Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 17 '10
Lieve Helma.

Dit is heel erg naar. Maar weet je. Soms ook wel herkenbaar. Ik ben niet heiliger dan de paus. Heb ook wel eens dingen gezegd waarvan ik dacht.....

Neem het jezelf niet kwalijk, en spreek het op een ander moment weer uit tegen je dochter. Waarom je het zei. Welke emotie zij in jou losmaakte toen ze het zei.

Lieve Helma, ik snap het wel hoor.

Kus.
admin
admin feb 17 '10
Ik voel me heerlijk vandaag
Er wordt me steeds meer duidelijk en dat geeft zo'n gevoel van rust
o.a. waar mijn kwaliteiten liggen qua spiritualiteit, dat bepaalde dingen die ik voel kloppen echt dat voelt zo fijn
Hopelijk is de onzekerheid snel verleden tijd smile

Ah moeder dochter ruzie heb ik ook vaak gehad met mijn moeder, heb er soms voor alles uitgescholden frownecht eniet leuk maar als er 1 is waar ik nooit zonder zou kunnen is het mijn allerliefste moeder!
Helma
Helma feb 17 '10
Ik vind het echt zo erg!

Ik werk op woensdag tot 16.30 uur, en ga dan tegen vijven koken. Net als vorige week woensdag lag er een briefje op het aanrecht: 'mam, ik ben naar het dorp, en heb mijn mobiel bij me'. Terwijl zij om 18.30 uur club heeft.
Ik dacht: nu ga ik haar niet bellen, ik wacht maar eens even af. Goed, net als vorige week dus, om 17.50 uur komt ze thuis. Ik vraag: wat voor dag is het vandaag? En wat heb je vanavond? En hoe laat begint dat?
Op de laatste vraag zei ze: weet ik niet! Ik vroeg: hoe laat is het nu dan? Ik kreeg als antwoord: weet ik ook niet!
Ik kookte van binnen en er zijn wel meer dingen gezegd door ons die ik hier maar niet zal herhalen, pffff... ben ik even blij dat ze dit weekend naar Klaas gaat. Erg he, dat ik dat zeg. Ik zei: gisteren zei je nog dat ik je niet mocht helpen Sandra, dus ik laat je lekker even in je sop gaarkoken (ze wil niet meer naar huiswerkbegeleiding), dus nu help ik je ook niet. Schep zelf je eten maar op!

Ik word acuut weer boos. Aan de ene kant wil ze geen hulp, niet van school en niet van mij, om haar leven te structureren, maar als ik het dus even laat gebeuren allemaal, dan heb ik het gedaan!!! Gggrrrrr...

Nu ga ik was vouwen.

Karin, wat spannend voor jullie allemaal, met je vader. Heftig ook! Ik duim voor jullie!

xxx helma.
admin
admin feb 17 '10
Ze is jong, maar soms helpt het inderdaad om ze even te laten gaarkoken in hun sop.
Mijn oudste wil ook nooooit advies of hulp, weet alles beter en kan het ook beter, prima dan zoek het maar uit.
En dat is heeeeel erg moeilijk maar hier heeft het gewerkt gelukkig.
Nu idemdito, vriendinnetje is hier een paar weken en meneer gaat steeds minder naar school, ik heb hem de consequenties uitgelegd en duidelijk aangegeven dat IK het niet ga oplossen en dat als hij op zijn bek gaat ik hem lekker laat gaan.

Enne Helma, ze kan haar eten best zelf opscheppen, ze is groot genoeg! Als je oud genoeg bent voor een telefoon ben je ook oud genoeg om de tijd en je eventuele afspraken in de gaten te houden.
Jij hoeft je niet schuldig te voelen Helma, ik kan me voorstellen dat het zo wel voelt, maar jij bent niet verantwoordelijk voor haar gedrag.

Enne kan me ook heel goed voorstellen dat even een weekendje niets heerlijk is, wel denk ik dat je het voor het weekend beter kan uitspreken, jou kennende ga je anders het hele weekend lopen piekeren....xxxxx
admin
admin feb 17 '10
Lieve Helma,

Ik sluit me even helemaal aan bij de woorden van Karin ... normaal heb ik zelf wel een woordje voor je, maar ik heb een klein griepje te pakken en ben wat moe vandaag. Maar ik brand toch een kaarsje voor Karin, en jouwe staat er naast!!!

Hou je taai en voel je niet schuldig hoor!!

Liefssssss
admin
admin feb 17 '10
huh ik had toch ook een bericht gestuurd of is deze weg?
Helma
Helma feb 17 '10
Dank jullie wel, erg lief! oh, ik weet zeker dat als ze zo thuis komt, er gepraat zal worden, want zo wil ik niet gaan slapen, kán ik ook niet slapen.

Ik realiseer me goed dat we allemaal mensen zijn, en er eens iets uit floepen kan iedereen gebeuren, al ben ik het niet gewend van mezelf. Maar mijn geduld wordt danig op de proef gesteld en soms kún je niet anders meer.

Dank, dank!
admin
admin feb 17 '10
Stay positive ik hoop dat alles goed komt tussen jullie Helma!
Helma
Helma feb 17 '10
Ze heeft haar excuses aangeboden uit zichzelf en ik ook! Zometeen een flinke knuffel en dan lekker slapen! laugh

Karin, morgen zal ik je pm beantwoorden...
Islandlady
Islandlady feb 18 '10
Dank jullie wel allemaal. Doet me enorm goed. Vandaag was er even niet. Had een dubbele trip en nu tot zaterdag of zondag niets. Nou ja kan ik even bijkomen wink.

@ Helma: we flappen er allemaal we'll eens wat uit maar leuk is het niet.

Liefs voor allen en ik ben er morgen weer.
Emuca
Emuca feb 18 '10
Ik ben nog niet helemaal beter, maar ik ga vandaag lekker naar de maya tentoonstelling in Leiden! laugh
Cialara
Cialara feb 18 '10
Had je nou vorige week gegaan dan had ik wel met je afgesproken daar in Leiden winkdat is om de hoek bij ons zowat laughmaar vandaag lukt niet...

Want morgen gaan we op pad naar Zwitserland om eens te controleren of de sneeuwhoogtes die ze doorgeven wel kloppen. Dus moeten we de meetlatten onderbinden en dan alle hellingen af. FF checken wink

Jullie zullen het dus even zonder mij moeten doen laughmaar niet getreurd voor je het weet ben ik weer terug.

Liefssss Jorine.
Islandlady
Islandlady feb 18 '10
Jorine meis heel veel plezier en geniet er van.

Liefs
Heidelroos
Heidelroos feb 18 '10
Ik kom ff om het hoekje kijken hé.. wink
Cialara
Cialara feb 18 '10
Hé, tijd niet gezien Heidelrooske smileLeuk dat je er weer ff bent!
Emuca
Emuca feb 18 '10
De maya tentoonstelling is geen aanrader. Was heel weinig.. frownWel leuk voor kinderen denk ik... Ach.. het kostte me welgeteld 1 hele euro.
admin
admin feb 18 '10
Wat een mooie afbeelding heb je jorine dat hart met het licht wat eruit springt smile
Alles goed met iedereen vandaag?

Ik ga zo weer even naar de paardjes toe heb er zin in uurtje ontspannen laugh
Emuca
Emuca feb 18 '10
Waah.. ik ben mijn stem nu echt kwijt.
admin
admin feb 18 '10
Is wel lekker rustig..... smile

Beterschap! xx
admin
admin feb 18 '10
Eej Heidel!!!! Gluurderd! laughik heb je gemist.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki