Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Maryssa
Maryssa feb 18 '10
Ha Heidelrooske! Wat gezellig dat je even komt loeren hier! smile
admin
admin feb 19 '10
Heidelkeeeee!!! grin
Heidelroos
Heidelroos feb 19 '10
Jaaaaaaaaaaaaaa...
Kep effe in een flinke rustpauze gezeten..
en zal ik het toegeven?
Het was hééééérlijk laugh

Beetje fotograferen, beetje niets doen, beetje terug in het ritme komen, vééél naar buiten...

Kortom..
Genieten dus wink
de winter kan mij niet lang genoeg duren en koud genoeg zijn..
Héérlijk die Siberische koude..

Volgens mij zijn er vele vele nieuwe mensen bijgekomen..
Maryssa
Maryssa feb 19 '10
Aha dus jij hebt deze winter besteld? laugh

Kussie
admin
admin feb 19 '10
T'is hier (weer) heerlijk op Merudi, Heidelroosje schat!!
join us, ik mis je hoor, en Karin ook, las ik.. dussssssssss
admin
admin feb 19 '10
Hey Heidelroos smile

Wat fijn je weer te zien!!

Liefssss
admin
admin feb 19 '10
Het gaat hier niet zo goed, wil het toch even ergens kwijt, maar we hebben een flinke domper te verwerken gekregen. Of we hier nog een uitweg in kunnen vinden ... ben bang van niet frownOMG waarom gunnen mensen je geen tijd en leggen ze beslag op alles wat je hebt?? En dat is letterlijk bedoeld, niet figuurlijk ...

een zeer verdrietige ik
admin
admin feb 19 '10
Kan (wil) je iets meer vertellen, lieverd?
admin
admin feb 19 '10
Het is erg zakelijk ... geen uitweg meer. We moeten voor 24 maart 2200 euro betalen aan de ING, anders halen ze ons huis leeg, het beslag ligt er al op.
En op mijn loon ligt al heel lang beslag, en we hebben nog meer schuldeisers.
Het is gewoon over, op, einde verhaal frown

Een meestal zie ik nog wel uitweg ... oplossing via mijn moeder bv, maar dit kan ook niet meer cry
admin
admin feb 19 '10
ah ok!
Is in mijn leven ooit ook gebeurd, ong 15 jaar geleden!
Heb uiteindelijk het huis door de deurwaarders laten leeghalen..
m'n pas nieuwe tv'tje, alles namen ze mee.
Toen ze weg waren... hebben de buren twee tuinzetels komen brengen,
het bed is blijven staan, met de kast en nog een tafeltje met enkele stoelen, de wasmachine en nog enkele waardeloze prullen.
Enkele weken later kwam een vriendin met een eetkamertje.. had ze van haar overleden grootmoeder, maar kon er zelf niets mee..
Iemand bracht een klubzetel een salontafeltje..vanalles
zelfs een oud tv'tje, en een platenspeler.
enkele emotioneel waardevolle spullen hadden we al bij een vriend achter gelaten....en zijn we terug gaan halen.
We konden weer voort, en er kwam via een instantie een bepaalde afbetalingsplan, dat zeer positief en ademrust gaf!!

Zulke dingen zijn dus omkeerbaar naar het goede!
enkele jaren later,toen de relatie afsprong, heb ik alles daar gelaten,
en had ik wederom niets, niet eens een wasmachientje..
ook binnen de maand is er via links en rechts vanalles gekomen,
Ik moest oppassen of ik had teveel meubeltjes om den duur!

Zulke dingen komen goed!!
Ik wens jullie heel veel sterkte lieverd!
Liefs

Bellefleur
Islandlady
Islandlady feb 19 '10
Lieverd ik weet ook even geen raad eerlijk gezegd. Denk we'll aan jullie.
Misschien dat iemand anders iets weet of een oplossing ziet?

Veel liefde en kracht van mij.
admin
admin feb 19 '10
Kun je nog hulp vragen via de schuldsanering?
Jemig ja, been there done that...
Zo allemaggies klote meissie..
Heidelroos
Heidelroos feb 19 '10
Origineel bericht van: ~~Larapinta~~

Een meestal zie ik nog wel uitweg ... oplossing via mijn moeder bv, maar dit kan ook niet meer cry

Oh jeetje..
Héél veel sterkte..
Dat is niet niks..

Misschien toch aanvraag doen voor schuldsanering..
Gewoon naar het stadskantoor (gemeente) stappen..
Als je meerdere schulden hebt bij meerdere bedrijven, heb je kans dat ze je helpen..
Dan komt er geen rente meer bovenop rente, maar wordet alles bevroren..

Eén nadeel: je hebt geen zeggenschap meer over je geld, voor een langere tijd..
Maar... dat geeft wel een stukkie rust..
admin
admin feb 19 '10
Lieve Karin,

Schuldhulpsanering heeft er juist voor "gezorgd" dat we zo diep in de problemen zitten. We hebben vorig jaar de stap genomen wel deze hulp aan te nemen. Maar op mijn salaris lag al loonbeslag. Ik krijg dus 1134 euro p/m van mijn werk, dat is het minimum voor een gezin. De rest wat ik verdien, daar is beslag op en wordt rechtstreeks via mijn werkgever overgemaakt naar de beslagleggende bedrijven.
Nu heeft de schuldhulpverlening gezegd ... we stoppen met u hulp te geven, want er komt te weinig geld binnen om alles te kunnen betalen. Ja duhh...daar waren wij ook al achter, en daarom zou de SHV het loonbeslag aan moeten vechten. Maar dat doen ze niet hier in NO Grunn, dus werd alles na een aantal maanden, waarin we ervan overtuigd waren dat alles goed was doorgelopen, op ons bord teruggeworpen. Schijnt dat ze veel gewoon niet hebben betaald. Zo ook de 1800 euro niet van de ING. Geen contact opgenomen met ze en het gewoon zo gelaten. Dus nu zegt de ING, het duurt te lang, dus het is nu over en uit.
Hoop dat ik het goed heb uitgelegd, anders vraag je maar. We blijven het zelf ook een vaag verhaal vinden, van de de VKB, want waarom zou je anders alles blootleggen, maar goed.

Liefssssss
admin
admin feb 19 '10
Origineel bericht van: Heidelroos
Origineel bericht van: ~~Larapinta~~

Oh jeetje..
Héél veel sterkte..
Dat is niet niks..

Misschien toch aanvraag doen voor schuldsanering..
Gewoon naar het stadskantoor (gemeente) stappen..
Als je meerdere schulden hebt bij meerdere bedrijven, heb je kans dat ze je helpen..
Dan komt er geen rente meer bovenop rente, maar wordet alles bevroren..

Eén nadeel: je hebt geen zeggenschap meer over je geld, voor een langere tijd..
Maar... dat geeft wel een stukkie rust..

Zie het verhaal hierboven, we willen graag, maar het kan niet, omdat er te weinig geld binnenkomt voor een hulpverleningstraject frown
admin
admin feb 19 '10
Oh shit dan hebben ze jullie goed aan de veter.
Zijn er geen andere wegen? Ben je al bij het juridisch loket geweest? Waarschijnlijk wel..
Wat een raar verhaal dat er te weinig binnenkomt, das toch logisch wisten ze vantevoren toch? En dan alles op zijn beloop laten, ik vraag me af of dat niet verwijtbaar is.
Jij hebt immers gedaan wat je moest doen.

Als ik de staatsloterij win ben jij de eerste hoor!
Ik weet hoe klote dit is, ik heb ook een beslag vanuit een faillissement van mijn ex, ik ben ook nog wel effe bezig.
Maar goed bij mij staan ze niet (meer) te springen bij de voordeur, hoop het ook nooit meer mee te maken.

Je hebt er financieel geen hol aan, maar ik denk aan je en stuur je kracht en licht.

xxxx
gast
gast feb 19 '10
Ik denk dat je er goed aan doet de spullen die voor jullie echt waardevol zijn en niet te vervangen deze bij vrienden of je moeder te brengen en de beslaglegging over je heen te laten komen. Het komt goed en misschien zelfs beter als dat je nu krampachtig vast blijft houden aan je verleden. Dit komt jou en je gezin niet ten goede als je blijft knokken tegen dit soort systemen. Zorg dat ze alles krijgen waar ze denken recht op te hebben, daarna ben je als het goed is echt van ze af. En voor die andere bedrijven; ligt ze in over wat de ING van plan is, probeer informatie te krijgen bij een rechtswinkel in hoevere je in deze failliet verklaard kan worden. Van een kale kip valt niets te plukken maar het moet wel bij één keer blijven want anders blijft het aan de gang.
Sterkte meis. Blijf in je zelf en je gezin geloven de rest is maar bijzaak en slechts materiaal wat vervangbaar is.
admin
admin feb 19 '10
Mijn moeder betaalt ... confused... En we doen verder alles wat we kunnen om eruit te komen. Dus maandag de rechtswinkel bellen, dat is een goede tip.

Kusssss en bedankt dat ik het hier even mocht/kon delen.

xxx
gast
gast feb 19 '10
Dat is lief van haar. Maar hoe zit het met de andere bedrijven? Die zullen ook weer op de stoep komen, of niet?
Vind het trouwens wel raar dat zo'n schuldsanerings organisatie bepaald dat je te weinig geld hebt voor hun hulp. Wat hadden die voor verder advies aan jullie? Althans ik neem aan dat ze na het stoppen toch ook wel hebben aangegeven hoe jullie er verder mee moeten. Of heb ik dan een te hoge pet op voor hun?
Islandlady
Islandlady feb 19 '10
Ja heel lief van je moeder.
Heel vreemd inderdaad dat de hulpverlenende instanties het teruggegeven hebben. Daarvoor zijn ze toch om je tehelpen.
Rechtswinkel is een goede stap. Want ik denk dat het aan te vechten is. Je gaat niet naar een VKB als je genoeg hebt ondanks dat er loonbeslag is gelegd. Lijkt mij.... maar ja ben alweer een poosje weg uit het regeltjeslandje smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki