Ondanks de hevige sneeuwval reed ik gisteren naar Zwolle en ging naar Fresh the Party. Ik danste de sterren van de hemel tot ik er spierpijn van kreeg.
Op zeker moment begon de bekende oude hit van het Safri Duo, je weet wel, met die trommels: daarna werden er veel oosterse nummers gedraaid, een beetje moslima-achtig, ik kan het niet goed uitleggen: er stroomde ineens zoveel blijdschap door me heen! Gek genoeg voelde het als herkenning, en de dansstijl bij iedereen veranderde plotsklaps. Het leek of iedereen zweefde!
Het was alsof ik in een trance raakte, iedereen op sokken of blote voeten, het gaf me zo'n enorme kik!!!
Ken je dat, dat je hart ineens jubelt van binnen? Net of je hartkloppingen krijgt! Niet te stuiten van verlangen, om altijd maar door te mogen dansen en blij te mogen zijn! Een enorme (oude)gymzaal, met een enorme dansvloer, en zo'n vijftig mensen die ieder op zijn eigen manier opgaat in zijn of haar gevoel, zonder opsmuk.
Het is iedere maand, en het lukt me niet altijd om te gaan, maar dit moet ik vaker doen!
Ben wel brak nu, maar geniet nog steeds na. Het voelt alsof ik de hele wereld even aankan.