Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Pegasus
Pegasus dec 23 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Ik ben druk bezig met de voorbereidingen voor Kerst frownBoodschappen doen, huis extra schoon, de kerstkaarten nog snel even de deur uit... pffff valt allemaal niet mee. Nog een paar dagen en dan is het zo ver.

Het weer is natuurlijk ontzettend leuk voor de kids, dus daar heb ik geen last aan. Jammer alleen dat al die natte zooi ook je huis in komt, en overal die handschoenen, sjawls, sneeuwschoenen... grinDikke pret grin

Klinkt als een gezellige boel bij jou!
Ik zie ze al rennen. Af en toe even naar binnen, wat drinken, weer naar buiten etc. Lekker bezig. Leuk!
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 23 '09
Absolute topper nu op ned. 1. Gala van Knoop in je zakdoek.

Ik heb nu 3 mensen gezien die een handicap hebben, maar die zetten zoiets geweldigs neer! Paul de Leeuw begeleid de mensen. Het is een super programma!
Natalie1986
Natalie1986 dec 23 '09
Het is heeeeel mooi om die mensen te zien ze stralen heel erg!

Ik werk sinds september met zulk soort mensen en het is echt zooooooo mooi werk.
Heeeeeerlijk om heel veel lachende gezichten te zien! OOk zij kijken naar knoop in je zakdoek en vinden het prachtig om te zien.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 23 '09
Als er iets in de wereld dankbaar werk is....

Natalie1986
Natalie1986 dec 24 '09
je haalt er zeker voldoening uit! Maar het is soms heel zwaar zeker als je met autisten werkt!
Maar voor de rest is het zoooooo mooi!!! en je kan heel veel met ze lachen dat vind ik het allerbelangrijkste!
admin
admin dec 24 '09
Is autisme zulk "soort" Mensen?
vindt ik raar geschreven, wel hoor.
Helma
Helma dec 24 '09
Tja... het enige wat je op tv te zien krijgt zijn de schattige cliënten, maar dat is maar een klein deel van de enorme groep verstandelijk gehandicapten die er zijn. Het overgrote deel zit op gesloten afdelingen, in tehuizen die vaak ver van de mensen af staan. Ik heb administratie gedaan nabij afdelingen waar de ernstige autisten gevolgd worden via camera's, omdat het vaak gevaarlijk is lange tijd in hun buurt te zijn. Er wordt nog steeds gesproken van 'dankbaar werk', terwijl er veel medewerkers zijn - including myself - die afgebrand waren als luciferhoutjes, omdat de agressie te heftig werd. Grote, stoere kerels, die hun mannetje wel stonden, heb ik zien huilen, omdat ze het niet meer trokken. Er is dan ook een enorm verloop in personeel bij deze groepen mensen.
Dat wilde ik toch even aanvullen bij het schattige plaatje.
gast
gast dec 24 '09
Helaas is dit een erg onbegrepen groep mensen.
Vaak krijg je ook niet de kans om op een andere dan "standaard" manier te werken. Het draaid helaas alleen nog maar om geld in de instellingen van tegenwoordig. Heb er tot 2 1/2 geleden gewerkt. Gelukkig de laatste 5 jaar zonder vaste groep zodat ik als invalkracht niet alle schriftelijke rompslomp had maar aandacht kon hebben voor de mensen zelf. Al van jongs af aan wilde ik dit werk gaan doen, waarom? Heb niemand in de familie die een beperking heeft maar ze trokken me gewoon aan.
Weet dat het gedrag van mensen ook van mijn eigen gedrag afhangt. Ik weet ook dat ik niet echt goed ben in "professioneel" omgaan met mensen, ik ben altijd te veel persoonlijk betrokken met ze.
Het overgrote deel zit trouwens niet in gesloten afdelingen. Iig niet op de instelling waar ik gewerkt heb. Degene die onder het mom van intergratie in "gewone" woonwijken wonen trouwens wel. De meeste van deze mensen is niet geschikt om op eigen houtje naar buiten te gaan, maar waren dat wel op het instellingsterrein. Dus ben ik geen voorstander van die intergratie want de maatschappij is niet geschikt voor hun om in te kunnen leven.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 24 '09
Origineel bericht van: Helma
Er wordt nog steeds gesproken van 'dankbaar werk', terwijl er veel medewerkers zijn - including myself - die afgebrand waren als luciferhoutjes, omdat de agressie te heftig werd. Grote, stoere kerels, die hun mannetje wel stonden, heb ik zien huilen, omdat ze het niet meer trokken. Er is dan ook een enorm verloop in personeel bij deze groepen mensen.
Dat wilde ik toch even aanvullen bij het schattige plaatje.

Dank je voor je aanvulling Helma. Je hebt gelijk hierin.
Natalie1986
Natalie1986 dec 24 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Is autisme zulk "soort" Mensen?
vindt ik raar geschreven, wel hoor.

Ik weet niet waar je het over hebt? maar waar heb ik geschreven dat autisme zulk soort mensen zijn?

Ik zal het nog een keer herhalen

Het is heeeeel mooi om die mensen te zien ze stralen heel erg!

Ik werk sinds september met zulk soort mensen en het is echt zooooooo mooi werk.
Heeeeeerlijk om heel veel lachende gezichten te zien! OOk zij kijken naar knoop in je zakdoek en vinden het prachtig om te zien.

Ik heb hier nergens het woord autisme gebruikt!

de 2e wat ik geschreven heb is dit:

je haalt er zeker voldoening uit! Maar het is soms heel zwaar zeker als je met autisten werkt!
Maar voor de rest is het werk zoooooo mooi!!! en je kan heel veel met ze lachen dat vind ik het allerbelangrijkste!

Hier heb ik geschreven dat het soms zwaar is om met autistische mensen te werken... Ik heb hier niet geschreven dat het zulk soort mensen zijn. Ik werk met down syndromers. maar wij hebben ook mensen die syndroom van down hebben maar ook autistisch zijn.
Natalie1986
Natalie1986 dec 25 '09
Ik ben toe aan vakantie over 2 weken gaan we een weekje naar de veluwe heeeeeeeeeeerlijk alleen maar bossen om ons heen ! * zucht *
Helma
Helma dec 25 '09
Origineel bericht van: gast
....geschikt om op eigen houtje naar buiten te gaan, maar waren dat wel op het instellingsterrein. Dus ben ik geen voorstander van die intergratie want de maatschappij is niet geschikt voor hun om in te kunnen leven.

Helemaal mee eens. Op dit moment werkt 'mijn' regiodirekteur zich een slag in de rondte om de begroting voor 2010 rond te krijgen: het lukt hem niet. Alle cliënten hebben een eigen woonkamer, een eigen slaapkamer en een eigen badkamer: ze hebben allemaal begeleiding en nabijheid nodig, en schoonmaaksters om de boel schoon te houden. Maar ze zijn doodongelukkig! Inmiddels raakt de instelling er steeds meer van doordrongen dat dit financieel niet langer haalbaar is. We gaan terug naar af. Cliënten vinden het over het algemeen gezellig om een gezamenlijke woonkamer te hebben, en om dingen samen te doen: voor het inzetten van personeel is dit ook wel zo praktisch. Er zijn cliënten die nu zondagmiddag alleen zitten, want er is geen geld voor duur personeel! Vrijwilligers van de kerk komen even langs om thee te maken en naar ze te luisteren. De nachtdienst wordt er her en der afgehaald: er loopt één persoon rond op een groep van dertig. Hoe moet dat bij calamiteiten? De verantwoording wordt nu bij de brandweer neergelegd!

Daarom is ook mijn direkteur aan het kijken waar hij mogelijkheden kan creëeren, zodat hij kan roeien met de riemen die hij eigenlijk niet heeft. Maar ik ben van mening dat het kan: cliënten met een zorgzwaartepakket 7 horen niet thuis bij zorgzwaartepakket 3 (theoretisch verhaal) en door te schuiven met cliënten valt hier veel te halen.

Oh, ik kan nog uren doorgaan. Ik notuleer bij dergelijke vergaderingen, en het water staat bij alle partijen aan de lippen: verwarde cliënten, huilende ouders en half overspannen managers. De overheid ziet hier niets van, en als ze het wel zien, sluiten ze hun ogen. Ons zorgstelsel staat op exploderen, en er zal een ombuiging plaats moeten vinden. Helaas zit ik nog steeds niet in de Raad van Bestuur. Ons nieuwe logo is wel fantastisch: en wat moeten we doen met het oude briefpapier? Juist, het mag niet meer worden gebruikt. De omgekeerde wereld, en verkeerde zuinigheid.

Maar, we zijn op de goede weg: bewustwording is gaande, ook in de zorg. Maar voor nu is het te hopen dat je geen kind met een handicap op de wereld zet, of oud en behoeftig wordt, want dan ben je nog niet jarig voorlopig.
Richie Richard
Richie Richard dec 25 '09
Ha, mijn kerst cadeautjes geopend vandaag laugh
Wat ik heb gekregen:
- 75 euro
- shampoo & deo
- Chocolade pop (is al weer half op)
- Een lolly in de vorm van een naakte vrouw xD
- Een boxer met de print: "I'm not Crazy, I'm just stoned"
- Een akoestische Gitaar

Ik ben er allemaal zeer blij mee smile
admin
admin dec 25 '09
Een heerlijke kerst aan het vieren met mijn autistisch gezinnetje en gast uit Taiwan.
Goddank vinden zij net als ik dat kerst gaat om het samen zijn, niet om de kadoos en het volvreten.

Heerlijk gewerkt met *gewone mensen* deze week, ik word erg dankbaar van hun gelukkige gezichtjes, al is het soms wel moeilijk, gewone mensen kunnnen soms best erg lastig zijn....

Zo dat ben ik ook weer kwijt.
admin
admin dec 26 '09
Ik heb een zalige Kerst gehad. Na een paar roerige dagen ,,, waren we er allevijf aan toe. Maar het was Waardevol, toegevoegde waarde aan mijn Leven en die van mijn gezin! Heerlijk.
Ik ga toch weer proberen her en der wat mee te schrijven.

Bea vroeg me jullie de lieve Kerstgroetjes over te brengen. Ze heeft een time out nodig, leest soms mee, maar vindt geen moed om te schrijven.

Liefss van mij
Cialara
Cialara dec 26 '09
Na een paar hele gekke weken waarin op spiritueel vlak van alles en nog wat is gebeurd, en twee hectische Kerstdagen (vooral de eerste wink) Mag ik nu weer eventjes lekker bijkomen. Hebben jullie ook leuke/fijne/liefdevolle dagen gehad? Ik hoop van wel voor iedereen.

Maar van mij mag het gelijk weer wat minder hoor ha ha ha, al dat eten bij elkaar en verwend worden, dat is een of twee dagen leuk, en dan mag het weer klaar zijn.
admin
admin dec 26 '09
Hoi lieve Jorine,

Mijn zoon is 23e geopereerd aan zijn oor, en we hebben dus héél rustige dagen. Ik moet je eerlijk zeggen dat het wel prettig is geweest die rust, zonder verplichtingen. De dagen waren warm en waardevol, liefdevol en speciaal.
Niet veel extra gegeten ofzo, wat kadootjes onder de kerstboom en lekker de tv op allerlei leuke kerst uitzendingen smile

Liefsssss
Cialara
Cialara dec 26 '09
Hoi Marjan,

Tjee, waarom werd hij daaraan geopereerd dan? Ik vind het eigenlijk wel sneu voor hem om dat vlak voor kerst te hebben... Was hij daardoor rustig of hebben jullie daarom lekker met alleen het gezin thuis gezeten... Is inderdaad ook wel lekker om een rustige kerst te hebben hoor!

Ik had 1e Kerstdag een gezelschap van in totaal 15 mensen over de vloer (met onszelf erbij) en dan loop je alleen maar te rennen. En ook al is het gezellig, ik was vandaag doodmoe wink

Wij doen nooit kadootjes onder de boom. Wel hebben we de kids 1 gezamelijk kado gegeven... maar al aan het begin van de vakantie, zodat ze er twee weken lang van kunnen genieten smile
Cialara
Cialara dec 26 '09
Hoe is het trouwens met jou zelf Marjan? Met je stuitje en je pols? Gaat dat alweer een beetje?
admin
admin dec 26 '09
Mijn zoon heeft buisjes geplaatst gekregen toen hij twee jaar was. Het buisje in het linkeroor zat er tot voor kort nog steeds in. Maar bij de laatste controle bleek dat het eruit was. En in het trommelvlies zat nu een gaatje. Dat gaatje moest dichtgemaakt worden met kraakbeen uit een ander deel van zijn oor. Het was een pittige operatie. Het oor bloedt nog steeds en dat kan nog tot een week na de operatie zijn. Vandaag voor het eerst zonder paracetamol. Alleen voor het naar bed gaan krijgt hij die wel. Door de operatie waren we inderdaad rustig thuis, Hielke moet zich nog heel rustig houden. Dat lukt hem goed hoor, ben trots op die kanjer. En ja, we kregen de oproep, en als we dat niet hadden gedaan, was het misschien nog wel véél later geweest de operatie en dat is ook niet goed. Dus we hebben het gewoon door laten gaan.
Mijn stuitje is nog zeer gevoelig, de rest gaat best goed. Ben zelf alleen erg labiel, veel huilen, maar ook dat zal ergens goed voor zijn. Lief dat je het vroeg smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki