Pfff ik ben kapot!
Eergister om 7 uur opgestaan, omdat we om 9 uur met de scooter gingen toeren. Raad eens waar heen? Kleve! Helemaal in Duitsland! We deden er ruim 3 uur over. Het was vrij simpel. Gewoon constant de waal gevolgd.
Vuren - Herwijnen - Tuil - Waardenburg.. En ja die andere plaatjes ken ik niet, en dan komen we Tiel nog tegen.. En zoo richting Nijmegen. Daar weer door heen rijden.. Jaren geleden dat ik in Nijmegen ben geweest. Naja, vanaf Nijmegen was het nog 24km. We konden niet te ver Duitsland in, aangezien ik me groene kaart niet bij had. Ik wist niet eens dat ik er een had.. Dusja.. Dus Kleef is echt de eindbestemming geweest. Daarna weer terug rijden he. En aangezien het pas 12 uur was.. Zijn we vanaf Nijmegen, richting Grave gegaan, dan langs Schaijk. En dan zo naar Heesch gereden. Daar woont mijn Opa in een verzorgingstehuis. (Geen zorgen, hij is daar gelukkig.) Hij dacht eerst dat we met de auto waren, tot dat hij onze helmen zag. (Van mij en mijn vader.) Hij was wel erg verrast. Hij wou meteen met ons naar beneden en naar buiten om te gaan drinken ^^. Echt een geweldige vent als je het mij vraagt.
Maarja, na een uur moesten we toch echt weg. Want Rosmalen, Den Bosch, Zaltbommel, Gorinchem, stond nog op de route. (We zijn namelijk niet rechtstreeks naar huis gegaan.) Nah, via Nuland zijn we door rosmalen gegaan. Waar we een klein restaurantje tegen kwamen. Het kwam mij al vaag bekend voor. Toen zei me vader. Daar hebben ik en je moeder elkaar ontmoet. Hoogerij. Naja, ik vond het geweldig. Dus hebben we daar eventjes wat gedronken. Daarna zijn we weer verder gegaan. In Den Bosch weer gestopt. Even wat snacks op. Want we hadden honger. En even gekeken naar slippers die ik nu al een half jaar hard nodig heb. (IK wil slippers hebben met slechts 1 bandje en een soort kurk zolen.) Hadden ze daar ook niet.
Naja we gingen verder. Naar Zaltbommel. Zeer mooie stad als je het mij vraagt. Echt prachtig om het te zien. We gingen zoeken naar een restaurant. Maar niets viel ons echt in de smaak. Dus zijn we naar gorinchem gegaan. (30km extra gereden om thuis te komen. Zaltbommel naar huis is 20 km. Zaltbommel Gorinchem naar huis is ruim 50km.) Zijn we daar lekker grieks gaan eten in Jannis.
En daarna gingen we over de spijkse dijk weer naar huis. Uit eindelijk was het 7 uur. Ik heb maar 1 keer hoeven tanken. (Eigenlijk niet.. Maar dies gek.. Een gratis tank van me vader ^^) Naja, we hebben 205 km gereden op 1 dag. Ook even uitgerekend hoeveel mijn scooter verbruikt. 1:34.
Moet je na gaan dat het al 8 jaar oud is. Veel grotere sproeier, Powerfilter. En zo is opgevoerd naar 80à85km/u. Dat is nog zeer zuinig als je het mij vraagt.
Naja. Ik flink moe. Wou ik gister op adem komen. Maar nee, er was kermis in Oss. (Heesch ligt tegen Oss. Mijn geboorte plaats is Oss en mijn familie woont daar ook.) En we zijn al 3 jaar niet meer bij die kermis geweest. Het was mooi daar. Maar ik ben uiteindelijk nergens in geweest. Niet dat ik er bang voor was. Maar ik had gewoon weinig zin. Naja. Ze hadden een schietkraampje. En dat kan ik gewoon niet laten. €5,- voor 10 schoten. Best duur, maar ik vind het leuk. Uiteindelijk heb ik 15 euro daar aan uit gegeven. En in totaal 24 punten gehaald. (Ik heb er dus 6 gemist >.< bewegende fishes kunnen best wel lastig zijn)
Naja, daarvan heb ik een onwijs vette aansteker voor genomen. Een flammenwerper achtige. En een afgesloten asbak. Waar je dan op een knop moet drukken en dan gaat het dekseltje met as al draaiend naar beneden en blijft het in de bak. Handig als er veel wind staat.
Maarja, geslaagde weekend. Hoe was het bij jullie?