Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Helma
Helma sep 20 '09
Het ging fantastisch larapinta! Wat een heerlijke kar! En weet je wat zo gek was: ik had mijn slofjes in mijn tas, de autopapieren en een cadeautje. En ik vergat mijn mobiel en de routebeschrijving! En dat zijn normaliter de belangrijkste dingen die ik mee wil hebben. Nu moet ik zeggen dat ik de route vanmorgen eerst uitgetekend had, en dat had ik aardig opgeslagen in mijn hoofd: ik reed er zo heen! En de terugweg ging ook goed. Ik had mijn oom gevraagd of hij naar de autoradio wilde kijken, want een muziekje vind ik wel lekker, maar ik kreeg alleen maar ruis. Hij zat achter het stuur en zei: 'sjieke auto hoor! Heb je de antenne wel uitgetrokken?'

Hahahah, dat was het dus. Ik heb heerlijk meegezongen, met één hand aan het stuur. Nu wil ik nog even checken hoe zuinig hij rijdt... hij verbruikt wel iets meer dan mijn vorige, maar ja, dat is de keuze die ik heb gemaakt. Heerlijk dagje, gegourmet en eindelijk bijgekletst.

Leuk mensen, ik lees allemaal leuke activititeiten die jullie vandaag deden. Jazeker, er is meer dan merudi!
gast
gast sep 20 '09
Gefeliciteerd met je nieuwe boliede Helma!
Maris1976
Maris1976 sep 20 '09
Donderdag afscheid genomen van mijn neef, gek om hem zo te zien liggen in de kist. Vanavond bandje wezen kijken en zo lekker naar bedje toe smile
Islandlady
Islandlady sep 20 '09
Dat zal niet makkelijk geweest zijn Maris.
Was het bandje leuk smile
En ook nog goed geslapen?
admin
admin sep 20 '09
Ha ha die Helma een echt roadrunner!

admin
admin sep 20 '09
Dat zal beslist niet makkelijk geweest zijn Maris, zeker niet omdat je oom nog zo jong is en op zo'n manier van jullie heen is gegaan.

Sterkte!
Helma
Helma sep 20 '09
Het bezoek aan mijn oom en tante gisteren was erg leuk, maar ook wel confronterend. We spraken over wat er de afgelopen jaren allemaal gebeurd is, en ik vertelde ook dat ik ook vriendschappen en relaties op een lager pitje heb gezet. Dat begrepen ze wel, en respecteerden ze ook. Mijn oom heeft longkanker gehad, en mist nu één long: ik ben in die tijd - vijf jaar geleden - erg betrokken geweest bij het ziekteproces. Daarna had ik een beetje afgehaakt, en niet veel meer laten horen.

Wel spraken ze uit dat ik moet waken om geen kluizenaar te worden, en als de deur op een kier staat, ook wel toe te laten dat er mensen binnenkomen. Ik had het daar nogal moeilijk mee, ze willen me behoeden voor een herhaling wat we gezien hebben bij mijn moeder. Mijn moeder had na 1985 alle deuren dichtgesmeten en het heeft 20 jaar geduurd voordat deze weer open gingen. Ze zijn bang dat ik net zo ben/word als zij.

Het heeft me wel aan het denken gezet. Een actueel onderwerp voor mij, maar dat wisten jullie al laugh

Maar, ik ben eigen baas. Niemand hoeft mij te zeggen of de deur wel open mag of niet. DAT BEPAAL IK ZELF WEL!
Islandlady
Islandlady sep 20 '09
Wat fijn Helma dat je Oom en Tante je respecteren in je beslissingen. Hun bezorgdheid is ook gemeend. Dat ben ik nog niet tegengekomen in mijn familie.
En ja zeker ben je eigen baas en bepalen zij niet en niemand niet behalve jij. Je bent op dit moment alleen maar bezig, naar mijn gevoel om bewuste keuzes te maken. Even kijken of de vrienden van vroeger nog wel passen enzo... Niks mis mee... keep smiling en lekker rondtoeren in je nieuwe bolide smile
Cialara
Cialara sep 20 '09
Al een paar weken heb ik in m'n hoofd een plan gehad, en nu ben ik dus al het hele weekend bezig met het maken van een speelbord voor een edelstenen mirakel. Het wordt heel erg mooi, alleen is het nog een beetje moeilijk om een eigen indeling te maken waar ik dus allerlei soorten vragen mee kan beantwoorden. Ik heb twee voorbeelden met uitleg gezien in een boek, maar omdat ik zelf meer van eenvoudige dingen houd en dit heel ingewikkeld en onduidelijk was voor mij zit ik dus weer aardig te dubben hier. Maar ik vind dat soort dingen dus heerlijk om te doen grinIn ieder geval is de ondergrond van het bord al klaar, en heb ik al een heel mooie vlakverdeling gevonden naar aanleiding van een graancirkel van dit jaar.
Nu nog bedenken welke edelstenen we erbij gaan gebruiken en welke betekenissen we aan alle elementen gaan geven. Ook daar ben ik al een eindje mee opweg.
Maar goed jullie zullen het nog wel zien tegen de tijd dat het klaar is.

Straks lekker even wandelen op het strand met de kids, het is tenslotte prachtig weer.
admin
admin sep 20 '09
FOTOOOOOOO!!! laugh

(als je klaar bent dan natuurlijk... smile)
Helma
Helma sep 20 '09
Crea Bea, Jorine! Kun je uitleggen wat een speelbord dan wel mirakel is?
Cialara
Cialara sep 20 '09
Eigenlijk net als het Tarot zeg maar, maar dan met stenen en een bord met een aantal "richtingen" Mijn borg krijgt 8 richtingen, omdat het getal 8 mij erg intrigeert als getal van de oneindigheid zeg maar...
Je gooit dan de edelstenen op dat bord en kijkt waar ze terechtkomen. Iedere richting geeft dan iets aan en iedere edelsteen heeft een andere betekenis of gevoel of soort van actie. Hoe dichter bij het centrum; hoe dichter je bij jezelf bent (en dus beter). Maar dat laatste daar ben ik dus nog mee bezig, hoe die indeling dan uiteindelijk gaat worden.
Cialara
Cialara sep 20 '09

Deze graancirkel vond ik wel mooi ervoor...
admin
admin sep 20 '09
Gaaf! Ben benieuwd hoe je dat gaat uitwerken!
Die cirkels daar leg je dan zeker je stenen in?
Helma
Helma sep 20 '09
Oh, wat leuk! Ik verwacht ook een foto als het klaar is laugh

Soms zijn edelstenen mooi rond, en rollen ze makkelijk. Of is dat juist niet de bedoeling?
Cialara
Cialara sep 20 '09
Nee, als je de stenen gooit/laat vallen vanuit het midden zeg maar, dan rollen ze zelf ergens naar toe. En dat ga je dan uitwerken zeg maar... Maar je kunt ze ook "blind" neerleggen. Het is maar net wat je zelf het prettigst vind.

Heb dit boek erover gelezen uit de bieb:

Kristallen ontcijferd, raadpleeg de wijsheid van eeuwenoude stenen voor een gezond en evenwichtig leven
Auteur: Sue Lilly
ISBN 90-5764-179-8
Cialara
Cialara sep 20 '09
Ik zal zeker een foto plaatsen als het klaar is, en ook een poging wagen om er mee te werken grin

Edelstenen heb je zowel rond als ruw. Dat rollen is inderdaad de bedoeling in mijn geval, vind het leuk om ze te laten rollen, hun eigen weg te laten gaan zeg maar.
Helma
Helma sep 20 '09
Aha, ik snap het nu! Ik ben heel benieuwd. Wordt vast heel mooi.
Islandlady
Islandlady sep 20 '09
Origineel bericht van: Helma
Crea Bea, Jorine! Kun je uitleggen wat een speelbord dan wel mirakel is?

Uhhh hehe dat was ik toch Crea Bea grinlaugh
Grapje....
Islandlady
Islandlady sep 20 '09
Mooi Jorine. Ben heel erg benieuwd!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies