Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Emuca
Emuca nov 16 '09
Ik probeer het... maar ik zie enkel haar mooie kattengezichtje voor me... Geen andere beelden. frown
Cialara
Cialara nov 16 '09
Ahhhh... frown
Emuca
Emuca nov 16 '09
Maar ik wil de hoop nog niet opgeven...
Helma
Helma nov 17 '09
Jorine, ik weet het niet. Ik heb een discussie bij Pauw en Witteman gevolgd, met Ab Klink. Hij zei: 'denk je nou werkelijk dat wij massaal mensen in gaan spuiten met iets dat onverantwoord is? Dat wij moedwillig mensen (nog) zieker willen maken?'.

Ik geloof ook niet dat mensen bij bosjes neer zullen vallen van de vaccinatie, maar ook niet van de griep. Toch zou ik het virus bij me kunnen dragen en verzwakte mensen kunnen besmetten, en die zie ik toch regelmatig. Vooral op maandag en donderdag tref ik mensen met onderliggend lijden. Ben ik dan slecht en egocentrisch, omdat het ook om mijn lijf gaat? Lastig hoor.
Helma
Helma nov 17 '09
...en ik ben zo strots op S! We hebben ontzettend ons best gedaan m.b.t. huiswerk: elke dag heb ik haar geholpen met leren, en gisteren had ze voor de toets godsdienst een 7! Die heeft ze vorig jaar geen één keer gehaald. Haar rapport, wat ze krijgt aan het eind van deze week ziet er geweldig uit, maar één vijf voor Frans, en verder veel zevens, achten en zelfs een negen voor Engels! Ze is zelf ook heel blij.

Wel weet ik nu, dat ik de komende drie jaar net zo alert en behulpzaam moet zijn als dat ik de afgelopen maanden was: haar cijferlijst staat of valt toch wel een beetje met mijn inzet, en dat zeg ik niet om mezelf op de borst te kloppen. Nu ik elke dag in kan loggen om haar cijfers in te zien, weet ik meteen hoe ze er voor staat.

We zijn er heel erg blij mee.
Cialara
Cialara nov 17 '09
Goed gedaan hoor Helma, als een kind die ondersteuning nodig heeft, dan doe je het prima grin

En wat betreft het vaccineren, ja er gaan een beetje teveel apenverhalen de rondte, al was ik ook niet helemaal voor vaccineren, ik kan toch ook niet geloven dat er moedwillig mee geknoeid wordt ofzo. De griep op zich valt wel mee. Ze zijn nu alledrie wel opgeknapt, maar dat hoesten erna, dat is niet misselijk! Mensen die gevoelig zijn op hun longen, die hebben daar echt heeeeeel erg last van... niet normaal meer. Mijn oudste heeft namelijk zo'n anderhalf jaar geleden kinkhoest gehad, en die heeft daar nu zo'n vreselijke last van met deze griep frownEcht sneu. Maar goed, gisteren dus dat codeïne drankje, een heel hoog kussen in zijn bed, en veel reiki en energie van ons. Hij heeft tenminste goed geslapen vannacht. Nu naar school, ik hoop dat het goed gaat met hem.

Nou ik ga lekker schilderen vanochtend smile
Emuca
Emuca nov 17 '09
frownIk begin ook wat griepverschijnselen te vertonen. Hoofdpijn, keelpijn en spierpijn. En daarnaast ook nog eens menstruatiepijn. Gelukkig geen koorts. Ben voor de zekerheid thuisgebleven vandaag, omdat dit de minst belangrijkste les is en ik de rest van de week gewoon beter wil zijn. Bah. Dus ik duik zo mijn bedje maar weer in. En als ik me iets beter voel ga ik Jorine's voorbeeld volgen en ook lekker schilderen. Voor school en voor mezelf. smile
Cialara
Cialara nov 17 '09
Nou Beterschap AoD!

Ik ben nog voor het einde van de les naar huis gegaan omdat zoonlief belde dat het toch echt niet ging op school. Die ligt nu dus weer op bed frownSneu voor hem. Het gekke is alleen dat hij geen koorts heeft smirk
Cialara
Cialara nov 17 '09
Misschien is koorts niet zo fijn, maar wel beter tegen de griep, dan brand je tenminste het virus weg. Als je geen koorts hebt, kan het lang sudderen, en dat is ook niet fijn...
admin
admin nov 17 '09
@iedereen hier >> ik heb alles gelezen, en zou wel overal op willen raegeren, maar de meeste reacties zijn al gegeven en ik wil iedereen die met het mexicaantje te maken heeft sterkte en spoedig herstel wensen!!

Ik wilde alleen vandaag maar even iets delen met jullie, want mijn gezondheidstoestand, ach, die is wat wankel door de val van de trap, maar we blijven maar een beetje lachen, al is het soms als een boer met kiespijn...

Luisteren is meer dan wachten tot iemand is uitgepraat.

En zo is precies wat ik af en toe doe. Dus ik ben hier elke dag smile
Liefs
Marjan
Emuca
Emuca nov 17 '09
Je bent lief Marjan smile

frownIk heb weer een allergische reactie... ik denk dat het parfum is... ik zit nu helemaal onder de jeukende rode vlekken...
Maryssa
Maryssa nov 17 '09
@ Larapinta: Dank je smilehier gaat alles goed. Heb even mn neusje wat minder laten zien hier, had even een time out nodig. Morgenavond naar een concert van Marike Jager in de schouwburg even een avondje eruit. Sterkte met je staart smile

@ AOD: Oei poezebeest zoek. Ik hoop dat ze snel weer binnenstapt. Is ze gechipt en had ze een bandje om?

Beterschap iedereen die blaft, snottert en ziekig is!
Emuca
Emuca nov 17 '09
Ze is niet gechipt en heeft ook geen bandje om... frown
Maryssa
Maryssa nov 17 '09
Is ze al vaker weggeweest voor een paar dagen? Misschien dat je kunt bellen naar organisaties die gevonden dieren opvangen. (dierenambulance?) Wie weet denken ze dat ze geen baasje heeft doordat ze geen bandje en chip heeft.
Emuca
Emuca nov 17 '09
Enkel voor 2 dagen.. Toen was ze jagen...
Het is wel eens eerder geweest dat we een relatief jonge poes zijn kwijtgeraakt... Dat is soms het nadeel van het bos.. Omdat er ook honden los mogen lopen en vossen zijn... En je hebt ook altijd nog de wegen.
Emuca
Emuca nov 17 '09
Nog 1 tekening en alle schilderingen voor de verjaardagskalender zijn klaar! laugh
Helma
Helma nov 17 '09
Wel maf, ondanks mijn vrije dag toch nuttig besteed. Om 8.00 uur stond hier een elektroman om een trekschakelaar op S haar kamer te maken (hij heet hetzelfde van zijn voor- als achternaam als mijn exman), daarna de grote boodschappen gehaald, en een nieuwe lijst gemaakt om de meterstanden bij te houden, rommel opgeruimd en om 14.00 uur was ik plotseling zo moe! Ik dacht: doe es gek, ik spring mijn bed in, zomaar! Heb ik midden op de dag een uur liggen slapen. Heerlijk! Ik voelde me kwiek na die tijd en nu nog.
Even helpen met het huiswerk en dan straks House kijken, heel fijne avond allemaal!
Emuca
Emuca nov 17 '09
Verjaardagskalender is klaar... en nu begint de griep aan mijn lichaam te knagen...
Helma
Helma nov 18 '09
Oh help...

ik kreeg zojuist via de mail een complete slaapkamer aangeboden door mijn broertje (bed, nachtkastjes, grote kast, bergmeubel), in het wit... moet ik dan toch nu al mijn eigen slaapkamer gaan behangen? eek
admin
admin nov 18 '09
Helma, lieve schat,
Je vind altijd wel iets om je ergens even niet goed over te voelen.
je krijgt een meevaller, en je denkt al dadelijk aan de tegenvaller.
Je hebt een evenwicht nodig.. laat eens een warme lieve man binnen in je leven, schat.
Zodat zonnerstraaltje wat meer kunnen stralen in je hart, en je jezelf niet steeds hoeft toe te knijpen.
Je bent zo'n mooie dame,
hou je zoveel van de man in jezelf dan? smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske