@ Jorine, herhaal jij de dingen uit de training?
Thuis dan bedoel ik, hier hebben de kids deze training ook gehad, soort van dan, hier noemen ze dat PMT, psychomotorische training. De kinderen leren van zichzelf wanneer ze met hun gevoel in het groene, oranje of rode stoplicht zitten.
Ze leren stop te zeggen voordat ze in het rode licht knallen, dus het oranje gevoel herkennen is dan de kunst.
Bij mij zakte het thuis enorm snel in en toen ben ik de symbolen (stoplichten) gaan opplakken.
Ik heb met de kinderen een afspraak gemaakt, na drie keer stop roepen moet er worden gestopt, zoniet mag de overtreder een klusje doen voor degene die stop riep.
Voorwaarde is wel dat ze heel eerlijk zijn anders werkt het niet.
Bij ons werkt dit systeem prima, en ik doe dus ook mee.
Als het dan toch uit de hand loopt dan hebben we het daar 's avonds altijd over, zonder de "niet"stopper door het slijk te halen anders heeft het nog geen zin.
Dus wederzijds begrip kweken en het werpt zijn vruchten af, je moet er wel veel energie in stoppen maar als ze dat eenmaal doorhebben is het wel een stuk rustiger in huis.
Lastig Jorinne, geduld en nog eens geduld hé
soms voel je je net een bandrecorder..
Heel herkenbaar Karin! Bij ons was de training anders, maar uiteindelijk komt het wel op het zelfde neer; stop zeggen en doen voordat de bom ontploft
Goed idee trouwens met zo'n stoplicht! Ik moet wel zeggen dat ik uiteindelijk tijdens de training erachter kwam dat ik zelf ook heel veel dingen fout deed...:( maar dat probeer ik nu beter te doen en dat helpt ook goed.
Het ging vandaag weer goed en dan gaat het een ietsie pietsie fout; dan hoef ik alleen maar te herinneren aan gisteren en dan is het Oh ja, dat hadden we afgesproken... sorry mam. Nou dan geef ik het weer zo een maandje en dan beginnen we weer overnieuw. Maaaaaar, iedere keer gaat het steeds ietsjes makkelijker en beter, dus het gaat de goede kant op.
En het zijn natuurlijk wel 2 jongens hè, dus dat botst ook geloof ik... maar het zit 'm toch vooral in de karakters
@ Larapinta: Ik denk dat het bij jullie er wel op lijkt, maar dat het toch iets anders is. Maar evengoed is het lastig. Met dit verschil dat onze oudste dus echt geen afwijking heeft, maar gewoon heel erg slim is en dingen zo geniepig kan doen dat wij het niet zien... En daarnaast heeft hij ook nog eens een bord voor zijn hoofd waarop staat; ik doe niets verkeerd
Maar ondanks dat is hij een ontzettend leuke gozer als hij alleen met je is, hij kan dan ook echt wel een lieverd zijn
@ Islandlady: Ik zwijmel met het idee van jouw uitzicht
maar toch zou ik niet willen ruilen hoor, ik heb het goed hier! Lekker dat je weer Internep hep... Is alles verder al op orde in je nieuwe stulpje?
@ Denzil; hey je was een tijdje niet zoveel op het forum. Leuk dat je weer een vriendinnetje hebt
@ Helma; oei je auto, gaat ie morgen naar de garage? En wat gezellig zeg je weekend als ik het zo lees! Veel plezier nog met winkelen in wezep (of was dat vandaag? Ben het ff kwijt
)
Zo heb ik nu iedereen al gehad? Nou in ieder geval allemaal nog een fijne avond en werkse weer komende week
Liefs Jorine