Ik vind dit toch echt niet kunnen , een scooter die tot 80 kan....ik vind het onverantwoord en lijkt me bovendien gevaarlijk..ik heb ook een scooter gehad zo'n mooie retro die tot 55 ging , dat vond ik mooi genoeg...
Het is hier een beetje platteland achtig enzo.. Het is totaal niet druk hier, dus echt gevaarlijk is het niet.
Vandaag even de luchtschroef aan mijn caberateur dicht geschroeft en een half slagje open. De caberateur kreeg door de powerfilter te veel lucht, waardoor het niet goed reed en gigantisch veel benzine slurpte. Serieus, 6km koste mij gewoon 2 liter. Nu rijd het ongeveer 1 op 35, 6 liter tank, 210 km op een volle tank, wat netjes is. Hij trekt nu een stuk harder op, en mijn shoke werkt niet meer als een begrenzer. Het loopt nu gewoon strak naar de 70 in 5 seconden als ik hem helemaal open trek. Voorheen duurde dat 9 seconden. 5 seconden om op 50 te komen. Maar binnen de bebouwde kom hou ik me netjes aan de snelheids limieten. En bij mij gaat het niet zo zeer om de snelheid zelf, maar het geluid. Hij had eerst een stofzuiger geluid, nu heeft het een mooi laag ronkend geluid. Deze zaterdag laat ik hem helemaal afstellen zodat het perfect rijd, optimaal met zijn cilinder om gaat, en zo min mogelijk benzine verbruik zonder prestatie verlies.
De powerfilter heb ik alleen vanwege het geluid. Ik heb hem zelf niet echt op gevoerd. Het is waar, met een powerfilter rijd het 5 tot 10 km/u harder. Maar daar ging het niet om.
Toen ik hem kocht liep hij al 70km/u
Vorige eigenaar heeft hem al sinds 2002, hij had 28000km gelopen (nu 31000).