Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Helma
Helma nov 18 '09
Nou, ik ben ook heel blij met het aanbod! Maar er vloeien weer een aantal acties uit voort.

En de laatste opmerking doet me nogal pijn, omdat jij mijn achtergrond waarschijnlijk niet kent. En lieve mannen zijn er niet, of ze zijn bezet.
En ik heb mijn leven overigens prima ingericht zonder een man: denk je nou werkelijk dat een man mij gelukkiger zou kunnen maken? De enige reden dat zo'n figuur op twee benen handig zou zijn is om klusjes niet alleen te hoeven doen.
Sorry voor mijn botte reactie.
admin
admin nov 18 '09
weet dat je zelf ook een figuur op twee benen bent, lieve Helma.

Als een man een slechte ervaring heeft gehad over vrouwen,
kan die net zo degenererend spreken over vrouwen als jij over mannen.
jij mag dat, doch ik lees telkens jou diepe 'gekwetstheid', en in al je teksten, zit er wel een zeurtje.
Jij mag dat, ik zal er in het vervolg overspringen, en geen aandacht aan schenken, aan wat je dan schrijft.
je zal daarin wel genoeg volk trekken die die aandacht wel geeft.

Liefs
Bellefleur
Emuca
Emuca nov 18 '09
Ik vind dat als Helma haar irritatie over het mannelijk volk wil uitspreken, dat ze dat best wel mag doen. Maar dat is mijn mening. Overigens zou ik het aanbod ook geweldig vinden, maar ook meteen denken; help, nu moet ik in korte tijd weer schilderen/behangen. smile

Ik ga zo naar IKEA >:3 mijn ziekzijn lijkt wat minder te zijn... ik heb dan ook goed geslapen vannacht. wink
admin
admin nov 18 '09
Wat ik heb gelezen vanuit Helma's achtergrond begrijp ik haar reacties tot op een bepaalde hoogte. Het is zo dat iedereen vervelende dingen meemaakt, ook op relatiegebied. Het is een keuze om daaraan vast te houden, of eraan te werken om jezelf te verlossen van teleurstelling en negatieve gedachten hierin. Als de tijd daarvoor rijp is natuurlijk. Daarom begrijp ik Belle's reactie ook, omdat ze het fijn vindt, ten voordele van Helma, om het haar misschien hierin draaglijker te maken. Waarom zou een man je niet gelukkiger kun maken, zo kun je het ook bekijken.

Redenen genoeg om te bedenken waarom een man je niet gelukkiger zou kunnen maken, maar ook redenen genoeg om te bedenken waarom een man je wel gelukkiger zou kunnen maken. Maar dit is de manier waarop ik er tegenaan kijk, en dit hoeft niet overeenkomen met de denkwijze van de ander.
admin
admin nov 18 '09
Maar lieve Bart en Belle, is het dan niet een bewuste zoektocht die Helma zou moeten volgen om een man te krijgen??? Want als je de achtergrond van Helma beziet, is het niet makkelijk om "aan een man" te geraken.
Dat Helma blij is met het aanbod, maar daarbij ook wat muizenissen ziet omdat ze dan werkzaamheden moet verrichten die nog niet in haar planning stonden, is toch heel logisch? Wat is het probleem precies dat ze daarin haar vertwijfeling hier neerzet. Want in relatie daarmee zie ik eigenlijk geen verband met mannen???

Liefs
Marjan
admin
admin nov 18 '09
Lieve Marjan,

Ik heb de reactie hierboven neergezet als mijn denkwijze op wat Helma en Belle hebben geschreven. Zie:

En ik heb mijn leven overigens prima ingericht zonder een man: denk je nou werkelijk dat een man mij gelukkiger zou kunnen maken? De enige reden dat zo'n figuur op twee benen handig zou zijn is om klusjes niet alleen te hoeven doen.

Dit staat dus los van: een mening hebben, en ook los van de irritaties over bepaalde klussen.

Als algemene reactie: Ik wil niemand voor de schenen schoppen, maar ik ben er wel allergisch voor dat er reacties gegeven worden voor een ander, waarin tussen de regels door aangegeven wordt dat er niet of niet dieper op ingegaan mag worden. Iedereen heeft recht op zijn eigen stukje, maar daar mag je dan toch op reageren? Het staat namelijk los wat ik voor respect heb voor iemands beslissing.

Maar je hebt gelijk, het sluit niet aan bij het onderwerp waar het daadwerkelijk over ging.
admin
admin nov 18 '09
Ik snap hoe het is gegaan hoor, de "mail"wisseling. Was ook niet als kritiek bedoeld, maar meer een vraag waarom. En dat er niet dieper ingegaan mag worden, prima, maar waarom overal op? Waarom mag Helma niet gewoon haar vertwijfeling neerzetten? Dat is een stukje waarom wat ik niet begrijp. Misschien ben ik de enige die zo denkt, maar ik hoop dat niet alles wordt uitgeplozen tot een dieper liggende gedachte, ik denk juist dat je in dit topic gewoon even moet kunnen schrijven hoe je je voelt, zonder daar een dieperliggende oorzaak van te moeten ontdekken.

Liefs
Marjan
admin
admin nov 18 '09
Bart,

het sluit wèl mooi aan hoor, bij het onderwerp, ik voel dit aan.
En - ik verantwoord me niet hoor - doch ik ben wie ik ben, en wil dat Helma totaal gelukkig is!
Dus laat ik zien wat ik intuitief doorkrijg, en al een hele tijd voel.
Dat het pijn doet bij Helma, als de wonde weer gevoeld wordt, is logisch,
en dat ze daardoor een reactie plaats neem ik niet kwalijk,
integendeel, ik begrijp dat maar al te goed.
Doch ze mag weten dat ik dat door haar schrijven heen, ervaar en voel wat haar innerlijke zo pijn doet en angstvallig omzeilt.
Mijn reactie, is er een van liefde, en niet een toedekken met de mantel der liefde.
ik hou nu eenmaal van mensen, mag ik? smile

liefs,
Bellefleur

admin
admin nov 18 '09
Dat is een mooie uitleg, Belle, en natuurlijk mag je! smileIk vond het alleen een zoeken naar dieperliggende oorzaken van Helma's vertwijfeling die ze even kort noteerde hier. Maar uiteraard mag je op deze manier reageren. Ik heb het dus verkeerd opgevat/begrepen.

Liefs,
Marjan
Maryssa
Maryssa nov 18 '09
Quote:
Helma: Oh help...
ik kreeg zojuist via de mail een complete slaapkamer aangeboden door mijn broertje (bed, nachtkastjes, grote kast, bergmeubel), in het wit... moet ik dan toch nu al mijn eigen slaapkamer gaan behangen?

Dat is een mooi aanbod van je broer. Ik zou inderdaad ook denken o jee wat haal ik mezelf op de hals aan extra werk? Kun je het niet tijdelijk ergens laten opslaan zodat je kunt beginnen op een moment dat goed voelt en niet omdat het moet? Enneh wie weet wil jouw moeder wel helpen met behangen e.d. wink
admin
admin nov 18 '09
m'n ogen zijn gemaakt, om niet alleen aan de oppervlakte te kijken, maar dieper.
M'n hart is er, mijn gave is er..

er was een tijd hier op Merudi, waarin mensen openstonden, om dieper te gaan voelen dan de buitenkant en de verpakking.
En 'openlijk' te zijn..
Die tijd is nu even anders voel ik, en dat respekteer ik.

Liefs,
Bellefleur!
Helma
Helma nov 18 '09
Beste allen,

ik zit nu op mijn werk en kan niet reageren. Vanavond kom ik er graag op terug.
admin
admin nov 18 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
m'n ogen zijn gemaakt, om niet alleen aan de oppervlakte te kijken, maar dieper.
M'n hart is er, mijn gave is er..

er was een tijd hier op Merudi, waarin mensen openstonden, om dieper te gaan voelen dan de buitenkant en de verpakking.
En 'openlijk' te zijn..
Die tijd is nu even anders voel ik, en dat respekteer ik.

Liefs,
Bellefleur!

Ik respecteer ook een ieder zijn/haar mening, en soms komt wat ik schrijf harder over dan ik bedoel en ik bedoel zeker niet dat je nu minder van je moet laten horen, Belle. We kunnen er altijd van leren. Wat ik wilde zeggen is dat hier in dit topic soms gewoon de vertwijfeling even de bovenhand kan spelen of wat dan ook. Hopelijk wordt het begrepen eek

Bedankt!!
Liefs Marjan
Emuca
Emuca nov 18 '09
Ik heb mijn woonkamer voor een groot gedeelte ingericht! laughHalf ikea is opgekocht.. maargoed. smile
Helma
Helma nov 18 '09
Ik vind het jammer dat ik gereageerd heb zoals ik gereageerd heb. Het liefst zou ik de berichtjes van mijzelf van vandaag verwijderd zien, maar dat lukt niet meer.
Ik heb me mee laten slepen door emoties, terwijl het gewoon over een slaapkamer ging: als ik even gewacht had, had ik kunnen zeggen dat ik de boel aardig op de rit heb, maar dat ik sommige klussen gewoon niet goed kan overzien.
En dat heeft niks te maken met het wel of niet hebben van een man. Ik wil dat daarom ook even loskoppelen van elkaar.

Verder ben ik het volstrekt eens met het feit dat een partner een verrijking zou kunnen zijn van het leven: echter, ik ben van mening dat stabiliteit, rust en uitsluiten van risico's nu beter bij mij passen. En dat dit voortkomt uit gekwetstheid uit het verleden: het zij zo. Ik zou mezelf bedonderen als ik me nu weer in een avontuur zou storten waar ik absoluut niet achter kan staan.

En daarmee is voor mij de kous voor nu af.

Allen een prettige avond.
Pegasus
Pegasus nov 18 '09
En AOD, begint het naar je te zin te worden op de nieuwe plek?
Emuca
Emuca nov 18 '09
Zeker! Het begint heel mooi te worden... smileIk heb nieuwe foto's op mijn hyves gezet trouwens.
Pegasus
Pegasus nov 18 '09
Oh, je hebt een hyves? Wat leuk! Dan moet ik daar maar eens gaan kijken.
Emuca
Emuca nov 18 '09
Hyvesssss

Klikje... Da's mijn hyves
Maryssa
Maryssa nov 18 '09
Je hebt de bank zeker flink laten schrikken door de aankopen bij de Ikea? grin

Maar wat is het mooi geworden! Wow! Ik vind het een heel prettige plek qua sfeer. Volgens mij heb je ook behoorlijk wat ruimte. Dat wordt genieten als je er woont straks!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki