Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Emuca
Emuca mrt 28 '11
Ik kom net de xenos uitrollen.. ik ben vies, bekaf en mijn benen zijn moe.. maar ik hoefde gelukkig niet to 9.. dus ik heb nog tijd om voor morgen mijn assessment voor te bereiden... En voor de rest lekker op de bank.. want mijn beentjes willen niet meer!
Groene_heks
Groene_heks mrt 28 '11
Ah harde werker....

Succes morgen Em!

Ik ga ook op de bank, eerst met mijn paardje lopen en dan ook de benen hoog. Dat zomertijdgedoe maakt me helemaal van de wap.

Arach mag lang lopen, hij is een beetje dicht aan het groeien, teveel hondenkoekjes denk ik..
gast
gast mrt 28 '11
Emmy, succes morgen. Enne, niet te hard werken hoor wink(bij xenos)

Karin, vraagje; buiten de koekjes om hoeveel voer je hem? Geef je hem wat er op het pak staat? Dat is nl altijd te veel. Ik kijk gewoon naar de honden en ondanks ze veel tussendoor krijgen zijn ze niet te dik. Maar nu heb ik van die honden die niet meer eten dan ze nodig hebben want ze eten lang niet alles wat ik ze voor zet. Maar het is meestal wel moeilijk om ze op gewicht te houden.....
Serenity
Serenity mrt 28 '11
Dank je Ajâda maar helaas er viel een grote emmer met behangplaksel om en die vieze snot lag verspreid in de gang sick
Ik had een heel druk dagje maar met het resultaat dat mijn huis netjes en opgeruimd is en ik waarschijnlijk toch een hypotheek krijg binnen kort en ik zag mijn ventje weer na een weekend dus best wel uhmmm ….ik voel een voldoening! mmmm heerlijk voelt dat zeg!

Ja Richie die wachttijden zijn overal heel lang en ook wachten op de uitslag kan wel eens langer dan verwacht duren is mijn ervaring.
Zie jouw "beperkingen" maar als een voorloper van de toekomstige mens want ik denk dat de evolutie hiermee een grote rol speelt want steeds meer duiken er mensen met "beperkingen" op.

Ik denk dat een beperking in het communiceren in het algemeen gezien ook een aanleiding is om het mentale communiceren onbewust te ontwikkelen een mens vind altijd een manier van zichzelf te uiten omdat de mens een wil heeft.
En als je wat wil en niet krijg word dat frusterend en ontwikkel je van naturen wel een manier om te krijgen wat je wil, ik zie dat zo duidelijk bij kinderen en wie zegt dat dat stopt namate je ouder word…helemaal niemand!
Emuca
Emuca mrt 29 '11
Illustraties mee. Check
Spel mee. Check
Map mee. Check
Tekst mee. Check
Laptop mee. Check
Zenuwen mee. Check!
Groene_heks
Groene_heks mrt 29 '11
Ik kijk niet op het pak Syl, ik geef hem smorgens een bak en savonds een bak en die eet hij helemaal leeg.
Maar sinds de kerstballen eraf zijn merk ik dat het toch wel wat minder mag, hij krijgt een brede rug smileerrug breed..

Soms krijgt hij de restjes na het avond eten, maar das niet vaak.
Aardapelen mag hij niet (uitslag en jeuk) dus het is meestal groente, bananen vind hij zaaaalig (echt!)mandarijnen, druiven dus hij eet wel gezond.
Ik denk dat na de operatie zijn stofwisseling toch wel is veranderd.
Cialara
Cialara mrt 29 '11
Emmy Succes!!!!!!
gast
gast mrt 29 '11
Hahaha, zo te horen heb je een echte hond Karin. Een alles eter dus. Ik heb gewoon mazzel dat die honden van ons niet van die alles eters zijn (alleen lekkere dingen ;)). Hoe hebben we het ook uit kunnen kiezen; drie kieskeurige honden! Ik moet wel eens de honden van iemand anders eten geven en sta dan met verbazing te kijken hoe snel die bak leeg gegeten wordt. Echt ongelooflijk. Ik voer onze honden maar één keer op een dag, alleen 's avonds want als ik 's morgens een bak voor ze neer zet eten ze er echt helemaal niets van. Ik moet ook altijd iets lekkerders door de brokken doen want anders eten ze dus helemaal niets.....
Serenity
Serenity mrt 29 '11
net zolang het laten staan tot ze honger krijgen… en anders 1uur de tijd geven om te eten en daarna de bak met voer weg zetten en waneer het avond is weer de bak voor 1uur neerzetten net zolang ze het op hebben, hun zijn honden geen mensen maar gedragen zich als kinderen zolang ze zo worden behandelt hahahahaaaa L.O.L.

Ik heb niets met honden altijd moet ik een persoonlijke band maken met dieren anders sluit ik me ervoor af denk ik.
gast
gast mrt 29 '11
Ach ja beetje verwend zijn ze wel. Maar het blijven honden hoor, geen kinderen. Maar hoe ik met hen omga is miscchien wel anders dan de standdaard wink
Serenity
Serenity mrt 29 '11
noem je jezelf moeder en mama van de honden…..?
gast
gast mrt 29 '11
Nee. Ik heb ze toch niet gebaard!
Groene_heks
Groene_heks mrt 29 '11
Ik noem mezelf ook geen mamma van mijn hond, haha, wat zou de verloskundige opgekeken hebben als ik een nest puppies had gekregen.

Maar hij is wel mijn beste vriend, ik kan uren met hem lopen en dan kletsen we samen en rennen en spelen.
Hij is ALTIJD blij als ik er ben, nooit is hij sjaggie, heerlijk vind ik dat.

Ik denk dat je je hond niet als mens moet behandelen, het blijft een beest, maar bij deze is het vanaf dat ik zijn foto zag dat er een band was en die is alleen maar sterker geworden.
Het is een heerlijk dier en nu hij bijna twee jaar is nog net zo speels als toen hij pup was, ik hoop dat dat zo blijft smile

Ja het is een echt vuilnisbak Syl, zijn bak is binnen 2 minuten leeg, volgens mij eet hij zo snel dat hij niet eens doorheeft wat hij precies eet..lol.

De katten zijn wel kieskeurig, die eten echt niet alles.

Wel grappig, ik heb jaren bergen katten gehad, op een gegeven moment had ik er negen tegelijk.
Ik ben er nu wel achter dat ik meer honden dan kattenmens ben smile
gast
gast mrt 29 '11
Nou bij mij eigenlijk een beetje hetzelfde laughHeb van thuis uit alleen maar katten gehad maar honden trokken me wel altijd heel erg. Van mijn moeder mocht ik nooit een hond omdat dat niet samen zou gaan met katten. Ik weet nu wel beter. Pas toen ik met mijn man getrouwd was kwam de eerste hond in huis. Daar waren al twee katten want helemaal zonder dieren kan ik echt niet hoor. Vooral katten, honden en paarden. Mijn man is overigens veel meer een katten mens.
Nu nog maar 1 kat en drie honden. En ja het zijn allemaal vriendjes van me. Heerlijk om ze te zien spelen alleen en met elkaar. Donna is nu 3 jaar en nog steeds speels hoor. Zit er gewoon in denk ik. Chico wil alleen maar spelen, ziet alles ook als een spelletje. We zaten op training maar hij is daar echt niet geschikt voor op dit moment. Hij wil alleen maar spelen, met de andere honden wel te verstaan confused
Dai is al aardig op leeftijd maar toch speelt ze nog veel vooral met Chico en wil ook altijd even spelen als je net weer thuis bent. De rest van de dag heeft ze niet zo'n behoefte aan aandacht. Zo is ze altijd al geweest...

Ik zou niet meer zonder kunnen hoor en moet er niet aan denken dat ze maar korte levens hebben. Ik heb wel sterk het gevoel dat het allemaal reincarnaties zijn van dieren die we al eerder gehad hebben. Zeker weten kan ik dat natuurlijk niet.
Groene_heks
Groene_heks mrt 29 '11
Ik snap je helemaal Gast, ik had bij Arach sterk het gevoel dat ik hem allang kende smile

Ik zou die van jou best graag eens met Arach willen zien spelen, maar je woont zo grummels ver weg..

Ja die korte levens..heb ik al mee lopen modderen, soms dan overvalt dat gevoel je ineens en denk ik wel eens, ik wilde dat ik hem nooit had gekend want het idee hem te moeten missen verscheurd mijn hart.
Maar dan had ik al deze leuke jaren ook niet gehad.

Liefde is soms gewoon echt pijnlijk en dat hoort erbij.

Jouw Dai is toch al wat ouder, ik kan me best voorstellen dat ze dat gespring soms beu is wink
Groene_heks
Groene_heks mrt 29 '11
En nu achter de pannen Kaat,de kids hebben honger en willen spaghetti.
gast
gast mrt 29 '11
Oh je zegt het precies zoals ik het ook voel. De pijn die het geeft maar het niet willen missen. Moet even aan Kahlil Gibran denken over liefde....

Dai is inmiddels 11 jaar ja. Ik heb wel het idee dat ze het juist wel leuk vind om met Chico te stoeien. Ze kan ook ontzettend veel van hem hebben, meer dan van Donna toen die klein was. Maar dat ligt misschien aan het feit dat Chico een reutje is en nogal onbezonnen. Het heeft gewoon geen effect als ze een keer lelijk doet tegen hem hij komt gewoon weer terug en ziet dat ook als een spelletje. Dan geeft ze zich maar over, haha, oma.

Ja het zou leuk zijn als ze eens lekker samen konden spelen. Helaas, te ver weg. Het heeft wel een tijd geduurd eer dat Donna met andere honden om wist te gaan. Ze is heel lang bang geweest. Daarom ben ik ook met haar op training gegaan zodat ze leerde omgaan met andere honden. Maar nu gaat het steeds beter en is ze soms zelfs een beetje te stoer naar vreemde honden toe. Zoals het voorvalletje onder het hekje door......Dan durft ze wel, haha. Het is een schat maar geen lievertje zo af en toe.

gast
gast mrt 29 '11
Eetse trouwens. Ik ga toevallig vanavond ook spagetti eten smile
Emuca
Emuca mrt 29 '11
Assessment gehaald.. nu kapot moe.
gast
gast mrt 29 '11
Super! Nu mag je languit op de bank wink

Social Services

Delen:

Netwerk