Loading...
nl

Het grote 'hoe voelen wij ons vandaag' topic

admin
admin aug 31 '09
Ja, dat is wel een goed idee.
De teamleider van de tweede klassen, heeft me net gebeld. Hielke heeft het eerlijk verteld, en we maken ons inderdaad zorgen om de treinreizen van Hielke ... pffff. Sneu hoor,, dat gesar en gedoe van die Corné........grrrrrrr

Liefs,
M
Islandlady
Islandlady aug 31 '09
Jeetje Mar, wat een gedoe en wat kunnen kinderen toch misselijk zijn onderling. Merk het hier thuis ook wel eens hoor bij die 2 van mij. Bah.
Ik zou me ook vreselijk zorgen maken om de treinreizen.
Succes met het naar het Station gaan en sterkte.

Voor wat betreft die vuist in mijn rug. Het deed niet echt zeer heb het idee dat het was om me te helpen en ik zal er aan denken om de volgende keer te bedanken.

Liefs
B
Helma
Helma aug 31 '09
Die naam alleen al... eek

'Mam, wat ben jij een slecht mens!', zeggen mijn kinderen als ik zo praat. Wat een vooroordelen toch! Maar we moeten na die tijd altijd lachen en ik zeg dan: jullie hebben in ieder geval in je opvoeding meegekregen hoe het NIET moet, hihihi...
Islandlady
Islandlady aug 31 '09
Origineel bericht van: Helma
Die naam alleen al... eek

'Mam, wat ben jij een slecht mens!', zeggen mijn kinderen als ik zo praat. Wat een vooroordelen toch! Maar we moeten na die tijd altijd lachen en ik zeg dan: jullie hebben in ieder geval in je opvoeding meegekregen hoe het NIET moet, hihihi...

laughlaugh
Emuca
Emuca aug 31 '09
Ik kom net van de tandarts vandaan. Phoe, wat was het daar warm. Die fijne vent heeft weer lekker tandsteen verwijderd... bah.

Heb een leuke eerste schooldag gehad. Heb een coole hanger gekregen met 2 runen erop. Fehu en Laguz... smile
Maryssa
Maryssa aug 31 '09
Ow bah de tandarts gats confusedMaar je kunt er weer even tegen wink

Jouw schooldag klinkt goed! Heb je een leuke groep waar je in zit dit jaar?
Emuca
Emuca aug 31 '09
Ja smileheel erg leuk. En ik kan lekker mijn oudklasgenoten gewoon bezoeken :3
Maryssa
Maryssa aug 31 '09
Dat is wel super leer je EN nieuwe mensen kennen EN je kunt gewoon nog gezellig kletsen met je oud klasgenoten. Leuk die runenhanger. Doe je zelf ook iets met runen?
Emuca
Emuca aug 31 '09
Ik schreef op de middelbare school altijd briefjes in runenschrift. Haha. Maar weinig mensen konden het lezen. smileVerder doe ik er momenteel heel weinig mee.
Maryssa
Maryssa aug 31 '09
Handig kon je dus ook spiekbriefjes van maken laugh
Emuca
Emuca aug 31 '09
Ja... maar daar heb ik nooit aan gedacht! tongue

Wel jammer dat ik nu niet uitgebreid weet wat de runen betekenen.
Cialara
Cialara aug 31 '09
Had net even een huilende puber naast me staan... vandaag begonnen in de brugklas en een nieuw team met voetbal frownhelemaal in de stress. Hij wil alles gelijk perfect doen, kent niemand in z'n nieuwe klas, weet niet meer waar hij morgenochtend ook al weer moet beginnen, en al helemaal niet aan wie hij dat kan vragen! Help schreeuwde zijn kleine hartje. En dat voor een kind met zo'n grote mond winkJa ja ja, het valt niet mee om losgelaten te worden en op te groeien tot jong volwassene...

Dan hadden we vandaag ook nog een hangende peuter, die afgelopen weken schromelijk verwend is met vakantie aandacht en nu opeens weer af en toe zelf moet gaan spelen, maar veel liever een spelletje doet met iemand of lekker op schoot zit. Huilen als ze zelf naar de wc moet, omdat mama het eten aan het koken is, liever dat mama mee gaat naar de wc om haar te helpen met kleren, wc-papier en doortrekken enz... Broers die opeens allemaal naar school zijn en geen tijd voor haar hebben, nieuwe kinderen op de peuterspeelzaal, waar zij niets mee kan omdat ze veel jonger zijn. Niet wil eten omdat grote broer toevallig al klaar is en zij dan ook opeens klaar is maar eigenlijk gewoon geen trek heeft... zucht.

En dan natuurlijk nog de middelste, die begin vorige week zware moeite had met het begin van school, alle emoties van andere kinderen oppikt, veel te veel werk heeft op school en daar absoluut weer moet wennen aan de discipline en straffe werktempo terwijl hij bepaald niet de snelste is...

Even doorbijten hier, want ik weet dat over twee weken alle kids denken, waar heb ik me nou eigenlijk druk om gemaakt?
Yes, het gewone leven is weer begonnen, dag leuke vakantie met heerlijk zomerweer, die veeeeeel te kort was.
Cialara
Cialara aug 31 '09
Marjan, wat naar dat Hielke dat mee moet maken, dat gepest in de trein. Vreselijk lijkt me dat om als moeder te weten dat je kind iedere dag weer in zo'n situatie zit. Ik wens je veel sterkte met deze situatie. Hoop dat de school jullie kan helpen hiermee.

Knuffel Jorine
admin
admin sep 1 '09
Hey allemaal,

Ik heb mijn hele verhaal gezet onder het topic, mijn special kid.
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/68957/mijn_special_kid.html#Post68957

Het was goed om het te verwoorden en op papier te zetten en het staat nu ook op zijn web-log.

Vandaag heb ik nog vrij, straks naar de dokter (opnieuw laten tapen mijn linkervoet) en verder wat rommelen in huis. Ga zo even de keuken in ... vaatwasser legen en weer vullen.

Morgen weer werken en donderdag naar de bedrijfsarts. Hoop dat ik daar mijn verhaal goed kan doen, zodat ik een werkschema krijg waarmee ik uit de voeten kan in combinatie met mijn me/cvs. Zou zo fijn zijn. Dus duimen maar!!!

Liefs,
M
Islandlady
Islandlady sep 1 '09
@ Jorine: Voor allemaal weer even wennen natuurlijk. Groot worden valt niet mee smileen al helemaal als je niemand kent. Moet ineens denken aan Rob de Nijs en Banger Hart. Hij komt er wel!

@ Mar: Het is te triest voor woorden. Sterkte ermee dushi.

Ik heb een blij gevoel. Vertrouwen en geloof! Dank je zo Bellefleur! Net op het strand gemediteerd en dat ging zowaar helemaal vanzelf de wind en de zee. Zag wit licht en blauw licht. Mooi. Daarna even gezwommen.
Mag vanmiddag een tour doen. Eindelijk weer. Morgen ook nog 1 en dan is het weer klaar voor deze week!

Dikke knuffel!

Bea
Maryssa
Maryssa sep 1 '09
@ Jorine: Wat een overgang voor de kids inderdaad na de vakantie weer aan de slag. Dat is voor volwassenen al heftig laat staan voor kinderen. De brugklasstress die je beschrijft had ik ook vroeger. Het zijn zoveel nieuwe dingen in 1 keer dat het je duizelt. Snap wel dat het voor S ook zwaar is die neemt heel veel waar dan raakt alles extra overprikkelt. Aaaaah en jullie blonde engeltje. Snap dat wel dat ze het moeilijk heeft. Maar volgens mij sta je voor ze klaar als ze het moeilijk hebben en pik je ook hun subtiele signalen op. Over een paar weken zijn ze weer gewend aan het ritme. Sterkte daar!

@ Islandlady: Wow dat klinkt heerlijk je meditatie B! Bijzondere ervaring. Geniet van je tours!

@ Larapinta: Sterkte hoor met alles! Ik hoop dat je een goede balans kunt vinden.

Ik ben lekker bezig in huis. Van die klusjes waar je normaal geen zin hebt gaan nu vanzelf. Heb besloten mijn oude hobby; stijldansen weer op te pakken. Heerlijk om weer les te nemen en te zwieren over de dansvloer. Verder is mijn vriend vandaag begonnen bij zn nieuwe baan. Spannend! Straks even bellen om te horen hoe het was. En ik mag donderdag a.s een ochtend meelopen bij een peuterspeelzaal. Wie weet dat ik daar vrijwilligerswerk mag gaan doen. Dat is genieten met die kleintjes. Mijn vriend zei voor de grap "ik wil geen gezeur dat je er ook 1 wilt hè" haha.

Bewerkreden: Wat mutserige spelfoutjes
admin
admin sep 1 '09
Origineel bericht van: Islandlady

Ik heb een blij gevoel. Vertrouwen en geloof! Dank je zo Bellefleur! Net op het strand gemediteerd en dat ging zowaar helemaal vanzelf de wind en de zee. Zag wit licht en blauw licht. Mooi.

En lieve schat, ik wil je bedanken voor het blauwe licht!!! Het heeft me vandaag de dag doorgehaald, wat moet ik zonder je!!!

Liefs,
M
admin
admin sep 1 '09
@ Maryssa - klinkt allemaal hartstikke positief joh! Ik wil ook graag weer mijn oude hobby's oppakken, maar dat gaat wel weer lukken... Als het weer rustiger is in mijn leven. Eerst Hielke, die gaat voor, mijn energie gaat naar hem en naar mijn twee meiden, die me ook nodig hebben!!!

Liefs,
M
Cialara
Cialara sep 1 '09
@ Bea; heerlijk zo'n meditatie lijkt me. Super om zo in de natuur te doen. En lekker dat je ook weer een tour mocht doen smile

@ Maryssa; dansen is leuk inderdaad. Fijn dat je dat weer gaat oppakken. Ben zelf niet zo'n goede danseres, maar vind het altijd heerlijk om te zien.

@ Marjan, had het al eerder gezegd vandaag, maar vind het erg rot voor Hielke en jullie allemaal. Je hele gezin heeft ermee te maken en ik kan me voorstellen dat je eerst dat weer een beetje op orde wil voordat je aan jezelf gaat beginnen. Zo te lezen valt dat niet mee, maar ik vind wel dat je het hartstikke goed aanpakt! Nogmaals een dikke knuffel van mij.

Onze oudste kwam vandaag weer een beetje opgelucht thuis. Alles was wel meegevallen (zeiden we toch al wink) en hij was ook wel blij dat hij er met ons over heeft kunnen praten gisteravond zei hij. Gelukkig maar. Zie je wel, dachten wij blij, je kan het best.
Helma
Helma sep 1 '09
Ik ben benieuwd naar de aantallen van augustus. Als je alleen al kijkt op dit moment, 40 bezoekers, pfff... dat is veel! Echt wel tof.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki