Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

admin
admin okt 16 '09
Origineel bericht van: Beschermengel

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes, en de felicitatie's van hondje Bobby (de boxer)...ik ben net terug van de dierenarts en er is bloed ..urine en uit een knobbeltje een punktie gedaan, ze belt me strakjes op voor de uitslag. Ik ben benieuwd!

Hij dronk n.l. ook heel veel en ze denkt dat het met de onsteking te maken heeft, (eigenlijk heeft hij al heel zijn leven onstekingen en veel antibiotica gehad ) en eerlijk gezegd had ik nooit verwacht dat hij al zo oud zou worden.

Ik ben wel weer 182 euro armer geworden en wat volgt er nog meer frown.....nou ja ik wacht af wat ze gevonden hebben ik ben benieuwd, en laat het jullie strakjes weten.

Ik wil hem nog zo graag heel lang bij me houden, hij is zo'n lief honde-engeltje smile

Wat een moppie Engeltje!
Is alles goed gegaan met de uitslagen?
admin
admin okt 16 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Voor allemaal .... een knuffel van mij!!! Jullie weten wel waarom smile

Ik ben weer terug van het werk > druk met ziek personeel frownMaar het is de eerste keer dat het me niet is gelukt om het rooster vol te krijgen en dat is wel ships hoor. Gevoel is dan moeilijker van je af te zetten eigenlijk. Hmmm...tja, tis niet anders.
Morgenochtend weer werken, maar nu even genieten van mijn gezin en de warmte van mijn Thuis.

Liefs,
mij

knuffel terug voor jou
en jij ook een beetje rustig aan doen he wink. das rot als het zo druk is door ziek personeel (zeer herkenbaar).
admin
admin okt 16 '09
@beschermengel heb je de uitslagen al gekregen? wat een mooie boxer zeg laugh
admin
admin okt 16 '09
Quote:
@heidel en larapinta ik heb het "rustig" aan gedaan nou ja rustig we zitten met bezuinigingen qua personeel dus je blijft rennen maar het is zeker heel mooi werk om te doen. maar ik heb wel mooi 1 (BIG-toets) behaalt jippie nu mag ik 1 jaar de handeling zonder toezicht uitvoeren op naar de volgende

Yes You Can!!! laughlaugh
En nu ben ik wel heel nieuwsgierig uit mijn professie welke BIG-toets je hebt gehaald!!! whistle
admin
admin okt 16 '09
Quote:
knuffel terug voor jou
en jij ook een beetje rustig aan doen he . das rot als het zo druk is door ziek personeel (zeer herkenbaar).

Ja doe ik hoor smileAlleen ik ben druk met het zieke personeel omdat ik de roosterplanning doe en ik weer nieuw personeel moet zetten op de plekken waar door ziekte gaten vallen! wink

Op de werkvloer maak ik me niet zo snel druk eigenlijk, het werk komt vast af laugh

Liefs
Mar
Heidelroos
Heidelroos okt 16 '09
Origineel bericht van: kikkertje
@heidel en larapinta ik heb het "rustig" aan gedaan winknou ja rustig we zitten met bezuinigingen qua personeel dus je blijft rennen winkmaar het is zeker heel mooi werk om te doen. maar ik heb wel mooi 1 (BIG-toets) behaalt jippie laughnu mag ik 1 jaar de handeling zonder toezicht uitvoeren op naar de volgende wink

Jeeeeeeuuuuuuh..
admin
admin okt 16 '09
Quote:
@heidel en larapinta ik heb het "rustig" aan gedaan nou ja rustig we zitten met bezuinigingen qua personeel dus je blijft rennen maar het is zeker heel mooi werk om te doen. maar ik heb wel mooi 1 (BIG-toets) behaalt jippie nu mag ik 1 jaar de handeling zonder toezicht uitvoeren op naar de volgende

Yes You Can!!! laughlaugh
En nu ben ik wel heel nieuwsgierig uit mijn professie welke BIG-toets je hebt gehaald!!! whistle

de blaasspoeling heb ik behaalt, nu wil ik graag een dezer dagen nog eentje gaan doen medicatie waarschijnlijk dan heb ik tenmiste wat meer vrijheid op mijn nieuwe stage plek in december wink

en nu ben ik natuurlijk ook ff nieuwschierig wat doe jij voor werk?
admin
admin okt 16 '09
planning maken met zieken dat zal wel een hele klus zijn lijkt me zo.
Heidelroos
Heidelroos okt 16 '09
hihih.. whow.. een blaasspoeling.. ieks..
Moet je daarvoor BIGGEN wink

Jaaaaaaaaaaaaaa. . ik heb wel bewondering voor verpleegkundige handelingen.
Het enige ding waar ik OOIT voor geautoriseerd was, (is geen big)..
Is het zetten van trombosespuiten... heel veel gedragsregulerende medicatie geven... mensen op een veilige manier separeren ..
in dwangbuis zetten en rustgevende spuitjes zetten..
hihihih..

Knap hoor kikker..
Hoe gaat dat spoelen trouwens in zijn werk confused
admin
admin okt 16 '09
ja daar moet je idd voor biggen hahaha

ik vind de verpleegtechnische handeling gewoon een uitdaging om te doen, ik verheug me ook op het spuiten zetten das echt wat voor mij (o wat ben ik erg hahaha)

maar das ook iets aparts heidel en dan ook nog in de dwangbuis wink

dat spoelzakje (de vloestof) koppel je aan de katheter en dan duw(of erin laten lopen en in werken ligt aan de vloeistof) je het via de katheterslag in de blaas en dan laat je het er weer uit lopen. de handeling valt reuze mee maar je moet gewoon hygienisch werken das het belangrijkste
Heidelroos
Heidelroos okt 16 '09
dus jij moet aan prutten en piemels komen ihihihih..
Of zit er dan al een buisje in? als je te ver de blaas in steekt.. doet dat dan niet auw..
en welke doelgroep?
dementen ofzo?

ieks mijn dochter heeft ooit via een blaascatheter een kleien operatieve handeling gekregen..
Dat deed pijnnnn..

gatver ... goed en bewondering voor mensen die dat op zich nemen..
Ik heb een jongere die verpleegkunde aan het studeren is.. en zij verheugd zich al op ál die handelingen..

Knap hoor kikkertje..'

Jaaaaaaaaaaaaaaaa gedragsgestoorde zorg is toch een apart vak smile
admin
admin okt 16 '09

Medicatie kunnen, geeft je inderdaad veel ruimte!

Ik ben nu reeds ruim 20jaar verzorgende, en vanaf 1988 ervaring met de verpleegtechnische handelingen. Geweldig mooi deel van mijn werk! En naast het werk, doe ik dan ook de planning voor het personeel bij ons laugh

Liefs
Mar
admin
admin okt 16 '09
ja ik moet idd daar ook aan komen aan prutten en piemel(tjes) wink

je moet het je zo voorstellen

en daar waar nu die spuit zit daar zet je dan de blaasspoeling op gewoon een klein zakje met vloeistof.

ik werk met dementerende (nu nog) vanaf december somatiek (gewoon ouderen met een beperking lichamelijk zeg maar)

katheter of dat pijn doet? heb er nooit eentje gehad dus durf het niet te zegge al denk ik wel dat het pijnlijk is.

ja gedraggestoorde lijkt me pittig hoor al moet ik zeggen wij hebben mensen op de afdeling wat door hun dementie ook niet ver hiervanaf zitten slaan,bijten,schoppen enz... dus soms is het best pittig
admin
admin okt 16 '09

Medicatie kunnen, geeft je inderdaad veel ruimte!

Ik ben nu reeds ruim 20jaar verzorgende, en vanaf 1988 ervaring met de verpleegtechnische handelingen. Geweldig mooi deel van mijn werk! En naast het werk, doe ik dan ook de planning voor het personeel bij ons laugh

Liefs
Mar

super zeg dat je dat al zo lang doen, en ook nog altijd met plezier? toen was ik 1 jaar in 1988 wink. en dan ook nog de planning das ook een ding opzich he (wat ik begrijp van mijn collega's)

en tsja medicatie ik wil graag en weet dat ik het kan maar oooo die namen (heb dyslectie) dat is en blijft een moeilijk iets.
admin
admin okt 16 '09
Ja, nog steeds met heel veel plezier, ik ben er anderhalf jaar uit geweest, iets anders geprobeerd wat lichamelijk beter voor me was, maar nee.....bloed kruipt waar het niet gaan kan winkIk miste het te erg. Ik doe het nog steeds met zoveel plezier! Je zal merken dat jij het ook steeds leuker gaat vinden. Nóg leuker als dat je het nu al vindt!!

Liefs,,,,
admin
admin okt 16 '09
@larapinta das positief om te horen...tis volgens mij ook echt een beroep waar je voor moet gaan en je moet het met liefde doen anders kun je dit niet doen. ik wil zelf graag verder leren tot verpleekundige (mits gezin, financieel, en ik nog zin heb om verder te leren) mijn droom is altijd geweest om te werken met baby's,kinderen,zwangere dat is echt mijn ding (denk ik)
Heidelroos
Heidelroos okt 17 '09
Vriendin van me is nu ook aan het leren voor verzorgende en is ook nu al verliefd op het vak laughNaais...

Fijn voor de mensen dat er mensen als jullie zijn hé..
Als de hele wereld er zoals ik over dacht, zouden er geen verpleegkundigen en verzorgenden zijn.. wink

(Ik moet al kokhalzen als ik een snot zie, overgeefsel, of een haar in meuh eten... eeeeuuuuuh..... erg hé blush)
Maryssa
Maryssa okt 17 '09
@ Kikkertje: Dat is ook prachtig werken met baby's en zwangeren. Ik vind het mooi zoals je in je vak staat en het enthousiasme dat er vanaf straalt. Jij en Larapinta heben echt passie en bezieling voor het vak. Komt ineens in me op dat verloskundige misschien ook wel iets voor jou zou zijn.

@ Heidelroos: Jee Heidel ik las in het topic fotolezen van Isolyna dat je al heeeeel vroeg op was. Aaaah ben je zo verdrietig vandaag? Je krijgt een virtueel knufje. Sterkte meissie.
Helma
Helma okt 17 '09
Helma
Helma okt 17 '09
Wat raar... de herfst is zoooo mooi. Maar het staat voor mij zo synoniem aan afscheid nemen. Het doet soms pijn in het hart. En toch voel ik me daarnaast heel erg goed. Heel dubbel, eigenlijk.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki