Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

admin
admin sep 12 '09
Fijn Maris dat je met me mee wilt naar de school!
Mijn Thom is momenteel diepongelukkig op zijn oude school, zijn vriendje is van school gehaald. Andere vriendjes heeft hij niet, met als gevolg dat hij weer helemaal alleen op het schoolplein op een bankje zit, terwijl de andere kinderen spelen.
Vorig jaar heb ik Thom samen met de juf aan dat bewuste vriendje gekoppeld en bloeide Thom helemaal op.
Nu is het dus weer mis en heeft Thom aangegeven graag naar een andere school te willen. Op zijn huidige school zitten "echte" jongens, voetballen, stoeien, hoop lawaai en dat is nu juist wat Thom verschrikkelijk vind. Nu zal je dat op een andere school ook wel vinden, maar wellicht kan hij daar wel een klik vinden met andere kinderen.
Het is een gokje, woensdag heb ik een gesprek met zijn huidige juf en hoop ik verder te kunnen komen.
De week erop wil ik graag met Thom (en Maris) naar de andere school gaan, ik hoop dat hij gauw weer lekker in zijn vel zit!

Damio
Damio sep 12 '09
Schoolproblemen zijn nooit leuk Karin, ik hoop dat Thom snel weer nieuwe vrienden vindt smile

Zelf voel ik me een beetje gebroken, maar dat doe ik altijd 's ochtends.. Wel lekker relaxed voor de rest
Divine
Divine sep 12 '09
Origineel bericht van: marian
dank je bart

maar lukt me niet om het echt goed te lezen.
zit sinds enige maanden zit ik in een reintergratie project.
punt 8 is voor mij een echt punt.
erg moeilijk.
liefs marian

Lieve Marian,

Misschien kun je eerst kleiner beginnen om uit de negatieve spiraal/cirkel te komen. Mij helpt het om per dag een paar positieve dingen op te schrijven. En dan eerst héél kleine positieve puntjes zoals: een glimlach van een cassiere in de supermarkt, of dat je iets in het huishouden hebt gedaan, of iets leuks voor jezelf hebt gekocht, of een compliment hebt gehad/gegeven. Misschien kun je daar zelfs een leuk notitieboekje voor kopen om in te schrijven.

Hoop dat je hier iets aan hebt. Sterkte!

Liefs Marieke.
admin
admin sep 12 '09
Hey allemaal smile

Zo, na een vroege start vanmorgen, ben ik weer thuis. Hielke moest vele kilometers verderop voetballen, dus we moesten op tijd weg. 7.45u van zijn voetbalclub weg. Jaja, je moet wat over hebben voor de sporten van je kinderen. Ron was zo moe, dat ik hem heb laten slapen. Hij heeft de slaap soms harder nodig dan ik. Ik kom wel aan mijn slaapuurtjes, val toch wel in slaap op de bank wink
Maar goed, Hielke heeft wel verloren, met 5-3, maar hij heeft wel zijn eerste doelpunt gezet, dus een klein feestje.
Na de wedstrijd heb ik hem naar de logeerboerderij gebracht en hier in Winschoten is de run bezig. Gaat hiervoor langs, dus af en toe ga ik voor een babbeltje naar buiten, maar het is vandaag precies een maand geleden dat Ron's broer is overleden en Ron heeft geen zin in de Run, dus geen stoelen buiten, en als ik er zin in heb (ben niet zo'n burenloper eigenlijk) loop ik even voor de sociale contacten naar buiten. Ben net even bij de overburen geweest, en als mijn buurvrouw straks buiten is, zal ik haar ook wel even aanspreken winkZag haar net niet zitten.
Verder dit weekend geen afspraken, dus dat is wel prettig. Lekker achter mijn laptoppie en relaxed.

Liefs voor allemaal,
M
Islandlady
Islandlady sep 13 '09
Mooi Mar! Rare dag voor mij vandaag maar is allemaal weer in orde gekomen dankzij ontzettende lieve vriendinnen die me weer op het juiste spoor zetten.
Inmiddels alweer 9:19 pm en ik ga mijn mand in. Wilde al eerder maar kon de Xanax niet vinden. Ja Xanax. Slik het niet veel eigenlijk nooit maar moet nu, na al die maanden maar een keer goed slapen vind ik zelf ander ga ik het niet redden!

Geen zorgen ik voel me goed maar moet wel even lekker slapen.

Knuffel en tot morgen!
Helma
Helma sep 13 '09
Goed nieuws vandaag uit de straat! Ik zag zojuist de tweeling van schuin tegenover langswandelen, d.w.z. één in de rolstoel en de ander erachter. Ze zijn allebei elf jaar. Eén van de meisjes had een frituurpan over zich heen gehad eind augustus, en haar benen, billen, rug en arm zijn 2e en 3e graads verbrand. Ze kwam deze week thuis uit Beverwijk, en het doet me goed haar nu buiten te zien. Ik begreep uit de berichtjes dat de helft die niets mankeert, de pijn voelt van haar zusje: dat schijnt zo te werken bij tweelingen.

In ieder geval, ik ben zo blij dat het de goede kant op gaat! Weer een dag te pakken met een lichtpuntje!
admin
admin sep 13 '09
Hoop dat je lekker hebt geslapen Bea.

Hoest met de toettoet Helma?
Fijn dat je buurmeisje aan het opknappen is!
Verbranden doet zo gruwelijk zeer..
Helma
Helma sep 13 '09
Hij toetert nog niet! Nee, gekheid, ik hoop hem deze week op te kunnen halen. Er moet nog APK op, en spruitstuk vervangen. En dan: hopla, de stoerste meid van Nunspeet, lol!!!

Ben vrijdag wezen stappen met de oudste, of had ik dat hier al verteld? Nieuwe zaak hier in Nunspeet, best grappig. Meer voor mijn leeftijd, zeg maar. Sjieke tent, dansvloertje. We hebben heerlijk gedanst, en hadden zomaar sjans met twee dertigers. Zo gelachen! De discussie was ontstaan, omdat mijn dochters nogal serieus keek tijdens een gesprek tussen ons: ze vonden dat ik het liefste lachte, ahum, wat een onderwerp. Maar wel heel gezellig. Voor herhaling vatbaar!
admin
admin sep 13 '09
Ha ha leuk Helma!
Had ik op Kreta ook, als ik met de kids wandelde was het rustig, maar als ik alleen liep kreeg ik een stuk meer aandacht..
Lekker toch wink
Helma
Helma sep 13 '09
Ja, lekker hoor!!! wink
Marc Marie zou zeggen: nooooouuuuuuu, is da nou nodig???

grin

ja, dat is af en toe nodig.
Islandlady
Islandlady sep 13 '09
Wat fijn Helma dat het meisje weer thuis is bij haar familie!

Hihi op stap met je dochter en dan heerlijk aandacht krijgen. Mooi!
En dat hebben we allemaal af en toe nodig smile
admin
admin sep 13 '09
@Helma, fijn dat het meisje weer thuis is, en dat kan je inderdaad zo'n gelukzalig gevoel even geven!! En ze zeggen dat tweelingen inderdaad elkaars pijn kunnen voelen. Weet ik ook meteen hoe dat met mij en mijn dierbaarste vriendin in elkaar zit, vast tweelingen geweest in ons vorig leven!!

Hier alles rustig, Hielke komt straks thuis van de logeerboerderij, de meiden aan hun huiswerk, mijn maatje in de keuken en ik heerlijk op de bank. Wilde vandaag eigenlijk in bed blijven, maar mijn rug liet dat niet toe. Hier zit ik ook lekker! Morgen weer werken de hele dag ... we zullen zien waar ons schip strandt smile

Liefs,
M
Erytrix
Erytrix sep 13 '09
Vandaag weer voor het eerst hard gelopen sinds mijn operatie, nu 4 weken geleden. Het was wel even pittig, maar ik merk direct het effect op mijn grondig. Precies wat ik nodig had.
Richie Richard
Richie Richard sep 13 '09
Sinds gister een buitenschoolse project begonnen. Samen met mijn klasgenoot Ruben zijn we AnimeRoads.net begonnen. Omdat we gewoon weg beide weg zijn van bepaalde Animé.
Hij is meer van Bleach, Naruto en One Piece. Terwijl ik voor de wat kleinere ga. Zoals: Elfen Lied, Soul Eater, Vampire Knight, Code Geass en Konanon (Is wat erotisch getint, maar zo erg grappig).

De bedoeling is, dat wij zelf en de bezoekers meer te weten komen over animé. En ook onze horizon verbreden door nieuwe en oude animé series te leren kennen. Dit willen we doen door middel van informatie te verschaffen op de website en de animé series te streamen zoals youtube dit doet.

Blijft er altijd nog 1 probleem over, en dat is hosting. Ik zit nu bij hosting2go.nl vrijwel omdat hun voor een lage prijs de meeste opslag en dataverkeer aanbieden. Maar een 20 minuten lange episode is al gauw 100mb. Soul Eater alleen al heeft iets van 50 episodes. Dit wilt zeggen 5000mb. Terwijl we maar 2500mb hebben. Tuurlijk kunnen wij meer krijgen van Hosting2Go voor een meer prijs. Maar dit gaat weet niet hoeveel geld kosten.

Hier hebben we weer een oplossing voor bedacht. Ten eerste willen we de bezoekers de mogelijkheid geven om ons te steunen door donaties te verrichten. Hiermee zullen wij licenties kopen en opslag ruimte/bandbreedte kopen. Echter ben ik bang dat we de eerste paar maanden zonder moeten doen. Dus wat dacht je van google ads? We moeten dan maar wat reclame er in proppen, iets waar ik een totale hekel aan heb, maar het kan niet anders.

Maar we zijn nu net begonnen en het pakt nu al zo mooi uit. De website staat al online, we kunnen al beginnen met het coderen van pagina's. De layout is naar mijn idee prachtig geworden en we zijn beide zeer actief. We kunnen makkelijk met elkaar in contact komen en we verdelen netjes de taken. Daarbij hebben we er ook allebei erg veel zin in. En ik bedoel, dit is toch al het halve werk of niet soms?
Eindelijk een buitenschoolse project dat ik niet in mijn eentje hoef te runnen.

Het ironische is nog dat ik morgen weer een workshop heb met school. Mediamanagement. Iets waar ik mezelf niet echt in zie. Ik zie mijzelf geen evenementen organiseren. Daar in tegen zie ik mezelf wel in de organisatie zelf. Ik heb op mijn vorige school 2 maal een lan-party geörganiseerd. Dit was echt ruim 3 maanden plan werk. Maar nu moeten we het veel groter doen, al is het virtueel, en dan in 4 korte uurtjes.. Ik vraag me af hoe dat gaat uitwerken..

Verder ga ik morgen weer een lange dag te gemoed. Maar ik vind ik niet erg. Wellis waar moet ik morgen er om 5:00 weer uit en zit ik tot 17:30 op school, maar het is leuk daar..
Emuca
Emuca sep 14 '09
Goeiemiddag allemaal! Daar ben ik weer na een weekend vol verjaardagen. smile
Cialara
Cialara sep 14 '09
Hoi allemaal,

Ook ik ben weer terug na een weekendje weg met familie (zo'n 38 mensen bij elkaar). Het was erg gezellig al hing er af en toe wel een beetje negatieve sfeer; er waren wat pittige discussies en een ruzie (gelukkig niet binnen mijn gezin...) wat mij dan altijd wel raakt.
Ik vond het jammer dat toen ik hier kwam dat het negatieve gevoel ook hier enigzins te bespeuren was. Ik heb wat topics gelezen gisteravond en heb me verre van inmenging gehouden, omdat mij een naar gevoel bekroop.

Las vandaag nog ergens een mooie tekst:

Het maakt de berg niet uit hoe iemand naar de top gaat, het kan linksom het kan rechtsom, het kan langzaam het kan snel. Maar op de top krijgt een ieder hetzelfde uitzicht.
Maryssa
Maryssa sep 14 '09
Pff vanmorgen 2e ronde sollicitatiegesprek gehad. Ging wel goed maar de rondleiding kostte me veel energie. Je in 12 verschillende kantoortjes steeds opnieuw presenteren en te horen krijgen wat iedereen doet en hen wat vragen stellen. Was wel veel. Moet er even van bijkomen. Wat nieuw is voor mij, is dat ik helemaal heb losgelaten of ik de baan nu wel of niet krijg. Ik zie het wel en dat geeft wel rust. Nu eerst maar even een middagdutje doen en vanavond dansles bij nieuwe dansschool!
Cialara
Cialara sep 14 '09
Ik kan het me voorstellen Maryssa, heel vermoeiend om allerlei nieuwe gezichten te leren en je te moeten presenteren... 12 x confused

Veel plezier met dansen alvast vanavond grin
Maryssa
Maryssa sep 14 '09
Dank je wel Jorine! Dat komt wel goed!

Wat leuk dat jullie dat doen met de familie een weekend weg. Moet er eerlijk gezegd met mijn familie niet aan denken. laughWaar zijn jullie geweest en is alles wel weer helemaal bijgelegd binnen de familie?
Islandlady
Islandlady sep 14 '09
@ Jorine - inderdaad een heel negatieve vibe op dit moment. Hou me er verre van buiten. Moet ook niet denken aan een familie weekend. Is nooit een succes geweest en zal het nooit worden ook smile

@ Maryssa: Wow meid 12 x pff dat is niet niks. Goed dat je het kunt loslaten! Fijne avond in ieder geval maar dat gaat vast lukken!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki