Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

Richie Richard
Richie Richard sep 7 '09
Jaaa, toen programmeerde je nog met kabeltjes. Infact, een computer was toen die tijd al makkelijk een schoolgebouw groot..
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 7 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik heb geleerd dat Mac en Linus gebaseerd zijn op UNIX... en mac was er eerder...

Het huidige MaxOS is linux, maar was vroeger helemaal niet gebaseerd op linux, maar op een eigen kernel.

Misschien een ander leuk weetje, maar de Basic die in de commodore 64 zit, is gemaakt door Microsoft.

Commodore licensed BASIC from Microsoft on a "pay once, no royalties" basis for $25.000. Bill Gates first offered it at a $3 per unit royalty fee but Jack Tramiel turned it down stating "I'm already married", said he would pay no more than $25.000 for a perpetual license and Gates later came back and accepted the deal.[1] Commodore took the source code of the flat-fee BASIC and further developed it internally for all their other 8-bit home computers. It wasn't until the Commodore 128 (with V7.0) that a Microsoft copyright notice was displayed. However, Microsoft had built an easter egg into the original Commodore Basic that proved its provenance: typing the (obscure) command WAIT 6502, 1 would result in Microsoft! appearing on the screen. (The easter egg was well concealed—the message did not show up in any disassembly of the interpreter.)[2]
Richie Richard
Richie Richard sep 8 '09
Hoe oud zou bill gates dan nu wel niet zijn? Ik bedoel commodore.. Dat is nog voordat ik was geboren man..
Eruan
Eruan sep 8 '09
Hoihoi!

Ik laat ook maar eventjes iets van mij horen. Ik zal weer even gaan bijlezen in het volgende tussenuur wanneer ik natuurkunde af heb. smile

Ik ben even n iet geweest, ik moest namelijk even weer opstarten met school, boeken kaften, wennen aan het huiswerk enz.
En ik ben ook nog een heel dik boek aan het lezen die ik graag uit wil hebben, namelijk spiritualiteit voor Dummies zodat ik misschien wat sneller dingen snap hier op merudi en gewoon over hoe je zelf handelt en mezelf beter kan controleren. smile
Dus ik lees nog weer eens even bij zometeen, nu eerst even pauze houden beneden.
Helma
Helma sep 8 '09
Hoi An! Ik ben erg benieuwd naar dat boek, is het een beetje leesbaar?

Vanmorgen heb ik 24 cadeautjes gehaald voor de oudste, van elke letter van het alfabet één of meer (afwasborstel, broodplank, etc.) Voor de letter i en q kon ik niks vinden. Ik ben twee uur bezig geweest, en geef ze dus vanavond twee gevulde tassen met zooi van de xenos en de action. Ben benieuwd!

Vandaag word ik teruggebeld door jeugdzorg. Mijn jongste lijdt er nogal onder dat haar vriendinnetje zoveel geheimen aan haar vertelt: in feite zijn het noodkreten waar mijn dochter ook niks mee kan. Het is nu klaar, en ik wil iemand spreken die haar begeleidt. Het meisje heeft de afgelopen maanden absurde dingen meegemaakt en toegestaan, met verdovende middelen, seksualiteit e.d. Mijn dochter is daar absoluut niet aan toe en in het belang van mijn kind is het hard nodig dat ik aan de bel trek. En bij dat meisje spelen gebeurt al helemaal niet meer!
Maryssa
Maryssa sep 8 '09
Zo mijn sollicitatiegesprek ging goed vanmorgen. Had het gevoel dat ik met 2 van de 3 dames gelijk een klik had en de derde moest even aan me wennen hihi. Leuk gesprek gehad niet te moeilijk en heb mezelf goed kunnen presenteren volgens mij. Ben nog even naar het centrum van Nijmegen gegaan om mezelf te tracteren op lunch op een terrasje. En wat gebeurd er...er komt een cameraploeg op me af of ik het leuk vind om het weerbericht voor te lezen voor Nijmegen 1, de regionale tv zender hier! Erg leuk! Liefs allemaal en leuk Ann_ik dat je er weer bent!
admin
admin sep 8 '09
Whaauw, Maryssa ... wat leuk!!
Beschermengel
Beschermengel sep 8 '09

Wat leuk!! smile
Cialara
Cialara sep 8 '09
Tjee, Helma, gelijk heb je dat je aan de bel trekt! Dat die ouders van dat meisje dat zelf niet doen? Sterkte ermee.

