Fijn, Eniroj, dat je een goed weekend hebt gehad. En hopelijk gaat je zoon morgen met een goed gevoel naar school. Wat knap van hem, dat hij zich zo goed kon uitdrukken richting de docent. Overstappen naar het voortgezet onderwijs kostte ook hier de nodige tranen en gesprekken. Hopelijk gaat het nu de goede kant op!
Vanmiddag kwam er een cadeautje aangewaaid! Mijn moeder wilde 'even' langskomen om de slaapkamer van Sandra te zien. Toen zag ze de dozen, de zooi en de slaapkamer die oud is en opgeruimd moest worden. Ze zag ook dat ik behoorlijk scheel keek, wat een teken is dat ik erg moe ben. Ze stelde voor: 'weet je wat, we doen even een bakje koffie, en dan gaan we rap aan de slag!' Ik zuchtte en zei dat ik niet wist waar ik moest beginnen, en ze vroeg wat ik graag gedaan wilde hebben. Ik zei dat het oude bed eigenlijk weg moet, de vele dozen er opslaan, en het liefste alle dozen uit mijn eigen slaapkamer weg. Nou, daar gingen we dan. Het oude bed het slaapkamerraam uit, ouwe zooi het raam uit, de oude slaapkamer stofzuigen en alle dozen keurig netjes opgeslagen! De oude kast leeg, oude kleren naar het LDH, zooi naar de zolder en ik kan weer rechts van mijn bed lopen! Jiiihhhaaaaaa! Alle knutselspullen die ik van haar geleend had heeft ze weer meegenomen.
En de jongste was een spelletje kwijt van haar nintendo, namelijk nintendogs, en deze vonden we ook nog terug, dus Sandra ook helemaal heppie! De luxaflex overgespoten met lichtgroen en hangen inmiddels voor de ramen op haar nieuwe slaapkamer. Ik ben eventjes de gelukkigste moeder van de straat! Misschien wel van het hele dorp.
Waar ik zo tegenaan hikte, is gewoon klaar in twee uurtjes tijd. Echt zo ontzettend fijn! Ze ging weer om half zes, en nu kan ik weer opgelucht ademen. Wat fijn, dat er mensen zijn die door pakken, en die net even weten wat je nodig hebt. Echt heel bijzonder.
Fijne avond allemaal, van een voldane Helma.