Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Pegasus
Pegasus nov 11 '09
Eenheid of afstand dat hangt er van af. Ik reageerde enkel op wat hier gebeurde. In de discussie. En wat ik zag gebeuren was afstand.

Ik stelde de vragen aan Vlinders om te voorkomen dat ik iets voor haar ging invullen. Iets wat er misschien niet stond, maar ik er wel in las. En de andere vragen waren uit belangstelling...

Maar als ik de vragen aan Vlinders teruglees kan ik me voorstellen dat de vragen wellicht heel direct over komen. Vlinders hoeft deze ook niet te beantwoorden... zijn slechts vragen en die mogen ook vragen blijven. Of worden beantwoord wanneer de tijd daarvoor rijp is.

En alles uitpluizen heeft inderdaad niet altijd zin. Het klopt ook dat soms dingen eerlijk zeggen voor verwijdering kunnen zorgen, zonder dat dat de bedoeling is. Daar heb je gelijk in. Herken ik ook. Maar in het bericht aan Vlinders was het slechts een uitnodiging...

Vragen stellen, kan meer begrip creeeren. Soms maak je aannames die niet kloppen en die maak je omdat je niet gewoon iets aan de ander gevraagd hebt. Of ga je gelijk in de aanval.... ect. Terwijl dat helemaal niet nodig is.

Maar goed. Eenheid of afstand. Ik weet het dus niet. De intentie was eenheid. Maar het effect misschien afstand. Hé Vlinders als dat laatste het geval was, surrie from meeeeee!
Pegasus
Pegasus nov 11 '09
Slaap lekker allemaal.
Vlinders
Vlinders nov 11 '09
Dank je Pegasus en Maryssa.

Ik wilde vanuit puurheid reageren op het feit dat te lief en zweverig (want ja haha daar ging het uiteindelijk toch over...)niet verkeerd hoeft te zijn en we daar zelf inbreng in hebben. Dus 'no offens' naar niemand.
Helaas heeft dat Karin in dit geval getriggert waarbij andere zaken zoals het kaartleggen vrijkwamen.
En nu Pegasus hierover door ging dacht ik, waar gaat dit eigenlijk nog over? Het brengt inderdaad meer afstand dan eenheid helaas. Iets wat ik met mijn eerste berichtje echt niet over wilde brengen. En als dat toch zo overkwam dan spijt me dat oprecht.

Misschien kunnen we nadenken over hoe iedereen het het prettigst vind om hier op het forum met elkaar om te gaan. Het opnieuw opstellen van een paar prettige omgangsvormen met de leden die er nu zijn. We leven tenslotte toch in roerige tijden waar veel veranderd en mensen dus ook. Ik gooi het bij deze in de groep.

Veel liefde
van Vlinders
Helma
Helma nov 12 '09
Origineel bericht van: Vlinders
Het brengt inderdaad meer afstand dan eenheid helaas.

Als de verbinding hier een binding wordt; maak je los en verbind je opnieuw. Ik vind juist dat het eerlijk zeggen hoe iets is voor iemand en het aangeven dat die manier niet bij je past, juist meer eenheid en nabijheid zou kunnen brengen.
Omgangsregels zouden juist eerder kunnen zorgen voor een verwijdering van elkaar, wat niet wil zeggen dat een beetje rekening met elkaar houden fout zou zijn.

Ik persoonlijk zou er voor kiezen om iedereen te laten schrijven op de manier die hij/zij prettig vindt, en als daar soms iets tussen zit wat niet bij je past, dan is het - in mijn opinie - een kwestie van naast je neer leggen en over gaan tot de orde van de dag. Ook in het dagelijkse leven kom je soms mensen tegen die op een manier communiceren die misschien niet bij je past. Je hoeft daar niet in mee te gaan, want we zijn allemaal verschillende individuen.

Dat is zoals ik het zie.
admin
admin nov 12 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Quote:
Karin:Ik krijg vaker pm's dat mensen zich storen aan de zoetsappigheid en zweverigheid op dit forum.

Moet iedereen maar lekker zelf weten als er achter ruggen van anderen gemekkerd wordt over anderen. Blijkbaar zetten sommigen daar hun deur voor open om eens lekker te roddelen en te klagen via pm. Ik doe daar niet aan mee en reageer meelevend omdat ik dat zo voel. Vanuit mijn hart en uit warmte naar anderen. Als mensen daar kotsneigingen van krijgen of misselijk worden van de zoetigheid is dat jammer. Lees het dan maar niet.

Dat maak jij ervan Maryssa, deze woorden heb ik niet gebruikt.
Ik ben zwaar allergisch voor geroddel en zal never op een roddel pm reageren.
admin
admin nov 12 '09
Origineel bericht van: Pegasus
Hé Karin,

Naar dat je het zo voelt en ervaart.

Wat is er precies gebeurd? Was er een aanleiding waarom je dit schrijft?

Verwoord ik het goed als ik zeg dat je het gevoel hebt dat als je maar lief bent op dit forum of heel spiritueel en dit beaamt richting de ander, dat dan alles prima is en iedereen met je meejuicht. Maar dat als je kritisch bent en je mening geeft, je terugkrijgt dat je ergens aan moet werken....? En dat dit je boos maakt?

Waar of niet waar, maar is dit hoe jij het ervaart?

Kun je iets doen waardoor je het voor jezelf aangenamer kan maken en waardoor het forum voor jou wel een prettige plek is?

Ik stel in ieder geval jouw mening zeer op prijs. Ik vind hem vaak heel aards en praktisch. En wat mij betreft daarom ook heerlijk. Dus laat hem vooral horen.

Ieder heeft zijn mening en dat maakt het zo veelzijdig.

Wat ik zelf lees, is dat bij het "hoe voelen wij ons vandaag", veel gepraat wordt over ziekte, niet goed voelen, de dingen die misgaaan etc. En dat er veel bevestigd wordt in dit gevoel. Op zich prima, want volgens mij is dit één van de doelen van het topic. Maar je kunt je afvragen wat je hiermee wilt bereiken... wil je alleen maar delen, steun, aandacht. Je kunt ook met elkaar daarnaast praten over oplossingsrichtingen. Maar goed. Het is ook wat iedereen voor zichzelf als doel beschouwt van het topic. Delen of meer... En dat is wellicht ook weer voor iedereen anders.

Ik verwacht geen aandacht, of steun dat is niet de bedoeling van mijn bericht.
Ik merk echter dat ik me steeds vaker erger en dan is het wijs om even afstand te nemen.
En om nu zomaar weg te blijven zonder iets te zeggen, dat hoort niet (vind ik).
Ik neem niemand iets kwalijk, in eerste instantie reageerde ik fel omdat het me megadwars zit, maar ik realiseer me dat dit inderdaad bij mij ligt, nogmaals dat wil niet zeggen dat het hier af en toe voor mij te zoet is.
Zweverigheid daar kan ik niet tegen, heeft misschien wel te maken met mijn aarden, kan best.
Ik vind het heerlijk om te discusieren en spirituele zaken open te gooien, en dat zal ik best even missen hier al kan ik dat in mijn *echte* leven ook meer dan genoeg.
Maar ik wil geen sfeer bederver zijn en heb tijd nodig om op een rijtje te krijgen wat me dwars zit.

Het stoort me wel dat (wat Pegasus al aangaf) als je inderdaad soms je mening geeft het regelmatig wordt afgedaan als er is iets mis met jou.
Kijk ik beweer echt niet de waarheid in pacht te hebben, verre daarvan, maar een andere mening hebben wil niet zeggen dat er dan ook een probleem is.
Oké in dit geval zal er best iets sudderen onderhuids anders reageer ik niet zo.

Maareh, dit is gewoon een time-out voor mij, adem in, adem uit.
Effe ruimte zoals jij dat ook al zegt Helma.
Cialara
Cialara nov 12 '09
Hier eventjes een update uit ons ziekenboegje...

De mexicaanse griep is grotendeels bestreden smileDe koorts is weg rest alleen nog wat gehoest en keelpijn en dergelijken bij de kids. Verbazend zo snel als het voorbij is hier. Gelukkig maar.

De oudste moet nog wel thuisblijven, hij mag op zijn vroegst pas weer maandag naar school. Dit zijn de regels op zijn school ivm de mexicaanse griep.

De jongste heeft uiteindelijk zo weinig verhoging gehad, dat we ons nu afvragen of ze wel echt de griep had frownDus die is vandaag lekker wel eventjes naar de Peuterspeelzaal geweest, om daar afscheid te nemen van haar vriendje die naar de "Grote school" gaat. Ze zal hem wel missen wink

Hadden wij eerst nog de vraag of we de jongste wel in zouden laten enten, die vraag is nu voor ons opgelost. Ze heeft geen vaccinatie meer nodig wink

Groetjes Jorine

PS. Karin, ik kan met je meevoelen. Als je er ff geen zin meer in hebt om hier te reageren, gewoon niet doen. Neem die ruimte voor jezelf. Ik reageer ook niet overal op. Heb ik soms gewoon geen zin in. En daarnaast leg ik ook veel dingen naast me neer; ik vat het zelden persoonlijk op. Opmerkingen die mij tegenstaan (zo die er al zijn..) vind ik wel interessant om mijn eigen gevoel en denken aan te toetsen.
Richie Richard
Richie Richard nov 12 '09
Gister ochtend heb ik een beroerte in de trein gehad. Ik ben 10 minuten buiten westen geweest. Hele hijsa.. Ik heb het al wat weken benauwd, daarbij was de trein echt stervens druk. En het was echt zo gigantisch benauwd. Ik kreeg totaal geen lucht meer. Naja, gewoon naar school gegaan aangezien ik nog wat moest in leveren wat ZEER belangrijk was.
Vandaag maar naar de dokter gegaan.
Dit is wat ik uiteindelijk heb:

Een zeer lichte vorm van Bronchitis.
Veel stress. (School enzo.. Ook de thuis situatie, mijn zus maakt herrie hier..)
Foutieve adem techniek.
Hyperventilatie.

Dit zorgt ervoor dat ik het zeer benauwd krijg. Gelukkig hoef ik geen medicatie te nemen en hoef ik alleen paar dagen rust te nemen. Dus vandaag en morgen blijf ik lekker thuis. Zaterdag ga ik het lekker rustig aan doen en ga ik s'avonds misschien werken. En dan zondag weer lekker lui wezen.

Het kan niet anders hea?
Cialara
Cialara nov 12 '09
Ooooh dat is eng Denzil! Zomaar buiten westen geraakt in de trein, zullen de mensen om je heen wel geschrokken zijn...
Gelukkig dat het verder meevalt. Is ook niet zo erg om een keertje lekker lui op de bank te zitten/hangen/chillen winkToch?
admin
admin nov 14 '09
hallo allemaal

ik lees zo nu en dan wel mee maar heb momenteel niet de energie om te reageren. ik ben veel misselijk en moe van de zwangerschap en dit vergt veel van me op dit moment dus ik moet hier echt af en toe aan toe gegeven en ook lekker uitrusten. verder gaat het hier wel goed wink.

dus nou niet denken o die kikkertje die zien we ook nooit meer wink
Maryssa
Maryssa nov 14 '09
Nee hoor dat denk ik niet. smileLees lekker mee!

Ow die hormonen...sterkte!
Helma
Helma nov 14 '09
Beterschap Kikkertje! Enne, ja, zwanger zijn is een gezonde ziekte laugh

Wat een scene hier gisteravond. De jongste liep al een paar dagen te piepen dat ze eigenlijk niet naar papa wilde dit weekend. Ze zou mee gaan naar Zwijndrecht, 'gezellig' tussen twee vaders in op de bank.
Maar ze vindt het oersaai, en ze is zijn preken zat.'Waarom is je haar zwart?' of 'waarom heb je mam niet verteld dat je geld over moest maken' of 'waarom bel je me nooit, want ik mis je zo?'

Welnu, gisteravond liep ze al uren te huilen rond etenstijd, ze zou opgehaald worden rond 17.30 uur, dit tijdstip werd in een paar uur tijd telkens anders.
Om 5 uur was het weer brullen en ik belde hem maar op. Ik vertelde hem dat ik er geen invloed op had, maar dat ze niet wilde en behoorlijk overstuur was. Hij zuchtte en zei: ik kom straks wel praten.

Goed, daar zaten ze samen op de bank, een 'gesprek' van een uur. Opnieuw had ik haar gezegd vooral eerlijk te zijn tegenover zichzelf, maar ook eerlijk tegenover pap. Goed, ze hield dus vol. Hij zei maar steeds: ja maar, meisje, je hebt er eigenlijk niks over te zeggen, ik bepaal wat goed voor je is... Je bent 14, en ik ben je vader.

Mijn pogingen om het gesprek vlot te trekken liepen op niets uit. Ik zei tegen S: zeg nou gewoon wat je vanmiddag tegen mij zei! En dit deed ze niet. Uiteindelijk zei ik het dus: 'ze vindt het gewoon vet saai bij jullie zonder haar oudste zus (want die gaat niet meer nu ze op zichzelf woont)'.

Hierop reageerde S dat dat het niet alleen was maar dat ze het ook niet wist. Ze durft niet te zeggen dat ze de werkelijke aansluiting mist, de klik, de gezelligheid. Dat is ook moeilijk onder woorden te brengen als je veertien bent.

Enfin, na veel vijven en zessen bleef ze dus thuis. De oudste was hier trouwens toevallig, maar hield zich volledig afzijdig. Ze is allang blij dat ze niet meer hoeft.

Ik vind het jammer dat S het zo moeilijk vind om precies onder woorden te brengen hoe het is voor haar. Maar moet ik dan altijd als spreekbuis dienen?
Haar vader zei: goed, dan laat ik het nu bij jou en hoop dat je contact opneemt als je weer wil, oke? Waarop S hiermee akkoord ging.

Ik sloot het gesprek af door te zeggen dat het me speet, maar dat ik er niets aan kon doen, en dat ik het vervelend vind zowel voor S als voor haar vader. Daar kreeg ik geen reactie op (hij sprak trouwens geen één keer tegen mij in de tijd dat hij in huis was: akkefietje wat hem dwars zit i.v.m. 'voorschieten geld').

Goed, ze is dus thuis. Ik zal mijn schoonzus eens vragen wat de wettelijke bepalingen zijn hieromtrent. Zij is 1e notarisklerk en weet wel iets van omgangsregelingen en leeftijden e.d.

Nu zit ik met pluggen in mijn oren achter de pc, te wachten tot het droog wordt om blad te kunnen harken. ik heb een gloeiende hekel aan regen, vandaar. Moet nu nog wel naar het dorp om fatsoenlijk eten te halen voor dit weekend. Als ik alleen ben eet ik altijd kliekjes uit de vriezer of een gekookt eitje in het kader van de crisis, hahahahah!

Nou, bedankt weer dat ik even mijn ei kwijt mocht hier. Ik wens allen een fijn weekend.
Helma
Helma nov 14 '09
Oh ja, ik vergat nog iets heel anders. S mag medicijnen gaan proberen voor haar moeite met plannen e.d. (pdd-nos) en ik heb een verwijzing voor een psych om me te testen op welke vorm van autisme dan ook. Ben benieuwd. Ik zet dit toch maar door, want aan de hand daarvan kan ik meestromen in een groep ouders die in dezelfde situatie zitten en ook moeite hebben om vanuit hun eigen diagnose hun kind te begeleiden die min of meer dezelfde worsteling heeft.

Ik heb een machtige hekel aan het etiket, maar misschien maakt het veel duidelijk voor mezelf, en ik doe het dus ook niet voor dat naampje, maar voor het welzijn van mijn kind en mij.
gast
gast nov 14 '09
Vanavond naar de film "2012". Heeft iemand die al gezien? Wel weer z'n doom scenario volgens mij. Jullie horen het wel morgen.....
admin
admin nov 14 '09
@ Helma ... gossie meid wat een gedoe toch altijd als ze wat ouder zijn de kinderen he! En dat hun vader daar de dupe van is, maar jij kan er niks tegen doen...
Wat knap dat je jezelf gaat laten testen. Ik weet niet of ik dat zou doen, maar misschien heb je ivm de hulpverlening en lotgenotencontact etc wel gelijk.
@ Gast ... veel plezier! Ik heb de film nog niet gezien, ben benieuwd wat jij er van vindt.
@ Jorine ... alle zieken weer op de been? En hoe is het met jou? De blaasontsteking weer op retour?
@ Maryssa ... hoe is het met je meis?
@ Kikkertje ... sterkte hoor, met je zwangerschapskwalen >> altijd lastig, maar je weet waar je het voor doet smile

Jullie hebben al even niks van me gehoord, maar ik schrok een beetje van de discussie of nee, dat is het niet, van de ... mailing hier, dat na Bellefleur ook Karin zich tijdelijk terugtrekt en de reden daarvan. Had even geen behoefte om daarop te reageren en heb dat ook zo gelaten. Hopelijk is er begrip dat ik het helemaal daarbij laat, want ik weet absoluut niet wat ik ervan moet denken. En ik heb ook niet zoveel zin om daar moeite voor te doen. Ik heb genoeg aan mezelf wat dat betreft, en vind het juist een heerlijk topic hier om elkaar gewoon te ontmoeten en de dagelijkse dingen te vertellen. Dat het momenteel veel ziekte en zeer is, dat is dan een periode zo, maar dat is voor mij geen reden om dit topic te mijden. Juist niet. Je kan hier elkaar ontmoeten, samen onthaasten en je verhaal even kwijt. Maar goed, zo is hoe ik dit topic zie.
Ik ga nu ook lekker niet vertellen hoe het met mij is, want ik weet niet of jullie nog meer zitten te wachten op zeer en ongemakken wink

Veel liefs
Marjan
Cialara
Cialara nov 14 '09
Hoi Marjan,

Ik voel met je mee hoor, ik heb het ook een beetje laten sudderen... Ik zie het inderdaad meer als een stukje eeehh babbelbox winkwaar we even buiten het spirituele om met elkaar kunnen praten, en ja door hoort volgens mij het element gevoel en hoe je je voelt (zo heet het tenslotte wink) bij.

Bij ons is de oudste ietwat aan de beterende hand. Ik dacht eerst dat het wel mee viel, maar later kreeg hij opnieuw flinke verhoging. Ook de kleinste heeft het te pakken, maar is er minder ziek van, heeft wel vlagen van koorts gehad, maar herstelde weer heel snel. S en ik hebben de griep nog steeds niet en ik denk dat zijn methode zoals in zijn topic besproken ons daarbij flink helpt wink

De blaasontsteking is helemaal weggetrokken, zonder pilletjes, wat een opluchting was dat. Gisteren en vandaag heb ik mijn Reiki II inwijding gehad. Er komt nog een vervolg op, want door de zieken in huis had ik niet genoeg tijd helaas. Ik ben nu weer thuis, heb lekker even in de tuin geklust om weer flink te aarden. Heb nog wel branderige ogen. Maar dat zal mettertijd wel weer weggaan.
admin
admin nov 14 '09
Hee Jorine!

Gefeliciteerd met je tweede inwijding! Wonderlijk en mooi in dankbaarheid aanvaard [[dat rolde zo uit mijn toetsenbord wink]]

En ja, laten we het de babbelbox noemen smileEen prachtige benaming voor wat ik hier inderdaad vind. Even onder het genot van een kop koffie, of wat anders, samen kletsen en de wereld aan ons voorbij laten gaan, en toch ook delen wat je bezighoudt. Mooi vind ik dat smile

Liefs mij
Cialara
Cialara nov 14 '09
Ja wonderlijk was het zeker, als je dan opeens dingen noemt van iemand die je totaal niet kent en die dan toch kloppen...
En mooi is het ook. Het geeft mij weer meer vertrouwen in eigen kunnen en de mogelijkheid om onszelf en onze omgeving te beschermen en te helpen. Ik vond dat heel bijzonder. En inderdaad ook dankbaar dat ik dit heb mogen doen en ontvangen.

Liefs Jorine
Cialara
Cialara nov 14 '09
Ha ha ha, ik mocht iemand scannen en dan zie ik een taart winkZe was op een verjaardag grin
admin
admin nov 14 '09
laughMooi om te horen dat je wat uit mijn toetsenbord rolde, herkende en kon plaatsen!! Dat doet me goed ... xXx

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki