Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Cialara
Cialara jun 16 '10
Ik had gelukkig nog een reserve winkmaar die is een stukje groter, niet echt handig voor het orakel... dus toch maar op zoek naar een nieuwe

Ik heb deze steen veel gedragen toen het even wat minder met me ging een tijdje terug, hij is me dierbaar, heeft veel verdriet van me opgenomen, ik vind het jammer dat ie gebroken is frownal ben ik het kristal dankbaar voor het lieve werk dat ie heeft gedaan smileHij blijft in ere thuis, tussen de andere stenen hoor, ik kan hem nog niet wegdoen......
Islandlady
Islandlady jun 16 '10
Joh je hoeft hem ook niet weg te doen smile
Het is heel jammer dat ik hier geen stenen kan kopen. Heb nog steeds geen plekje ontdekt. Kan het natuurlijk altijd door mijn vriendin laten opsturen. Al weet ik eigenlijk niet welke steen voor mij nu goed zou zijn, op dit moment.
admin
admin jun 16 '10
Eej guppie, stuur een pm dan stuur ik je een steen.
Ik doe dat vaker en het gaat altijd goed smile
Als je afstand kan doen van je oude steen, kun je hem het beste begraven.
Terug geven aan de aarde, leg hem bijvoorbeeld aan de voet van je favoriete bloemen.
Dan weet je altijd waar hij ligt.
admin
admin jun 16 '10
Mijn celestiet is ook begraven Jorine, naast de voordeur.
Die van mij is niet gebroken maar die werd zwart.. eek
Die lag altijd in mijn bed en heeft hard gewerkt denk ik smile
admin
admin jun 19 '10
Met mij gaat het minder. Voel me depri en doodmoe.
Ik ga steeds over mijn grenzen heen en dat is niet goed.
Maar ik zou écht niet weten hoe ik dat nu om moet zetten. Ja, mijn proeftijd gebruiken om weer te stoppen. Hopend dat mijn ontslag ongedaan gemaakt kan worden. Volgens P&O is dat wel mogelijk, maar wat dan. Als ik dit niet aankan ...
... Of moet ik toch naar mijn lichaam luisteren en niet naar een stemmetje wat zegt, dat ik zwak zou zijn als ik het bijltje erbij neer gooi? Het werk is lichamelijk prima te doen voor mij met mijn ME/CVS, maar geestelijk ben ik uitgeput. Kan je ook aan mijn scores zien op vrijdag. Mijn zelfvertrouwen is tot nihil gedaald.
Mijn concentratie, mijn geheugen, mijn humeur ... het gaat op die manier ook ten koste van mijn gezondheid. Ik ben op, kapot en depressief. Mijn gezin lijdt eronder. Ron weet zelfs niet eens hoe hij dan met me om moet gaan. En ik baal dan dat ik mezelf niet uit die depressieve put kan trekken. En zo is de cirkel rond. Dus ben diep aan het denken wat goed is. Wat ik nu doe is werk tot 1 dec en dan hopen dat ik *1. niet ziek ben geweest en *2. genoeg gescoord heb en *3. niet veel klachten heb gehad van ondernemers. Als ik gebruik maak van de proeftijd, hoop ik dinsdag te horen dat ik *1. weer gewoon bij Mercator voorlopig op de loonlijst kom en *2. ik weer in het traject van USG Restart kan komen en *3. ik weet wel zeker dat ik bij de psychologe terecht kan ...
Wat is raadzaam ... dat is wat de hele dag door mijn hoofd spookt...

Naja, weten jullie wat me bezighoudt ... pfff
xxx
mij
admin
admin jun 19 '10
Lijkt mij dat je duidelijk nu naar jezelf en dus naar je lijf moet luisteren.
Niemand wordt er blij van als jij instort, jij nog minder.
Ga gewoon accepteren , en dat is keimoeilijk, maar dat je grenzen hebt!
Ga ze bewaken als een pittbull, voor jezelf opkomen, van jezelf gaan houden, want je bent exact wie je nu moet zijn en je bent alles waard.
Ga eens een gesprek aan met deze dame als je denkt dat ze je kan helpen.
Pen het desnoods hier neer zodat wij je kunnen oppeppen smile
Ik wil wel virtueel vangnet voor je zijn.
Ik weet hoe je je voelt, heb precies hetzelfde gedaan en ben ook vet ingestort.
Je grenzen zijn zoooo belangrijk, lief zijn voor jezelf, dan kun je ook lief zijn voor anderen.
Niemand heeft er iets aan als jij onder uit gaat meisie, jij het allerminst xxx
Dus haal die banaan uit je oor en ga luisteren smile
admin
admin jun 19 '10
Marjan,
hier moet je doorheen, lieverd.. kies voor jezelf!
I know what you feel, I was there too!
admin
admin jun 19 '10
Origineel bericht van: Karin
Lijkt mij dat je duidelijk nu naar jezelf en dus naar je lijf moet luisteren.
Niemand wordt er blij van als jij instort, jij nog minder.
Ga gewoon accepteren , en dat is keimoeilijk, maar dat je grenzen hebt!
Ga ze bewaken als een pittbull, voor jezelf opkomen, van jezelf gaan houden, want je bent exact wie je nu moet zijn en je bent alles waard.
Ga eens een gesprek aan met deze dame als je denkt dat ze je kan helpen.
Pen het desnoods hier neer zodat wij je kunnen oppeppen smile
Ik wil wel virtueel vangnet voor je zijn.
Ik weet hoe je je voelt, heb precies hetzelfde gedaan en ben ook vet ingestort.
Je grenzen zijn zoooo belangrijk, lief zijn voor jezelf, dan kun je ook lief zijn voor anderen.
Niemand heeft er iets aan als jij onder uit gaat meisie, jij het allerminst xxx
Dus haal die banaan uit je oor en ga luisteren smile

Ik spreek je graag binnenkort op msn ...
xxx
admin
admin jun 19 '10
Origineel bericht van: Tinne
Marjan,
hier moet je doorheen, lieverd.. kies voor jezelf!
I know what you feel, I was there too!

Het is inderdaad waar ik doorheen moet, maar kies voor mezelf ... dan stop ik ... denk ik. Die verdraaide onzekerheid en mijn zelfvertrouwen, ik ben het verloren frown
admin
admin jun 19 '10
En als je voor jezelf kiest zul je het terug vinden..
Echt.
admin
admin jun 19 '10
Ik leef nu niet voor mezelf. Ik leef voor geld verdienen in een wereld die ik niet als de mijne zie eekKiezen voor mezelf is kiezen voor minder geld, maar wel voor rust, reinheid, geluk en gezondheid... En dan nóg vind ik de keus moeilijk, omdat ik weet dat anderen me niet zullen begrijpen cry
admin
admin jun 19 '10
en dat anderen jou niet zullen begrijpen staat voor jou gelijk aan?
admin
admin jun 19 '10

falen ... mislukken ...
admin
admin jun 19 '10
Het is niet belangrijk dat anderen je niet begrijpen, ga eerst jezelf begrijpen.
Ik doe het met heel weinig elke maand, vier kids, ik koop veel tweedehands, gaanderweg leer je de truukjes wel.
En het gaat voorbij, echt, je gaat niet de rest van je leven op een houtje bijten,dat is het nu maar niet het later.
Kijk naar wat je hebt, niet naar wat je niet hebt, zooooo cliche maar ook zo waar..
Leef in het nu schat en in jezelf.
En nou ga ik met de boys op de bank, ga jij ook lekker op de bank, even bijtanken en nadenken.
En pak die lieve schatten van je beet, mens je hebt zoveel om voor te vechten, je bent zoveel sterker dan je denkt.
Grappig dat je sterk moet zijn om lief voor jezelf te zijn, dat zou toch eigenlijk het makkelijkste moeten zijn.
admin
admin jun 19 '10
Origineel bericht van: Larapinta

falen ... mislukken ...

ja , lieverd, zo voelt dat voor jou aan, op dat moment.
doch, iemand die jou niet begrijpt..in de beste keuze die je maar kunt maken in je leven, namelijk kiezen vanuit liefde voor jezelf, en de situaties die daar nu op dit moment bij horen,
om er doorheen te gaan, om uiteindelijk weer in het volle licht te staan, deze keer met vernieuwde en hernieuwde kracht..
wie dat niet begrijpt..zegt dat je faalt? Mislukt? omdat Geld belangrijker is? zo dan?
Lin
Lin jun 20 '10
@Lieve Larapinta
Ik weet niet veel te zeggen dan ; Door trouw te zijn aan je binnenste kern, je meest innerlijke , dan heb je de grootste strijd gewonnen. En waar de deur dichtgaat, gaan weer andere deuren voor je open.

Heel erg veel sterkte gewenst

Liefs Linda
admin
admin jun 20 '10
@ Ah lieve Larapinta

Zo OP EN TOP Leeuwin wat ik van je lees.
"Als ik niet meer kan zorgen,wat moet ik dan?"

Euh net als de echte leeuwinnen,jezelf neerleggen in de schaduw en toch koesteren in de zon,totdat de tijd voor de jacht of iets dergelijks wederom is aangebroken,denk ik zomaar.

Ik wens je heel veel kracht en sterkte lieve Dame,

liefs,
Anuschka
admin
admin jun 20 '10
@linda en anuschka > dank jullie wel!
admin
admin jun 20 '10
Origineel bericht van: Larapinta

falen ... mislukken ...

ja , lieverd, zo voelt dat voor jou aan, op dat moment.
doch, iemand die jou niet begrijpt..in de beste keuze die je maar kunt maken in je leven, namelijk kiezen vanuit liefde voor jezelf, en de situaties die daar nu op dit moment bij horen,
om er doorheen te gaan, om uiteindelijk weer in het volle licht te staan, deze keer met vernieuwde en hernieuwde kracht..
wie dat niet begrijpt..zegt dat je faalt? Mislukt? omdat Geld belangrijker is? zo dan?

Omdat "men" verwacht dat je het Leven aan kunt zoals een Ander dat zou leven? Misschien zoiets? Mijn zelfvertrouwen is kapot, ik raak de afgrond aan, terwijl ik die niet wil zien/voelen. Positief denken en doorgaan zoals anderen van me verwachten. Morgen weer naar het werk en doen alsof ik het leuk vind ... wachten op de volgende dag waarop niet aan mijn target kom en die dagen zijn meer dan dat ik het toneelspel kan volhouden dat ik kan verkopen. Ik weet niet of het duidelijk is, mijn verhaal, maar zo voelt het. Ik wil doorgaan, lachen en zin in alles hebben. Maar ik kan niet wat men van me verwacht, ik voldoe niet aan de eisen die ik opgelegd krijg... Deze gedachten gaan onafgebroken door.....

Waar is het begin en waar is het einde. Mijn leven wil ik dienstbaar stellen van anderen, de zorg, het zorgen voor. En nu, ik ben aan de kant gezet door mijn lichaam, kan mijn Kern niet meer vinden en dwarrel wat rond. Zo voelt het ook. Mijn man weet ook niet meer hoe hij me kan helpen, doorgaan totdat ik het traject op het "oude" werk weer in kan ... Dat hoor ik dinsdag misschien. Ik heb behoefte aan een afspraak met de psychologe, die tijd krijg ik van mijn nieuwe werkgever niet. Wat nu. Ik sta werkelijk op een drie, vier, vijfsprong in mijn Leven. Waar doe ik goed aan, want als ik mijn innerlijk volg, stop ik met alles en zorg ik voor mezelf. Maar dat gaat niet? Kan niet? Hoort niet zo?
gast
gast jun 20 '10
Waarom hoort dat niet zo Mar? Vind jij echt zelf ook dat het niet zo hoort, eerst voor jezelf zorgen, of zijn dit ideeen van anderen, van een systeem waarin wij nu leven? Als je in een nood situatie bevind is het belangrijk dat je eerst zorgt dat je zelf in veiligheid bent, dan pas ben je werkelijk in staat om anderen te helpen.
Onbewust zijn we de spelers op het toneel die niet anders kunnen dan het script te volgen, bewust worden we degene die het script schrijft en regiseerd.
Je bent opgebrand als toneelspeler, het wordt tijd dat je je met het script gaat bezig houden.......
Ik denk dat het belangrijker voor je is om het verleden los te laten, niet terug te krabbelen van waar je vandaan komt maar nu de kans juist grijpen een nieuwe draai te geven aan je leven. Wat anderen er ook van mogen denken......

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki