Tjonge. Merudi gaat een beetje aan me voorbij de laatste tijd. Veel te doen en allerlei indrukken buiten het forum om. Het lijkt wel alsof merudi voor mij een gepasseerd station is op dit moment.
En dat voelt opzich prima. Het ontbreekt me vaak aan tijd, en ik heb wel een idee hoe het komt: ik steek veel energie in het welzijn van de jongste. Ook haar huiswerk slokt mij op, ik ben zowat iedere avond met haar bezig. Afgelopen week barstte de bom, omdat ze niet goed gepland had en toen bleek dat ze alles niet afkreeg. Ze had die dag vijf uur huiswerk zitten maken, en ze was nog niet op de helft!
Jammer genoeg gaat alle tijd op aan wiskunde, zodat de andere vakken blijven liggen.
Ze moest nogal huilen vanwege het feit dat ze niet kan concentreren en ik zei haar dat ik toch weer eens contact op zal nemen met Harderwijk. Ik snap niet waar de oproep blijft om in gesprek te blijven over haar.
Als ik denk aan de verhalen van mensen die vertellen dat hun kwaliteit van leven verbetert is door het gebruik van ritalin, denk ik wel eens om het voor haar perse te willen proberen: als dan na drie maanden zou blijken dat het niets is voor haar, kan ik altijd nog stoppen daarmee, toch? Of is dat een fout uitgangspunt?
Ik besef nu dat ik dit misschien in een nieuw topic had moeten doen.
En dan heb ik het nog niet eens over hoe het voor me is dat mijn dochter de deur uit is:
http://www.youtube.com/watch?v=bv8z-RRucso
Vanavond ga ik pimpelen bij een broertje van me, en ik blijf er ook slapen. Ik wil geen kater hoor, maar ik ben altijd de bob, en nu kan ik ook eens onderuit gezakt genieten zonder weer weg te hoeven.
Volgende week op visite bij een oudcollega van me. Ze heeft borstkanker, en het zit nu ook in haar lever en botten. Ze wordt niet meer beter.
Ik vind dat ik daar heen moet, maar zie er wel tegenop. Van de werkvloer heeft ze al tijden niks vernomen, en ik vind dat hier een taak ligt voor mij. Bloemen meebrengen is misschien niet gepast, het zal wel een kaars worden denk ik.
Vanmiddag even naar het dorp. Op
www.boekwinkeltjes.nl heb ik zowat 100 boeken staan, en er zijn er twee verkocht, en nu moeten ze wel op de bus natuurlijk.
Ik wens allen een fijn en rustig weekend toe,
liefs van Helma.