Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

admin
admin feb 27 '10
Origineel bericht van: Karin
Hup op de fiets Helma! Boek halen laugh
Stoppen met roken..wauw, knap van je dat je erover nadenkt.

ik wil iets zeggen, maar ik ga m'n mond houden... laugh
de ervaring leerde me dat je als niet-roker, je tegen een roker niet veel moogt zeggen over stoppen met roken,
maaaaar... als je raad mocht nodig hebben Helma, over het stoppen,
laaaaat ma weten, steun het graag!!!
Islandlady
Islandlady feb 27 '10
@ Helma: lol die jeugd van tegenwoordig hihi weet zelf nog maar al te goed ik hoe was (uhh ben) we gaan gewoon. Hoop niet dat ze echt ziek is geworden.

@ AoD: vandaar dat we je niet zien beterschap voor je dinnetje.

@ Karin: Wat ontzettend leuk zeg! Is ook een super mooie tekst en zeker niet een van de makkelijkste. ToiToiToi zoals ze in de theaterwereld zeggen. Denk eigenlijk zomaar dat je de rol krijgt.

@ larapinta: Ja oef vergeten maar even erg druk. Nogmaals gefeliciteerd.

Ik ja ik. Rare week. Heb zoals jullie weten geen internet hier thuis maar we'll mijn Blackbesje. Log in op msn op 24 feb en zie staan bij een vriendin: Rust zacht ..... Bel gelijk en ja hoor de lieve schat is niet meer.40 jaar. We wisten dat hij zou gaan maar toch. Precies een jaar geleden was hij hier met alle atributen die hij nodig had. En wat een feest. Het was de laatste keer op ZIJN Fu***** Island. Vandaag stond onze advertentie hier ook in de krant en ook de rouwkaart die door zijn moeder verstuurd is. Toen brak ik even. En ik hoorde hem zeggen op zijn eigen manier. Hey lange moet je nou joh kom hier krijg een lekkere zoen van me.... Toen wist ik zeker dat het goed is. Hij komt nog 1x terug naar hier en dan wordt hij uitgestrooid tijdens een memorial. Wilde het toch even kwijt.

Het is raar hoe verdrietig je kan zijn om de een en dat je om/voor de ander zijn/haar leven viert. Geleefd heeft deze schat/deugniet zeker dubbel en dwars.

Begin nu kramp in mijn vingers te krijgen van dat ieniemini toetsenbord dus ik ga slapen winkvingers en ogen bedekt met een icepack denk ik maar.
Helma
Helma feb 27 '10
@Karin, wauw, wat leuk voor je! Echt gaaf. GA ervoor meid, dat kun je!
13 maart ben ik trouwens in Den Bosch, met mijn moeder, naar een hobbybeurs. Ik heb er zin in!

@Islandlady, veel sterkte hoor. Hoe raar kunnen de dingen lopen.

@Bellefleur, zeg nou maar over dat roken, ik kan het hebben wink
admin
admin feb 27 '10
Lieve Helma.. zal ik zeker doen, als je echt wil gaan stoppen, schat!

ps, Bea? dat geldt ook voor jou laugh

Helma
Helma feb 27 '10
Ja, dat wil ik echt! laugh
admin
admin feb 27 '10
Oh leuk Helma!
hoe echt is je echt willen? Das je eerste struikelblok!
In m'n verleden heb ik zo veel keren geprobeerd toen te stoppen met roken,
en bij al die keren was er maar één keer "een echt willen stoppen"
en dat was de laatste keer 12 jaar geleden!
Ik was het roken beu..het stonk, ik kreeg last van m'n longen, had zo'n rokershoestje, en lachje, bruine vingers van het sigaretje, ik had er geen lol maar aan, niets dan last, het kost een berg geld, en ik was necotineverslaafd, want ik wilde zo nodig een op hebben steken!
Ik wilde een leven zonder roken! Wist dat het er was, zo'n leven zonder sigaret zijn verschillend.
Onderzoek goed jou redenen. En zorg ervoor dat die staande blijven, terwijl je stopt. Maw, dat je je argumenten niet met de minste zucht naar "oh wat moeilijk" omver blaast maar dat je in die grabbelton van redenen kunt blijven graaien als krachtbron!!!

Helma
Helma feb 27 '10
Klopt, ik kan je helemaal volgen in je stuk! Ook ik stopte al eerder, zo'n tien jaar geleden. En ik weet dat toen de beweegredenen echt waren! Nu zit er nog dat stukje 'angst', in die zin van oh jee, hoe zal dat gaan?

En dat is het mooie van het boek: je wordt continue geconfronteerd met hoe echt is het echt willen. Eigenlijk moet je je een weekend begraven met het boek, want het lijkt toch wat op een soort hersenpoeling die je bij jezelf toepast door het te lezen. het is een aaneenschakeling van opsommingen waarom je zou willen blijven roken, maar ook waarom je zou willen stoppen.

Ik heb legio redenen om te willen stoppen. Het vervelendste is wel dat ik op het werk iedere keer naar buiten moet, en daarmee mijn collega's 'in de steek laat' wat betreft de telefoon en dergelijke. Ik ben de enige in het admin. team die rookt. En dan zijn daar nog de kosten, maar ook het gezondheidsaspect. Alleen... het aankomen qua gewicht, daar ben ik nog niet over uit. En echt verschil qua conditie heb ik destijds niet echt gemerkt. Ja, je wordt wat frisser, en je huis blijft netter!

Dank, voor je heldere uiteenzetting! Ik zal het vaker lezen...
admin
admin feb 27 '10
super, helma meid!
Wat het aankomen van gewicht betreft..
Ja, ok, ik was ook aangekomen. En, daar ben ik doorheen gegaan.
een argumentatie was " snap niet dat ik mezelf met een sigaret in m'n mond liever zie, dan dat ik me dikker zie worden "
Enkele maaanden later (ong een jaar) was ik met een zuiveringsdieet begonnen, en terug op m'n gewicht gekomen,
(die inmiddels al weer verhoogt is, maar das een heel ander verhaal hihi)
Helma
Helma feb 27 '10
Dank je, Belle! Komt nog bij dat ik binnenkort toch een spiraaltje krijg, waar je ook van aan kunt komen. En met 1.73 lengte, weet ik dat ik tonnetje rond kan worden.
Tja, een scheiding kan ervoor zorgen dat je 20 kilo afvalt (wat destijds mijn 'geluk' was), maar een scheiding zit er nu niet in laugh

Als ik dan met mijn 'handen in het haar' zit, omdat ik niet weet wat ik moet doen als afleiding i.p.v. eten, wat zou ik dan kunnen gaan doen? Lopen? Poetsen (getver)?

Ik wil een afspraak maken met mezelf. Elke keer als ik de koelkast induik, wil ik een vervanger. Misschien wel iets doen in de tuin, want dat is een terugkerende klus...
Ja, wel een goed idee op zich...
Heidelroos
Heidelroos feb 27 '10
Discipline..
En dan ook nog na achten niets eten...
Kruidenthee drinken, zodra je honger krijgt..
Alleen maar wortels, selderiestengels en komkommer in huis..
Magere yoghurt met vezels en honing als je het ECHT niet meer vol kunt houden..
Elke dag een half uur stevig bewegen
kan ook stevig doorstappen zijn)

Ik ben aldoende zes kilootjes kwijt geraakt in een jaar tijd..
Ik weet het, het had sneller gekund, máár.. ik heb mezelf een slechte (snoep en eet)gewoonte afgeleerd..en dat kost meer tijd..

Afvallen kan iedereen, maar je eetpatroon omgooien is veel effectiever!
Helma
Helma feb 27 '10
Weet je, ik merk aan mezelf dat ik het heel erg nodig heb om naar het moment toe te leven, mezelf als het ware op te pompen. Er klaar voor zijn om het monster te verslaan.

Tegelijkertijd voel ik alsof ik onzin uitkraam! Nu doe ik stoer, denk ik dat ik het kan, voel ik dat ik sterker ben: maar als het uur U aanbreekt, wil ik in staat zijn het vast te kunnen houden. Mijn broertje zegt dan: wat een blablabla, begin nu en niet morgen, want je weet al dat je het kunt.

Toch lijkt die voorbereiding goed te zijn, waarom weet ik ook niet. het maakt het juist nog spannender, en misschien daardoor wel gedoemd te mislukken. Ik weet het niet. We zullen zien.
Islandlady
Islandlady feb 27 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Lieve Helma.. zal ik zeker doen, als je echt wil gaan stoppen, schat!

ps, Bea? dat geldt ook voor jou laugh

Jazeker laughal lang maar ja paf paf
admin
admin feb 27 '10
*schrijft 13 maart Helma en moeder op de koffie in haar agenda laugh*
Islandlady
Islandlady feb 27 '10
Even een reactie op alle hierboven geschreven posts.
Eigenlijk ben ik meer dan beu het roken. Het smaakt niet meer om over de stank nog maar niet te praten.
Maar inderdaad het gewicht. Pff ben nu juist mooi zo smilekwa gewicht dan hihi.
Heidel super tip van de wortel en bleekselderij sausje maken van magere yoghurt en je kunt nog dippen ook. Rest van de tips natuurlijk ook. Enfin ik ga het boek echt even opzoeken en volgens mij kijkt het me al aan.

Moet zo gaan werken!
admin
admin feb 27 '10
Origineel bericht van: Helma
Weet je, ik merk aan mezelf dat ik het heel erg nodig heb om naar het moment toe te leven, mezelf als het ware op te pompen. Er klaar voor zijn om het monster te verslaan.

ja Helma dat is een noodzaak!
Je gaat subtiel kleine denkpistes krijgen die jou willen weghouden van je idee om te stoppen met roken.
Er is een kans dat je je daardoor laat beïnvloeden, denkende dat je het zelf bent die zo redeneert.
Doch die denkpistes komen niet van jou maar van het smokey-monster! Dus voorbereiding en je sterk en klaar maken voor de tocht naar een rokersvrij leven is een must!

Quote:

Tegelijkertijd voel ik alsof ik onzin uitkraam! Nu doe ik stoer, denk ik dat ik het kan, voel ik dat ik sterker ben: maar als het uur U aanbreekt, wil ik in staat zijn het vast te kunnen houden. Mijn broertje zegt dan: wat een blablabla, begin nu en niet morgen, want je weet al dat je het kunt.

Je kraamt geen onzin uit! integendeel, je bent op de juiste manier bezig.
Probeer echter wel een datum vast te stellen, en stel ze niet té ver van je af!
Je kan dan de tijd nemen om je heel goed voor te bereiden, desnoods om systemen te vinden die jou zullen ondersteunen( edelsteentje, voeding, mensen, gewoontes doorbreken..enz, enz)

Quote:

Toch lijkt die voorbereiding goed te zijn, waarom weet ik ook niet. het maakt het juist nog spannender, en misschien daardoor wel gedoemd te mislukken. Ik weet het niet. We zullen zien.

Alle denkpistes die jou weerhouden van het idee dat het gaat lukken, of die jou het gevoel of de gedachten geven, niet te stoppen, of terug te roken..... zijn gedachtegangen van energieën die rondom jou en in je aura zitten, en die jou willen overtuigen te blijven roken.
Als je daar niet naar luistert, maar naar je kern, je hart, en ook die disipline weet te hanteren, in het consequent doorgaan in de ingeslagen weg.... dan zullen die energiën alsmede die denkpistes daarrond, één voor één verdwijnen.

Ik hoorde ze weggaan, toen.. er zitten auralifterst bij die van roken houden ...pfffwwwwwwieeettttt.. en weg waren ze, naar een andere rookster/roker!!
grinen je zult je met de dag vrijer voelen, je gezicht word heerlijk fris en jong, je gedachten zullen helderder zijn.. je zult meer ruiken en heerlijk smaken, het is zo'n grote meerwaarde niet te roken.
en dat weet je natuurlijk pas als je niet meer rookt, natuurlijk grin
Helma
Helma feb 27 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Helma

ja Helma dat is een noodzaak!
Je gaat subtiel kleine denkpistes krijgen die jou willen weghouden van je idee om te stoppen met roken.
Er is een kans dat je je daardoor laat beïnvloeden, denkende dat je het zelf bent die zo redeneert.
Doch die denkpistes komen niet van jou maar van het smokey-monster! Dus voorbereiding en je sterk en klaar maken voor de tocht naar een rokersvrij leven is een must! Ja, ik heb ook telkens het gevoel dat er een innerlijke strijd woedt! Vragen als: wegen de voordelen nu echt wel op tegen de nadelen? Want het dikker worden is voor mij toch echt wel een issue. Daarom wil ik iets vinden om te doen te hebben dat niets met eten te maken heeft (bleekselderij en wortels, daar moet iets anders voor te vinden zijn? De kruidenthee zal misschien werken, al hou ik niet van thee...

Quote:

Je kraamt geen onzin uit! integendeel, je bent op de juiste manier bezig.
Probeer echter wel een datum vast te stellen, en stel ze niet té ver van je af!
Je kan dan de tijd nemen om je heel goed voor te bereiden, desnoods om systemen te vinden die jou zullen ondersteunen( edelsteentje, voeding, mensen, gewoontes doorbreken..enz, enz) Ja, het zal zeker binnen de komende twee weken aanvangen! Dan hoop ik ook het boek uit te hebben. Ik weet wel, dat een ander boek verlengd is voor me, en ligt te wachten in de bieb. Ik haal het expres niet op, al zou ik graag willen...
Over dat edelsteentje, dat ga ik nog uitzoeken vandaag.

Quote:

Alle denkpistes die jou weerhouden van het idee dat het gaat lukken, of die jou het gevoel of de gedachten geven, niet te stoppen, of terug te roken..... zijn gedachtegangen van energieën die rondom jou en in je aura zitten, en die jou willen overtuigen te blijven roken.
Als je daar niet naar luistert, maar naar je kern, je hart, en ook die disipline weet te hanteren, in het consequent doorgaan in de ingeslagen weg.... dan zullen die energiën alsmede die denkpistes daarrond, één voor één verdwijnen. Ik heriinner mij nog wat hetgeen was wat me de vorige keer zo op de been hield: het trots zijn op mezelf! Dat was echt heel belangrijk, en ik vond dat ook telkens terug in die grabbelton! ook wil ik nog affirmaties op gaan hangen her en der.

Ik hoorde ze weggaan, toen.. er zitten auralifterst bij die van roken houden ...pfffwwwwwwieeettttt.. en weg waren ze, naar een andere rookster/roker!!
grinen je zult je met de dag vrijer voelen, je gezicht word heerlijk fris en jong, je gedachten zullen helderder zijn.. je zult meer ruiken en heerlijk smaken, het is zo'n grote meerwaarde niet te roken.
en dat weet je natuurlijk pas als je niet meer rookt, natuurlijk grin
Is het gek om de voordelen en nadelen op papier te gaan zetten? En een vorm van beloning te verzinnen, waar ik me op verheugen kan?

Dank je wel Bellefleur, voor het meedenken. DAt helpt echt enorm!
Helma
Helma feb 27 '10
Pfff, dat quoten, daar ben ik zo slecht in! grin

Oh ja, weet je wat ook zo'n voordeel is? Ruiken! Dat zit in je emotie-centrum, en als het straks voorjaar wordt, hoop ik die nieuwe geuren weer ten volle te mogen omarmen!

De vorige keer had ik 17 jaar gerookt. Toen het voorjaar daar was, wist ik niet wat me overkwam. Jong gras, mest, regen, jippie!!!
Helma
Helma feb 27 '10
Edelstenen gevonden: Agaat en Rookkwarts. Van agaat heb ik er twee, helaas geen hangertje. Maar ik stop ze in mijn bh, dan lijken ze ook niet ongelijk, lollll...

Opladen kan toch gewoon in een glas met water, 24 uur?
admin
admin feb 27 '10
@Helma, ik volg je in je stoppen met roken. Ik noem het bewust geen poging tot, want je wilt, de intentie is er en als die zuiver is, ga je het zéker redden!!!

En hoe ik me voel vandaag? Onbestemd, verdrietig, krop in de keel, boos omdat mijn lichaam niet kan wat mijn hoofd wel wil, wat van mijn werkgver moet. En dan zeg ik altijd tegen anderen, niks moet, maar ik weet dat mijn werkgever mij dingen kan verplichten tot. Maar ik wil MIJN leven, mét acceptatie, en het lukt niet, ik zit vast.
Nah, ook geen gezellig stukje hier, maar gelukkig mag ik hier wel neerzetten hoe ik me voel ... en zo voel ik me frown

Liefsss
-xxx-
Helma
Helma feb 27 '10
Lieverd, en als je je nou meer zou 'storten'op de planning en overige administratie? Zou je dat beter volhouden, of hebben jullie dat nog niet uitgeprobeerd?

Wij gaan ff naar het Elfde Huis in Harderwijk, kijken voor edelstenen, doei allemaal!!!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki