Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Emuca
Emuca nov 18 '10
Je hebt natuurlijk verschillende vormen van roleplaying... maar D&D is het zitten van rond een tafel, vele dobbelstenen klaar en totaal incharakter zijn.
Ieder karakter heeft een doel in de groep en een eigen karakter... Zo speel ik de wizard, hij die voor de magische dingetjes zorgt. smile
Marenubium
Marenubium nov 18 '10
hihi...mijn games zijn niet erg roleplaying...behalve Exile: Crystal Souls (oudje).
Wat ik speel:
Eve Online (erg toepasselijk gezien mijn eigen naam)
Diablo (golden oldie)
En verder wat strategy games, of first person shooters.
War- en Starcraft ook. Maar WoW nooit gespeeld.

Lief van je overigens. Maar er spelen teveel dingen mee, daar kan ik wel een boek over schrijven, haha.
Maar...voel me al wel wat beter nu, dankjou smile

*gaat dom filmpie kieken*
Eruan
Eruan nov 18 '10
Origineel bericht van: Groene heks
Zijn nerds niet leuk dan?
Ow..... smile
Ik hou wel van nerds..

Nerd heeft voor mij altijd een bepaalde lading, omdat mensen hier op mijn middelbare school altijd belachelijk mee werden gemaakt. Ik vind het altijd vrij negatief klinken. Alsof die mensen minder zijn. Ik ken eigenlijk helemaal geen nerds, wel mensen die veel leren, maar dat zijn stuk voor stuk toffe mensen, en sommige van die mensen worden wel als nerd bestempeld door anderen in een negatieve manier. Dus wat is een nerd?

Bij mij komt het woord in ieder geval vaak negatief over.
Emuca
Emuca nov 18 '10
Ik ben een beetje een nerd.. en ik vind het niet zo negatief. Want Nerds zijn vaak heel lief... (tenzij ze over bepaalde dingen blijven lullen, dan zoek ik het uitknopje)...

Maar je hebt natuurlijk heel veel verschillende nerds... Mensen die D&D spelen worden vaak gigantische nerds gevonden, omdat dat het toppunt van 'in een andere wereld zitten' zou zijn.

Hallo. Ik vind het gewoon extreem grappig om een elf te spelen die kledingontwerper was, hartikke gay is en een voorliefde voor hoeden heeft.
Marenubium
Marenubium nov 18 '10
*LOL* Witte Maan! (ken je de Tv serie: IT Crowd? mega hilarisch!!)

Njah, ik ben ook een 'Nerd'. En met trots wink
Ik snap je wel, Ann_ik. Op school waren de 'nerds' een soort losers, outcasts. Mensen, die niet behoren bij de massa, en daar ook niet in meegaan. En ja, vaak in hun 'eigen wereldje' leven wink
Zijn wij in die zin...niet allemaal een beetje Nerd laugh
Emuca
Emuca nov 18 '10
Nee, die ken ik niet... smileheb vandaga wel de film Scott Pelgrim vs. the world gezien.. die is heel grappig.

Argh, even frustratie om het gedrag van mijn ex-vriendinnetje.
Iverinn
Iverinn nov 18 '10
Mooi gesproken Marenubium,

Wat Ann_ik kan ik me zeker ook in vinden.

Zitten we trouwens niet allemaal graag in een andere wereld met vele mogelijkheden en mooie omgevingen smile?

Ik heb Lux Aeterna eens op gezocht en vond dit http://www.youtube.com/watch?v=vl5McGN2L-E

Weet je misschien waar de woorden Lux Aeterna vandaan komen?
Er zit een mystieke kracht achter van een taal die me zeer bekend is. Zou je me hier meer info over kunnen geven?
Dit komt bij me op als ik het nummer luister:
Ayanos Faneit Fenaya, senosratei Intheden Fanot Fanei. Ratos Agondei, Canoya Rasen Geita Feisen. Rasente ilos
Trheden.
Marenubium
Marenubium nov 18 '10
erm...Lux Aeterna is latijn voor Eeuwig Licht...

Latijn, dus.
Iverinn
Iverinn nov 18 '10
Ah ok, weer wat geleerd.
Marenubium
Marenubium nov 18 '10
Quote:
Ayanos Faneit Fenaya, senosratei Intheden Fanot Fanei. Ratos Agondei, Canoya Rasen Geita Feisen. Rasente ilos
Trheden.

Dat is dus geen latijn. En ook zeker niet gerelateerd aan latijn.
Wat is dit voor oude taal?
Iverinn
Iverinn nov 18 '10
Daar probeer ik zelf ook achter te komen, Het is er een die ik als ik kan spreken als ik in een soort trance raak. of naar sfeer volle muziek luisterd die de woorden triggeren. Ik spreek de taal vanuit mn hart en heb het idee dat ik ermee kan healen.
Marenubium
Marenubium nov 18 '10
Lol...als ik dit mag 'ontleden'/'herleiden'...
(misschien beter dit onder een 'bijzondere tekst' te scharen)

Ayanos = een vervoegde 'wij' werkwoordsvorm
Faneit/Fanei = een vervoegd werkwoord van...? 'va'? Gaan?
Ratos = een vervoegde 'wij' werkwoordsvorm, van een onbekend werkwoord
Agondei = ?
Canoya = een vervoegd meervoudige werkwoord met 'met' of 'dan' er in (zoals: dan ... we/wij)
Rasen = een werkwoord
Geita = bijvoeglijk naamwoord
Feisen = een werkwoord
Rasente = het werkwoord "laten zijn" ...vermoed ik
ilos = 'hij', 'het'... aanduiding.
Threden = vervoeglijk geval van 'intheden'. Een 'nu'? Maar ook weer een 'vervoeging'....

Mjah...het heeft wat weg van de zuiderlijke taal..doch ook van de germaanse taal.
Marenubium
Marenubium nov 18 '10
hmzz. Chinese to me.
Iverinn
Iverinn nov 18 '10
Ik ben je zeer dankbaar dat je het wilt proberen. Deze taal heeft voor mij een hele hoge waarde. Het heeft te maken met wie ik ben en maakt mij compleet.

Vertalen is verder zeer lastig omdat de woorden gebaseerd zijn op emotie kracht denk ik. Het gaat niet persee om de betekenis maar om wat om wat de woorden kunnen doen. Maar als ik weet wat ik zeg in deze taal zouden er misschien hele mooie dingen mee mogelijk zijn.

Je hebt gelijk ik ga deze post maar verplaatsen.
Verder ben ik in een top humeur, ik ben dankbaar dat ik wat meer weet over deze taal. Echt heel erg bedankt voor de poging
Marenubium
Marenubium nov 19 '10
Graag gedaan, Iverinn smile
Maar ja, ik bekijk het vanuit een pure 'westers' en theoretisch opzicht.
De zinsopbouw komt bekend voor, zo ook de vervoegingen. Ik ben verder geen taalkundige, maar heb wel een talenknobbel, hehe...
En woorden... hebben energie (intentie) in zich. Ben ik met je eens!
Als jou deze taal helpt, om te healen, dan ga er vooral mee door. Wellicht zal de tijd het leren, en valt het kwartje ooit smile
"TAAL" ... is eigenlijk 'beyond boundries'. Als je de intentie er maar van 'ontvangt'. Dan zijn er geen grenzen meer.
Iverinn
Iverinn nov 19 '10
Succes!!!

Ik heb vanacht geen oog dicht gedaan, Ik stuiterde van de energie. Ik heb vanacht gedroomd dat ik kind was en op school zat en een biologie toets had waarvan ik niet meer wist wat ik moest invullen xD.

Maar heey naalden blew, echt sterkte toe gewenst! Ik haat ze zelf ook
Emuca
Emuca nov 19 '10
Ik heb een rothumeur... fijn. Laten we muziek gaan luisteren
Iverinn
Iverinn nov 19 '10
Misschien kan ik je op vrolijke smile. Ik luister naar Armin van buren, mijn humeur kan niet kapot
Emuca
Emuca nov 19 '10
Ik ga mezelf vandaag weer lekker zielig voelen omdat het kan.

Rotleugens...
Cialara
Cialara nov 19 '10
Sterkte Emmy, een dagje sikkeneuren is ook wel eens lekker winkgeniet ervan smile

Ik ga vanmiddag naar Eindhoven met een aantal kinderen en moeders van school. Onze kinderen hebben namelijk een prijs gewonnen met een landelijke wedstrijd. Ze zitten nu bij de laatste vijf en vanmiddag wordt bekend gemaakt welke prijs ze hebben gewonnen.

We nemen fotocamera's en broodjes mee, dagje uit lijkt het wel. De kinderen hebben van school 'verlof' gekregen voor de middag, op voorwaarde dat de ouders meegaan winkhi hi hi, ben heeeeel benieuwd laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki