Vandaag voel ik me ontroerd. De hele dag. Er gebeuren veel dingen, zoals hier, maar ook op het werk. Onbegrijpelijke verliezen, op jonge leeftijd, niet meer op één hand te tellen.
Maar ook nog iets anders. Mijn dochters! Ze zijn zo lief. Ze bellen of ze alvast moeten gaan koken; ze zitten gezellig samen op de bank en lachen zich suf; ze bekijken babyboeken om een collage in huis te hangen; ze spelen momenteel elke dag 'piano' op het keyboard en dat klinkt zo goed! Een beetje Yann Tiersen-achtig. Het ontroert me telkens weer als ze spelen. En geklungel als ze afdrogen en de tupperware rotzooi uit het kastje laten keilen; gekke stemmetjes nadoen van tekenfilmpjes; heel zachtjes zeggen: mama, er zit een draak in de kast; belangstellend en vol geduld luisteren aan de telefoon als papa belt met de grootst mogelijke onzin;
Kortom, ik ben ontroerd door mijn dochters. Ze zijn 18 en bijna 14, ze komen voor zichzelf op en zeggen soms keihard waar het op staat. Ze kunnen huilen , maar ook gieren van het lachen.
Ik hou van ze. En dat is heel erg lang geleden dat ik het zo bewust beleef als de afgelopen week.