Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

admin
admin jan 3 '10
is ondertussen gebeurd, dank je Hans!
admin
admin jan 3 '10
Origineel bericht van: gast
Misschien is het iets dat wel bij je hoort en misschien zelfs wel zelf ontwikkeld hebt. Het kan zijn dat er een onbalans ontstaan is en dit het tegenwicht is. Zoals ieder zonnestelsel ook een zwart gat heeft......

Ja is een theorie die ik niet uitsluit.
effe gegoogled.
Nieuwe bewijzen voor bestaan zwart gat
30/06/2009 16:00

Er zijn nieuwe bewijzen voor het bestaan van een zwart gat in de Melkweg.

De meeste kosmologen twijfelen er niet meer aan dat er een gigantisch zwart gat in het hart van de Melkweg schuilt, maar omdat een zwart gat nu eenmaal onzichtbaar is, moeten bewijzen voor zijn aanwezigheid onrechtstreeks verkregen worden.

De New Scientist rapporteert dat er aanwijzingen zijn voor het verdwijnen van materie en energie in het hart van de Melkweg. Opgezogen door het zwarte gat, is de meest voor de hand liggende verklaring daarvoor. Eenmaal iets in het gat is terechtgekomen, is ontsnappen niet meer mogelijk.

Het sleutelkenmerk om iets als een zwart gat te bestempelen, is of het een event horizon heeft. Dat is een grenslaag die het einde betekent, in de zin dat alles wat over de laag gaat geen weg terug meer heeft. Sommige alternatieven voor zwarte gaten, zoals bosonsterren, hebben geen event horizon. Je weet dus pas zeker dat je met een zwart gat te maken hebt als je een event horizon kunt aanduiden. Het verdwijnen van materie en energie zou in die richting kunnen wijzen.

De vaststelling is een gevolg van een gedetailleerde analyse van waarnemingen van infrarode en radiogolven afkomstig uit de regio.

Dirk Draulans
gast
gast jan 3 '10
Het mooie van zwarte gaten is dat je niet weet wat er in is. Misschien is het wel een portal naar een andere dimensie smile
Dat weet je pas als je er in gaat......
Cialara
Cialara jan 3 '10
Ingewikkeld allemaal zeg frown
gast
gast jan 3 '10
Haha, het zwarte gat als afvoerputje waar het universum omheen draait.
Cialara
Cialara jan 3 '10
Ja, mijn persoonlijke universum heeft ook een zwart gat wink
admin
admin jan 3 '10
Haha, het zwarte gat als afvoerputje waar het universum omheen draait.

hahaha.. wie weet had ik er wel een stop op gedaan! laugh
gast
gast jan 3 '10
Waarom? Het water dat door het afvoerputje gaat wordt na het riool weer gezuiverd en komt weer in de natuur terecht. Als je de stop erin doet komt het water stil te staan en dat gaat op een gegeven moment toch echt dood en dan heel erg stinken......
Uiteindelijk komt er wel weer nieuw leven in smile
admin
admin jan 3 '10
Origineel bericht van: Eniroj
Zal ik dan maar een zwembandje naar je toegooien Karin smileHet lijkt me zo koud onder water nu...

Ik ben vandaag lekker met de familie over het strand gewandeld. Fantastisch! Het was zo'n enorm breed strand want het was laag water. Honderden aangespoelde schelpen, meeuwen, strandlopertjes enz. Heerlijk in het zonnetje en maar een heel dun windje. Het was echt genieten vandaag laugh

Nu weer thuis en tijd om op te warmen, want koud was het ook wink

Lief Jorine maar dit rondje zal ikzelf moeten uitzwemmen xx

Vorige week moest ik er bijna wel in....
Arach was het ijs opgelopen en liep naar de rand van het wak waar de eendjes zwommen, het was laat en donker in het park, niemand in de buurt...ik heb gegild van schrik en ben op mijn knieen gaan liggen om hem van het ijs te lokken...goddank kwam hij uiteindelijk naar me toe..suffe hond..kan hem niet missen!

Dank je Belle, gij zeit unne schat!
Beschermengel
Beschermengel jan 3 '10

Mijn hondje c.a. 20 jaar geleden is zo verdronken, hij was 8 mnd oud (ook een boxer) en trok zich los van de riem, hij zag een ander hondje op het ijs.....maar hij was zwaarder als het ander hondje en zakte door het ijs, we konden hem niet helpen en na een tijdje zakte hij naar beneden onder het wak. Oh wat heb ik toen gehuild...pas na 3 weken konden ze hem eruit halen het vroor toen ook zo erg en pas toen het dooide heeft de brandweer hem eruit gehaald.

Ik ben zo blij voor jou Karin dat hij geluisterd heeft naar je, en er gelukkig niets ernstigs is gebeurt.
admin
admin jan 3 '10
Origineel bericht van: Karin
Vorige week moest ik er bijna wel in....
Arach was het ijs opgelopen en liep naar de rand van het wak waar de eendjes zwommen, het was laat en donker in het park, niemand in de buurt...ik heb gegild van schrik en ben op mijn knieen gaan liggen om hem van het ijs te lokken...goddank kwam hij uiteindelijk naar me toe..suffe hond..kan hem niet missen!

Dank je Belle, gij zeit unne schat!

zit in de famillie dan, dat hondjes schaatsen, hier net van tzelfde.. Sky op het vijvertje rondjes schuiven alsof het niets was. laughSteeds maar weer, ook toen het ontdooide en er al een plas water overheen scheen..

Gelukkig, Karin ..ik ken dat gevoel dat je even had gehad, aan die vijver met Arach. Je tikker ging een gang zeker weten!!

gast
gast jan 3 '10
Met veel stamvoeten (zodat ie je hoort) weg rennen heeft meestal het beste effect. Vooral als ze nog jong zijn. Dan komen ze 9 van de 10 keer heel snel achter je aan rennen want ze willen bij de roedel blijven.

als ze er al doorheen gezakt zijn heeft het helaas geen effect meer. Heel erg om zoiets mee te maken BS. Moet er niet aan denken frown
admin
admin jan 3 '10
Zouden jullie donderdag aan me willen denken? Dan moet ik het gesprek aan met de locatiemanager, en ik zie er zo tegenop confused

Let me be strong and let me be myself ...
Eruan
Eruan jan 3 '10
Hoihoi!

Een heel gelukkig en gezond 2010 allemaal! smileDat het weer een goed jaar mag worden voor iedereen. En zoals ze op 3fm zeiden, dat het beste van 2009 het slechtse van 2010 zal zijn.

Jorine wat geweldig, een vakantie naar Stonehedge, wat moet dat bijzonder zijn. smile

Wat eng Karin, lijkt met verschrikkelijk als je je hond op zo'n manier zou kwijtraken... Maar gelukkig ging het goed smile

Laraprinta 'k zal aan je denken smileVeel succes alvast (knuffel)

Vandaag heb ik wel een behoorlijke topdag gehad. Wat een prachtige sneeuw ligt er toch.
Ben op de fiets naar de paardjes geweest, door de sneeuw, want de wegen waren ontzettend slecht. Was erg mooi, want ik was enige fietser, ook waren bijna geen auto's alleen wandelaars die erg vrolijk waren (hoihoi, hallo, goedendag) en dan allemaal met zo'n lach. Das mooi vin'k.
De paarden konden helaas niet naar buiten, maar ik heb nog wel een paar mooie plaatjes van de sneeuw geschoten, en van de spinnenwebben en het ijs.
Het was dus wel een lekker dagje.
Nu nog even wat aan het verplichte schoolwerk doen (profielwerkstuk) en dan lekker vroeg naar bed. smile

Fijne avond nog!
Liefs
admin
admin jan 3 '10
Dank je wel lieve Ann_ik!!

Mijn dochter kon niet op stal komen vandaag, mijn man had niet zoveel zin om te rijden [had meer zin om even lekker te douchen/scheren etc] en de brommer vindt ze wel heavy met dit weer. En de fiets, dat is te ver voor haar. Hopelijk van de week weer naar haar Ronya.

Liefsss
Eruan
Eruan jan 3 '10
Dat is flink balen voor haar, maar ik snap je man ook wel, zo zijn mijn ouders ook weleens. Ze willen wel, maar hebben er niet altijd zin in. De brommer met dit weer is ook erg gevaarlijk, ik ben 2de kerstdag ook met de brommer onderuit gegaan, en dat kost een blauwe plek. Hoever moet je dochter fietsen? En heeft ze een verzorgpony?
Ik hoop voor haar dat ze er snel weer heen kan, ik baal altijd zo als ik niet kan.
admin
admin jan 3 '10
Met veel stamvoeten (zodat ie je hoort) weg rennen heeft meestal het beste effect. Vooral als ze nog jong zijn. Dan komen ze 9 van de 10 keer heel snel achter je aan rennen want ze willen bij de roedel blijven.

als ze er al doorheen gezakt zijn heeft het helaas geen effect meer. Heel erg om zoiets mee te maken BS. Moet er niet aan denken frown

Nee werkt niet Syl, de hele wereld en alles wat beweegt is zijn roedel op dit moment. Zodra ik hem los laat is tie pleite, hoeveel koekjes en gestamp ik ook gebruik.
Ik heb geinformeerd en de sloot is middeldiep (mensen) dus mocht het toch weert gebeuren dan spring ik er in, ik wist toen op dat moment niet hoe diep het was, maar mijn vriendje blijft aan de lijn tot het dooit.
admin
admin jan 3 '10
Sterkte Larapinta!
admin
admin jan 3 '10
Vreselijk Engeltje, jemig ik realiseer me hoeveel geluk ik heb gehad (en mijn knuffeltje), waarschijnlijk had ik toch geprobeerd erin te klimmen, maar als het diep is dan ben je nergens....en het probleem is dat de hond ook bevangen raakt door de kou.

Ik ben huilend van schrik naar huis gelopen...mensen zullen wel gedacht hebben..
Beschermengel
Beschermengel jan 3 '10

Het was een singel, en mijn dochter toen 12 jaar was haar hondje aan het uitlaten en toen rukte hij zich los, ze kwam huilend me halen maar was al te laat, ik denk als ik erbij was geweest ik misschien ook een poging gewaagd had. Ze vertelde hij wilde uit het wak klimmen maar ging ineens naar beneden, dus ik denk ook dat hij is bevangen door de kou en een hartstilstand heeft gekregen. ( maar wat een verdiet hadden we )

Nou ik kan me heel goed voorstellen dat je huilend naar huis bent gelopen Karin, de schrik die je dan krijgt is best hevig en dankbaar tegelijk omdat er gelukkig niets ernstigs is gebeurt.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki