Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Beschermengel
Beschermengel nov 27 '09

Oww dat was hij van mij een poosje geleden ook, ik heb toen gebeld en ze kwamen nog die zelfde dag het vernieuwen, was wel een dure grap frown
Emuca
Emuca nov 27 '09
Gelukkiig werkt alles nu weer thuis. smile
Cialara
Cialara nov 27 '09
Bij ons thuis is de rust weergekeerd. Alle kinders zijn weer helemaal opgeknapt smile

Vanavond ga ik naar een hele oude film die in de jaren 50 is gemaakt door mijn Opa. Hij wordt getoond in een museum en we zijn speciaal uitgenodigd met de hele familie om te komen kijken. Ik heb er echt zin in. Lijkt me zo gezellig om iedereen weer te zien en dan die bijzondere film van onze opa te bekijken grin
Maryssa
Maryssa nov 27 '09
Wat leuk Jorine! Weet je ook wat het thema van de film is of wordt het een verrassing?
Cialara
Cialara nov 27 '09
Ja ik weet dat het een film is over de visserij in die tijd. Niet echt mijn ding, maar omdat het door hem gefilmd is, toch bijzonder. Twee ooms van mij hebben hem indertijd geholpen met het monteren (toen nog met de hand film knippen en plakken wink) en de muziek. Mijn vader is tijdens het filmen meegeweest en heeft toen geholpen met allerlei dingen eromheen.

Behalve de film zijn er in het museum ook zo'n 300 foto's van de visserij te zien, die grotendeels ook door hem zijn gemaakt. Het geeft een tijdsbeeld te zien met een manier van werken wat grotendeels alweer verloren is gegaan of is geautomatiseerd.

Mijn opa is overleden toen ik 3 was en ik heb weinig herinneringen aan hem. Daarom is het toch leuk om dit te mogen gaan zien.
Maryssa
Maryssa nov 27 '09
Wow dat jouw opa zoveel beeldmateriaal heeft gemaakt en zo'n prominente plaats heeft met zn werk in het museum is wel heel leuk! Hij is vast apetrots daarboven smile

Film kijken, foto's bekijken en erover napraten met de familie met een drankje klinkt wel heel gezellig!

Veel plezier vanavond.
Cialara
Cialara nov 27 '09
grinJa, dat zal wel leuk zijn vanavond grin
Maryssa
Maryssa nov 27 '09
Pff ik heb last van mn verstandskies. Hij is nu pas aan het doorkomen (Maryssa is potdorie al 34 jr, hoezo laat?) maar voelt niet fijn. Alsof iemand me een klap op mn kaak heeft gegeven. Brrrr ik hoop dat het weer overgaat anders toch maar naar de tandarts met trillende knietjes.
Beschermengel
Beschermengel nov 27 '09

Ohh dat is niet fijn Maryssa, veel sterkte in iedergeval!
Pegasus
Pegasus nov 27 '09
Maryssa, dat is inderdaad niet fijn.
Misschien wat reiki, kamillethee en kruidnagel er tegen aan gooien..... Sterkte!
Cialara
Cialara nov 27 '09
Gelijk naar de tandarts gaan hoor! Hoe langer je het uitsteld hoe vervelender het verwijderen ervan zal zijn. En ik kan helaas spreken uit ervaring frownEn ik had ook ongeveer jouw leeftijd toen...

Sterkte ermee Maryssa!
Maryssa
Maryssa nov 27 '09
Dank jullie wel allemaal. Reiki zal ik zo eens doen en spoelen ook, goede tips. Ik kijk even hoe het gaat en anders dit weekend maar naar waarnemer. Als het nog gaat ga ik maandag naar mn eigen tandarts. Klopt Jorine hij moet er maar snel uit frown
admin
admin nov 27 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Pff ik heb last van mn verstandskies. Hij is nu pas aan het doorkomen (Maryssa is potdorie al 34 jr, hoezo laat?) maar voelt niet fijn. Alsof iemand me een klap op mn kaak heeft gegeven. Brrrr ik hoop dat het weer overgaat anders toch maar naar de tandarts met trillende knietjes.

Ik heb dat ooit ook gehad, en ik weet dat dit pijn doet.
knufffel voor je, Maryssa.
Maryssa
Maryssa nov 27 '09
Dank je wel lieve Bellefleur smileJe knuf doet goed.
Spud
Spud nov 29 '09
Ik voel me vandaag Knudde!

Ik vertrek naar België en mijn vrienden vallen met bosjes. frown
In 4 weken tijd kan veel gebeuren daar sta ik van verbaasd.
De 1 krijgt een vriendin en ontdekt prostraatkanker, inmiddels verwijderd maar er rest een stukje dat met chemobehandeld moet worden. De ander dissocieerd bij het verlies van d´r mum en snijdt zichzelf aan flarden en word opgenomen.
Mijn beste suïcidale vriend is opgelicht met een nepmiddel. Dat is het tipje nog maar ik heb geen zin verder in die 4 weken geschiedenis te duiken.
Ik voel mij, knudde, met een mix van gevoelens, van kilo utrecht tango tot in de zwevende hemel. Het enige wat ik wel besef is dat ik dan wel een grote verandering doorgevoerd heb, maar daar is het klaarblijkelijk nog niet mee gedaan.

Grom! want inmiddels ben ik ook boos en gefrustreerd omdat ik aan het drinken ben.

Blijkbaar heb ik goed gekozen, blijkbaar is er niks mis met mijn intuïtie, ik moet alleen leren er niet zo aan te twijfelen.

Maar ik blijf erbij, ik blijf een mopperende student maar ik volg braaf de lessen hoor van mijn gidsen. Ik ontkom er niet aan anders was ik er om eerlijk te zijn wel mee gestopt.

Leuk en fantastisch hoor, dat je veel voelt, soms denk ik bij mezelf, zou makkelijker zijn van niet. Ik ben dus geen meewerkende student dus daarom weet ik zo weinig en tevens zoveel. Als ik een nieuw leven mocht beginnen, zou ik met alle respect geen hsper meer willen zijn.

Ik voel me veroordeelt, ik kan veel, ik beteken veel voor mijn omgeving. Hier ben ik een niemand omdat ik van toeten nog blazen weet omdat ik het sterkste reageer op het ontastbare, voelen. En daar twijfel ik nog aan.

Verders allemaal tof hier, ik voel me terug thuis. grinMaar ik baal er wel ontzettend van dat het met mijn vriendjes en vriendinnetjes dus niet goed gaat.
admin
admin nov 29 '09
Sterkte Spud, en probeer het niet te zien als iets wat jou is overkomen.
Het overkomt je vrienden, niet jou.
Drinken helpt maar even en uiteindelijk zul je merken dat alle shit goed kan drijven, het komt vanzelf weer boven.
Probeer (en dat is niet makkelijk!) die negatieve energie om te draaien in positieve, misschien kun je dan je vrienden helpen en steunen.
Nu, zoals je je nu voelt hebben zij maar vooral jijzelf niets aan je.

HSP kan heel naar en akelig zijn, ik heb ook lang binnen gezeten en ging nergens naar toe, paniekaanvallen in volle ruimtes, winkels, straten.
HSP kan je ook helpen om je in de ander in te voelen, hierdoor kun je (als je oefent) juist je HSP gebruiken om de ander te helpen.
Belangrijk is dat je niet probeert iedereen te helpen, daar loop je op leeg.
*oefen* op mensen die dichtbij staan (als ze dat willen), het hoeft geen seance of reading te zijn, het kan ook in een gewoon normaal gesprek.

Je voelt je veroordeelt als iets je spiegelt, triggert, duik daar eens in?
Misschien klop het wel wat er gezegd, misschien niet, het maakt je juist geen slechter mens, je kijkt ernaar en dat maakt je in mijn ogen een beter mens.

Maar zwelgen in zelfmedelijden (hoe lekker dat soms ook kan voelen) helpt je echt niet.

Ik wens je wijsheid en inzicht toe smile
Emuca
Emuca nov 30 '09
Haaai iedereen...

Ik zit lekkor bij mijn vriendinnetje thuis, terwijl zij op school is. Voelt wel apart hoor, alleen bij een ander thuis zijn. Gelukkig heb ik mijn laptop mee.
Vlinders
Vlinders nov 30 '09
Hallo allemaal!
Vandaag heeft onze Maryssa om 14.00 uur een afspraak bij haar eigen tandarts vanwege haar verstandskies die erg in de weg zit.
Duimen jullie met mij mee voor haar?

Liefs Vlinders
Cialara
Cialara nov 30 '09
Ik zal voor haar duimen en aan haar denken. Ik weet hoe naar het is met verstandskiezen. frown
Vlinders
Vlinders nov 30 '09
Fijn Eniroj, dankjewel!
En Maryssa heeft het nu erg hard nodig, een steuntje in de rug.

Hoop dat jij er verder geen meer uit hoeft te laten halen?

Liefs Vlinders

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420