Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

admin
admin sep 3 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Ik heb mijn tekeningen terug!!!

SUPERRRRRRRRRRR !!!!!! laugh
Islandlady
Islandlady sep 3 '09
Hee gaaf AoD!
Maryssa
Maryssa sep 3 '09
Haaaaa dat is fijn Angel!
admin
admin sep 3 '09
Hallo lieve allemaal,

De bedrijfsarts heeft mijn gedachten en gevoel als advies doorgegeven naar mijn zorgmanager, dus nu hopen dat ze het advies overneemt. Wat minder vond ik het idee van revalidatiecentrum die ze er ook in gezet heeft, moet maar kijken hoe dat dan te doen allemaal, en ik heb daar volgens mij ook geen tijd voor. Als het hier niet in de buurt is, moet ik naar Lelystad.....hmmm....zie dus wel even. Mijn zorgmanager is op vakantie, na haar vakantie maar gesprek aanvragen en tot die tijd hoop ik dat de teamleider het advies overneemt. Morgen dus nog even afwachten.
Verder moet ik morgen eigenlijk naar de dokter voor tape verwisselen, maar dat is wederom in mijn werktijd en dat gaat niet lukken ben ik bang. Moet dan woensdagochtend maar ... bel de HA morgen wel. Pfff...

Ben erg moe van vandaag, heb net als een blok geslapen, maar heb veel energieën gevoeld van degene die aan me hebben gedacht!!! Ik heb jullie in gedachten meegenomen...
Dank jullie wel!!!

Liefs,
Mar
Cialara
Cialara sep 3 '09
@ Marjan, Tjee zeg, als ik je verhaal lees wordt ik al moe! En ik heb niet eens me/cvs... Heeft revalidatie wel zin dan? Je hebt toch geen ongeluk gehad of zo, ik dacht dat je bij een chronische ziekte niet kon revalideren, maar goed ik ben een leek hoor!

@ AOD, lekker hoor, alle tekeningen gered; Super grin
Cialara
Cialara sep 3 '09
Tjee, wat een onweer hier, ga even de stekker eruit trekken! Dzoei frown
Heidelroos
Heidelroos sep 4 '09
Origineel bericht van: Eniroj
@ Heeft revalidatie wel zin dan? Je hebt toch geen ongeluk gehad of zo, ik dacht dat je bij een chronische ziekte niet kon revalideren, maar goed ik ben een leek hoor!

Bij chronische ziekte als CVS of ME wil men nog eens spier en conditietrainingen geven..
mensen hebben al jaren last van vermoeidheden, waardoor de spierkrachten zijn afgenomen (het begint bijvoorbeeld met geen zin meer in sporten, moe op de bank vallen na een dag werk.... etc ....etc)

Van de conditie is niets meer over (als er eenmaal een diagnose is, is er al veel afgebroken aan spierkracht) Waardoor moeheid TOENEEMT!!

Door de spieren en conditie langzaam op maat weer te trainen, en huiswerkopdrachten (bijvoorbeeld een kwartiertje per dag even wandelen, daarna langzaam opbouwen) kan met CVS en ME grotendeels verminderen.. zelfs geheel verdwijnen..

Liefsssssssssssss
admin
admin sep 4 '09
Revalidatie is puur om te kijken of de belastbaarheid vergroot kan worden. Beter word ik niet, maar misschien wel iets beter...

En Heidelroos, ik werk nog in de zorg, dus bewegen doe ik, maar daar gaat mijn me/cvs niet van weg jammergenoeg. Maar je hebt gelijk hoor!!!

Liefs,
mij
Cialara
Cialara sep 4 '09
Oke, ik begrijp het. De moeite waard om te proberen dus. Bedankt voor jullie uitleg Heidelroos en Larapinta! Hoop dat het voor jou ook kan helpen Larapinta...

Wat een weertje weer hier zeg... mijn mannetje was met zoonlief gaan eten op het strand, in een strandpaviljoen, toen is de halve pui naar binnen gewaaid! Moesten ze helpen met dichthouden zodat die luitjes hem weer vast konden timmeren... ha ha ha, en daarna het bijna lege bordje weer gevuld zien...met zand! Ja het is weer beestachtig buiten! Ben blij dat ik lekker even m'n uurtje merudi heb nu wink
Maryssa
Maryssa sep 4 '09
Oei dat is onstuimig Jorine daar op het strand! Hier in Nijmegen gaat het ook aardig te keer. Maar ik vind het wel lekker buiten regen en wind en binnen alle kaarsjes aan mmmm.

Morgen heb ik samen met mn zus en een vriendin een proefles paardrijden! Lijkt me erg leuk en ook wel spannend heb ooit 1 keer op een paard gezeten en dat is 18 jaar geleden! Ik laat wel weten hoe het was.
admin
admin sep 4 '09
@ Jorine - hier ook onstuimig, had veel last van de wind op de terugweg van mijn werk ... Regen inderdaad, maar ook de zon gezien vandaag.

@ Maryssa, veel plezier met paardrijden morgen!!

Liefs,
M
Islandlady
Islandlady sep 5 '09
Hey.. hier ook regen en wind... gevolg nog van Erika. Lekker afgekoeld in ieder geval!

@ Maryssa Leuk Paardrijden. Succes!

Had vandaag een zeer goede dag. Goed voorstel gemaakt, een onverwacht job interview en zomaar een kleine aanvulling op mijn budget gekregen smile
Dagje kan bijna niet meer stuk hihi

Liefs en tot morgen!

B
admin
admin sep 5 '09
Ben er weer na twee heerlijke weken op het mooie Kreta, veel gezien, veel gedaan en nu weer omschakelen naar het koude kikkerlandje en de werkelijke wereld, valt niet mee.
Ik ben mijn ouders oneindig dankbaar voor dit mooie cadeau, heb me echt twee weken (en nog) een winnares van de staatsloterij gevoeld.
Hier kunnen we lang op teren!
Beschermengel
Beschermengel sep 5 '09
Halo Karin, je bent weer terug! ...fijn hoor, moest vaak aan je denken ik zag gisteren een vliegtuig in de lucht richting Amsterdam ....en dacht daar zit ze vast in smile

En fijn dat je het naar je zin gehad hebt.....had je nog last van het slechte weer toen je vertrok? ...... we waren allemaal ongerust frown
Erytrix
Erytrix sep 5 '09
Ik voel een wolk verdriet in mijn lijf.
Na een stressvolle periode met mij zorgen maken over mijn gezondheid, gelukkig 3 weken geleden gehoord dat het wel goed zit. En nu komt het verdriet van de periode ervoor, van de angst dat het niet goed zou zitten, eruit. Bizar...maar laat maar komen.
Ik ga zo maar wat lichaamswerk doen op de open dag bij Djoj Rotterdam.

Het ga jullie goed!
Ery
Heidelroos
Heidelroos sep 5 '09
Origineel bericht van: Karin
Ben er weer na twee heerlijke weken op het mooie Kreta, veel gezien, veel gedaan en nu weer omschakelen naar het koude kikkerlandje en de werkelijke wereld, valt niet mee.
Ik ben mijn ouders oneindig dankbaar voor dit mooie cadeau, heb me echt twee weken (en nog) een winnares van de staatsloterij gevoeld.
Hier kunnen we lang op teren!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. laugh
Karinnnn...
WELKOM!!

*knufff*
Maryssa
Maryssa sep 5 '09
@ Erytrix: Wat fijn dat alles goed is met je gezondheid! Snap heel goed dat al je spanning en verdriet er nu uitkomt. Wat goed dat je lichaamswerk gaat doen en je het aangaat. Dapper vind ik dat. Ik wens je een mooie dag enneh...verwen jezelf maar eens even goed!

@ Karin: Welkom terug! Klinkt als een heerlijke vakantie! Rustig landen maar even hier.

@ Marjan: Dank je wel ik vind het wel spannend dat paardrijden mn zus haalt me zo op. Heb eigenlijk niet veel tijd nu voor Merudi maar kan het niet laten hahah. Hoe voel je je vandaag?

@ Islandlady: Thx het wordt een buitenrit te paard straks. SPANNEND! Volgens mij zit je goed in je vel. Leuk om te lezen dat het zo goed gaat nu B! Jouw droom over jou en je lief vond ik prachtig het zou fantastisch zijn als dat waarheid kan worden!

Liefs allemaal ik ben er vandoor! Tot later!
Helma
Helma sep 5 '09
Kaat! Ik las je al prive, maar hier ook even zeggen: heel fijn dat je er weer bent!!!

liefs, Helma.
admin
admin sep 5 '09
Nou het weer op de heenreis was prima, domme weerberichten...
Goddank hebben de kids weinig gemerkt van mijn vliegangst op de heenweg. Ik ben enorm trots op mezelf dat ik ergens de kracht vandaan kon halen om toch door te zetten, iedere keer als de paniek dreigde toe te slaan wist ik mezelf toch weer rustig te krijgen, waar yoga al niet goed voor kan zijn...
De terugweg was het erger, ik had niet geslapen en was echt ziek van de angst, mijn maag zat ergens waar hij normaal echt niet hoort te zitten en ik zweette als een otter (snap nu de uitdrukking angstzweet). Zodra ik op het vliegveld was heb ik een kalmeringstablet gepakt en een half uur na het opstijgen weer 1. Op die manier was het te doen en viel de terugreis ook erg mee.
De vakantie was hemels, veel gezwommen en gestoeid met waterbedden, opgravingen bezocht, bergen in geweest en vooral de laatst dagen enorm lekker gegeten. Het eten in het hotel was pet, daarom de laatste dagen lekker buiten de deur gegeten. Kreta is een mooi eiland maar wel enorm vervuild door de toeristen, het stadje waar ik was was het Walhalla van de Engelse jeugd, bars, bars en nog eens bars.
Niet nodig te zeggen dat dat een beetje jammer was.
Daarom ben ik gaan informeren en hebben we met de lokale bus toch nog het echte Griekenland kunnen zien.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki