Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

admin
admin feb 19 '10
Je hebt dus een te hoge pet van ze op confusedZe sturen je een brief dat ze ermee stoppen ivm het lage inkomen. En daar kan je het mee doen. Verder heeft de VKB hier [hoe gek het ook klinkt mss] ook zelf torenhoge schulden door de vele mensen die bij ze aankloppen eek
En ja, de andere bedrijven kunnen ook op de stoep komen ,maar zover we het nu kunnen overzien, hebben we overal regelingen uitstaan.

xxx
admin
admin feb 19 '10
Hier in Belgie is er het OCMW = openbaar centrum voor maatschappelijl welzijn.
Je kan als werkeloos gezin, of werkend gezin met betalingsmoeilijkheden en/of schulden terecht voor een BUDGETERING;
Dan gaat al je loon maandelijks naar daar, en krijg je weekelijks een bedrag waar je rond mee moet komen,
en de rest wordt geregeld door hen dat iedere schuldeiser een stukje krijgt/of een plaats krijg in de afbetalingsregeling, en regelen ze ook alle andere rekeningen(electriciteit, gas, water, ziekefonds, enz, enz). Die moet je dan telkens binnenbrengen!

Het leefgeld dat je krijgt is niet veel, maar dat is het als je het zelf regelt ook niet! De kans dat je je al eens laat verleiden door het kopen van iets wat eigenlijk niet kan,
is dan nihil.
En je geraakt uit de schulden.

admin
admin feb 19 '10
Marjan,
Heb je al eens gechekt of je nog verbonden bent,
met de gelofte van armoede?
die kan je laten opheffen, heb ik ooit ook gedaan, en vanaf toen kwam er spontaan meer geld binnen!
De stroom komt dan weer op gang.
admin
admin feb 19 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Marjan,
Heb je al eens gechekt of je nog verbonden bent,
met de gelofte van armoede?
die kan je laten opheffen, heb ik ooit ook gedaan, en vanaf toen kwam er spontaan meer geld binnen!
De stroom komt dan weer op gang.

Om dit onderwerp verder te sluiten ... niet iedereen ziet op mijn zorgen te wachten, zou je mij alsjeblieft een pm willen sturen, lieve Belle, over wat je hier zegt???
Dank je wel alvast ....
Islandlady
Islandlady feb 19 '10
Origineel bericht van: Bellefleur
Hier in Belgie is er het OCMW = openbaar centrum voor maatschappelijl welzijn.
Je kan als werkeloos gezin, of werkend gezin met betalingsmoeilijkheden en/of schulden terecht voor een BUDGETERING;
Dan gaat al je loon maandelijks naar daar, en krijg je weekelijks een bedrag waar je rond mee moet komen,
en de rest wordt geregeld door hen dat iedere schuldeiser een stukje krijgt/of een plaats krijg in de afbetalingsregeling, en regelen ze ook alle andere rekeningen(electriciteit, gas, water, ziekefonds, enz, enz). Die moet je dan telkens binnenbrengen!

Het leefgeld dat je krijgt is niet veel, maar dat is het als je het zelf regelt ook niet! De kans dat je je al eens laat verleiden door het kopen van iets wat eigenlijk niet kan,
is dan nihil.
En je geraakt uit de schulden.

Dat is in Nederland ook zo. Als je schulden niet meer te overzien zijn dan kun je in aanmerking komen.
Je moet je dan wel aan regels houden en niet meer opnieuw schulden maken. Dan kunnen ze zelfs faillisement aanvragen of je er uit knikkeren.
Islandlady
Islandlady feb 20 '10
OMG wat er nu weer gebeurd hier. Kippenvel!
Breaking News:
PHILIPSBURG - The police and Fire Department are now responding to a bomb threat at the PJIA. Our sources say that the threat warned that a bomb has been placed at the airport eliminating the first initial reports that the threat was on board an approaching KLM flight. The Prime Minister and other high level government officials have made it to Curacao saftely on board an Insel flight. Their departure have now been put on hold. In the meantime, all aircraft and the terminal have been evacuated.

Zojuist zijn de passagiers van de KLM vlucht er af gehaald. 1 Hotel vlak bij de airport wordt ontruimd.
En dan te bedenken dat mijn oudste niet ver daar vandaan bij de bioscoop is. Zijn vader komt er straks denk ik niet door tenzij het vals alarm is. Maar eng ishet wel.
gast
gast feb 20 '10
Jeetje Bea, wat een toestanden!
Had er nog niets over gehoord hier.
Hopelijk is het loos alarm.
Islandlady
Islandlady feb 20 '10
Dat hoop ik ook maar vooralsnog is de airport gesloten tot de bom expert hier is. Mag hopen dat die niet al te ver weg is. Hoop dat hij van Miami komt of zo.moet er niet aan denken dat het volgende week gebeurt met de extra vluchten voor de regatta.
Helma
Helma feb 20 '10
Marjan, je sloot het onderwerp al, maar toch wil ook ik je erg veel sterkte toewensen! Dit is zo'n bittere pil!

Laatst hadden we een WMO-vergadering volledig gewijd aan de armoede in Nederland. Ik had een discussie-document opgesteld met onderwerpen die mij zorgen baren. De visieuze cirkel, waar iedereen het over heeft; de sociale isolementen waar mensen met een laag inkomen in terecht komen; de omslag die mensen moeten maken om vanuit een riant (dubbel) inkomen de benen er weer onder te krijgen: de cijfers van het laatste kwartaal 2009 laten een enorme stijging zien van het aantal mensen die het niet redden.

Daarop zijn er twee wethouders aangeschoven bij de discussie en zij gaven aan dat ze binnen de gemeente de mensen bij de hand nemen en ze ook een stuk schuldsanering bieden. Duidelijk is al wel dat het makkelijker is om volledig in de bijstand te zitten. Je hebt dan meer recht op ondersteuning (voor kwijtschelding afvalstoffenheffing, ondersteuning bij sociaal-culturele activiteiten, bijzondere bijstand bij bijv. een beugel, etc.): mijn vraag aan jou is: kun je aankloppen bij de gemeente voor hulp? Of zit je daar al in de kaartenbak?

als ik het goed begrijp, zijn jullie de bijstandsuitkering al voorbij: wat een zware dobber moet dit zijn.

Ik hoop, dat er ergens iemand opstaat om jullie hier doorheen te slepen. Veel sterkte toegewenst.

Van ons gevallen kabinet hoeven we niks te verwachten; stelletje prutsers!

Veel liefs van Helma xxx
Helma
Helma feb 20 '10
Donderdag had ik twee mensen aan de deur. Van de Nederlandse Energie Maatschappij. Ze begonnen met de vraag hoe oud mijn huis is en of ik daardoor een hoge rekening betaal voor elektra. Tja, is 135 veel voor een hoekhuis, ik weet het niet. Einde van het liedje kreeg ik de vraag of ik wilde besparen en of ik een hoekje van de tafel over had om e.e.a. eens te bekijken. Veel gevraagd, en het leek erop dat alles helder was.

En of ik nog even een formulier in wilde vullen, maar ik kon er binnen 8 dagen vanaf! Alles werd ingevuld, totdat mijn bankrekeningnummer erbij moest: ik zei: dat wil ik niet.
Tien minuten verder hoorde ik ook nog dat ik er drie jaar aan vast zou zitten, en toen was de boot aan! De vlotte babbelmeneer met zijn stagiaire draaide om als een blad aan de boom. 'Verscheuren dan maar?' vroeg hij. Ik zei ja, en in notime stonden ze weer buiten.

Nu las ik op een site wat een geklungel de NEM kenmerkt: veel problemen met de mensen tot aan incassoburaus aan toe! Wat benik blij dat ik nee vol wist te houden. Wat een gladde praatjes. Trots ben ik, dat ik volhield. Ik had ze nooit binnen moeten laten, wat ik normaal gesproken ook niet snel doe.

Ik ben al 20 jaar bij de NUON: waarom zou ik in hemelsnaam iets veranderen wat al die jaren zo goed verliep? Misschien betaal ik dan iets meer, maar service is me ook wat waard!
Islandlady
Islandlady feb 20 '10
Helma wat stoer van je dat je wist vol te houden.vraag ik me toch af hoe ze weten dat je zo'n "hoge" rekening hebt.
Islandlady
Islandlady feb 20 '10
Bom melding heeft heel wat commitie veroorzaakt. Hele eiland lag plat. Niets gevonden in het luchthavengebouw zelf staat zelfs al op internet (locale suffertje) www.thedailyherald.com. Schrikken is het wel en petje af dat er 'for once' zo snel gereageerd is.

Kabinet gevallen, inderdaad prutsers Helma het zat er we'll aan te komen. En nu wilders in het zadel? Mag werkelijk hopen van niet. Die laat de eilanden gelijk zinken.

Maar goed ik ben dus weer walgelijk vroeg wakker en lang leve de blackberry wink
Helma
Helma feb 20 '10
Nou, ze vertelden dat zij bij een buurvrouw waren geweest, en dat die overstag was: ook dat zij zo'n hoge rekening had, en toen ze vroegen hoe hoog de mijne was, zei ik het gewoon. Dus ik heb het zelf verteld, ze wisten het nog niet.
Islandlady
Islandlady feb 20 '10
Ok dan snap ik het weer. Zou toch te erg zijn als ze je gegevens hadden.
Overigens heb ik wel een soort van bewondering voor die gladde verkooppraatjes ik kan nog zo achter iets staan maar snap beweegredenen om ierts niet te doen ook maar al te goed. Je zult mij dan ook niet snel aan de deur zien om iets te verkopen smile
Maryssa
Maryssa feb 20 '10
@ Helma: Ja ik ken ze wel die gladde verkopers van de energiemaatschappij. Ik heb er kortgeleden een item over gezien in het programma Kassa. Het geeft veel overlast die verkopers die mensen in de hoek kletsen en laten tekenen voor iets waar ze eigenlijk niet achterstaan. In het programma Kassa heb ik gehoord dat er stickers zijn (net zoals JA NEE voor drukwerk en reclame) waarop staat VERKOPERS NEE! Deze kun je gratis aanvragen via de site van Kassa. Het enige wat je hoeft doen is een envelop sturen naar Kassa met hierin een envelop met jouw adresgegevens en een postzegel erop en ze sturen het je toe. Ikzelf doe niet eens meer open als midden op de dag de deurbel gaat. Heel goed dat je je er niet in hebt laten luizen door die gladde meneertjes!
admin
admin feb 20 '10
Lieve Helma,

Dank je voor je lieve woorden nog hoor! En ja, ik sluit het af hier op het forum.

Wat goed dat je niet met deze draaiers in zee bent gegaan! Vind het altijd maar wat hoor ... Ik wist niet van die sticker, Maryssa, dat is een goed idee!

Ik neem even een kleine pauze, lees wel en reageer zo her en der, maar echt actief meedoen komt wel weer!! Even mezelf terugvinden ... Heb heel wat te overdenken wink

Liefsssss
admin
admin feb 20 '10
Heel veel licht en liefde toegewenst Larapinta!
Helma
Helma feb 21 '10
Veel liefs Larapinta! Het is zo makkelijk gezegd, maar ik hoop dat je ergens genieten kunt van de kleine dingetjes. Een sneeuwklokje uit de tuin op een klein vaasje, een kaarsje, een muziekje en natuurlijk van je naasten.
Beschilder een oude muur of deur met waterverf, en gooi je frustratie erin, desnoods samen met je gezin, bak wentelteefjes van oud brood, sla een warme deken om jezelf, of ga in de sneeuw liggen en kijk naar de snelle wolken die de ellende van deze wereld met zich mee willen voeren: dans, dans, en knuffel iedereen die je tegenkomt in je huis.

Wat simplistisch allemaal! Maar wel goed bedoeld.

Veel liefs van Helma.
Helma
Helma feb 21 '10
Ondanks de hevige sneeuwval reed ik gisteren naar Zwolle en ging naar Fresh the Party. Ik danste de sterren van de hemel tot ik er spierpijn van kreeg.

Op zeker moment begon de bekende oude hit van het Safri Duo, je weet wel, met die trommels: daarna werden er veel oosterse nummers gedraaid, een beetje moslima-achtig, ik kan het niet goed uitleggen: er stroomde ineens zoveel blijdschap door me heen! Gek genoeg voelde het als herkenning, en de dansstijl bij iedereen veranderde plotsklaps. Het leek of iedereen zweefde!
Het was alsof ik in een trance raakte, iedereen op sokken of blote voeten, het gaf me zo'n enorme kik!!!

Ken je dat, dat je hart ineens jubelt van binnen? Net of je hartkloppingen krijgt! Niet te stuiten van verlangen, om altijd maar door te mogen dansen en blij te mogen zijn! Een enorme (oude)gymzaal, met een enorme dansvloer, en zo'n vijftig mensen die ieder op zijn eigen manier opgaat in zijn of haar gevoel, zonder opsmuk.

Het is iedere maand, en het lukt me niet altijd om te gaan, maar dit moet ik vaker doen!

Ben wel brak nu, maar geniet nog steeds na. Het voelt alsof ik de hele wereld even aankan.
Beschermengel
Beschermengel feb 21 '10

Sterkte Marjan ...en Helma hartstikke goed van je om te luisteren naar je gevoel wat zei dat je dat niet wilde! Ikzelf weiger alle verkopers aan de deur zoals ook aan de telefoon, ik ben 1x erin getrapt en dat nooit meer smile.....als ik iets wil ga ik er zelf wel achterheen en niemand die mij iets opdringt!

Ik ga strakjes een heerlijk endje lopen, alle zorgen en gedachte's weg laten waaien... smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki