Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Maryssa
Maryssa okt 23 '09
Dat doet me goed jullie reacties op mn afwijzing van de sollicitatie. Dank jullie wel. Ik heb er wel last van, moet het even verwerken. Klopt Bart het lijkt wel op jouw ervaring tijdens jouw sollicitatie. Heb jij het een beetje achter je kunnen laten?

Ik vond het ook een rare reden. Dat ze zich bedreigd voelden zou heel goed kunnen B. Ik was zeker veel aan het woord Helma, omdat er mij heel veel uitgebreide vragen gesteld werden waarbij ik allerlei voorbeelden moest noemen. 2 van de drie dames waren zelf heel stil. Met het hoofd van de afdeling had ik wel een klik. Zij zei ook aan de telefoon dat zij mij niet zo aanwezig had ervaren maar dat de andere 2 nauw met mij moeten samenwerken en zij het laatste woord hadden. Volgende keer maar proberen om me wat rustiger op te stellen maar het is net als Kikkertje zegt ook de bedoeling dat je je jezelf verkoopt. smirkIk ga op zoek naar de balans tussen de 2.
Maryssa
Maryssa okt 23 '09
Quote:
Helma: Weet je hoe leuk, ik heb in nog geen twee weken tijd veertig euri verdiend via marktplaats en boekwinkeltjes.nl , met het verkopen van boeken! Echt lachen is dat. De vele studieboeken, en esoterische boeken vliegen als warme broodjes mijn boekenkasten uit. Echt heel erg leuk. En ook de moeite waard.

Heerlijk om geld te verdienen op deze manier en het ruimt lekker op! Heb je weer ruimte voor nieuwe boeken! Goed bezig!
Islandlady
Islandlady okt 23 '09
Kan me voorstellen dat je dit even moet verwerken. Blijf het toch een rare reden vinden. Waarom stellen ze dan zoveel vragen waar je antwoord op moet geven.
Solliciteren is niet makkelijk de meest rare vragen krijg je altijd vind ik smile

Ja ik weet het ik hoor in mijn bed te liggen en ga dat ook weer doen zo maar kon even niet slapen. Gaat zoveel door mijn hoofd heen op dit moment.
Heidelroos
Heidelroos okt 23 '09
Origineel bericht van: Helma
laugh
Gelukkig is er een boekenkast vol met boeken die ik nóóit weg doe. Hetgene wat ik nu verkoop zijn de studieboeken van mijn MBO-opleiding secretarieel en de boeken die ik in de plaatselijke bieb kocht, zo'n 11 kilo.

Oooooh gelukkig..
laugh
Heidelroos
Heidelroos okt 23 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Pff wat een dag vandaag. Vanmiddag gesolliciteerd en zojuist telefoontje gekregen dat ik ben afgewezen. Het begon al niet zo goed omdat de routebordjes in het ziekenhuis ineens stopten en ik niet wist welke kant ik op moest lopen. Gelukkig was ik wel op tijd. Ik ben afgewezen omdat 2 van de 3 dames het gevoel hadden dat ik te aanwezig was tijdens het gesprek. Erg jammer omdat dat niet mijn bedoeling was. Deze reden voor afwijzing heb ik nog niet eerder gehoord dus is wel iets om aandacht aan te besteden. Maar jammer is het wel..

Och meissie toch..
Laat maar even verwerken ja, en denk erover na..
Ik vind feedback op een afwijzing prettig..
Dan heb je volgende keer iets om op te letten..
Jouw energie is sterk, daar kunnen sommigen van terugschrikken..
Er komt een dag, dat mensen het préttig vinden, jouw energie..
Maryssa
Maryssa okt 23 '09
Dank je wel Heidelroos *geeft een knuffel*. Ik ben me er niet eens van bewust dat mijn energie sterk is. Ik wil juist niet dat mensen last van me hebben, integendeel. Ik ga er zeker op letten de volgende keer. smile
Heidelroos
Heidelroos okt 23 '09
Als je een 'prikker en ziener' bent..
schrikken velen ervan..
Dan hoef je niet eens 'scherp' te kijken hihihi..

Wel jammer dat je bent afgewezen..
ist een groot ziekenhuis?
Maryssa
Maryssa okt 23 '09
Ik snap wat je bedoelt, als ik gewoon kijk naar iemand krijg ik al info binnen zonder dat het de bedoeling is, het sijpelt zo mn hoofd binnen. En weet ik wat iemand voor karakter heeft.

Ja het is jammer de afwijzing. Het was in het Radboud ziekenhuis dus best wel groot daar.
Cialara
Cialara okt 23 '09
Ai Maryssa, jammer zeg. Maar ook ik herken het helaas. Precies zoals Heidel het zegt, mensen voelen dat je iets "bijzonders" hebt. Zeker als toekomstige collega's meedoen in de sollicitatie, dan spelen er nog meer dingen mee dan alleen maar de beste zoeken voor de job, dan speelt ook mee of ze die in hun team kunnen opnemen en dus: vormt zij geen bedreiging? Ik heb het helaas ook een aantal keren meegemaakt... Het is balen.

Even over mezelf, ben een beetje druk op het moment. Met de edelstenen winkmaar ook natuurlijk de herfstvakantie! Na de appelplukkerij en Duinrell ben ik gisteren ook nog naar Snowworld in Zoetermeer geweest. Ze mocht voor het eerst op de skies grinlachen natuurlijk (en huilen na de allereerste valpartij wink) Ik heb zelf bijna niet geskied, maar wel veel pret gehad met mijn kleine meisje, die het helemaal leuk vond. En lekker ook; de sneeuw dan in haar mond ha ha ha.

Allemaal een heerlijk weekend gewenst smile
Heidelroos
Heidelroos okt 23 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Ja het is jammer de afwijzing. Het was in het Radboud ziekenhuis dus best wel groot daar.

Dus jobs genoeg ?
Hopelijk ook leuke afdelingen..

Kuzzie....................
Pegasus
Pegasus okt 23 '09
@Heidelroos, hoe is het afgelopen met de kaak? Al iets beter?

@Maryssa, te aanwezig. Ik had ook zoiets van kan dat.... En meis, komt goed. Er komt een baan voor bij... en waarschijnlijk een baan die beter bij jou past. Als die 2 dames jou afwijzen op je aanwezigheid en het zijn de dames waarmee je moet samenwerken. Geloof mij, dan zit je liever ergens anders....

Zo dadelijk alle ramen en deuren open, want het is ZO MOOI weer. En dan aan de poets en boodschapjes doen. Vanavond naar mijn zusje en morgen gaan we op pad om een trouwjurk te scoren. Grappig met allemaal dames. Dat wordt vast een gezellige boel. Echt een dames theekransje.
admin
admin okt 23 '09
Origineel bericht van: Helma

Bart, wat een mooie avatar! heb je die zelf gemaakt?

Dank Helma ! Nee, dat is een plaatje wat ik "tegen kwam" smile
admin
admin okt 23 '09
Ik heb er wel last van, moet het even verwerken. Klopt Bart het lijkt wel op jouw ervaring tijdens jouw sollicitatie. Heb jij het een beetje achter je kunnen laten?

Vond het wel erg jammer Maryssa, mijn insteek was de mensen waarvoor je wat gaat doen, maar je hebt hier te maken met de afdelingshoofden, waarvan 1 van de 2 (2 gesprekken met 2 mensen) ook niets zeiden. Degene die me belde met het nieuws zei dat ze me graag had willen aannemen, maar van de 4 waren 3 met dezelfde mening.
Maryssa
Maryssa okt 23 '09
@ Bart: Precies je wilt iets betekenen voor anderen. Je bent er niet op uit om anderen de loef af te steken maar wilt gewoon werk doen dat bij je past en uit je hart komt. Ben je nu nog steeds druk met solliciteren of heb je het even laten rusten? (of zit ik niet goed op te letten en heb je dat al verteld? blush)

@ Jorine: Pff wat fijn om te lezen, dank je wel. Ik herken erg goed wat je zegt. Als ze voelen dat je een bedreiging bent kun je het "shaken" ook al heb je de kennis en de ervaring die ze zoeken. Ik weet ook dat de baan goed bij me zou passen en dat zei degene die me belde ook. Ik ga gewoon verder en probeer er wat van te leren in mijn volgende gesprek.

@ Pegasus: Dank je wel. Je hebt ook gelijk dat daar niets goed van kan komen. Het zou alleen maar veel irritaties over en weer opleveren. Heeee wat lees ik nou gaat jouw zusje trouwen?? Wat leuk! smileGezellig klinkt dat, met allemaal dames haar helpen een trouwjurk te kiezen! Heerlijk! Veel plezier!

Liefs x

admin
admin okt 23 '09
Wie wil er allemaal een pannekoek!?
Pegasus
Pegasus okt 23 '09
Ikku! Met appelstroop. Mmmmmm. Lekker
Pegasus
Pegasus okt 23 '09
Pannekoeken! Pannekoeken!

(ik zit al met mes en vork aan tafel)
admin
admin okt 23 '09
pannekoek met appelstroop komt eraan, Pegasus!
admin
admin okt 23 '09
Met spek?? *kwijl*
admin
admin okt 23 '09
Ow sorry Tinne.. blush
Doe maar met stukjes appel dan, dan zal ik afwassen.. laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda