Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Groene_heks
Groene_heks jul 2 '11
Ik krijg er vandaag een nieuw vriendje bij smile
Een Noorse Boskat komt bij mijn gezinnetje wonen en ik ben zooo blij! ( en zwaar gestoord zou mijn familie zeggen, maar daar trek ik me lekker niks van aan)
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 2 '11
whehe, ik vind jou slogan daarom zo goed bij jou passen!
eigenwijs is ook wijs! tongue
het zijn wel prachtige beestjes moet ik zeggen!
die hebben toch van die lange haren op de borst?
is het een jonkie of is ie al wat ouder?

groetjes moonflowertje
Groene_heks
Groene_heks jul 2 '11
Ik zal een foto neer zetten waar hij op lijkt, heb zelf nog geen foto.

Hij is anderhalf jaar oud, de mevrouw waar hij woonde vertelde dat haar andere poezen hem heel erg pestten, hierdoor zat hij eigenlijk altijd verstopt.
Mijn eigen kater (gewone superlieve zwarte) is met Tim meegegaan, dat is mijn oudste die op kamers is gaan wonen, en ik miste mijn katertje zoooo, toen zag ik deze foto en ja toen moest ikum hebben..

Ik hoop ooit een nestje te hebben van hem en mijn lieve schele luna smile
Emuca
Emuca jul 2 '11
Dan kom ik op kraambezoek laugh

Veel dieren is gezellig... is het nooit helemaal stil in huis...

Met mij gaat het beter... de pijn is minder en de antibiotica doet z'n werk! Ik blijf nog 2 nachtjes bij mama, dan ga ik weer naar huis en dan komt ze me ook een beetje helpen met het schoonmaken, want omdat ik zo ziek was heb ik niks kunnen doen en mijn huisgenoot heeft gewoon niks gedaan. (GRRR).
Groene_heks
Groene_heks jul 3 '11
Toby is geweldig...mijn andere katten zijn GEEN schootkatten, maar Toby ligt al sinds gisteravond op schoot.
ik heb nog nooit een kat meegemaakt die zooo op zijn gemak is.
Wat wel jammer is is dat zijn vacht heel slecht is verzorgd.
Hij is praktisch kaal geknipt en zijn vacht zit vol met olijfolie (kun je ruiken) ik denk dat ze olie hebben gebruikt om klitten los te krijgen.
Hij is broodmager, dus we hebben nog wel wat op te kalefateren aan deze lieverd.
De mevrouw van de advertentie zei dat ze maar drie katten had, toen Tim haar oppikte liepen er wel dertig zei hij..
Dus misschien toch zo'n kweekfarm.
Ik ben in ieder geval helemaal blij met deze enorme knuffel, eindelijk een kat die lekker bij me komt kroelen en op schoot liggen.

Hij lijkt sprekend op de onderste foto die ik heb geplaatst.
Groene_heks
Groene_heks jul 3 '11
Nu heb ik een echte foto smile

Je ziet aan zijn borst dat hij helemaal flodderig is nog.
New Moon
New Moon jul 3 '11
Wat super gaaf Groene Heks!
Deze kat past naar mijn gevoel super goed in jullie gezin wink
Noorse boskatten zijn echt mijn favoriet qua kat, erg intelligente en gevoelige beesten (en erg telepathisch begaafd)
Dit zijn de enige soort katten die met me gingen praten (=miaauwen) met mij als ik iets tegen ze "zei" tongue

Liefs en veel geluk met je kat smile

New Moon

ps: wat fijn dat je je weer wat beter voelt Emuca. De energie is errrug heftig de laatste tijd, ik kan het me voorstellen dat je lichaam daar erg aan moet wennen confused
Groene_heks
Groene_heks jul 3 '11
Hij *praat* wel veel ja smile
Iedere keer als ik hem roep dan roept hij terug.
En op schoot zit hij ook steeds te kletsen.
Emuca
Emuca jul 3 '11
stapje bij beetje herstel ik. smile

Praatkatten zijn gaaf... smileEn kroelkatten helemaal! Ik slaap nu bij mijn mama en die heeft 2 kittens van Luna overgenomen. Wat een knuffels zijn het zeg! Heerlijk. Ze slapen ook veel bij me en anders liggen ze wel tegen me aan. Heel tof. En een van de twee is nog een jagertje ook, net als haar mama en oma.
Serenity
Serenity jul 3 '11
Ohwww wat een lieve kat isdat!
Emuca beterschap!
Ik voel me vandaag lekker vrij! ^^
niels
niels jul 4 '11
Emuca het is fijn dat je een beetje beter voelt laugh
Oh Groene Heks echt een mooie,lieve en schattige kat heb jij laughIk vind Noorse boskatten echt de mooiste katten die er zijn. Vroeger had ik een kat die meer iets weg had van een Perzische kat (had een enorm dikke staart; we noemden het zijn plumeau-staart ;)) en hij leek enorm vel op de kat van Pinokkio Figaro dus zo hadden we hem ook genoemd laughHet was een echte lieve schat maar op het moment dat we verhuisde heeft hij ons verlaten frownHij was ook erg ziek waarschijnlijk zal het daarmee ook iets te maken hebben gehad .
Maar Groene Heks ik wens je enorm veel plezier met jouw mooie kat laugh
Serenity
Serenity jul 4 '11
Als ik een kat had zou hij idd ook figaro heten! ^^
niels
niels jul 4 '11
Mooie naam he laugh
niels
niels jul 4 '11
Ik ben zo moe. Heb ook vandaag enorm hard gewerkt,heb vandaag de hele dag peren gedund. Maar ik heb al gemerkt dat ik al een heel tijdje snel moe word van het minste dat ik doe. Ik denk dat ik vitaminen te kort kom of zo ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik al een tijdje geen ster of maan heb gezien en ik vind dat zo jammer. Op een heel rare manier voel ik me zelfs in de steek gelaten. Ach heb altijd al iets gehad met sterren(en daarbij noch eens natuur en dieren ,het lijkt wel alsof ik mij het best voel bij alles wat ver van het moderne leven afstaat :D) al vanals ik klein was keek naar de sterren.Dan voelde ik me veilig als ik de sterren en de maan kon zien. Ik voel dat ik aan het wegglijden ben ik ga maar het beste mijn bed in voordat ik achter mijn computer in slaap val laugh.

Slaap zacht iedereen
Niels
Serenity
Serenity jul 5 '11

Ik voel me goed, aards bezig zijn is een nuttige zaak om geaard te worden dit werp vruchten af ik ben ook al bezig met alweer de mindfulness oefeningetjes die had ik laten verslonzen .. blush.
Maar ik ben er ook van overtuigt dat waneer je de ingeving weer hebt gekregen om een bepaalde oefening te doen dat het ook de juiste tijd is voor jezelf om net even wat meer aandacht op die oefeningen weer vestigen.
Met I-ting bestaan er bergen van geluk en dalen van ongemakken dat is nu eenmaal zo.
Met de yin yang gaan o.a. de positieve en negatieve energieën elkaar achterna zodat er schommelingen komen en zie jij maar een balans te vinden.
En volgens mij is het niet vinden, wat je doet maar leren een balans te hervinden dus datgeen wat voor jouw persoonlijk die balans is.
Leren doe je met valen en opstaan met bergen en dalen en waneer je een berg zie aankomen spreid je armen en ren naar de top maar vergeet niet van de weg te genieten erheen.
Zie je een dal aankomen kan je alleen naar beneden kijken en afwachten of je ervan af rolt en hoe hard dan wel.
Wat als je nou zelf kan uitmaken of wellicht kan overzien hoe hoog en hoe laag je moet lopen, kan je ze niet platter stampen zodat de wandeling wat vloeiender verloopt net zolang tot dat het ruisende water zachtjes gaat kabbelen, of word ons leven dan niet heel erg saai?
Worden we dan niet meer uitgedaagd om te leven, zijn we daarom nieuwsgierig gemaakt om te ontdekken en vooruit te willen gaan.
Tja wie niet vooruit gaat sterft uiteindelijk maar we sterven toch allemaal?
Alles is ontvankelijk en alles herrijst keer op keer op keer.
Wat als alles afgeplat word en er een stilte komt, verstuiven wij dan ook niet en lossen we dan niet op in de dampkring.
Moeten wij zielen juist deze planeet weer gaan verlaten om als bouwstof voor iets anders te functioneren?
Hahaha het schiet mij opeens te binnen dat we wellicht opstijgen naar de bron van Al dus wellicht daadwerkelijk naar God en weer één worden als een geheel!! ^^
Oeffff wat gaan we manifesteren dan… met zijn alle?
Groene_heks
Groene_heks jul 9 '11
Zo...even een uurtje naar buiten met de hond en de kids en dan een potje monopoly met lekkere hapjes, toedels lieverds en tot morgen!
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 9 '11
Origineel bericht van: niels
Ik ben zo moe. Heb ook vandaag enorm hard gewerkt,heb vandaag de hele dag peren gedund. Maar ik heb al gemerkt dat ik al een heel tijdje snel moe word van het minste dat ik doe. Ik denk dat ik vitaminen te kort kom of zo ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik al een tijdje geen ster of maan heb gezien en ik vind dat zo jammer. Op een heel rare manier voel ik me zelfs in de steek gelaten. Ach heb altijd al iets gehad met sterren(en daarbij noch eens natuur en dieren ,het lijkt wel alsof ik mij het best voel bij alles wat ver van het moderne leven afstaat :D) al vanals ik klein was keek naar de sterren.Dan voelde ik me veilig als ik de sterren en de maan kon zien. Ik voel dat ik aan het wegglijden ben ik ga maar het beste mijn bed in voordat ik achter mijn computer in slaap val laugh.

Slaap zacht iedereen
Niels

Niels... het is goed om te rusten...
en waarschijnlijk, kan het helemaal geen kwaad, als je een keer een eindje gaat wandelen shocked
gewoon frisse lucht, van buiten in ademen
het is geen lezing dit hoor, maar ik voel wel dat je vaak je adem inhoud?
het is goed om naar je lichaam te luisteren wink

slaap lekker, Niels...
misschien wil jou gids je iets vertellen, wat je door de drukte over het hoofd hebt gezien wink

groetjes Moonflowertje
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 9 '11
Origineel bericht van: Groene heks
Nu heb ik een echte foto smile

Je ziet aan zijn borst dat hij helemaal flodderig is nog.

wat een prachtig mooi beestje! en zo trouw...
echt een lieverd wink
volgens mij voelt hij zich helemaal thuis!

groetjes moonflowertje laugh
Serenity
Serenity jul 9 '11
Ik heb lekker gegeten en boodschapjes gedaan daarnaast zat ik zo vol dat ik heerlijk impulsief een stuk ben gaan fietsen op rustige weggetjes met prachtige bomen om me heen, ik ben lekker uitgewaaid nu! ^^
Groene_heks
Groene_heks jul 10 '11
Quote:
wat een prachtig mooi beestje! en zo trouw...
echt een lieverd
volgens mij voelt hij zich helemaal thuis!

Ow ja die voelt zich helemaal thuis smile
Gisteravond was hij de boel aan het opjutten en kreeg de dames aan het spelen, was superleuk om te zien.
Hij is wel vals naar zijn eten toe, ik vermoed zelf dat hij heeft moeten knokken voor zijn eten en als ik hem iets heel lekkers geef en ik wil het daarna pakken dan gromt hij en hij bijt ook..
Maar dat wordt gelukkig al minder.

Gaat het weer een beetje Niels?

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske