Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

admin
admin dec 6 '09
Origineel bericht van: Lena
is die iemand belangrijk voor je? en waarom zou diegene dat zeggen..?

mooie vragen, Lena.. ga die doorvoelen.
Thanks!
Islandlady
Islandlady dec 6 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Lena
is die iemand belangrijk voor je? en waarom zou diegene dat zeggen..?

mooie vragen, Lena.. ga die doorvoelen.
Thanks!

wink
admin
admin dec 6 '09
Als je je afvraagt of diegene belangrijk is en waarom deze dat zou zeggen, dan zou je die persoon afdoen alsof hij minder belangrijk is, want hetgeen hij/zij zegt zou je dan niet moeten of kunnen raken. Althans, deze komt bij mij zo over.

Het is een reactie wat voor jou wel belangrijk was, het heeft je geraakt, en dit staat even los van die persoon. Misschien vind je sommige dingen die je leest niet belangrijk genoeg om je hart te raken, of heb je teveel hooi op je vork genomen: je wilde er zijn voor die persoon, maar je hebt je niet volledig kunnen geven, omdat het niet het vraagstuk was voor jou op dat moment. Maar dit zijn dingen waar jij uiteindelijk je antwoord op zal vinden !
admin
admin dec 6 '09
elke persoon is belangrijk, heel zeker Bart.
Vele mensen gaan nu door een bepaald proces.
Wetende ook dat ieder mens met beelden zit, die soms de werkelijkheid niet benaderen/ of wel benaderen.
Wetende dat alles een illusie is, en de veranderingsfazes in sneltempo volgend.
Het doet me vandaag bewust zijn, dat ik iets te verwerken had van het kind in me.
Ik heb daardoor datgene wat me triggerde, kunnen aanpakken.
OOk mede dankzij een prachtig gesprek met een lieve dame!
kusje!

Bellefleur
admin
admin dec 6 '09
Lieve Belle,

Eigenlijk is iedereen bezig met zijn eigen proces, en reageert puur vanuit zijn eigen ervaringen. Natuurlijk heeft men het wel eens mis, vooral als men een ander zou willen vertellen hoe deze in elkaar zal zitten en hoe en waarom iemand reageert.

Uiteindelijk is alles een illusie, alleen de processen zijn uiteindelijk wel degelijk op dat moment realiteit, anders zou niets ons kunnen raken. En dat is die kern.

Fijn dat je je bewust bent van het hoe en waarom dit gebeurde, dat is uiteindelijk het belangrijkste smileOok dankzij die lieve dame smile
X
Bart
admin
admin dec 6 '09
Origineel bericht van: Pegasus
Larapinta, het raakt me wat je schrijft.
Het spijt mij als je je er vervelend door hebt gevoeld.

Goed dat je er weer bent!

Het is in ieder geval niet mijn bedoeling geweest dat je niet jezelf mag zijn hier. Dus voor iedereen die dat zo gevoeld heeft, dat was niet de bedoeling.

Hey Pegasus,

Het doet er niet toe hoor, wie mij het gevoel heeft gegeven. Ik weet alleen dat ik er nu een plaats aan heb kunnen geven.

Knuff
admin
admin dec 6 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Ik voel me gevoelig vandaag. Alhoewel ik me niet identificeer met deze gevoeligheid, ben ik wel lichtelijk beinvloedbaar door deze gevoelens.

Iemand -niet hier hoor - zei me " jij leest niet met je hart "
en hoe ik dat ook probeer te relativeren of er boven te staan, het deed me pijn. Omdat dit hoegenaamd niet klopt en toch mij pijn doet omdat dit gedacht wordt.
En vandaar , zit ik hier als een klein meisje m'n tranen te voelen..
Ik ga de raad van NiMs eens opvolgen en eens voelen van welk stukje dat dit komt, en dit aanpakken.
Wie zin heeft om me daarin even te helpen en denkt dit ook te kunnen mag me erbij helpen, graag.

Liefs
Bellefleur

Lieve Bellefleur,

Ik lees dit nu pas en ik heb ook gelezen dat je al geholpen bent door een lieve dame winkIk kan er dan ook niks aan toevoegen, dan dat je weer een stapje genomen hebt. Heel veel liefs en een dikke knuff!!
Emuca
Emuca dec 6 '09
Haaai iedereen!
Ik kom net thuis van mijn 2e sinterklaasfeest (tja... gescheiden ouders hea?) en ik ben onverwachts erg verwend.
Nog een weekje in dit huisje, en dan verhuis ik.. maar ik ben er wel klaar voor. Ik ga ervoor!
Op school gaat alles goed, want we zijn een groep gestart: TOF! (trust our fantasy) en iedereen heeft er super veel zin in. Dus ben ik blij. smile
Emuca
Emuca dec 6 '09
Too much chocolat sick
admin
admin dec 7 '09
Tja, lieve AoD, dat zal je dan nu even moeten bezuren....pfff
Ik ga mijn mandje opzoeken, en morgen ben ik weer paraat voor de volgende dag herstel!!!

Liefss
Maryssa
Maryssa dec 7 '09
@ Bellefleur: Is niet fijn om je te voelen zoals je beschrijft. De steun van anderen kan zoveel goed doen op die momenten. Gelukkig dat iemand er voor je was. De kleinste gebaren kunnen al zoveel betekenen. Ik hoop dat je je wat beter voelt.

@ AOD: Jaaaa chocolade! Hallelujah voor chocolade! Ik heb ook iets te veel gesnoept. Een grote sinterklaas van chocolade op gepeuzeld.

@ Jorine: Dat klinkt als een ouderwets gezellige sinterklaasavond! De blijdschap van je kinderen...dat is geweldig! Leuk om te lezen ik zag het bijna voor me smile
Angel22
Angel22 dec 7 '09
heerlijke vrije dag vandaag lekker lui geweest lang geslapen en nu rustig aan, weer even allles op een rijtje proberen te zetten en gaan genieten van men vrije dagen
Cialara
Cialara dec 7 '09
@ Angel Eye19; dat klinkt lekker, zo'n lui begin van de dag wink

@ Maryssa; ja het was heel erg leuk. Heb jij het nog een beetje gevierd?

@ Bellefleur; ik herken het wel, dat je soms uit het niets uit het veld geslagen bent door een opmerking van een ander. Niet altijd leuk, maar wel een kans om weer een stukje oud iets te verwerken of op te lichten.

Liefs Jorine
Angel22
Angel22 dec 7 '09
hoi jorine dat was heerlijk een gevoel van niks moeten smile
lekker lui haha
Maryssa
Maryssa dec 7 '09
Echt Sinterklaas hebben we niet gevierd. Maar mn vriend en ik zijn wel lekker uit eten geweest.

Vorig jaar hebben we het wel gevierd en had ik een heeeel lang plagerig gedicht voor hem gemaakt met een cadeautje erbij. Leuk is dat sintgedichten schrijven grinen dan het gezicht zien van degene die het hardop voorleest heerlijk!
Emuca
Emuca dec 7 '09
Ik ben trots op mijn nieuwe huisje!

Zo, nu kunnen jullie ook meegenieten! laugh
Lena
Lena dec 7 '09
ziet er goed uit aod
hoe voelt het nu een stekje helemaal voor jou? smile
admin
admin dec 7 '09
wow gaaf !

zo groot was mijn eerste studentenkamer niet.
heb je nog een aparte slaapkamer, of ga je je bed zetten tussen al je mooie tekeningen en schilderijtjes?

wordt de boekenkast nog afgeverft, oh nee hij hoort natuurlijk zo wink
Emuca
Emuca dec 7 '09
Het voelt al wel van mij smile

Het is overigens heel erg groot... het is geen 1 kamer... maar ik heb een compleet appartement.. :3

De boekenkast moet ik eigenlijk nog wel een beetje verven ja.. haha.
admin
admin dec 7 '09
Zo, de kerstboom staat weer ... de lichtjes zijn altijd zo heerlijk knus en gezellig.
Verder rommelen in huis, maar nu uitrusten > zoveel achter elkaar gaat nog niet. Maar ik ben al blij met dát wat ik nu kan smile

Liefs voor iedereen...

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420