Leuk hoor Maryssa, het weerbericht voor tv Nijmegen doen! Dat je dat durft... ik weet niet of ik het zou doen frown
Helma
Helma sep 8 '09
Ze woonde vanaf haar derde in een pleeggezin en gaat deze week naar een ander pleeggezin, en heeft sinds kort weer contact met haar bio-moeder en broertje, met alle gevolgen van dien. Ik hoopte dat jeugdzorg terug zou bellen, maar ik heb nu al drie keer gebeld dat het dringend is. helaas, ook jeugdzorg laat het weer liggen... frown
Eruan
Eruan sep 8 '09
Helma wat heb je dat leuk bedacht om elke letter een cadeautje te doen. smile
Ik hoop dat de jeugdzorg snel wat laat horen, want zo'n situatie is niet fijn. Het is ook wel heel erg voor dat meisje!
Het boek is goed te lezen trouwens smileHet is best interessant en er worden veel onderwerpen in behandeld en ook staan er oefeningen in.

Maryssa wat ontzettend leuk! Dan ben je straks weervrouw! Goed gedaan! smilelaugh

(gaat nog even verder teruglezen)
admin
admin sep 8 '09
Quote:
Vanmorgen heb ik 24 cadeautjes gehaald voor de oudste, van elke letter van het alfabet één of meer (afwasborstel, broodplank, etc.) Voor de letter i en q kon ik niks vinden. Ik ben twee uur bezig geweest, en geef ze dus vanavond twee gevulde tassen met zooi van de xenos en de action. Ben benieuwd!

Wat een leuk idee Helma!! Moet ik maar onthouden voordat ze hier de deur uitgaan smile

Liefs,
M
admin
admin sep 8 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Zo mijn sollicitatiegesprek ging goed vanmorgen. Had het gevoel dat ik met 2 van de 3 dames gelijk een klik had en de derde moest even aan me wennen hihi. Leuk gesprek gehad niet te moeilijk en heb mezelf goed kunnen presenteren volgens mij. Ben nog even naar het centrum van Nijmegen gegaan om mezelf te tracteren op lunch op een terrasje. En wat gebeurd er...er komt een cameraploeg op me af of ik het leuk vind om het weerbericht voor te lezen voor Nijmegen 1, de regionale tv zender hier! Erg leuk! Liefs allemaal en leuk Ann_ik dat je er weer bent!

Hahaha, een tv beroemdheid in ons midden!! Leuk joh!
En wanneer hoor je het van het sollicitatiegesprek?
admin
admin sep 8 '09
Zo, de eerste helft van de werkweek zit erop. Morgen een dagje vrij gelukkig. Ben supermoe en heb ook veel pijn frown

Maar we gaan positief door en ik hoop dat ik morgen even lekker kan bijtanken.

Iedereen een fijne avond en relax!!
Liefs,
M
Islandlady
Islandlady sep 8 '09
@ Ann_ik : Welkom terug meis en sterkte met wennen smile
@ Helma: Jeetje mina zeg dat is niet niks. Goed dat je hulp inroept. En wat een onwijs leuk idee van die kadootjes zeg!
@ Maryssa: Haha leuk zeg een weermevrouw in ons midden. Fijn dat het gesprek zo goed ging!

En ik: Vandaag het voorstel afgemaakt en in een prachtige map gestopt met cd erbij. Morgen ga ik het afgeven!
Voorstel is nu dat we twee ruimtes krijgen 1 op de cruiseship terminal en 1 in de stad bij de kleine werf.
Daar kunnen we dan Direct Resorts verkopen, om de mensen terug te krijgen naar SXM via cruises of gewoon weekje op vakantie. Tegelijkertijd en dat moet het hem doen, touristinformation geven in alle talen zo ongeveer.

