Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Maryssa
Maryssa okt 2 '09
Quote:
Larapinta: Zo, even ter afsluiting hier langs.
Als eerste, Bea (Islandlady) heeft haar verhuizing bijna voltooid. Het enige nadeel is dat ze in haar nieuwe appartement nog geen internet heeft. Ze hoopt dat het zo snel mogelijk geregeld is, maar ze heeft geen idee hoelang het gaat duren. Ze zal af en toe op haar laptop bij anderen online te vinden zijn

Hey B wat goed! Ik wens je heel veel geluk in je nieuwe huis!We lezen je vanzelf weer hier. Veel succes nog met de laatste dingen!

Liefs Maryssa
admin
admin okt 3 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Dank je wel lieverd! Ik doe het rustig aan zit met een grote sjaal om en dekentje op de bank. Fijn dat Jorinda zich weer goed voelt ai 2 weken dat is wel lang!

Ik ben benieuwd naar hoe het maandag zal gaan die sollicitatiegesprekken! Zit je zelf ook bij die gesprekken? Altijd leuk maar ook vermoeiend. 14 uur erbij is zowieso fijn. Dat roosteren gaat je volgens mij goed af, dat is lekker. Het is ook leuk werk een soort van puzzelen. Ik heb het ook gedaan in mn vorige werk en het geeft altijd een kick als het weer gelukt is de planning rond te krijgen.

Ik ga eens even wat kaarsjes aan steken hier en kopje thee zetten! Tot later maar weer.

Kussie

Hoop dat je lekker slaapt en morgen een stuk beter op staat meis!!

Ja, ik zit zelf bij de gesprekken, samen met de locatiemanager. En het roosteren is leuk!! Echt fun, puzzelen .... !!!

Liefs
mij
Helma
Helma okt 3 '09
Alle zieken beterschap gewenst!

Zojuist bij de Xenos en de Action antidepressiva gehaald laughzo leuk, het wordt alleen niet vergoed door het ziekenfonds: een roze mok, 'with a spoon on the side', met roze en witte rozen en felgekleurde theedoeken en handdoeken, met geel, blauw, roze, paars en groen! Zo ontzettend fout! Maar heerlijk voor mij.

De oudste werkt vandaag haar laatste dagje bij de Lidl in Nunspeet; zal wel tranen met tuiten worden vanavond. Als ze volgende week eindelijk verhuizen, kan ze over een poosje bie de Lidl in Zwolle aan de slag.
De jongste is met oma naar een pedicurebeurs in Rotterdam.
Het hele spul komt hier zometeen wraps eten, dus ik ga zo maar eens aan de slag.

Ik had al een paar dagen niet ingelogd op mijn site: blijkt er dinsdag een boek besteld te zijn. Nu maar hopen dat de klant nog even geduld heeft. Het boek moet naar België, dus dat duurt dan sowieso langer.
Ik heb de vraag aan de heldeks gesteld of ik een mailtje kan krijgen als ik op de site een reactie heb; ik had weer binnen tien minuten antwoord! Echt zo fantastisch. Het staat nu gelinkt met een omleiding aan mijn eigen mailbox, dus ik krijg gelijk bericht in mijn eigen mailbox.

Nou, ik ga nog even gauw was vouwen en dan de bruune bonen uut het vat hoalen! Doeg!
admin
admin okt 3 '09
Anti depressiva...goeie Helma! En het is nog waar ook laugh
Ik had vandaag ook theedoeken (kruidvat) lime groen en turkoois, ook zo lekker fel.

Bruine bonen...met spek?

Beterschap aan de zieken, hopelijk knappen jullie snel weer op allemaal.
admin
admin okt 3 '09
Hier een groet uit het winderig Hoge Noorden> is het bij jullie ook zo winderig? Vanmorgen op het voetbalveld bij Hielke al lekker uitgewaaid wink[ze hebben 4-2 gewonnen] en vanmiddag boodschappen gedaan. Moet ook gebeuren. Nu lekker onderuit, straks tafel dekken voor lekker brood eten strakkies en verder nikssssss. Morgenochtend werken 7.30-11.30u, dus voordat ik in de gaten heb dat ik wakker ben en aan het werk, ben ik ook alweer op de terugweg laugh
Een leuke antidepressiva!! Een kadootje voor jezelf is sowieso altijd een prettig ding smile

Beterschap voor de zieken onder ons en groetjes voor iedereen!
Marjan
Maryssa
Maryssa okt 3 '09
Jaaaa het waait hier ook enorm! Ik had het neusje even uit het raam gestoken maar blijf lekker binnen. Gaat wel beter hier voel me iets minder brakkig. Keelpijn is foetsie whistleEchinaforce van Dr Vogel is da Bomb! laughGoed spul!

Aha Larapinta dus je had op het voetbalveld de wind in de pels? laughHeel goed die 4-2! Lekker is dat hè als alle boodschappen weer zijn gedaan. Dan hoef je even niets meer behalve ontspannen...mmmmm

Wat klinken die aankopen zalig, Helma en Karin! Een beetje kleur doet wonderen! Klinkt erg gezellig met zn allen wraps eten! Geniet er van iedereen smikkelend aan je tafel te hebben en lekker bij te kletsen.

Liefs en kussie voor iedereen
Cialara
Cialara okt 3 '09
Hoi Allemaal,

Jaaaa, hier waait het ook weer flink. Ben vanochtend net als Larapinta naar de voetbal geweest... beide zoons hebben gewonnen, eentje met 4-2 en eentje met 9-1 winkgrinhelemaal blij allemaal weer.

Tijdens de maaltijd wel even een klein gesprekje gehad met de middelste, dat ie toch eens wat positiever moet gaan denken...zodat het voor ons allemaal ook wat gezelliger wordt... want werkelijk waar ongelofelijk wat het met je gezin doet als er eentje zo negatief over situaties denkt smirk

Vanmiddag lekker heb ik verder geschilderd (ik laat het nog niet zien hoor, want het is eigenlijk minder mooi dan het eerst was... het lijkt wel of je het soms helemaal kapot schilderd, en dan het spontane helemaal weg is... gelukkig volgende week les, kan ik weer goed advies vragen frown)

Leuk Helma en Karin, goeie tip voor antidepressieva grinik moest er ontzettend om glimlachen. Ik heb zo mijn methode; ik schilder het gewoon wink

Verder alle zieken even een hart onder de riem steken; het is maar tijdelijk, ziek allemaal lekker uit, dan knap je daarna des te sneller op.

Ik ga nu ook het eten klaar maken; we gaan lekker loungen grin(allemaal lekker kleine hapjes; alsof we een verjaardag hebben)

Misschien was ik een beetje afwezig de laatste dagen, maar ik lees heel veel op het moment, alleen kom ik niet altijd aan schrijven toe wink

Fijn weekend allemaal...
admin
admin okt 3 '09
Quote:
@ Maryssa - Aha Larapinta dus je had op het voetbalveld de wind in de pels? Heel goed die 4-2! Lekker is dat hè als alle boodschappen weer zijn gedaan. Dan hoef je even niets meer behalve ontspannen...mmmmm

Ja, echt wel de wind erin laughMaar al met al viel het wel mee hoor. En nu inderdaad even niks, lekker kachel aan, want ik vond het binnen maar kil en onaangenaam, straks tv aan, muziekje ... winkHeerlijk!

Quote:
@ Jorine - Ben vanochtend net als Larapinta naar de voetbal geweest... beide zoons hebben gewonnen, eentje met 4-2 en eentje met 9-1 helemaal blij allemaal weer.

Dus bij jullie ook voetballen op zaterdag! Vind je het zelf wel leuk om langs de lijn te staan? Er zijn ouders bij Hielke in het team die dus gewoon niet komen, omdat ze niks aan voetbal vinden confusedongelooflijk hoor, dat doe je dan toch voor je zoon(s)?
En de middelste zo negatief, hoe bedoel je dat meis? Bekritiseert hij alles? Dat is ook wel heel jammer dan. Heeft het gesprek enig resultaat dat je denkt?

Liefs,
Marjan
Cialara
Cialara okt 3 '09
Hoi Larapinta,

Ik vind voetbal eigenlijk niet leuk, maar ja, als allebei je kinderen spelen, dan ga je toch kijken, al is het maar een helft winkIk ben wel een sporter, en kan me op zich goed inleven en heb ook wel veld-inzicht (was altijd een volleyballer en scheids) dus aanmoedigen lukt me aardig. Maar nee, echt leuk vind ik het voetbal niet, maar mijn kinderen vind ik wel leuk grinzeker als je ze zo blij ziet na een gewonnen potje.

De middelste is niet negatief in kritiek, maar in hoe hij over mensen denkt; of beter gezegd wat hij verwacht dat iemand gaat doen... wat dan daarna ook vaak gebeurt. Maar ook als er niets of niet veel gebeurd kan hij soms erg uit zijn slof schieten, wat vaak ten onrechte is; hij moet tenslotte ook wel eens iets van anderen kunnen verdragen.

De ander (mijn oudste dus) is namelijk een kind met heeeeeel veeeeel geluidjes (ik zeg wel eens "bijna ADHD") en kan absoluut niet stilzitten en raakt iedereen continu aan... en daar kan de ander dus niet tegen...

Ach het valt voor allebei niet mee. De een kan niet stil-zitten en de ander kan niet tegen de drukte smirk

Zoals zo vaak heb ik dus weer gezegd; de een moet verdraagzamer zijn en positiever naar de ander toe zijn en de ander moet beter luisteren en eerder stoppen als dat wordt gevraagd. Meestal gaat dat dan weer een paar weken goed, en dan vervallen ze langzaam weer in hun oude patroon en moet er weer even een gesprek komen.

Mijn aandeel hierin is meestal dat ikzelf gek wordt van hun geruzie en geschreeuw. Ik heb gelukkig nu mezelf onder controle, want vroeger ging ik er dus lekker tegenin en mee schreeuwen, wat de zaak alleen maar verergerde frownWat dat betreft heeft de sociale weerbaarheidstraining van de middelste mij ook wel goed gedaan (ik heb namelijk ook die training gekregen wink)

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: ja het helpt, maar het is een leerproces wat nogal wat tijd nodig heeft...
Helma
Helma okt 4 '09
Zucht... wat een gedram.
Eens in de twee weken draai ik op maandagmorgen voor de stichting het schoenenspreekuur voor de bewoners. Ik krijg de lijst met namen van cliënten pas op donderdag per fax, en moet dan snel een agenda maken en rondmailen.
De schoenmaker komt morgen om 9.30 uur, en voor die tijd is er eigenlijk nooit een pc vrij waarop ik mijn mail kan checken. Het is maar goed dat ik de zondag ervoor mijn werk-email check, want iedereen heeft wel iets of vind er iets van. Ik word er een beetje sjagrijnig van. als ik niet thuis inlog, dan hol ik de maandagmorgen achter de feiten aan. En wie vind daar iets van? Ik!

Deze week had ik een gesprek met het hoofd Zorg en Ondersteuning. Tegen hem heb ik een beetje uit de school geklapt dat het een zooitje is bij de fysio, en dat er geen sprake is van structuur. De woningen zijn niet tot nauwelijks in staat om met hun cliënt te komen; ook op de groepen is er geen personeel over die een half uurtje weg kan. Dus ik kan overal cliënten vandaan plukken! Tussendoor moet ik verslagjes schrijven van de bevindingen van de schoenmaker en kopieëren voor de woning (als hetkopieerapparaat het doet, en anders moet dat achteraf via de mail). Die maandagochtenden zijn een crime voor mij, en ik heb aangegeven dat ik geen voldoening haal uit deze werkplek, en spijt heb dat ik daar in januari ben begonnen.

Het hoofd kon niks voor mij doen: wel vroeg ik hem of ik dit mag declareren als woon-werkverkeer of dienstreizen: hij zei me dat ik mezelf tekort doe, en het nog terug kan vorderen vanaf januari! Dat komt neer op ongeveer 50 euri per maand. Dus dat ga ik maar eens even doen! Komt nu wel van pas na die dure auto.

De auto is niet goed trouwens: als ik van de snelweg afkom, en ik sta stil voor een stoplicht, loopt de toerenteller soms op tot wel 4000 toeren! Morgen gaat de auto terug naar de garage, want ik vind dit niet prettig rijden, het geluid is als van een vrachtwagen en het zweet breekt me dan aan alle kanten uit. Het stoplicht kan ik wel op groen kijken op zo'n moment.
Mijn broertje zei dat hier waarschijnlijk wel iets aan te doen valt.

Enfin, weer een hoop gedoetjes. De oudste is vannacht voor het eerst gaan slapen in Zwolle. Gek hoor. Erg rustig hier, zo. De jongste heeft er meer last van dan ik.

Ik vind het heerlijk, om soms gebruik (misbruik) te maken van dit topic: het is informatie waar niemand iets aan heeft of mee moet, maar ik ben het even kwijt! Ik denk dat dat voor meerdere mensen geld hier, maar ik denk ook dat dat niet erg is.

De jongste gaat naar een weerbaarheidstraining van Landstede binnenkort. De ene week in een gymzaal (leren vertrouwen, dansen, kickboksen), en de andere week in een rustige ruimte, om te kletsen, samen te koken of beautytips uit te wisselen. Het is destijds opgezet voor meisjes uit gebroken gezinnen. Marjon heeft er zes jaar opgezeten, en kon daar elke week haar hart luchten. Nu iedereen van die groep de achttien voorbij is, wordt deze opgeheven en starten ze overnieuw, vanaf 12 jaar. Ik hoop, dat ook Sandra hier de vruchten van plukt.

Ik kruip nog heel even mijn bedje in; vanmiddag een verjaardag, met allemaal kleine kinderen eek
Beschermengel
Beschermengel okt 4 '09

Daar zou ik ook niet tegen kunnen Helma, wel fijn dat je € 50 terug kunt krijgen per mnd is toch mooi meegenomen! Je auto is misschien te hoog afgesteld ...dat probleem heb ik ook wel eens gehad en is zo te maken.

Ja en zo langzaam aan gaan de kindjes hun vleugels spreiden en verlaten ze het nest.. smile

Ik lees altijd graag je berichten ...en ben altijd weer benieuwd hoe het verder met je gaat, en moet soms vreslijk lachen hoe je het schrijft ...zo humorvol smile

Nou slaap maar lekker ...zal best druk worden met de kleintjes smile
Helma
Helma okt 4 '09
Dank je, Beschermengel! Ja, ik kan je verklappen dat schrijven mijn lust en mijn leven is! Over tien jaar, als de jongste de deur uit is (als haar dat lukt), wil ik daar structureel mee starten. Hoe en in welke vorm, geen idee.

Sandra neemt vanmiddag haar nagellak mee, en ik zal vragen - bij slecht weer - of ze dit mag doen bij de meiden. Gisteren was ze naar een pedicurebeurs en kwam thuis met tien nieuwe flesjes, helemaal heppie. Nu heeft ze er 62 confused. Ze kan dit echt heel erg goed, en ze maakt er kleine kunstwerkjes van. Wel sneu voor haar neefjes: tenzij ze dat mogen van hun ma eekMaar 80 % is meisje, dus tja... kippenhok!

En nou is er nóg een schoonzus gestopt met roken! Sta ik straks in mijn eentje buiten... ben ik even blij, kan ik even bijkomen van het gekakel.

admin
admin okt 4 '09
@ Jorine, herhaal jij de dingen uit de training?
Thuis dan bedoel ik, hier hebben de kids deze training ook gehad, soort van dan, hier noemen ze dat PMT, psychomotorische training. De kinderen leren van zichzelf wanneer ze met hun gevoel in het groene, oranje of rode stoplicht zitten.
Ze leren stop te zeggen voordat ze in het rode licht knallen, dus het oranje gevoel herkennen is dan de kunst.
Bij mij zakte het thuis enorm snel in en toen ben ik de symbolen (stoplichten) gaan opplakken.
Ik heb met de kinderen een afspraak gemaakt, na drie keer stop roepen moet er worden gestopt, zoniet mag de overtreder een klusje doen voor degene die stop riep.
Voorwaarde is wel dat ze heel eerlijk zijn anders werkt het niet.
Bij ons werkt dit systeem prima, en ik doe dus ook mee.
Als het dan toch uit de hand loopt dan hebben we het daar 's avonds altijd over, zonder de "niet"stopper door het slijk te halen anders heeft het nog geen zin.
Dus wederzijds begrip kweken en het werpt zijn vruchten af, je moet er wel veel energie in stoppen maar als ze dat eenmaal doorhebben is het wel een stuk rustiger in huis.

Lastig Jorinne, geduld en nog eens geduld hé laughsoms voel je je net een bandrecorder..
admin
admin okt 4 '09
Oh das niet fijn Helma, wat raar dat ze daar niets in verbeteren....
Dat er dan voor jou niet even een pc vrij is, belachelijk dat je dat zondag's moet doen. Het getuigt wel van een goeie instelling van jouw kant!
Maar het hoofd is in mijn ogen een lambal, weinig hart voor de klienten is mijn idee.
Jammer dat de dingen soms zo gaan, maar ja dat kom je in zoveel bedrijven tegen, geen inzet, geen collegialiteit, heel veel ikke, ikke en nog eens ikke..

Balen van je auto, gelukkig is het misschien te maken, 4000 toeren daar zou ik ook van gaan zweten hoor! Mijn auto liep nog wel eens erg warm in het verleden en ik maakte dan alvast mijn gordel los, zodat ik snel weg kon mocht ie in de fik vliegen...

Is toch lekker zo van je afschrijven? ik denk dat iedereen het forum wel in meer of mindere mate "misbruikt"om zijn of haar ei kwijt te kunnen.

Succes met je kippenhok vanmiddag, geef de neefjes wat hout, spijkers en een hamer, het is mooi weer en dan zijn ze lekker bezig! ( als ze dat tenminste mogen) laugh
Richie Richard
Richie Richard okt 4 '09
Fwaa, Ik voel me weer geweldig smileIk ben gister zojuist bij mijn (nieuwe) vriendin geweest, en ik heb genoten! Het was maar voor een paar uurtjes maar ik vond het geweldig.In het begin ging het wat schroef, met name omdat Den haag centraal nogal onbekend terrein is voor mij, En zij zeggen dat ze bij de schuifdeuren stond. Ik zag er dus een stuk of 4.. Toen zei ze, ja bij de burgerking en etos. Ikke kijken, staan er ook weer 2, natuurlijk moet ik weer naar de verkeerde kijken.. Zij lachen: Ik zie je al!. Ik: Ja ik jou nog niet.. Waar ben je nouuu?? (Begon mijn geduld te verliezen)
Zij zegt: Ik sta nu te zwaaien. Ik zie haar nog steeds niet. Toen bedacht ik me, dat het misschien slim was om bij de andere te kijken. Ikke kijken, ik zie daar een meisje met een telefoon in haar hand, aan het bellen. Oke, dat kan dus niet missen ^^. Ikke daar heen lopen, Yaaay het was zij!

Het was zeer leuk, wel wat kort als je het mij vraagt. (Tja waarneer niet hea :P)
Maar, ik vertrok om half 3, en ik kwam pas om half 5 aan. Het is nogal een pokke end. Ik ben namelijk heel erg om gaan rijden, aangezien dat voor mij goedkoper was, namelijk Leerdam -> Geldermalsen -> Utrecht Centraal -> Den Haag Centraal.
Terwijl ik eigenlijk gewoon zo kon reizen:
Leerdam -> Dordrecht -> Den Haag Centraal. Dus uiteindelijk zat ik gewoon een uur langer in de trein. Niet erg ofzo.. Maar ik zit een beetje in geld nood, en ik heb een maand abbo voor utrecht centraal, en vanaf Utrecht was het wel wat goed koper, scheelde 6 euro.

Maarja, daarna een beetje (te) laat vertrokken (19:51) Dus ik was pas om half 10 thuis, want ik moest ook nog tanken..
admin
admin okt 4 '09
@ Jorine, bedankt voor je uitleg! Het lijkt wel alsof je het over mijn twee kinderen hebt. Mijn jongste die vol tics zit (vocaal en motorisch), en de rest van zijn beperkingen, en mijn oudste, die niet tegen lawaai en drukte kan. Maar gelukkig hebben mijn kids nooit ruzie gemaakt erover. Maar makkelijk is het voor beide allerminst!!

Liefs
Marjan
admin
admin okt 4 '09
@ Helma, ik vind het heerlijk om je gedoetjes te lezen!! Ik lees hier dan ook echt élke dag. En het maakt volgens mij niet zoveel uit of een ander wat aan je verhalen heeft smileHet is meer dat je zelf kan uiten wat er op dat moment even speelt.
Mijn verhalen zullen ook niet altijd gelezen worden winkMaar ik vind het fijn er regelmatig wat neer te pennen!!

Liefs,
Marjan
admin
admin okt 4 '09
@ Denzil, wat leuk een nieuwe vriendin. Ontmoet via internet?? Dus het klikte, dat is mooi! En nu elke week naar haar toe?
Helma
Helma okt 4 '09
Dank je wel Karin en Marjan! Ik lees jullie ook graag! (en de anderen natuurlijk ook grin)

En ja hoor, er kwam een neefje naar beneden met zwarte nagellak! Het leek me ook al sterk dat hij het niet voor elkaar zou krijgen! Hij staat altijd vooraan met verkleden, smincken, make-up en nu zelfs nagellak! Wat zal de juf morgen zeggen, lol... Mijn broertje zegt wel eens: ja hoor, het is ook zo'n meisje! Ik vroeg hem later zachtjes of hij er bij stil staat dat hij later wel de keuze zou kunnen maken voor zijn eigen sexe: ja hoor, dat was geen probleem. Gelukkig maar.

De verdeling was iets anders vanmiddag: zes jongens en zes meiden! Kippen en hanen door elkaar, wat een bende. Maar wel knotsgezellig. De volwassenen hadden trouwens ook kabaal voor tien: die grote broers van mij hebben serieus naar de ontknoping van K3 zitten kijken gisteren! Ik viel van mijn stoel van het lachen, want ik vroeg: ze was zeker blond! En ze riepen: alle drie!

Mij kwam ter ore dat zaterdag de helft van mijn broers op de rommelmarkt staan met speelgoed, dus waar ben ik zaterdag? Juist, in Wezep! Kaarsvet scoren. En 's avonds pimpelen en logeren bij één van mijn broertjes, helemaal top!
Heb nu dus alweer zin in het volgende weekend. En nou ga ik San helpen met huiswerk.

Truste alvast lieverds!!!
Islandlady
Islandlady okt 4 '09
Hey allemaal,

Ben er weer. Niet een topverbinding maar toch.
Regelen we van de week wel even.
Ik zit hier heerlijk. Kijk met mn snufferd uit op de zee.... smileBest fijn!
Ik ga even lezen!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420