Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

gast
gast apr 5 '10
Hoezo bewijst dit de kruisiging van Jezus?
admin
admin apr 5 '10
Nou Gast, de geschiedenisboeken staan bol en er is bewijs te over, de kans dat hij inderdaad gekruisigd is is toch wel behoorlijk redelijk.
En ja er zijn inderdaad mensen die het geloven, ik ben er 1 van, heb je daar moeite mee?
Zo klinkt het wel, errug op het randje vind ik...
Mocht ik je verkeerd begrijpen, excuus, maar het klinkt in mijn oren erg denigrerend.
gast
gast apr 5 '10
Waarom denigrerend? Je kunt het toch alleen maar geloven of niet geloven? Wie van ons is er bij geweest toen het voltrok?
En de Nag Hammadi geschriften zijn ouder dan de bijbel/het nieuwe testament zoals die door de Katholieke kerk samengesteld is.
Geschiedenis zoals die opgeschreven is niet persé het zelfde als de waarheid. Ten eerste is het gekleurd door degene die het opgeschreven heeft en wie er opdracht voor gegeven heeft het op te schrijven. Daarbij komt ook nog dat die geschiedenis zoals die ons geleerd wordt afhangt vanuit welke kant die opgeschreven is.
Het is gewoon niet objectief.
Vergeet ook niet dat de meeste bijbel verhalen in het nieuwe testament pas jaren later (soms zelfs een eeuw of meer later) zijn opgeschreven.
En dan nog eens te bedenken dat ws het gros van de verhalen geen waar gebeurde gebeurtenissen zijn maar gezien moeten worden als metaforen van het geestelijke leven.

Ik wil hier niemand mee benadelen, maar het is soms wel eens goed om iets op een andere manier te bekijken dan je aangeleerd is.
Anke
Anke apr 5 '10
Ah ja, in de Bijbel staat een grote hoop verzonnen verhaaltjes. Grote bijdragen zijn geleverd door keizer Contstantijn, die zijn eigen geloof mooi heeft gecombineerd met dat van zijn Christelijke onderdanen.
Toch denk ik wel dat het verhaal over de kruisiging van Jezus op waarheid berust. Heel veel verhalen uit de Bijbel komen bij mij totaal niet binnen, maar Goede Vrijdag heb ik als kind jaar na jaar intens beleeft.
Misschien komt het door iets anders, maar het past in mijn waarheid en dat is voor mij voldoende.
Cialara
Cialara apr 6 '10
Ik heb een nieuw topic aangemaakt over weten, geloven of beleven even om dit topic weer wat meer lucht te geven wink

Liefs Jorine.
Anke
Anke apr 6 '10
Dank! smile

Ik voel me wel okay vandaag. Ben blij met het zonnetje.
Marenubium
Marenubium apr 6 '10
It's a beautiful daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay! The suuuuuuuuuuuuuuuuuuunnn is shining!
I feeeeeel gooooood...ow w8, er bestaat ook nog zoiets als youtube.

Vanochtend werd ik voor de verandering eens wakker met dit liedje in mijn hoofd smile

*vrolijk verder gaat*
Anke
Anke apr 6 '10
Ik heb net lekker in de tuin gewroet. Beetje rigoreus snoeien, schoffelen, harken... Nu is er weer plek voor nieuwe plantjes (en voor de oude om weer helemaal tot hun recht te komen in een nieuw jasje)
laugh
Cialara
Cialara apr 6 '10
Origineel bericht van: Marenubium
It's a beautiful daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay! The suuuuuuuuuuuuuuuuuuunnn is shining!
I feeeeeel gooooood...ow w8, er bestaat ook nog zoiets als youtube.

Vanochtend werd ik voor de verandering eens wakker met dit liedje in mijn hoofd smile

*vrolijk verder gaat*

Ha ha ha, dat is leuk, een van mijn favo liedjes hoor laughvan mij mag je het hier heerlijk zingen!
admin
admin apr 6 '10
De zon schijnt, het is prachtig weer, het wordt tijd dat ik een mooi achterplaatsje krijg, zodat ook ik van de Lente kan genieten. Hopelijk is het ooit te realiseren.

Ben weer op het forum, ga eens lezen en snuffelen. Hopelijk heeft een ieder fijne Paasdagen gehad!

Love xXx
gast
gast apr 6 '10
Genieten jullie maar flink van het mooi weer. Hahaha, het lijkt wel of de weergoden ermee spelen want bij ons is het bewolkt en er staat regen op het programma. Heel niet erg, we kunnen het hemelwater zeer waarderen na alle droogte hier. Gisteren ook al een beetje nat geregend, heerlijk!
Cialara
Cialara apr 7 '10
Het kan dan buiten mooi weer zijn, van binnen regent het af en toe pijpestelen frown

Ik ga wel naar buiten en probeer er van te genieten...

Liefs Jorine.........
admin
admin apr 7 '10
Lieve Jorine,

Dikke knuffel, kan je wel gebruiken geloof ik!!! (((jorine))))

Liefs Mar
gast
gast apr 7 '10
Nou Jorine wat bij jouw aan de binnen kant is, is hier buiten. De hele dag heeft het pijpestelen geregend. Vandaag met een kennisje van me op pad geweest om met 6 Amerikanen te duiken en snorkelen. Zij heeft een duikshop/school samen met haar man en had niet genoeg ruimte in haar auto, dus ik was chauffeur voor een dagje. En het was nog gezellig ook!
Helaas weinig zon en veel regen. (voor die gasten helaas want ik vond het zelf wel lekker zo'n koel dagje)
Cialara
Cialara apr 7 '10
Dank je Marjan en Gast. Ik kan zeker wel die knuffel gebruiken.

Liefs Jorine
Anke
Anke apr 8 '10
Aan de ene kant voel ik me wel okay en ben ik lekker aan het tekenen, aan de andere kant heb ik een onbestemd gevoel en zit er een benauwdheid in de omgeving van mijn hart. Blergh.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 8 '10
Ken dat gevoel. Uhm om verwarring te voorkomen, ik heb dat gevoel nu niet.

Bij mij voelt het knagend, onrustig en niet wetende uit welke hoek je het kunt gaan verwachten.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 8 '10
crazySoms wel eens zo knagend dat ik onder mijn dierbaren een rondje bel om te horen...

Soms lost het gevoel op, soms krijg ik ineens een bevestiging en denk ik bij mezelf: zo, dus dat was m dus....

Situatie is dan geboren.
Anke
Anke apr 8 '10
Ik begrijp wat je zegt, maar in dit geval is het voor mij anders. De benauwdheid heeft met mezelf te maken.

Net heb ik mijn tekenspullen even aan de kant gelegd, ben voor mijn Boeddha beeld gaan zitten, heb mijn tarotkaartjes gepakt en een legging voor mezelf gedaan.
Daarna een potje zitten janken en de pijn, angst en het verdriet door me heen laten gaan en vervolgens een mailtje getypt naar mijn docenten van de SAT-opleiding.
Het werd tijd dat ik eventjes stilstond bij mezelf en wat ik op dit moment nodig heb.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar apr 8 '10
Ik sla even mijn arm om je schouders.

Wat goed dat je even bent gaan stilstaan.

Liefs.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420