Duim maar voor ons smile

Verder heb ik zomaar het gevoel dat ik van de week gebeld wordt om de manager te worden van de Aruba Aloe winkel in de stad.
Daar had ik vorige week een gesprek en ze hebben niemand en de winkel is nu dicht dus schiet niet echt op.

We gaan het meemaken en beleven.

Mijn lief is ook met van alles bezig weet alleen niet goed wat. Ook dat horen ik wel. I go with the flow Belle.. en dat gaat me steeds beter af smile

Liefs
Erytrix
Erytrix sep 8 '09
@ Maryssa --> Maryssa Paulusma??
@ Helma: Misschien kan schoolarts ook iets betekenen hierin?
Wat betreft de Q: een quiche bakken, een quizz geven of een quilt breien?

En mijn dag...Heb vandaag grens aangegeven, omdat manager me voor een karretje wilde spannen wat het mijne niet was.
Door een operatie 3 weken geleden kan ik mijn eigen karretje met moeite trekken, dus ik moet wel. Maar vroeger had ik dat dus niet gedaan. Voelt goed!
Emuca
Emuca sep 8 '09
Een quilt ja! Wel een super idee Helma!

De i van ijsklontjes? Zo'n ding waar je ijsklontjes in maakt?
Maryssa
Maryssa sep 8 '09
Erytrix: laughPaulusma! Dan moet ik even gaan oefenen op dat "Oat Moan" hahaha. Wat goed dat je voor jezelf opkomt! Je moet nu wel en het lucht je denk ik best wel op. Beterschap hoor rustig aan met het lijfje!

Larapinta: Goed uitrusten maar hoor op de bank! Even bijtanken. Ik vind dat je je er dapper door heen slaat.Ik hoor deze week of ik door ben naar ronde 2 die op maandag zal zijn met een staflid er bij. Dan zal ik wel die standaard vragen krijgen als "Waarom moeten we u nemen?" tiredIk wacht het wel af.

Jorine: Ik snap eigenlijk ook niet dat ik het durfde heb het net terug gezien op tv. Ai wat confronterend om mezelf te zien!Hoe is het met jou vandaag? (of heb je dat al verteld hier maar zit ik nie goed te kijken? blush

Bellefleur: Thx Belle. smileHeb je een fijne dag gehad vandaag in het zonnetje? Op jouw foto's zag ik dat je een heerlijke tuin hebt. Ik hoop dat het in Belgie ook mooi weer was.

Islandlady: Hey B! Goed bezig daar op de rots hoor! Er komen veel baan aanbiedingen op je pad nu volgens mij. Lekker gevoel straks heb je de luxe om te mogen kiezen dat zou helemaal super zijn! Ik duim heel hard voor je!

Ann_ik: Leest het lekker weg het boek? Ik heb een proefles paardrijden gehad en moest daarbij nog aan jou denken. Tjee wat was het hoog zo'n paard en eng vond ik het! Was ook wel raar op die manege. Ze vertelden ons wie op welk paard zou gaan rijden en er werd gezegd ga ze maar borstelen en opzadelen eek. Wij stonden met de mond vol tandjes want dat hadden we dus nog nooit gedaan. Gelukkig werden we uiteindelijk toch geholpen. Hoe is het met jou en de paarden?

Bewerkreden: Icoontje deed het niet
admin
admin sep 8 '09
Helma, ik heb je mijn telefoonnummer gepmd, je mag me ALTIJD bellen, wel doen hé?

xxxxxxxx

Gaaf Maryssa, je bent nu een bbnér (bijna bekende Nederlander)
Succes met je gesprekken, ik hoop voor je dat het gaat lukken.

Jij ook succes Bea!
Erytrix
Erytrix sep 8 '09
Hoe zet ik mijn icoon weer aan?

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie