Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Marenubium
Marenubium sep 26 '10
Gast, heul veul plezier en succes! Altijd weer spannend, zo'n verhuisavontuur; "Life is like a box of chocolates; you never know what ya gonna get". (vergeet de naam elke keer van die film...met Tom Hanks enzo).

Het huidige biedt enige zekerheid, wat je ervoor terugkrijgt is en blijft een verrassing dan wel avontuur!
Het gaat heus heulegaar reg kom wink
gast
gast sep 26 '10
JA, het gaat goed komen en anders maken we er gewoon wat van laugh
Ik ben altijd wel een beetje nummergek geweest. Grappige is dat de huisnummers van waar ik gewoont heb allemaal wel een beetje met elkaar verbinding hadden.
Het eerste huisnummer weet ik niet meer precies, was iets van 64. Daarna 4 (4 x 16 = 64). Daarna verhuisde ik naar nummer 8 (2x4) daarna even een tussenstop op 9. Daarna naar 16 (4 x 4) daarna 176 (11 x 16) daarna naar nummer 6 en nu naar 88 (de helft van 176).
Is dit toeval of is dit toeval??? Alleen de 9 valt iets buiten de boot maar als je die omdraait is het een 6 laugh
Wat moet ik hier allemaal van maken?
Lin
Lin sep 30 '10
Origineel bericht van: gast
Ik ben altijd wel een beetje nummergek geweest. Grappige is dat de huisnummers van waar ik gewoont heb allemaal wel een beetje met elkaar verbinding hadden.
Het eerste huisnummer weet ik niet meer precies, was iets van 64. Daarna 4 (4 x 16 = 64). Daarna verhuisde ik naar nummer 8 (2x4) daarna even een tussenstop op 9. Daarna naar 16 (4 x 4) daarna 176 (11 x 16) daarna naar nummer 6 en nu naar 88 (de helft van 176).
Is dit toeval of is dit toeval??? Alleen de 9 valt iets buiten de boot maar als je die omdraait is het een 6 laugh

Ga ik nog een stappie verder met de 9 grin, als de 8 en de 9 op telt is het 17 , daarna woon je op nummer 6 , achter elkaar gezet 176 whistlewhistle

Erg bijzonder dit, grappig

Liefs Lin
admin
admin okt 4 '10
Hoest met je nieuwe huisje Sylvia?
Ben je al een beetje gewend?

Mijn rug is mega opgeknapt na een erg mooie zielereis samen met twee vriendinnen van hier.
Het was waanzinnig mooi en ik ben ze erg dankbaar smile
New Moon
New Moon okt 4 '10
Klinkt goed hier helemaal smileBlij om te horen dat je je wat beter voelt Karin.

Ik kamp al (ongeveer een maand) met buikpijn/hoesten/koorts/rugpijn en weetikwat.. en ik word er zo lamlendig en verdrietig (geen idee of mn griep daar de oorzaak van is) van dat ik nauwelijks positieve energie meer over heb om hier te zijn frownMorgen naar de dokter, afspraak maken, waarbij een medewerker me eerder heeft afgescheept met "neem maar een paracetamol", maar een maand ziek is toch echt mijn limit. Verder druk met mijn studie, waarmee ik inmiddels achterloop, en blehhh. Ik hoop dat het wat beter gaat binnenkort... Dus dan weten jullie dat ik hier wat minder kan zijn smile

Veel liefs the moon
admin
admin okt 4 '10
Het is oogsttijd smile
Je oogst nu wat je hebt gezaaid (figuurlijk).
Ik kan nu na een week plat liggen, ongeveer 2 tot vier uur rechtop zitten of lopen en daarna is het klaar.
Ik oogst echt wel wat deze herfst LOL!

Er zijn hele leuke loslaatrituelen op internet te vinden die je zou kunnen gebruiken.
Ik kan je daar wel mee helpen, het zal met je slap voelen en snotteren vast helpen.
Emoties gaan vaak vastzitten op zwakke plekken in je lijf.
Rug hoort daar zeker bij, dus als je bepaalde emoties beter loslaat of verwerkt, kan je best van veel kwaaltjes verlost worden. (maar ga altijd naar een dokter en nooit eerst zelf modderen als je echt ziek bent).

Grappig, terwijl ik schrijf hoor ik het woord honing smile
Dus ik plak dit even hieronder.

Quote:
Honing is niet alleen goed bij hart- en vaatziekten maar heeft vooral een kalmerende werking. Vandaar dat honing wordt aanbevolen bij het behandelen van stress, het vermoeidheidssyndroom en emotionele aandoeningen. Honing maakt serotine in de hersenen vrij, waardoor de slaap wordt bevorderd. Ook andere transmitters zoals bijvoorbeeld lichaamsei-gen valium(endovalium) en melatoline worden door honing vrijgemaakt. Daarnaast bevat honing waardevolle suikers en voldoende vitamines en mineralen. Zoals men weet zijn de natuurlijke suiker voedsel voor de hersenen en het zenuwstelsel.

Een belangrijke toepassing van honing is de behandeling van een maagzweer. Een maagzweerpatiënt produceert te hoge hoeveelheden maagzuur. Bij het eten van honing krijgt men een zoet-zuur combinatie. Het maagzuur stabiliseert de suikers, zodat honing zijnantiseptische werking op de maagwand kan uitvoeren. Bovendien speelt de kalmerende werking van honing een grote rol in het genezingsproces bij een maagzweer.

bron: http://www.natuurlijk-welzijn.org
Cialara
Cialara okt 5 '10
Beterschap themoon, ik hoop dat je snel een beetje opknapt.
Karin, wat fijn te horen dat het nu wat beter met je rug gaat smile

Ik heb zelf vandaag een ingelaste loslaatdag laugh(oftewel een baaldag lol) dus ga ik maar stofzuigen, wc boenen, badkamer, de was, de strijk.... bleeeeeeehhhhhhh

Groetjes allemaal....
New Moon
New Moon okt 5 '10
Origineel bericht van: Karin
Het is oogsttijd smile
Je oogst nu wat je hebt gezaaid (figuurlijk).
Ik kan nu na een week plat liggen, ongeveer 2 tot vier uur rechtop zitten of lopen en daarna is het klaar.
Ik oogst echt wel wat deze herfst LOL!

Er zijn hele leuke loslaatrituelen op internet te vinden die je zou kunnen gebruiken.
Ik kan je daar wel mee helpen, het zal met je slap voelen en snotteren vast helpen.
Emoties gaan vaak vastzitten op zwakke plekken in je lijf.
Rug hoort daar zeker bij, dus als je bepaalde emoties beter loslaat of verwerkt, kan je best van veel kwaaltjes verlost worden. (maar ga altijd naar een dokter en nooit eerst zelf modderen als je echt ziek bent).

Grappig, terwijl ik schrijf hoor ik het woord honing smile
Dus ik plak dit even hieronder.

Quote:
Honing is niet alleen goed bij hart- en vaatziekten maar heeft vooral een kalmerende werking. Vandaar dat honing wordt aanbevolen bij het behandelen van stress, het vermoeidheidssyndroom en emotionele aandoeningen. Honing maakt serotine in de hersenen vrij, waardoor de slaap wordt bevorderd. Ook andere transmitters zoals bijvoorbeeld lichaamsei-gen valium(endovalium) en melatoline worden door honing vrijgemaakt. Daarnaast bevat honing waardevolle suikers en voldoende vitamines en mineralen. Zoals men weet zijn de natuurlijke suiker voedsel voor de hersenen en het zenuwstelsel.

Een belangrijke toepassing van honing is de behandeling van een maagzweer. Een maagzweerpatiënt produceert te hoge hoeveelheden maagzuur. Bij het eten van honing krijgt men een zoet-zuur combinatie. Het maagzuur stabiliseert de suikers, zodat honing zijnantiseptische werking op de maagwand kan uitvoeren. Bovendien speelt de kalmerende werking van honing een grote rol in het genezingsproces bij een maagzweer.

bron: http://www.natuurlijk-welzijn.org

Bedankt Karin, dit is precies mijn ervaring!
Het voelt inderdaad als oogst tijd, tijd nemen om zaken los te laten. Gelukkig voel ik me nu al stukken beter... Grappig, aan honing dacht ik ook het eerste toen ik ziek begon te worden: het gekochte potje is inmiddels leeg... toevallig heb ik gister honingdropjes gekocht smileNogmaals bedankt voor de beterschapwensen, Jorine en Karin smile

Nu ga ik naar de uni: ik heb een interessant college over psychologie en spiritualiteit, ze proberen spirituele ervaringen zoals uittreding en trance te verklaren met (hersen)onderzoek... er is gebleken uit onderzoek dat je met meditatie bepaalde delen van je hersenen kan uitschakelen, en zo buiten jezelf kan treden. Ook wijten ze diverse ervaringen aan epilepsie (eigenlijk kortsluiting in de hersenen zodat je zelf naar boven komt!) Interessant he wink

Liefs the moon
Eruan
Eruan okt 5 '10
Wow TheMoon dat klinkt super interessant! Ik zou ook wel psychologie willen doen, helaas zou het dan tweede keus zijn en dat mag niet met een lootstudie, ik wou namelijk geneeskunde.
Is psychologie erg leuk om te doen?

Karin fijn dat het af en toe wat fijner gaat met je rug. Ik hoop voor je dat het vooruit blijft gaan. smile
1stMoonofMars
1stMoonofMars okt 6 '10
Origineel bericht van: themoon
Origineel bericht van: Karin
Het is oogsttijd smile

[quote]

Nu ga ik naar de uni: ik heb een interessant college over psychologie en spiritualiteit, ze proberen spirituele ervaringen zoals uittreding en trance te verklaren met (hersen)onderzoek... er is gebleken uit onderzoek dat je met meditatie bepaalde delen van je hersenen kan uitschakelen, en zo buiten jezelf kan treden. Ook wijten ze diverse ervaringen aan epilepsie (eigenlijk kortsluiting in de hersenen zodat je zelf naar boven komt!) Interessant he wink

Liefs the moon

Beterschap idd! wink

En interresant ja.... en volgens mij zijn bepaalde hersenactiviteiten ook gekoppeld aan bepaalde organen.... tenminste eigen observatie; ken wat mensen die "add en/of adhd"- veel hersenactiviteit en veel prikkeling- achtig zijn, die hebben vaak ook iets met de schildklier / stofwisseling (vaak versnelde(of juist vertraagde) stofwisseling is mij opgevallen...) *

nuja, zomaar ff een uitstapje wink

Grtsz,

1stMoonofMars

*edit; nuja, is ook logisch eigenlijk... net als mensen met veel stress; die verbranden ook alle energie snel op..... en bij een constante prikkeling in de hersenen gaat daar dus de hele tijd veel energie naar toe, krijg je als vervolg dat de stofwisseling(en de organen die daar mee te maken hebben) onder druk staan en dus verandering van werking ondergaan..... hmmm, tja dus bij nader inzien niet echt een baanbrekende observatie tonguewink
gast
gast okt 6 '10
Eindelijk weer internet. De verhuizing is voorspoedig verlopen alleen waren er wat stagnaties met het verhuizen van het internet.
Heerlijk huis hebben we nu. Lekker rustige omgeving en de honden hebben vollop de ruimte. Alleen die baggerpoten.......het is nl regentijd confused

Vanmiddag ga ik me weer verdiepen in Merudi. Hoop dat het allemaal goed gaat met iedereen en ga er een beetje van uit dat er niet al te grote veranderingen zijn wink
Emuca
Emuca okt 6 '10
Yey! Ik ben na heeeel lang zoeken eindelijk aangenomen bij een winkel. Super gaaf en ook nog eens een heel leuke winkel! (Xenos) Eindelijk zeg.. pfffffff...
admin
admin okt 6 '10
yay! gefeliciteerd Emmy!!!!
admin
admin okt 6 '10
Vandaag al mijn lange haren laten afknippen.
Mede in het kader van het loslaten..
Dat was zeker 40 centimeter, ik moest wel even slikken maar ik ben superblij met mijn korte koppie!!
gast
gast okt 6 '10
Volgens mij staat dat je echt geweldig Karin. En meestal weer 10 jaar jonger wink
Ben zaterdag ook maar weer een geweest want de krullen groeide iets te welig. Dat is dan weer het voordeel van lang haar; hoef je niet zo vaak naar de kapper....
Cialara
Cialara okt 6 '10
Foto!!!!! Karin, dat wil ik wel zien grinen ik vat het wel, loslaten en haren knippen...... ha ha ha... ja dat gaat zeker wel samen wink

En Emmy gefeliciteerd met je baantje zeg laughveel werkplezier toegewenst!
davidofke
davidofke okt 6 '10
luister net naar crusified van army of lovers op de radio en voel my rustig na een drukke dag op t'werk en geniet van de avond en myn vrouwtje waar ik heel veel steun aan heb
gast
gast okt 6 '10
Ja Emmy, gefeliciteerd met je baantje. Leuke winkel ja, helaas niet hier aanwezig.
gast
gast okt 6 '10
Origineel bericht van: Lin
Origineel bericht van: gast

Ga ik nog een stappie verder met de 9 grin, als de 8 en de 9 op telt is het 17 , daarna woon je op nummer 6 , achter elkaar gezet 176 whistlewhistle

Erg bijzonder dit, grappig

Liefs Lin

hahaha, ja ook zo klopt het weer he, LOL. Mijn man zou zeggen; ja zo kun je er altijd wel wat van maken.
admin
admin okt 7 '10
Hahaha, ja zo werkt het echt Jorine.
Ik denk maar zo, alles wat je meemaakt wordt in je lijf ergens opgeslagen, dus in lang haar zit heel wat, dat ben ik nu kwijt.
Ik kreeg inderdaad te horen dat ik er veel jonger uitzie, een kleurtje in je haar doet ook veel.
Tony liep op zijn tenen te dansen gisteren en mijn dochter leek wel opnieuw verliefd op mij te zijn geworden.
De jongste liep me straal voorbij op het speelplein.
Ik heb wel wat mensen gechoqueerd gisteren.
Ik moet er wel heel erg aan wennen maar ben er heel blij mee smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420