna jun 2 '09
en gingen ze er niet mee akkoord??
Richie Richard
Richie Richard jun 2 '09
Nope, ze gingen er niet mee akkoord. Ze vonden mijn berekening niet kloppen.. Dus ik zo, wat? Ben ik met mijn berekening naar de leraar gegaan. Na gevraagd, niets fout aan. Prijzen klopten ook. Totaal niets fout.
Kom ik terug, ik geef aan dat de leraren het na hebben gekeken. Geen fout te bekennen. Zeggen ze: Het kan nooit zo weinig zijn, onze rekening is er veelste hoog voor.

Ja maar ho eens even. Laten we onze andere elektronica er bij halen! Die absoluut NIET energie zuinig zijn, behalve onze nieuwe vaatwasser:
De keuken apparaten: Koelkast, combioven, kookplaat, afzuigkap, vaatwasser, en kleinere apparatuur. Deze worden dagelijks gebruikt. Dan de woonkamer: Veel sier lampen, een stuk of 20. Een surround systeem, een grote LCD tv, een digitenne. In de gang is er niet veel, behalve wat lampen.
Gaan we naar het computerhokje van mijn ouders: Mijn server, de pc van hen, de scherm van hen, lampen her en der, een modem, een switch, een acces point, pc boxen. Dan gaan we naar de bijkeuken. Een vriezer, een droger, een wasautomaat een CV en nog maals wat lampen. Laten we naar boven gaan. Mijn zus haar kamer: Een geluid systeem, een laptop (enfin, die is redelijk energie zuinig.) twee tv's ( ja dat snap ik ook niet) veel sier lampen.. (zal ze wel van mijn ma's kant hebben.)
Mijn ouders kamer: Een grote breedbeeld TV (Een redelijk oude, dus die verbruikt een hoop.) Een dvd speler, een digitenne en wat lampen.

Mijn kamer heb ik vrijwel energie zuinig ingericht. Mijn pc, mijn geluid systeem dat max 200 Watt gebruikt, en om kan zetten naar een geluid van 600 watt. (Goed he? maar ik draai het nooit helemaal open. Gaat om de verhouding.) Dan heb ik een Tv en een digitenne. 2 lampen, en een linux pctje, dat af en toe aan staat.
Emuca
Emuca jun 2 '09
Origineel bericht van: Ann_ik
Angel als het goed is is mijn mail in je inbox! smile

Jeej! Bedankt! Nog maar 3 hoofdstukjes dan... smile
Islandlady
Islandlady jun 2 '09
Goedenmiddag lieve mensen, zie dat ik lekker achterloop smile

@ Ann_ik: Dank je lieve meid. Ik word steeds sterker en ik laat me niet gekmaken. Afspraak is niet doorgegaan en ik heb me daar niet door van de wijs laten brengen. Supersterk gevoel geeft dat! Ben ondanks dat erg vrolijk en voel me helemaal blij!
Saxo????Leuk. Heb zelf een alt-sax maar jaren niet meer gespeeld. confused

@ Karin: Nog iets gehoord van de dames Engeland?
7 katten en dan in de rui... moet er niet aan denken hellup maar ze zijn wel lief.... vingertje weer helemaal ok?

@ Angel OD: Oh wat een poepies. Meid niet leuk allemaal. Heb je nog geschreven??

@ Denzil: Lieve schat ik herken het zeker wel. Ben ook ooit jong geweest en ouders zijn nu eenmaal niet altijd super lieve ouders confused. Na wat ik allemaal gelezen heb denk ik dat je het best goed doet. Probeer niet boos te worden (makkelijker gezegd dan gedaan). En je wijst ze op dingen waar ze zelf niet aan gedacht hebben en dat kan natuurlijk wel eens verkeerd vallen.

@ Hemelwandelaar: Welcome back en doe het rustig aan.

@ Jorine en Gast: Leuk strand in NL al die blote mensen en jij met een jas aan en bibberend van de kou hihi.... Zou wel gaaf zijn als jullie elkaar onverwacht tegenkomen...

Tja en ik.. zoals al geschreven bij Ann_ik. Future ex-husband to be ging beetje gek doen gisteravond nadat onze counselor een concept convenant had gestuurd. Heb het even aangepast en heb me rot zitten lachen. Echt waar. Ben ook helemaal vrolijk dus!

Ga zo lekker ontbijten met een vriend.

Liefs
Richie Richard
Richie Richard jun 2 '09
Ja, maar ze horen het te weten, in plaats van mij de schuld geven van de energie kosten. Zij zijn de grootste bron. Ik ben de enigste hier die wat energie zuinig is. Ik bedoel, ik heb al 5 jaar lang voorgesteld om spaar lampen te kopen. Deden ze niet. Dus dacht ik, misschien moet ik zelf de eerste stap maken. Dat deed ik door mijn lampen te vervangen door spaar lampen. Maar het had geen effect >.>.

A waste of time. Ik hoop dat andere ouders wel deze signaal op pakken..
Emuca
Emuca jun 2 '09
Ik heb wel wat geschreven ja, was wel lekker. smileMet de poesjes gaat alles top!
Spud
Spud jun 2 '09
Wow, lekker die muziek! smile(beetje late reactie maar toch)

Ik voel me vandaag kippig. Heb me ietwat teveel verdiept in de kip vandaag. laughWil een kippenhok bouwen maar ik ben niet zo voor opsluiting. Nu ja flink gegoogled voor de gulle middenweg maar nog niet helemaal tevreden.
En of het zo moest zijn, hulptroep melde zich toevallig net voor koffie. Kan die meteen helpen met brainstormen. winkEn kom ik er mooi vanaf om zelf hulp in te moeten schakelen, want daar zat ik enorm tegenaan te "tokken" wink
Emuca
Emuca jun 2 '09
Wij hebben thuis een kippenren... dus een stukje afgezette tuin met een hok erin... smile
We krijgen bijna kuikentjes.
Emuca
Emuca jun 2 '09
Het ruikt hier vreemd...

Mijn werk! Welke gek gaat z'n schilderijen bekliederen met geuren? Jawol... ik...
Heidelroos
Heidelroos jun 2 '09
Origineel bericht van: Spud
Wow, lekker die muziek! smile(beetje late reactie maar toch)

Ik voel me vandaag kippig. Heb me ietwat teveel verdiept in de kip vandaag. laughWil een kippenhok bouwen maar ik ben niet zo voor opsluiting. Nu ja flink gegoogled voor de gulle middenweg maar nog niet helemaal tevreden.
En of het zo moest zijn, hulptroep melde zich toevallig net voor koffie. Kan die meteen helpen met brainstormen. winkEn kom ik er mooi vanaf om zelf hulp in te moeten schakelen, want daar zat ik enorm tegenaan te "tokken" wink

Zo werkt het...
ZEN... leun achterover en het komt je toe vallen..
Pagina's: « Vorige ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 ... Volgende »

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki