Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

admin
admin apr 15 '10
Ik zal binnenkort mijn foto laten lezen,dan weet "men" met wie "men" te maken heeft.

Duurt wel even (een week of 2)omdat ik nu nogal verkouden ben en dan krijg je van die lezingen die zeggen; Het lijkt wel of je watten in je hoofd hebt,en dan moet ik zeggen;"Nee hoor, da's snot",hahaha.
Cialara
Cialara apr 15 '10
Ik had vandaag een leuke dag smile

Na het ritueel van het brengen naar school van de kleinste ging ik naar het fitness centrum voor een lesje Zumba laughha ha ha, het was echt geweldig laugh

En tussen de middag, met dat heerlijke weer, heb ik lekker uit de wind in de tuin gegeten met de kinderen. Zo zalig in het zonnetje, dat is toch echt wel weer genieten wink
Petra
Petra apr 15 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
@ nougnag : De situatie IS nu akelig en negatief........

Dat is jouw interpretatie, dat is hoe jij naar een situatie kijkt, en je koppelt onmiddelijk daar je oordeel aanvast, alsof dit een waarheid is ( zie de IS akelig en negatief)
dat is een krachtige overtuiging die je hebt.

Karin ervaart dit anders, zij voelt zich boos en verdrietig en misschien ook wel machteloos,
en het feit dat ze in die energie blijft hangen voelt akelig en negatief.
Dwz, dat ze haar gevoel bewust ervaart en leert mee om te gaan, los van de situatie's waarover ze ook niet oordeelt.

Bellefleur, waarom reageer je op iets en vul je iets in waar diegene perfect zelf op kan reageren, terwijl het om jouw eigen visie gaat? Misschien heb ik iets gemist hoor, dat kan natuurlijk ook! Ik zou dat zelf i.i.g. niet prettig vinden, betuttelend eigenlijk. Is niet verkeerd bedoeld, maar je wijst nu iemand anders op iets wat je eigenlijk zelf doet.
Ik vraag me even af waarom?
admin
admin apr 15 '10
M'n schrijven was ook niet naar jou bedoelt, maar iets dat me opviel.
Ik snap dat nougnag ergens een kracht wilde zetten door iets te onderstrepen, en daardoor een hart onder de riem wou steken.
Ze begreep ook mij, in mijn reactie waarom ik reageerde... en we kwamen tot dezelfde conclusie "alles is goed zoals het is"
Waarom moet ik het dan alsnog tegen jou uitleggen?
Laat gaan, Petra.. het was ok!! grinwink
admin
admin apr 16 '10
Quote:
Karin ervaart dit anders, zij voelt zich boos en verdrietig en misschien ook wel machteloos,
en het feit dat ze in die energie blijft hangen voelt akelig en negatief.
Dwz, dat ze haar gevoel bewust ervaart en leert mee om te gaan, los van de situatie's waarover ze ook niet oordeelt.

ja dat voelt akelig en inderdaad, ik probeer het bewust te ervaren om daar in de toekomst beter mee om te kunnen gaan.
Maar niet oordelen...soms zit er zo'n klein duiveltje op mijn schouder wat in mijn oor fluistert, en ik gooi hem er steeds af, maar af en toe klimt hij toch weer effe terug.

Naar de buitenwereld toe laat ik dat niet merken, wel bespreek ik dat met mijn zoon en mijn moeder, zij snappen wat ik bedoel en we hebben veel steun aan elkaar, ook zij hebben die klein duiveltjes af en toe bij zich.
Gelukkig helpen de engeltjes dan weer herinneren smile

Dank voor je lieve woorden Nougnag en Belle.

Ik heb al zoveel voor mijn kiezen gehad, ook hier kom ik wel doorheen met de kids.
Het is zwaar, dat klopt, so be it.
Mijn vertrouwen is groot en dat is een goed begin om weer op te kunnen staan.
Petra
Petra apr 16 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
M'n schrijven was ook niet naar jou bedoelt, maar iets dat me opviel.
Ik snap dat nougnag ergens een kracht wilde zetten door iets te onderstrepen, en daardoor een hart onder de riem wou steken.
Ze begreep ook mij, in mijn reactie waarom ik reageerde... en we kwamen tot dezelfde conclusie "alles is goed zoals het is"
Waarom moet ik het dan alsnog tegen jou uitleggen?
Laat gaan, Petra.. het was ok!! grinwink

Of ik iets ´laat gaan´(als daar al sprake van was) is aan mijzelf natuurlijk. Wanneer je anderen deelgenoot maakt van jouw beleving door het op een open forum neer te zetten, zullen mensen daar ook gewoon op mogen reageren.
Ik reageerde dus vooral alleen op jouw visie en aanpak en had daar een vraag bij die ik ook stelde, waar je inhoudelijk geen antwoord op geeft en dat staat je vrij, uiteraard.
gast
gast apr 16 '10
Hé Karin, weet je dat je bevoorrecht bent met dat duiveltje op je schouder. Nl als die iets influisterd onthoud dat dan en laat het engeltje ook z'n zegje doen. Bekijk dan wat het midden tussen deze twee is en je hebt de waarheid.
Mooier kan toch niet! HEt is dan niet jouw waarheid maar de absolutie waarheid en dat is; het is wat het is.
Cialara
Cialara apr 16 '10
FF iets anders, ik vind het helemaal super dat het luchtruim vandaag gesloten is laugh

Wat een stilte om me heen nu.... Nu pas merk ik hoeveel lawaai schiphol met zich mee brengt. Vandaag eens tijdens de noorden wind geen vliegtuigen die laag overvliegen... Heerlijk smile
admin
admin apr 16 '10
Origineel bericht van: Karin

Dank voor je lieve woorden Nougnag en Belle.

Ik heb al zoveel voor mijn kiezen gehad, ook hier kom ik wel doorheen met de kids.
Het is zwaar, dat klopt, so be it.
Mijn vertrouwen is groot en dat is een goed begin om weer op te kunnen staan.

grin....... Jij weet!
admin
admin apr 18 '10
Hallootjes!

Vandaag voel ik me goed, mooi zonnetje buiten
Weer aan het leren voor me volgende examen die ik morgen heb!
En ga weer proberen wat meer actief te kunnen zijn en tijd vrij te maken om op het forum te komen kletsen want dat heb ik wel erg gemist de afgelopen tijd!
Cialara
Cialara apr 18 '10
Ik voel me vandaag prima, zulk lekker weer, we hebben de hele dag in de tuin gezeten, beetje gerommeld, aangeharkt, gesnoeid enz. en natuurlijk gewoon lekker in het zonnetje gezeten...

* gaat nu een lekker kopje thee drinken *
admin
admin apr 19 '10
Lekker smile
admin
admin apr 19 '10
Lieve Karin, wanneer gaan jullie nou naar Spanje? Wat was althans de bedoeling? Want er vliegt natuurlijk niks nu frown
En Tim kan nu ook niet terug???
Emuca
Emuca apr 19 '10
Ik heb een beetje een gemengd weekend gehad.

Allereerst ging ik het weekend in onder de rode vlekken en jeuk. Morgen naar de huisarts, want, hoewel ik er wel een middeltje tegen ehb, weet ik niet wat er nou precies loos is.
Daarna op school lol gehad met tarotkaarten van een vriendin. Iedereen een kaart getrokken, en ik zou volgens mijn kaart een dierbaar iets of iemand verliezen. Later die dag is mijn hondje overleden. frown
Verder geprobeerd er maar het beste van te maken, dus lekker in het zonnetje gezeten...
admin
admin apr 19 '10
Origineel bericht van: Larapinta
Lieve Karin, wanneer gaan jullie nou naar Spanje? Wat was althans de bedoeling? Want er vliegt natuurlijk niks nu frown
En Tim kan nu ook niet terug???

Er zullen wel oplossingen voor hen uit de bus komen.. winksmile
admin
admin apr 19 '10
Origineel bericht van: Angel of Death
Later die dag is mijn hondje overleden. frown

sterkte Emmy!
ik voel met je mee..
Emuca
Emuca apr 20 '10
Dankje Belle. Ik mis hem heel erg. frownHet was echt een maatje, en ik miste hem misschien wel het meeste van niet meer thuis wonen.

Nu verga ik van de jeuk. Straks naar de huisarts.
Emuca
Emuca apr 20 '10
Maryssa
Maryssa apr 21 '10
Aaaah Angel of Death! Wat verdrietig dat jouw hondje is overleden. Dikke knuffel voor jou en heel veel sterkte.

xxxxxxx

P.S: Wat een schatje de kat op de foto (smelt smelt)Geweldig ook die witte wenkbrauwen...
Emuca
Emuca apr 21 '10
Dat is Sol, mijn meest ondeugende kat ooit. Maar het is een lieverd.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki