Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Char
Char mei 29 '11
Auuwwww dat doet zeeeeeer!!! frown
Sterkte ermee!!
admin
admin mei 29 '11
Hi Beschermengel, hier het recept!

Bereidingstijd:10-20 minuten
Gang:Nagerecht
Keuken:Italiaanse
keukenSmaak:Zoet
Techniek:N.v.t.
Soort gerecht:Nagerecht
Uit eigen keuken:Ja (i)
TIP: Leuke kookworkshop

Italiaans 'Esclusivo'
8 juni, Smulweb Kookcollege
Ingrediënten
Geraspte bittere chocola of cacao, lange vingers, 1 kopje hele sterke koffie, 1 klein scheutje Amaretto, 3 hele verse eieren, 3 eetlepels basterdsuiker, 250 gr. Mascarpone

Voorbereiding
Splits de eieren en klop het eiwit stijf. Meng vervolgens het eigeel met de suiker tot een schuimig geheel en roer de mascarpone erdoor. Daarna samenvoegen en voorzichtig met een lepel door elkaar roeren, zodat het mengsel luchtig blijft.

Meng de koffie met de amaretto.

Bereidingswijze
Neem een schaal en bedek de bodem 1 laag ei/mascarpone mengsel, leg hier een laag lange vingers op die je eerst heel licht in het koffie/amaretto mengsel hebt gedoopt en strooi er vervolgens een laagje gezeefde cacao op. Dit herhalen. De bovenste laag moet ei/mascarpone mengsel met cacao zijn. Het geheel minimaal 4 uur in de koelkast laten staan, maar beter nog is het 1 dag van tevoren klaar te maken.

Smulze... tongue

www.smulweb.nl
gast
gast mei 29 '11
Auw Karin, als ik er aan denk voel ik het bij mezelf confused
Groene_heks
Groene_heks mei 30 '11
Vandaag heeeuuul vroeg opgestaan, Tony gaat drie dagen naar Parijs...stuiterdestuiter.
En mijn pink is nie goe..helemaal dik en blauw misschien toch maar effe naar de EH, kan hem niet gebruiken frown

Klinkt lekker dat recept!
New Moon
New Moon mei 30 '11
Goedemorgen allemaal!
Wat een goddelijke versnaperingen zie ik hier allemaal wink
Tiramisu was mijn lievelingstoetje, als kind al.
Zelfgemaakte is zo veel lekkerder dan uit de supermarkt.
(volgens mij was het best lastig om het stijfsel zo te maken dat hij niet inzakte...)
Leuk om te zien hoe jullie elkaar aansteken met lekkernijen, word ik helemaal vrolijk van.

The moon
ps: veel sterkte met je duim Karin frown
Serenity
Serenity mei 30 '11
Auwwww Karinnnn, ah wat zieluuuug ook, en je kind naar Parijs ook nog, nou ja de pijn in je vinger leid weer de zorgen over je kind af ( crazyda's een hele optimistische instelling confused) veel beterschap Karin!

Zoooo bedankt voor dat recept ik denk dat ik dat ook gewoon zelf kan maken hihi, ziet er heerlijk uit en ik vind Tiramisu erg lekker en ik las net op Wikipedia dat ik ook lemoncello kan gebruiken ervoor ….OMG dat is zo'n lekker drankje, met pasen ben ik erachter gekomen dat er ook lemon curt bestaat en dat smaakt heel veel naar lemoncello maar dan voor op muffins, pannekoeken, cake, scoons en wellicht gewoon op brood! smile

Ik heb trouwens een super wekend gehad, na wat slecht nieuws voor het weekend en stress en gedoe, heb ik enorm genoten en erg naar me zin gehad en gisteren lekker uiteten gegaan naar de chinees tegenover mijn oude werk van uhmm 8jaar geleden haha zo grappig, maar ik ging toch wel met mijn rug naar het raam zitten en we hebben genoten van dat aquarium we hebben zelf eitjes ontdekt en 1 zwart-wit vis die leek wel dat gedeelte te beschermen misschien waren het haar eitjes wel!
En mooie zeesterren gezien, en de onderwatertuin in dat aquarium uhmm koraal en anemonen, zooo mooi!

Vandaag..zometeen over een paar minuten mijn Ukkie weer ophalen, yeahhhh!!!
Lekker even fietsen denk ik…humzzz VET PLAN!
Emuca
Emuca mei 30 '11
Cake viel bij iedereen in de smaak laugh
admin
admin mei 30 '11
voor iedereen die VLIERBLOESEMSIROOP wil maken, deze week kan het nog (dat wil zeggen, kun je de vlierbloesem nog plukken, tenminste hier in het zuiden van het land)
schijnt erg gezond en lekker te zijn.

de mijne is net klaar, nu nog 48 uur wachten..voor ik verder kan

nodig:
2 liter water
3 citroenen
1 kg rietsuiker
en een mand vol vlierbloesem

doe het water in een grote pan en doe de rietsuiker erbij
laat dit water even kort koken, goed roeren !
doe er dan de in schijfjes gesneden citroenen en de bloesem erbij.
laat dit geheel nog 5 minuten zachtjes koken. daarna, vuur uit, en de pan met deksel erop ongeveer 48 uur laten staan.
daarna nog even kort opkoken (circa 5 minuten), weer laten afkoelen en de siroop zeven (evt door een vergiet met keukenpapier)

In glazen flessen doen met goed afsluitbare doppen. (evt van de voren uitkoken) Kan max 3 jaar bewaard blijven.

admin
admin mei 30 '11
@Karin, oeps dat is niet fijn, auwa.

pff normaal sta ik helemaal niet graag in de keuken hoor,
zijn af en toe van die aanvallen hier, en kreeg net dit recept door van iemand, en mijn dochtertje die lust het blijkbaar erg graag "mama, dit moet je vanavond maken he !!" met een hele zak met bloemen erbij :-)
Groene_heks
Groene_heks mei 30 '11
Oh zaaalig Diana, en wat dacht je van vlierbessenjam ;), ook zo lekker en keigezond!!

http://www.plantaardigheden.nl/plant/beschr/wel/vlier.htm

Pink is zwaar gekneusd..stom, maar niks gebroken dus smile
Emuca
Emuca mei 30 '11
Vlierbessen jam... oh dat is echt zooooo lekker. Vooral met kaas en/of ham.

Maar is het niet zo dat je rauwe vlierbessen niet mag eten?
Serenity
Serenity mei 31 '11
MOET werken…. blehh!
MOET opschieten… pfff!
MOET pc uitdoen … ohwww!
MOET zin hebben..ai!
MOET vrolijk zijn…. HA….HA..!
MOET zoveeel…. ahhhhhhh!

Fijne dag iedereen!
Emuca
Emuca mei 31 '11
ARGH. Half mislukt vakantiegevoel.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 31 '11
vandaag voel ik me weer een stapje gegroeit!
shocked
en dat voelt goed, ik heb het licht gevonden!
laugh
en het maakt me blij smile
groetjes moonflowertje

Emuca!: vlierbessen zijn giftig shocked
in ieder geval als ze nog niet helemaal rijp zijn,
en de bladeren en takken ook!
dus goed je handen wassen, hoor!
rijpe vlierbessen worden altijd eerst verwarmt voor ze geconsumeerd kunnen worden!
aangezien dat jam wel met gelei-suiker en water gekookt wordt
net als wijn, al dan niet met geleisuiker tongue
is deze wel eetbaar, drinkbaar ....
groetjes moonflowertje
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 31 '11
Origineel bericht van: Groene heks
Oh zaaalig Diana, en wat dacht je van vlierbessenjam ;), ook zo lekker en keigezond!!

http://www.plantaardigheden.nl/plant/beschr/wel/vlier.htm

Pink is zwaar gekneusd..stom, maar niks gebroken dus smile

oeiii, een kneuzing doet veel meer pijn dan een breuk zeggen ze shocked
beterschap maar wink
Serenity
Serenity mei 31 '11
Ben uitgescholden door mijn werk begeleiding, tja zat al op een uitbrander te wachten van haar want dat straalden ze al tijden uit en ik voelden het goed aan, haha wat kunnen mensen uit hun pan gaan zeg , on-ge-loof-fe-lijk dat ik dit ook ooit gedaan hebt ….
Ik had nu echt geen behoefte aan om zo onredelijk te doen en ik probeerde het nog redelijk te maken en bespreekbaar maar kreeg veel vingergewijs en verwijtingen naar mijn hoofd.
Pfff zo onredelijk allemaal, maar ik kan het wel makkelijk los laten, nee echt, het was zo onredelijk dat het zo onbelangrijk voor mij is om mezelf zorgen te maken.
Ha ha ze heeft me niet aangetast!!! wauw een Eureka moment!
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 31 '11
whahaha... :x
en dan te denken dat ze dit allemaal van te voren heeft geoefend :o, hoe lang heeft ze zich in gehouden?
eindelijk pakt ze de moed bij elkaar, en jij trekt gewoon je wenkbrauw op... en kijkt met een blik van, is er soms iets??

tenminste, ik zie dat zo voor me tongue
hmmz ik heb een levendige fantasie, denk shocked
Serenity
Serenity mei 31 '11
Nee je hebt gelijk, ik vond het echt zielig voor haar dat ze het niet eerder bespreekbaar had gemaakt.
Ik heb een aantal weken of maanden geleden al gevraagd of er wat was en daarmee een openingetje gemaakt dacht ik.
Ik denk niet dat het moed was, ik denk dat ze 'een moment' afwachten, nou blijkbaar was dat vandaag….. L.O.L.
Mijn wenkbrauwen stonden idd omhoog, puur uit verbazing dat ze zo uit haar stekker ging, tja zij is de begeleiding en ik de cliënte …. snappie?
('WTF krijg ik nou weer over me heen')

Nou ja, morgen hebben ze personeel te kort en ik denk dat ik even aankom waaien en meehelp dan zijn er toch weinig mensen en kunnen we het gelijk bespreken, alleen: een excuus is niet belangrijk, ik wil dat ze er wat van leert en inziet, een excuus boeit mij dan echt niet.
gast
gast mei 31 '11
Ws werkt zij ook alleen maar in opdracht van...dat gaat gewoon een keer wringen en dan krijgt iemand het over zich heen.
Serenity
Serenity mei 31 '11
humz, wellicht wel maar ik zag dit al heeeeeeeeel lang aankomen, en pissig dat ze was!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki