Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Pegasus
Pegasus okt 30 '09
@Laraptintha en Helma, heel veel beterschap voor jullie allebei! Helma, gelukkig kun je weer een beetje horen. Goh, PPD-nos is niet niks. ik hoop dat jullie passende hulp vinden. in de afgelopen jaren niets tegengekomen wat hielp?
Helma
Helma okt 30 '09
De diagnose PDDnos had ze al, maar daar waren we het eigenlijk niet langer over eens dat dat het zou kunnen zijn. Want ze benoemde 'vlakke emoties' en die zou ze dan waargenomen hebben tijdens de twee gesprekken die ze heeft gehad met Sandra.

Toen we gisteren buiten stonden, waren we allebei zeer verontwaardigd over die vlakke emoties, want als er iemand emoties heeft, is San het wel! Maar omdat ze eerst altijd de kat uit de boom kijkt bij nieuwe mensen (en ze kijkt zo streng!) liet Sandra niet gelijk het achterste van haar tong zien.

Maar goed, daar zullen we het dan wel weer over hebben.

En nee, niets hielp. School wil ook geen rugzakje aanvragen voor huiswerkondersteuning.
admin
admin okt 30 '09
Oh getver, dan realiseer ik me dat ik toch wel bof met de school die mijn kids hebben.
Balen Helma, zo'n rugzak is die niet op een andere manier aan te vragen als school niet mee wil werken?
Via welke stichting zouden jullie die aan moeten vragen?
Ik kom even niet op de naam van die van Tony..
Ik dacht REC, maar weet het niet zeker.
admin
admin okt 30 '09
Thom begon vanmorgen beter, 38.8.
Net even iets minder dan gisteren.
Zijn ogen staan in ieder geval iets beter, het ventje word wel smal, hij heeft vanaf zondag niets gegeten.
Nou ja niets, banaantjes 2 en een paar druifjes.
Oh ja en rijstwafels 3..
Daar word je wel dunner van, maar goed als hij maar blijft drinken en dat doet hij goed.
Die kilos komen volgende week wel.
Is er toch schijnbaar weer een klein meisje overleden aan de griep..schrik je wel van hoor, al ben ik best nuchter.
Het is gewoon een nare griep en soms gaat het mis en das erg als er dan iemand overlijd, maar dat gebeurd dagelijks en dat komt normaal niet in het nieuws.

Mijn hart gaat uit naar de ouders van die kruimel.
admin
admin okt 30 '09
goeie middag

ben een paar daagjes niet erg veel hier geweest winkmaar dat komt omdat.......

IK BEN ZWANGER VAN ONS 2DE WONDERTJE!!!!

het is nog pril allemaal (4 weken) maar ondertussen weet toch al iedereen het je weet hoe dat gaat he winkmaar we zijn erg blij dus dan mag ook iedereen het weten laugh
admin
admin okt 30 '09
@ kikkertje : Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Ik hoop dat alles naar wens gaat en dat je een fijne tijd tegemoet gaat!

@ helma : Ja, het wil wat hoor, die oren. Ben nu al een paar dagen met een kuur bezig, maar helpen doet het tot nu toe nog niet erg. Nu moet ik 17 nov naar de kno arts, controle van mijn buisje in dat oor, dus hoop dat hij me iets verder kan helpen als dit zo blijft.
Wat raar dat de school geen rugzakje wil aanvragen voor Sandra! Dat is toch van de zotte. En Pdd/Nos ligt weer zo dichtbij alle andere vormen van gedrag, zoals mijn zoon al die etiketjes draagt. Dus dat het niet alleen PDD/Nos is maar er ook wat anders om de hoek komt kijken, ja dat kan heel goed. Het ligt allemaal zo dichtbij elkaar. PDD/Nos is autisme, maar dat is in zoveel verschillende gradaties en vormen. Het is eigenlijk niet onder één noemer te vatten!
Als je wil praten en meer wil weten, ik ben [helaas] ervaringsdeskundige, dus dan stuur je maar een pbtje meis.

@ Karin : Wat een vervelende griep is de mexicaanse! Als ik je zo over Thom hoor, meannn.... dan heeft het nog een hele nasleep. Ja, er zijn weer vier mensen overleden aan deze griep, maar indd hoor je de overledenen niet van de "gewone" griep. Sterkte ermee hoor!!

Liefs
Marjan

ps als ik dit weekend wat minder hier ben, dat klopt, mijn dochter wordt morgen 16jr, nu krijgen we helemaal geen visite eekmaar we proberen het op een andere manier toch een superverjaardag te doen worden voor haar.
Helma
Helma okt 31 '09
@Kikkertje: van harte gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws hier! Dat is echt mooi voor jullie. Ik wens je een mooie zwangerschap toe.

@Karin: meis, hoe is het nou dan? Knapt Thom al iets meer op? Ik hoop het toch wel hoor, het kan je slopen die griep.

@Marjan: hoe is het nu met je oren? Wordt de pijn al minder?

Tja, de school had vorig jaar een remedial teacher, maar die was alleen voor dislectie, dus daar had ik niets aan. En ze zijn nu net verhuisd naar een gloednieuw gebouw, dus er zal wel weer geen huiswerkklasje van de grond komen.

De school had wél een goeie brief gestuurd naar GGZ! Ik was alweer vergeten dat ze hen om advies zouden vragen. Ook school signaleert de concentratieproblemen bij Sandra, dus daarin sta ik niet alleen.

Marjan, ik hoop dat de verjaardag voor je dochter toch een leuk en groots feest mag worden! Veel plezier, en een goed weekend.
Helma
Helma okt 31 '09
Had ik jullie wel eens verteld over het vriendinnetje van Sandra, en dat zij zo'n onstabiel leven leidt? Ze was uit haar pleeggezin gehaald, en tijdelijk in een ander pleeggezin gestopt. De problemen begonnen toen ze een jaartje terug weer contact kreeg met haar biologische moeder (drugs en alcoholproblematiek).

Nu heeft het meisje te horen gekregen dat ze niet terug gaat naar haar eerste pleeggezin.
Gisteravond werd ik gebeld door die pleegmoeder, - die tenslotte meer dan tien jaar voor haar gezorgd heeft - en zij vertelde mij dat ze sprakeloos zijn dat Jeugdzorg dit zomaar kan doen. Ze stapt samen met haar man naar een advocaat, want de begeleidster heeft al vaker geblunderd, en eerder een rechtszaak verloren.
Nu vraagt ze mij of ik alles op wil schrijven wat ik me herinner over het afgelopen jaar, over rare situaties e.d.

Dat wil ik best doen, maar ik ben zo vergeetachtig! Ik weet de helft niet meer, en daar baal ik van.
Ook vind ik het dubbel, want het meisje wil eigenlijk niet terug naar haar 1e pleeggezin, maar ze vroeg wel: mam, laat je wel mijn slaapkamer zoals die is?

Zelf heb ik sterk de indruk dat het meisje flink in de war is.
Jarenlang in een pleeggezin zitten, waar ze redelijk streng zijn; vervolgens contact met je bio-moeder waar alles kan en alles mag, bij het onverantwoordelijke af; vervolgens tijdelijk naar een pleeggezin waar ze zussen heeft én het goed naar haar zin; tja, dan zou je toch in de war raken!

Doe ik er goed aan om het 1e pleeggezin te helpen hiermee? Wat een gedoe.
Ze vroeg ook of ik msn-gesprekken of hyvesgesprekken terug kan halen op de pc: gut, hoe moet dat...

Ik heb haar gezegd dat ik zal proberen iets op papier te zetten, maar dat dat zeker een week zal duren voor het klaar is.

En nu eerst koffie! De buren zijn aan het klussen, ik heb kneiter buikpijn, dus zal vandaag niet veel uit mijn handen komen. Jammer dan.
Cialara
Cialara okt 31 '09
Je had inderdaad al eerder over die vriendin van je dochter geschreven hier Helma. Een paar weken terug geloof ik. Je vond het vervelend dat jou dochter via haar ook met drugs te maken kreeg geloof ik.

Lastig hoor de vraag die jou gesteld is. Als je echt sterk twijfelt of je dit wel wil doen, doe het dan niet. Doe wat je hart je ingeeft. Al vind je dat nog zo moeilijk.

Ik snap best dat zo'n meisje helemaal in de war is. Verdrietig zijn zulke dingen. Ik hoop dat ze snel geholpen zal worden.

Liefs Jorine
Cialara
Cialara okt 31 '09
@ Karin, Hoe is het nu met Thom?

@ Larapinta, gefeliciteerd met je dochter vandaag. Maak er ondanks dat er geen visite komt een heerlijke dag van whistle
admin
admin okt 31 '09
Thom is koortsvrij! Yay! Heeft gisteren eindelijk gegeten (lekker pannekoeken), ik ben weer blij en Thom ook.

Gelukkig want ik liep echt te stuiteren op mijn werk, bah bah dan is het echt niet leuk om te werken, ik was het liefste naar huis gerend.

Door mijn eigen gestress heb ik nu een fikse migraine, dus uit mijn handjes komt zeker niet veel vandaag..
Ik heb vanmorgen al een flinke wandeling met Arach gemaakt, even lekker frisse lucht happen.
Fijn dat we zo'n groot park naast de deur hebben, mooie vijvertjes en sloten met bruggetjes en grote bergen bladeren om doorheen te rollen.
Hij loopt al keurig aan de riem mee en plast praktisch niet meer binnen. Nu ligt hij lekker te snurken op de bank.

Helma, jemig lastig, ik zou het bekijken hoe ik zou reageren als het mijn dochter was.
Wat dat meisje jou schreef op msn en zo, is voor dat meisje misschien privé maar kan ook heel belangrijk zijn in de beslissingen die worden genomen, wat is dan wijsheid`..
Ik zou mijn gevoel volgen.
Sterkte en eerst jij en je meiden hé!

Niet gaan lopen stressen omdat je denkt dat je `moet`

xxxx
Islandlady
Islandlady okt 31 '09
Mar gefeliciteerd met Jorinda.

Sorry dat ik even niet reageer. Kan het even niet. Zit er volledig doorheen en kan niet eens meer nadenken. Laat me maar weer even. Het komt wel goed.
denk wel aan jullie.

B
Helma
Helma okt 31 '09
Dank je, Karin! Wat geweldig, dat Thom zo opknapt! Tja, en jouw pannenkoeken zullen niet te weerstaan zijn, goed gekozen!

Het gaat niet om de msn-gesprekken met mij, maar die tussen haar en mijn dochter. En dat betekent dat ik in zou moeten breken in de msn van Sandra, en dat voelt niet oke. En nee, ik ga er zeker geen haast mee maken.

Vanmorgen rond 830 uur was ik hier al eventjes, maar ben weer naar bed gegaan, de buikpijn was te hevig om op de been te blijven. Zelfs de twee paramolletjes deden niks. Gelukkig ben ik even in slaap gevallen (best wel moe eigenlijk) en ik werd om 1200 uur weer wakker. Gelukkig wat opgeknapt.

Nu hoest Sandra flink; zolang ze geen koorts heeft, zal er niet veel aan de hand zijn, hoop ik.

Ik ga me douchen en eens kijken of ik behang kan knippen eek
Cialara
Cialara okt 31 '09
Origineel bericht van: Islandlady
Mar gefeliciteerd met Jorinda.

Sorry dat ik even niet reageer. Kan het even niet. Zit er volledig doorheen en kan niet eens meer nadenken. Laat me maar weer even. Het komt wel goed.
denk wel aan jullie.

B

Sterkte lieverd. Knuffel van mij.
Helma
Helma okt 31 '09
Bea, wil je er misschien niet iets over kwijt? Of is dat lastig?

In ieder geval, dikke knuffel voor jou van mij xxx
Islandlady
Islandlady okt 31 '09
wat lief van jullie. Kan het even niet opschrijven het is te veel en te emotioneel moet het op een rijtje krijgen.

Liefs
admin
admin okt 31 '09
Een lichtje voor jou, eilandvrouwtje.

Hier loopt nr. 2 ziek te worden vrees ik, Tony loopt heel erg te shaken en voelt zich raar in zijn hoofd.
Hij ziet behoorlijk witjes.
Dat gaat leuk worden... smile

Life is a witch and than you fly ..

Happy Halloween iedereen.
Of een mooie Samhainviering, wie dat dan ook viert smile
admin
admin okt 31 '09
Quote:
@Marjan: hoe is het nu met je oren? Wordt de pijn al minder?

Pijn is wel weg nu, alleen elke ochtend een vet nat oor, allemaal troep, en ik ben nog superdoof. Onderhand heb ik ook een vieze smaakt van de antibioticakuur in mijn mond, en ik moet nog een pil vandaag...pffff Naja, voor het goede doel, als die bestaat!! smile

Bedankt voor de felicitaties tussen de regels door. We hebben een fijne dag gehad hoor! Jorinda heeft afgelopen nacht samen met drie vriendinnen in een hotel geslapen en vanavond zijn we wezen uiteten. Verder is de rust eromheen wel okee geweest voor ons.

@ Karin - wat fijn dat het beter gaat met Thom! Gelukkig krabbelt hij weer op ....

@ Bea - ben er voor je meisje, dat weet je!!

Liefs voor allemaal,
Marjan
admin
admin okt 31 '09
@ Karin.......we schreven samen, wat balen dat je nu de tweede zieke krijgt. Geef Tony een knuffel!!

Sterkte meis!!
xXx Marjan
Maryssa
Maryssa nov 1 '09
@ Kikkertje: Heeej meis ik lees net dat je zwanger bent van jullie 2e kindje! Wat ontzettend leuk, gefeliciteerd!

@ Karin: Oei Tony ook wit om de neus? Dat is niet zo mooi. Beterschap hoor voor Tony! Heb je een mooie Samhain gehad?

@ Helma: Hoe gaat het met jou? Gaat het weer wat beter met de oortjes en de verkoudheid?

@ Islandlady: Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Het valt niet mee allemaal nu hè? *Initieert een grouphug van alle Merudianen* Sterkte met alles.

@ Larapinta: Gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter! Klinkt erg gezellig jullie etentje! Die arme oortjes... is het 1 kant of allebei? Pff oorpijn is hell heb het vroeger ook vaak gehad. Ik hoop dat het snel geneest.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki