Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

admin
admin jun 20 '10
Origineel bericht van: gast
Waarom hoort dat niet zo Mar? Vind jij echt zelf ook dat het niet zo hoort, eerst voor jezelf zorgen, of zijn dit ideeen van anderen, van een systeem waarin wij nu leven? Als je in een nood situatie bevind is het belangrijk dat je eerst zorgt dat je zelf in veiligheid bent, dan pas ben je werkelijk in staat om anderen te helpen.
Onbewust zijn we de spelers op het toneel die niet anders kunnen dan het script te volgen, bewust worden we degene die het script schrijft en regiseerd.
Je bent opgebrand als toneelspeler, het wordt tijd dat je je met het script gaat bezig houden.......
Ik denk dat het belangrijker voor je is om het verleden los te laten, niet terug te krabbelen van waar je vandaan komt maar nu de kans juist grijpen een nieuwe draai te geven aan je leven. Wat anderen er ook van mogen denken......

Ik ben blij dat je dit schrijft, het geeft wel een eye opener, alsof ik die zelf niet had gevonden. Maar ik durf de stappen niet altijd te nemen om mijn eigen script te schrijven. Het is nu denk ik wel tijd om samen met de psychologe en USG Restart een nieuwe start te maken in mijn leven. Hopen dus dat ik daar nog tot volgend jaar april de kans voor ga krijgen. Meannn, maak ik het me nu moeilijk of mag het ook gewoon moeilijk zijn???
gast
gast jun 20 '10
Het zal zeker niet makkelijk zijn als je zelf het script gaat schrijven. Het gaat dan om volledig vertrouwen hebben in het leven/het universum en alles wat op je weg komt om je doel te bereiken is wat het is. Het doel is een ervaring die je wilt hebben, dus niet iets wat een eindstation is. Het is vooral zien en verbazen als je eenmaal bewust bent van hoe het leven in elkaar steekt als scriptschrijver.
Feitelijk ben "jij" niet degene die het doet, het is het leven/universum die het voor jouw doet. Want het leven wil niets liever dan dat jij dat krijgt wat je wil en nodig hebt.

Onbewust zijn we ook scriptschrijvers maar zijn we alleen bewust van het toneelstuk. HEt is dus meer een bewustzijns shift die je moet ondergaan om van speler naar schrijver te komen. Als schrijver ben je zelf overigens nog steeds de hoofdrolspeler op het toneel, dus daar veranderd niets in. Je zult het alleen op een andere manier ervaren.
New Moon
New Moon jun 20 '10
Die switch is inderdaad het lastigste, zeg maar gerust een transformatie, en die kan gepaard gaan met pijn. (denk maar aan een rups, die eet zich kapot, popt zich in en isoleert zich totaal van de buitenwereld, eet niets, praat niet, onthoudt zich van alles), daarna wurmt hij zich uit een inmiddels veel te krappe cocon en komt er een prachtige vlinder uit die overal heen kan vliegen waar die maar wil. Boze vogels eten de vlinder niet (met een beetje geluk, als je dat wil winkben je een dagpauwoog of een koninginnepage met grote ogen die de vogels afschrikken)
Er zijn nog veel meer dieren die transformeren, zoals een kikker. Tis maar wat bij je past, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar rupsen worden ook gegeten, en kikkervisjes ook. Kikkers natuurlijk ook, maar ook daar heeft de natuur iets op gevonden: giftige kikkers. De natuur was mijn grote voorbeeld, maar alles in de natuur kent ook transformatie dus. Daar zit die lastigheid in, in overlevingsdrang (zaadje/kikkervisje/rups) en goed voor jezelf zorgen. (voor de transformatie) Daarna is het even pijnlijk maar daarop wordt het leven een feest en toneelstuk smile

Wat ik heb gedaan is gewoon maar opschrijven wat ik echt (vanuit mijn hart) wil in het leven. Dat mag ook best 100.000 euro zijn, maar ook bondgenoten, goede vriendschappen, een liefde, een fijn huis om in te zitten, maar voor mij persoonlijk veel pret (joy).

Daarom zeg ik voor jou alvast, lieve larapinta: "enJOY the ride ;)"

Liefs, the moon
New Moon
New Moon jun 20 '10
Eigenlijk zeg ik hetzelfde als gast, maar dan met een andere metafoor wink
Lena
Lena jun 20 '10
larapinta

overgave.....los van de controle en het denken...
go with the flow...en laat los...

wat hier eerder geschreven is...door lin..soms sluiten deuren,maar anderen openenen zich weer...
New Moon
New Moon jun 20 '10
Bedankt voor de toevoeging lena, wat jij zegt is volgens mij het meest essentieel smile
gast
gast jun 20 '10
Hahaha, ja stoppen met zelf kanalen graven maar in de natuurlijke stroom van alles mee gaan.
admin
admin jun 20 '10
Mag ik jullie allemaal tot zover een dikke knuffel geven? Ik voel me nu nog beroerd, maar het zal veranderen! Jullie zijn voor mij onvervangbaar als spiegel en raadgever.

Dank jullie wel!!!
Mar
Cialara
Cialara jun 20 '10
Lieve Larapinta, er is al veel geschreven en je bent al voor zien van zoveel goede tips, raadgevingen en steun, het is mooi om te zien hier allemaal. Ook ik wens je nog even heel veel liefs en sterkte toe hiervandaan. Ik heb niets toe te voegen, zoveel wijze woorden zijn er al geweest smile

Liefs Jorine.
Cialara
Cialara jun 20 '10
Voor alle vaders en opa's die vandaag meelezen of actief zijn:

admin
admin jun 20 '10
Voor mijn pappa en alle andere pappa's die met de Engelen vliegen.

bron: www.Thailandexpert.nl
New Moon
New Moon jun 21 '10
Het is vandaag een bijzondere dag: 21 juni. (ook wel bekend als "solstice")

- De zomer is begonnen, en het is as donderdag de langste dag van het jaar, dus ik geniet van de zon, die voor de tijd van het jaar bijna op "zn langst op blijft", (en die hier toch wel warm is :)).

- Het is de dag waarop de graancirkel van Jorine's post (een tijdje terug) "gepubliceerd" wordt, en waar ik nieuwsgierig naar ben.

- Ik ga vandaag denken aan de golf van Mexico, die vandaag wat "extra steun" krijgt.

Ik voel me warm op een speciale manier smile

admin
admin jun 21 '10
Hallo allemaal,

Even een algemeen berichtje ...
Ik heb een keus gemaakt en ik heb vanmorgen gebeld naar de werkgever waar ik telefonische verkoop voor deed, geholpen door heel veel lieve mensen, en doorgegeven dat ik gebruik maak van mijn proeftijd. Ik ben gestopt. Ik kon het werk geestelijk niet aan, de enorme druk was niet vol te houden. Ik werd depressief, kon het niet opbrengen om "passie" in mijn gesprekken te leggen en deed niet veel anders meer dan buikpijn hebben en huilen thuis. De sfeer was hier dan ook enkele dagen om te snijden. Nu ik de keus heb gemaakt, is er een enorme opluchting.
Ik hoop dat ik via mijn oude werkgever het traject daar weer kan oppakken, dat hadden ze me wel beloofd,,, dus ik hoop dat het dan ook doorgezet kan worden, maar daar hoor ik morgen meer over. Kan morgenmiddag wel al weer naar de psychologe, er was er eentje uitgevallen, dus ik was er superblij mee.
Dit schreef P&O van mijn oude werkgever:

Zoals afgesproken kun je nu de maand opzegtermijn, de proeftijd van je nieuwe werkgever benutten om te kijken of het gaat. Mocht het niet gaan, twijfel niet en trek dan aan de bel, dan zullen we met elkaar moeten kijken hoe we verder gaan. In het ergste geval stellen we het beëindigen van de arbeidsovereenkomst uit.

Dus volgens mij kan ik daar nu gebruik van maken. Aan de bel getrokken heb ik al ... dus nu is het afwachten.
New Moon
New Moon jun 21 '10
Hee lieve Larapinta,

Wat een dappere keuze heb je gemaakt!
Rust lekker uit zou ik zeggen en laat je maar flink verwennen smile

Veel liefs,

Themoon
admin
admin jun 21 '10
Dank je wel lieve Themoon!!!
New Moon
New Moon jun 21 '10
smile
Cialara
Cialara jun 21 '10
Marjan,

Ik voel dat je de juiste keus hebt gemaakt, zeker als ik lees hoe je je voelde smile

Nu even bijkomen, uitrusten, alles van je af laten glijden zoveel als mogelijk.

Liefs Jorine
Cialara
Cialara jun 21 '10
Oh, en dat verhaal van die graancirkel... tonguedat is leuk wink

Er was een graancirkel bedacht door iemand en die is gisteravond laat bekend gemaakt, het ontwerp stond op internet. Daarna hebben heel veel "croppies" zoals ze zichzelf noemen, de cirkel in gedachten genomen, gemediteerd enz. Met natuurlijk de hoop en de verwachting dat ie diezelfde ochtend zou verschijnen in het veld waar het gepland was.....

Nu vanochtend ben ik pas gaan kijken, want vannacht om half een was voor mij een beetje te laat winken helaas, de graancirkel was er niet, was niet gemanifesteerd.

Wel was er een andere graancirkel verschenen in een ander veld........

Een totaal andere, en de boer van wie het veld is, die was ziedend, heeft direct een brief naar de eigenaar van de site geschreven dat ie niet gedient is van dit soort vandalisme, en dat niemand mag weten waar de graancirkel zich bevind, het mag niet vermeld worden op de site. Ook is het strikt verboden het veld te betreden, want dan maait ie de hele cirkel om heeft ie gedreigd. Er is natuurlijk vanuit de lucht wel een prachtige foto gemaakt winkdat kan ie niet tegenhouden hi hi hi, ik vind het tot nu toe allemaal wel grappig om te volgen.

Aan de ene kant jammer dat de graancirkel (nog) niet verschenen is, de diehards onder de croppies houden echter moed, de manifestatie kan een paar dagen op zich laten wachten tenslotte wink

Wordt vervolgd zou ik zeggen laugh
gast
gast jun 21 '10
Misschien moeten ze zich eens gaan bedenken dat ze er helemaal geen invloed op hebben als ze het met hun ego willen bewerkstelligen. Klinkt allemaal meer als beheerszucht van die croppies. En moeder natuur heeft en hekel aan beheerszucht van ego's....
Cialara
Cialara jun 21 '10
ja, dat dacht ik eigenlijk ook een beetje, dat er teveel ego meespeelt hier ... smiledaarom vond ik het ook wel humor.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki